Marins Posted February 13, 2006 Share Posted February 13, 2006 Witam.jestem nowy i to moj pierwszy post. mam nissan almera sedan 2002 1,8 114KM do setki rozpedza sie w 10,5s. Co mam kupic albo co zrobic najtanszym kosztem zeby to polepszyc?? Chciałbym zejsc do 8s. Da rade?? Mowie oczywiscie o tanich kosztach bo pewnie da rade i do 5s tylko trzeba wybulic tyle co wart sam samochod:) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dylson Posted February 13, 2006 Share Posted February 13, 2006 Kolega planowal glowice i moc poszla na 130km do tego cai i jakis luzny wydech. Na forum jest tego duzo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest saki Posted February 13, 2006 Share Posted February 13, 2006 powiedz mi, w jaki sposób mierzyłeś to przyspieszenie? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Coobcio Posted February 13, 2006 Share Posted February 13, 2006 TAni koszt to dla CIebei ile ?? Zeby soiądnąć przyspeiszenie na poziomie 8 sek do setki w twoim przypadku to minimum co powinienś zrobić to: - obrubka głowicy - zmiana dolotu - chip Myślę że za sprawą tych rzeczy uda Ci się zbliżyć do granicy 8 sek. Co do Ceny to jak się postarasz to nie powino Cię wyjść drozej jak 3 500zł Ps. gość od nas głowe robił w tej firmie: www.promotormocy.pl i przrost rzekomo 15KM mial - moim zdaniem to kosmos i jezeli to prawda to bardzo polecam taką modyfikacje. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marins Posted February 13, 2006 Author Share Posted February 13, 2006 mierzył mi moj kumpel czas. i wyciagnelismy srednia. 15prób było. Tyle ze ja jestem zielony jesli chodzi o mechanike,nawet nie wiem gdzie sie dolewa jakies płyny:) obobka głowicy?? czy nowa głowice?? co miales na mysli luzny wydech?? poprostu jakis inny niz standardowy czy miales cos na konkrecie?? szukalem i niemoglem sie polapac wyczytalem tez cos o zaslepieniu filtra. jest podobno tanie i daje efekt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest greg76 Posted February 13, 2006 Share Posted February 13, 2006 zatkaj przeplywomierz to tez daje dobry efekt :!: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gre Posted February 13, 2006 Share Posted February 13, 2006 zatkaj przeplywomierz to tez daje dobry efekt :!: a w wydech pianke uszzelniającą------->Młody tam miał a tak serio: załóż filtr stozkowy zamiast seryjnego, doprowadz jakos na niego doplyw powietrza wywal katy jak mozesz to najtańsza opcja ile masz $$$$ na tą zabawe? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marins Posted February 13, 2006 Author Share Posted February 13, 2006 narazie 2000zł ale z czasem bede chcial cos wiecej ulepszac. a co to są te katy?A co to jest ten dolot co pisał coobcio o nim?? wydech?? Chciałbym jakis załozyc ale nie wiem co jest lepsze cały wydech od silnika do konca czy sam tłumik?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
INC Posted February 13, 2006 Share Posted February 13, 2006 1)najpierw sie dobrze doksztalc zanim komus cos zlecisz.. to cie w wala nie zrobia 2)szukajka i najlepiej zacznij od dzialu powerteam ;] 3)tez bym chcial miec tyle na mody kasy... :P 4)powodzenia !! ;] 5)1.8 jest takie wolne ?? tutaj malina n15 1.4 pewnie szybciej sie do 100 buja :twisted: caly wydech razem z kolektorem do samego konca ;] sam koncowy tlumik to ci najwyzej sound zmieni... ale nie wiem czy w 2000 sie razem z kolektorem zmiescisz... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest elcoruso Posted February 13, 2006 Share Posted February 13, 2006 Ja jak mierzyłem przy całkowitej serii to robiłem już poniżej 10s (jakieś 9.7-9.8 - metoda pomiaru stoperem), po zatkanieu EGR a potem po zrobieniu CAI (czyli zimny dolot powietrza wraz ze stożkiem) to najlepszy czas jaki wykręciłem na g-techu (0-96km/h) to 8,5s (w pozostałych pomiarach było zwykle ~8,65). Koszt takiego zabiegu to niecałe 300 zł, a efekt od razu wyraźnie odczuwalny. Podkreślam to jeszcze raz na forum - QG18 bardzo dobrze reaguje na chociażby małe mody!!! A Ci, którzy nie wierzą i nie wierzyli w ten silnik to trudno, ich sprawa. Na początek zrób sobie CAI, a jak to zrobić to poszukaj na forum, wszystko jest dobrze opisane. Coobcio: przy tym co piszesz, czyli CAI+głowice i chip to spokojnie można wyciągnąć na pewno trcoche ponad 7s, dam sobie ręke uciąć!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest pavoolon Posted February 13, 2006 Share Posted February 13, 2006 lepiej nie dawaj :wink: bo na pomiary z g-techa trzeba patrzec z przymruzeniem oka, tak samo jak na stoperowe pomiary do licznikowej setki ktora w rzeczywistosci nie jest wcale setka. przy masie almery zeby miec prawdziwe 8 do stu to 150 koni jest absolutnym minimum. dla przykladu P11 GT wazy ok 1350 i ma 8.7. a 7 sekund to juz jest inna liga - przyklad: seat leon 1,8 cupra R (doladowany silnik z poteznym momentem obrotowym 279 Nm) ma 7.1 do setki a wazy tyle co P11 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
