Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

[P11/WP11] Strasznie dziwna sytuacja - 2.0TD


Guest misztan
 Share

Recommended Posts

Guest misztan

Strasznie dziwna sytuacja – wręcz nieprawdopodobna ...

 

Przyprowadziłem wczoraj NISSANA Primere 2.0 TD z 1998 roku do domu z zamiarem ostatecznego kupna, testowałem samochód tydzień temu i auto zachowywało się wyśmienicie a to zadecydowało o takim wyborze, prowadzi się wyśmienicie ... i jest miłe dla oka (a jak dla mnie to BARDZO miłe), ale my nie o tym ...

Wczoraj (piątek) przyjechałem autem z pracy do domu, zaparkowałem – rano (9.00) wsiadam do auta, przekręcam kluczyk a tu ... ani BU BU ... wszystko się zresetowało. Rozrusznik nawet całego obrotu nie zrobił, jak wszystko padło. Zasiliłem się dodatkowym akumulatorem i silnik już kręcił, lecz nie mógł „załapać” – pomyślałem, że skoro ma immobiliser to może coś ty jest nie do końca OK. popstrykałem nim(znazy pstrykałem pilotem od centralnego) i auto ODPALIŁO !~!~!~!~! od pierwszego

Przejechałem się potem jeszcze zagrzałem aby zaprogramować komputer (tam mi powiedzieli), następnie przyszedł czas na zgaszenie. Pomyślałem, że zgasze i zaraz odpale – dla sprawdzenia ... tak też zrobiłem ! Rozrusznik nawet się nie odezwał

Teraz czekam do rana i cały czas ładuje akumutator

 

Podobno tylko podpięcie komputera załatwi problem

Link to comment
Share on other sites

Właśnie w akumulatorze bym szukał przyczyny, podjedź na jakąś stację diagnostyczną niech Ci sprawdza prąd rozruchu akumulatora. Może mieć np uszkodzoną celę.

Sprawdź również przewód masowy.

 

Sławek

Link to comment
Share on other sites

Guest misztan

Tak więc po całonocnym ładowaniu akumulatora rano autko odpaliło za 2 razem :D, przejechałem się zgasiłem i znowu odpaliło 8)

może to już koniec problemów :?: :!:

profilaktycznie umówie się na spotkanie z panem serwisantem i jego komputerem

ciekawe jednak czy jutro rano odapli :twisted:

 

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Guest misztan

No i powiem z zadowoleniem, że ODPALIŁ !! od pierwszego - sprawdziłem akumulator przyrzšdem pod obcišżeniem i trzyma napięcie, sprawdziłem przyrzšdem cengowym czy pršd nie "ucieka" mi z akumulatora na postoju (jest OK), jeszcze raz wyczyciłem klemy, zawazelinowałem i póki co wszystko działa jak należy.

Zachodzę w głowę co to mogło być, może wina tkwiła w immobilajzerze ?? może jak się bawiłem pilotem to co odblokowałem po całkowitym zresetowaniu ...

 

Teraz zastanawiam się, czy jak wyjdę z pracy to odpali, czy niekoniecznie. Wczoraj cały dzień odpalał bardzo dobrze, więc mam cichš nadzieję że po pracy obejdzie się bez niespodzianek

:wink:

Link to comment
Share on other sites

Guest misztan

pożyjemy - zobaczymy :wink:

 

teraz zastanawiam się, czy przyczyna nie był jednak immobilajzer, który zablokował układ przy resetowaniu komputera a ja potem bawišc się kluczykiem niewiadomie go odblokowałem

 

co mogę więcej zrobić :?:

 

sachochód jeszcze nie kupiony a już takie numery mi odstawia ... :roll:

Link to comment
Share on other sites

Jestem skłonny stwierdzić, że przyczyna nie leży po stronie immobilisera, lecz tylko i wyłącznie winien jest akumulator.

 

Miałem podobne zdarzenia zaraz po zakupie mojej primerki. Prze kilka dni od chwili zakupu nic szczególnego się nie działo. Nawet temperatura otoczenia nie mogła być przyczyną tego, że któregoś dnia musiałem odpalać z innego akumulatora. Sądziłem, ze podładowanie pomoże. Myliłem się. Nie chcąc ryzykować kupiłem nowy i mam święty spokój.

Radzę kupić nowy.

 

Wielokrotnie doładowywany i rozładowywany akumulator przestaje spełniać swoją rolę, pomimo, że chwilowo - w trakcie pomiarów wszystko działa poprawnie. Należy jednak pamiętać, że primera jest naszpikowana elektroniką, która potrzebuje energii. Czerpię ją właśnie z akumulatora, gdy stoi na parkingu.

Link to comment
Share on other sites

Guest misztan

Częciowo jestem w stanie uwierzyć, ze to wina akumulatora, zastanawia mnie jednak sprawa jeżeli winny jest akumulator to czemu nie odpalił samochód po podłšczeniu kolejnych akumulatorów?? Rozrusznik kręcił a silnik nadal nie odpalał ...

