Guest Dariusz Nikiel Posted February 10, 2006 Share Posted February 10, 2006 Micra K11 96 r. Czy wyjęcie akumulatora na noc i ponowne podłączenie go mogło spowodować zmianę ustawień elektronicznych w komputerze, a tym samym wzrost ilości spalanego paliwa. I jeszcze jedno. Czy poważnym błędem jest włożenie do Micry akumulatora o wiekszej pojemności. Zamist 36 włożyłem 45 Ah, Centrę przeznaczoną do aut japońskich. Skoro już pytam to jeszcze jedno. Ile dajecie mi jeszcze czasu na naprawę rozrządu jeśli słychać delikatne grzechotanie ale tylko po otwarciu maski samochodu? Micra ma zrobione 70 kkm. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Dariusz Nikiel Posted February 10, 2006 Share Posted February 10, 2006 Znalazłem info na temat odłączenia akumulatora. Rozumiem, że komputer powinien się sam zaprogramować po włączeniu wentylatora na wolnych obrotach. Tylko jak to zrobić skoro u mnie wskaźnik temperatury nigdy nie przekracza połowy, a nawet w lecie nie słyszałem chodzącego wentylatora. Dziękuję za pomoc jeśli znajedzie się życzliwy użytkownik Micrusi. Link to comment Share on other sites More sharing options...
xelus Posted February 10, 2006 Share Posted February 10, 2006 Zostaw autko odpalone na biegu jałowym z wyłączonym ogrzewaniem. Musi się wtedy zagrzac, tylko pilnuj temperatury bo jak masz zepsuty wentylator to mozesz przegrzac silnik. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Gapa Posted February 10, 2006 Share Posted February 10, 2006 ja w swojej k11 tez wyjmowalem akumulator i nie zauwazylem zeby zaczela wiecej palic nie czekalem az mi sie wentylator wlaczy poniewaz przez 2 lata uzytkowanie widzialem jak chodzi tylko raz poprostu podpiolem akumulator odpalilem i pojechalem Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Dariusz Nikiel Posted February 10, 2006 Share Posted February 10, 2006 Teraz to ja już chyba zgłupiałem Poczytałem trochę wypowiedzi na forum odnośnie zresetowania komputera. Ja oczywiście z niewiedzy nie dokonałem zabiegu odpalenia Micry na wolnych obrotach do uruchomienia wentylatora. Włożyłem akumulator, odpaliłem i nic się nie dzieje. Silnik pracuje normalnie, brak nierównych obrotów, moc jak było. Tylko pije jakby więcej. Co teraz zrobić. Odłączyć ponownie akumulator i powtórzyć zabieg z programowaniem, czy zostawić i jeżdzić dalej. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Dariusz Nikiel Posted February 10, 2006 Share Posted February 10, 2006 Dodam jeszcze, że w książce serwisowej do Micry K11 nie ma ani słowa o tym co piszecie o wyjmowaniu akumulatora. Przeczytałem ją całą i ani słowa o tym, że nie można go odłączyć. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest johny_fellow Posted February 11, 2006 Share Posted February 11, 2006 Witam! Ja niejednokrotnie odłączałem akumulator, nigdy nie czekałem aż włączy się wentylator i nie zauważyłem żadnych różnic w pracy silnika czy spalaniu. Z resztą mi zawsze Micra pali tyle ile chce, ile wleje tyle spali Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest ykoko Posted February 11, 2006 Share Posted February 11, 2006 Witam/.. ja tez ostatni odłączalem akumulator(wymiana) i nic zlego sie nie stalo. Pali tyle ile palila , czyli różnie... Link to comment Share on other sites More sharing options...
p_flori Posted February 12, 2006 Share Posted February 12, 2006 odpalanie auta po wyjęciu akumulatora i grzanie go do temp roboczej ma sens tylko wtedy, gdy podejrzxewamy, że z kompem coś nie tak. Normalne odpiecie aku - nie spowoduje żadnych zmian w kompie. Będzie "zaprogramowany" tak jak przed odłączeniem. Uruchomi się z taką daptacja jaką pamiętał ostatnio - czyli fabryczną (do I-sze go wirusa :wink: :wink: ),(de fakto ECU sie nie uczy, tworzy tylko różne połączenia w zależności od sytuacji) - innymi słowy - pamięć ma stałą. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.