INC Posted February 13, 2006 Share Posted February 13, 2006 lepiej nie dawaj :wink: bo na pomiary z g-techa trzeba patrzec z przymruzeniem oka, tak samo jak na stoperowe pomiary do licznikowej setki ktora w rzeczywistosci nie jest wcale setka. przy masie almery zeby miec prawdziwe 8 do stu to 150 koni jest absolutnym minimum. dla przykladu P11 GT wazy ok 1350 i ma 8.7. a 7 sekund to juz jest inna liga - przyklad: seat leon 1,8 cupra R (doladowany silnik z poteznym momentem obrotowym 279 Nm) ma 7.1 do setki a wazy tyle co P11 kiedys dal bym sobie dla kobiety reke uciac.... (tak mi sie skojazylo) a co do tematu to masz racje ;] chocby i to ze gtech mierzy do 96kmh ;];] (chyba... w kazdym razie 60mph to nie 100km/h....) ale dopoki nie chcesz sie scigac na 1/4 to nie takie wazne. wazny jest fun ze masz auto szybsze niz seria a jakich jednostek do tego uzyjessz to juz sie tak do konca nie liczy... oczywiscie to moja opinia tylko ;] Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marins Posted February 13, 2006 Author Share Posted February 13, 2006 no chodzi mi o to zeby był lepszy od seryjnej ale i zebym mial cos do powiedzenia w srud moich kumpli ktorzy maja ok8,5 sec do setki np w mazdzie 323f. zawsze z nimi przegrywam na 1/4mili i teraz kiedy mam furke na własnosc chce ja zmodyfikowac zeby była jak najlepsza. To co powiniennem zrobic na początek? ACI + filtr stozkowy ,dolot i moze jeszcze chip?? jakie moga byc tego koszty?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
INC Posted February 13, 2006 Share Posted February 13, 2006 no chodzi mi o to zeby był lepszy od seryjnej ale i zebym mial cos do powiedzenia w srud moich kumpli ktorzy maja ok8,5 sec do setki np w mazdzie 323f. zawsze z nimi przegrywam na 1/4mili i teraz kiedy mam furke na własnosc chce ja zmodyfikowac zeby była jak najlepsza. To co powiniennem zrobic na początek? ACI + filtr stozkowy ,dolot i moze jeszcze chip?? jakie moga byc tego koszty?? nie ACI tylko CAI i to jest wlasnie dolot - koszt okolo 200pln (jakies 1,5m rury alu, stozek, kolanka i opaski zaciskowe) zatkaj EGR - jesli to jest u ciebie w silniku bo nie wiem - koszt 2pln wywal kata - 30pln to na poczatek, chipa to nie wiem czy jest sens ?? bo to okolo 1500pln a watpie czy na wolnossacym cos to da... lepiej za to puscisc wydech przelotowy... i poczytaj dzial nissan power team wtedy pomyslisz co dalej... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest pavoolon Posted February 13, 2006 Share Posted February 13, 2006 kata nie wywalaj bo ci wskoczy tryb serwisowy. chip to koszt rzedu 1000-1200 zeta i w tym silniku daje przyrost 8 koni Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marins Posted February 13, 2006 Author Share Posted February 13, 2006 tak mi sie wydawalo wlasnie ze moze wskoczyc tryb serwisowy bo wlasnie odebralem furke od elektronika bo mi sie kontrolka od silnika palila i wina byl za mocno schlodzony katalizator (na szczescie) bo juz myslalem ze to sonda lambda za ktora musialbym dac 900zl a tak obeszlo sie na 50zł wydech przeletowy to chodzi od silnika do konca tak?