 

Póki co auto zachowuje się poprawnie :D

Link to comment
Share on other sites

Pytanie słuszne. Tajemnica tkwi w chyba w tym, że czasami podładowany akumulator, sprawdzony woltomierzem i amperomierzem, nie wykazuje pozornie wad. Podłączmy go jednak do zasilania i w szereg wstawmy amperomierz, wówczas okaże się, jak szybko gęstość prądu spada w chwili powstania obciążenia.

 

Wszystkie pojazdy, wymagające zasilania na postoju swoje źródło energi czerpią z akumulatora. Brzmi to jak truizm i pewnie tak jest. Niemniej jednak warto o tym pamiętać. Komputer pokładowy, alarm, immobiliser wymagają ciągłego zasilania. Przy nie pracującej prądnicy warto zmierzyć pobór prądu z akumulatora, wówczas będzie wiadomo, ile tak na prawdę potrzebujemy mocy.

 

Również i o tym warto pamiętać, szczególnie wówczas, gdy korci nas zakup tańszego akumulatora, często z mniejszym niż 72 Ah.

Link to comment
Share on other sites

Guest misztan

Włanie tak jak pisałem wczeniej, sprawdziłem akumulator pod obcišżeniem specjalnym przyrzšdem napięcie spadło do pewnej granicy i zatrzymało się w polu zielonym, co wiadczy o tym iż akumulator trzyma napięcie.

Następnie na postoju przy nie zapalonym silniku sprawdzony został pobór pršdu z akumulatora dla wszystkich elektronicznych urzšdzeń wynik pozytywny, nie pobiera aż tyle pršdy aby rozładować barerię.

Akumulator 75 Ah.

I wszystko byłoby OK., tylko czemu po podpięciu 3 akumulatorów (o sporej mocy) silnik nie chciał odpalić a rozrusznik kręcił ... to mnie najbardziej dziwi i zastanawia

W takim przypadku nie można chyba mówić o tym iż akumulator jest uszkodzony (rozumiem jeden, ale nie trzy które daja wystarczajšcš moc do odpalenia silnika)

Z resztš się zgadzam :)

Link to comment
Share on other sites

Trzy akumulatory rozrusznik kręci a silnik nie zapala to oczywiście nie jest wina akumulatora :wink:

Masz TD o tej porze roku oszukana ropa lubi płatać takie figle proponuje-

Wymień filtr paliwa i zatankuj gdzie indziej :wink:

Link to comment
Share on other sites

Guest misztan

Też właśnie uważam, że to nie wina akumulatora.

Filtr został wymieniony w piątek razem ze wszystkimi płynami, następnie dotankowałem auto do pełna na Orlenie...

Póki co jeźdz i odpala idealnie :)

Poczekamy - zobaczymy

Link to comment
Share on other sites

Guest misztan

układ właśnie mi się dzisiaj kończy :o - mam umowę już przed sobą

 

auto sprzedaje kolega, więc dał mi je abym je przetestował, posprawdzał :D i miałem mu je oddać wraz z listą ewentualnych usterek, które on wyeliminuje - tak też się stało, wymienił dolne sworznie na wahaczach, rozrząd i wszystkie płyny wraz z filtrami i takie tam duperele

 

to uczciwy układ i wszystko ładnie pięknie do czasu dziwnej soboty kiedy auto nie odpaliło :oops:

 

świetnie mi się jeździ nissanem, wspaniale trzyma się drogi - KUPUJE NISSANA :twisted:

Link to comment
Share on other sites

No to gratulacje :!: :D

Będzie nowa nyska :wink:

Tą sobotą to się nie przejmuj to chyba jednak od paliwa :wink:

Wszystko wymienione no to tylko śmigać :D

Powodzenia :D =D>

Link to comment
Share on other sites

Guest misztan

przyznam, że nigdy wcześniej nie śmigałem nissanem :oops: za to tera jeździ mi się nim doskonale :lol: jestem zadowolony i mam nadzieje że będzie to trwało :twisted:

 

dziękuję wszystkim za pomoc - teraz będę jeszcze częstszym gościem na tym forum :wink: już w głowie mam pytania co do zmian paru rzeczy, ale poczekam do wiosny 8)

 

pozdrawiam z Gór Swiętokrzyskich 8)

Link to comment
Share on other sites

Guest misztan

Witam ponownie

W kwesti formalnej - auto odpala 8)

mam jednak pytanie małe, mianowicie chodzi mi o zachowanie się silnika po zaraz po odpaleniu - obroty skaczš przez pewnš chwilę tak od 500 do 1500 aż czuć, że silnik zaraz zganie, trwa to około 10sekund i dalej jest już normalnie - nie wiem czy to normalne zachowanie (przedtem tak nie miałem, albo nie zauważałem :oops: ), dodatkowo wczoraj wieczorem po odpaleniu zapaliła się kontrolka "check" :roll: , po przejechaniu się zgasła na szczęcie - może to oznaczać co niedobrego :?:

 

... błšdze mylami i błšdze ...

Link to comment
Share on other sites

Guest MarekB9

obroty od 500 do 1500 nie są normalne

przy czeku miałem gdzieś na 1400-1500

 

co do "czeka" normalka przygazuj przeciągnij powyżej 2tys powinna zgasnąć albo woda w paliwie (tak podaje instrukcja)

albo jeszcze inne rzeczy poszukaj na forum.

Raczej nie przejmuj się na zapas. Wprawdzie mi w zimie w ogóle się nie zapala, ale jak jest gorąco i wilgotno zdarza się.

 

Najlepiej podłączyć się do komputera. Ja pomimo że próbowałem się umówić już kilka razy. Zawsze mam nie po drodze. Ale wiosną na pewno tak zrobię.

 

Częsta przypadłość primerek td niestety :(

Link to comment
Share on other sites

Guest misztan

no byka za rogi chyba złapałem :)

wychodze z pracy autko nawet nie BEKNIE :cry: (reset wszystkiego), podpinam się kablami do służbówki i pali za 2 razem :D , przyjechałem do domu (35 km), zgasiłem - staram się odpalić - wiadomo KAPLICA, biore przyrząd i mierze pod obciążeniem - NIC nawet nie beknie ...

 

stwierdzam na dzień dzisiejszy, że najprawdopodobniej padła jedna cela i robi zwarcie, dlatego auto raz działało, a raz nie i to samo było z pomiarami pod obciążeniem

 

zamawiam nowy akumulator i zobaczymy jak będzie :)

Link to comment
Share on other sites

układ właśnie mi się dzisiaj kończy :o - mam umowę już przed sobą

 

auto sprzedaje kolega, więc dał mi je abym je przetestował, posprawdzał :D i miałem mu je oddać wraz z listą ewentualnych usterek, które on wyeliminuje - tak też się stało, wymienił dolne sworznie na wahaczach, rozrząd i wszystkie płyny wraz z filtrami i takie tam duperele

 

to uczciwy układ i wszystko ładnie pięknie do czasu dziwnej soboty kiedy auto nie odpaliło :oops:

 

świetnie mi się jeździ nissanem, wspaniale trzyma się drogi - KUPUJE NISSANA :twisted:

 

 

i slusznie :D a tak btw to widze ze kolejny czlowiek ze scyzorykowa ? :>

Link to comment
Share on other sites

Guest misztan
i slusznie :D a tak btw to widze ze kolejny czlowiek ze scyzorykowa ? :>

 

jakoś tak wyszło :) lubie te Góry 8)

 

Los Skarzyskos
- całkiem bliskawo (powiedział by Tygrysek :wink: )
Link to comment
Share on other sites

Guest misztan

Wsadziłem w nocy nowy aku, chciałem wsadzić 100 Ah lecz się gabarytowo nie zmiecił i zmuszony byłem zejć do 75 Ah - mam nadzieję, że starczy :wink:

Skoro juz mam nowy to czas odpalić i tu zaczynajš się schody - rozrusznik kręci jak szalony ale silnik nie odpala, stwierdziłem że co jest zablokowane po resecie kompa - pobawiłem się pilotem i sprawdzałem różne kombinacje - znalazłem takš jednš 8) po której odpalił jak złoto :D , rano też od pierwszego :wink:

 

mam nadzieję, że to koniec problemów 8)

 

jest jeszcze jedna sprawa czasami jak załšcze grzanie tylnej szyby to radio przestaje grać - jakby kto antene odkręcił (ale nie zawsze tak jest) :roll: trzeba będzie co z tym fantem zrobić ...

 

pozdrawiam :)

Link to comment
Share on other sites

Wsadziłem w nocy nowy aku, chciałem wsadzić 100 Ah lecz się gabarytowo nie zmiecił i zmuszony byłem zejć do 75 Ah - mam nadzieję, że starczy :wink:

Skoro juz mam nowy to czas odpalić i tu zaczynajš się schody - rozrusznik kręci jak szalony ale silnik nie odpala, stwierdziłem że co jest zablokowane po resecie kompa - pobawiłem się pilotem i sprawdzałem różne kombinacje - znalazłem takš jednš 8) po której odpalił jak złoto :D , rano też od pierwszego :wink:

 

mam nadzieję, że to koniec problemów 8)

 

jest jeszcze jedna sprawa czasami jak załšcze grzanie tylnej szyby to radio przestaje grać - jakby kto antene odkręcił (ale nie zawsze tak jest) :roll: trzeba będzie co z tym fantem zrobić ...

 

pozdrawiam :)

 

 

a masz filtr przeciwzakloceniowy na zasilaniu radia ?? bo to moze byc przyczyna... u mnie np jak mam cb to szum od alternatora przechodzi :/:/

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...