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Coobcio Posted February 13, 2006 Share Posted February 13, 2006 Chip w całkowicie seryjnym QD18 nie jest taki zły oto jego efekty: CAI - zimny dolot poweitrza, możę ktoś z klubowiczów CI wykonać i wyślę, niestety nie mam N16 1,8 żeby Ci pomóc ale pare chłopaków ma i z chęcią Ci pomoże - roboty z tym wiele nie ma EGR z zatkaniem tego ustrojstwa duzo problemów nie powinno być - większość mechaników Ci z tym pomożę Obrobke głowicy to możesz śmiało zlecić www.promomtormocy.pl albo moim zaprzyjaźnionym kolegą ktoży praktycznie tylko to robią... Co do wydechu to znam wielu wspaniałych fachowców goroąco polecam Maćka Grabowskiego - www.grabowski.com.pl albo firmę EL-TEC - www.el-tec.pl myślę że uda mi się wywalczyć dla Ciebie jakiś rabat w tych firmach i przedstawić im konkretny projekt takiego wydechu, bedzie łądnie brzmialo i z pewnością moc dojdzie. Po tych 4 zabiegach warto zająś cię wystrojeniem elektorniki są tutaj dwa rozwiązania albo chip albo SMT6 - oddzielny komputer z mozliwością indywidualnego strojenia ktory pozwala na wykorzystanie wszytkich zmian zachodzących w twoim silniku. Myślę żę dzięki tym zmianą spokojnie uda CI się osiągną osiągi takie jak chłopaki od CIebie a nawet nieco lepsze, no i do tego ten SOUND Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest saki Posted February 14, 2006 Share Posted February 14, 2006 mierzył mi moj kumpel czas. i wyciagnelismy srednia. 15prób było. Tyle ze ja jestem zielony jesli chodzi o mechanike,nawet nie wiem gdzie sie dolewa jakies płyny:) obobka głowicy?? czy nowa głowice?? co miales na mysli luzny wydech?? poprostu jakis inny niz standardowy czy miales cos na konkrecie?? szukalem i niemoglem sie polapac wyczytalem tez cos o zaslepieniu filtra. jest podobno tanie i daje efekt. takie mierzenie to nieporozumienie. Mierzenie przyspieszenie to nie jest wcale taka prosta sprawa jak się niektórym wydaje: gaz do dechy, stoper i tyle. Po pierwsze liczniki w samochodzie zwyczajnie przekłamują prędkości. Różnice dochodzą nawet do 10-15 procent (liczniki zawyżają prędkość) Po drugie liczy się technika jazdy: Na jakiej zasadzie przyspieszałeś? Przy maksymalnym momencie obrotowym na danych obrotach od razu zmieniałeś bieg na wyższy? czy może ten bieg zmieniałeś dopiero wtedy, gdy wskazówka dochodziła do czerwonego pola? Po trzecie na jakiej podstawie twój kolega zatrzymywał stoper? Krzyczałeś mu, że już jest stówa? Czy może on to widział z boku (czyli już od razu jest błąd z powodu kąta patrzenia)? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest elcoruso Posted February 14, 2006 Share Posted February 14, 2006 Wszystko zostało już napisane. 1. EGR 2. CAI 3. Obróbka głowicy 4. Wydech najlepiej cały od kolektora 5. Chip na koniec Ja tam sie nie znam, ale wydaje mi sie, że po tym wszystkim powinno być może 150KM i na pewno z 7 s do setki. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest greg76 Posted February 14, 2006 Share Posted February 14, 2006 ... i jakies 5 tys do wysypania ale gwarancji nie ma Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest pavoolon Posted February 14, 2006 Share Posted February 14, 2006 albo kompresor. gdzies byl link na forum do calego zestawu na ponad 170 koni. masz wtedy ciag od samego dolu, tyle ze cena ok 15 tysi Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest greg76 Posted February 14, 2006 Share Posted February 14, 2006 kompresor powiadasz :roll: a tu akurat kolega ma troche inne propozycje ale znajac jego to i ze jest w stanie za pewna opata zaadoptowac zestawy do wozu. reszte gratow na allegro moze sie sprzeda... http://www.streetracing.pl/forum/viewtopic.php?t=30514 http://www.streetracing.pl/forum/viewtopic.php?t=30512 ceny godne uwagi Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Coobcio Posted February 14, 2006 Share Posted February 14, 2006 QG18 nie idzie zrobić 150KM bez zmiany wałków zapomnijsice o tym... no chyba że z silnika n/a przejdziemy na doładowany... 7 sek do setki też jest nie dowykonania bez zmiany walków i skrócenia przełorzeń z jednoczesnym przesunięciem odcięcia w wyższe partje już nie wspomnę o odchudzeniu bolidu... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marins Posted February 15, 2006 Author Share Posted February 15, 2006 ja narazie mam odłozene 2tys na ulepszenia:) troche mało ale juz cos mozna zmienic. Zdecyduje sie chyba na ten CAI i jesli starczy to na obrobke głowicy i na to EGR. bo sam wydech pewnie kosztuje ok 2tys?? Dzieki za wszystkie wypowiedzi.Duzo mi pomogliscie. Pozdr. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Coobcio Posted February 15, 2006 Share Posted February 15, 2006 CAI i głowe obawiam się ze moze brakować parudziesieciu - paruset zł. Ale jak na pierwszy plan bardzo dobra opcja odczuwałnie wplywająca na osiągi i sportowy gang silnika Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.