mind Posted February 13, 2006 Share Posted February 13, 2006 Czy można w Almerze N16 zaślepić zawór EGR tak żeby się nie zapaliła kontrolka check engine? Czy rzecz jest opłacalna tzn czy przyrost mocy jest odczuwalny? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Coobcio Posted February 13, 2006 Share Posted February 13, 2006 Wywalaj śmiało to paskudztwo, jest pare N16 z QD18 z wywalonym zasyfiaczem i odczówalna jest poprawa osiągów - moze niech się wypowie jakiś zadowolony właściciel Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Adas74 Posted February 13, 2006 Share Posted February 13, 2006 żadna kontrolka się niezapala ja zaślepiłem w 1.5 i jest bardzo duża różnica. Wywalaj śmiało. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest vqsoft1 Posted February 13, 2006 Share Posted February 13, 2006 żadna kontrolka się niezapala ja zaślepiłem w 1.5 i jest bardzo duża różnica.Wywalaj śmiało. co zaslepiles? EGR w n16 15 ? toz to go tam nawet nie ma! tj w QG15 jest wyjscie z kolektoroa i jest wejscie w glowice ale polaczenia nie ma! albo ja slepy jestem Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mind Posted February 13, 2006 Author Share Posted February 13, 2006 Dzięki za odpowiedzi. Kolego vqsoft - EGR w N16 jest - to taki zawór do którego dochodzi miedziany (lub o kolorze miedzi) przwód z kolektora - zobacz w manualu. Proszę jeszcze o podpowiedź jak się pozbyć tego EGR tzn jak zaślepić. Czy zrobić zaślepkę przed zaworem EGR (słynny tuning za 2 złote) czy zrobić to za zaworem EGR - tam gdzie idą takie dwa wężyki? Pytam bo wyczytałem że zawór EGR ma czujnik temperatury spalin i jak się go zaślepi to głupieje i zapala check engine. Proszę o odpowiedzi. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Coobcio Posted February 13, 2006 Share Posted February 13, 2006 Lepiej zatkać odrazu przy koeltkorze - wtedy zostanie przywrócona rownowaga miedzy pojemnościami kanałów w kolektorze wydechowym. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest vqsoft1 Posted February 13, 2006 Share Posted February 13, 2006 Dzięki za odpowiedzi. Kolego vqsoft - EGR w N16 jest - to taki zawór do którego dochodzi miedziany (lub o kolorze miedzi) przwód z kolektora - zobacz w manualu. Proszę jeszcze o podpowiedź jak się pozbyć tego EGR tzn jak zaślepić. Czy zrobić zaślepkę przed zaworem EGR (słynny tuning za 2 złote) czy zrobić to za zaworem EGR - tam gdzie idą takie dwa wężyki? Pytam bo wyczytałem że zawór EGR ma czujnik temperatury spalin i jak się go zaślepi to głupieje i zapala check engine. Proszę o odpowiedzi. no wlasnie patrze w manuala i w QG 15 nie ma tego na schemacie - i tak jest u mnie ( alma przed liftem) a jak to ma wygladac to ja dokladnie wiem a i przestrzegam przed tunem za 2 zlote. IMO lepiej zaslepic przy zaworze. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest vqsoft1 Posted February 13, 2006 Share Posted February 13, 2006 kurde albo ja glupieje albo cos. egr jest brany z kol wydechowego i idzie to do zaworu EGR. Moze ktos ma zdjecie miejsca gdzie wychodzi ( z kol wydechowego)doprowadzenie spalin do egr? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mind Posted February 13, 2006 Author Share Posted February 13, 2006 Vqsoft1 zobacz proszę w instrukcji serwisowej na stronie EC343 tam jest początek opisu EGR. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest vqsoft1 Posted February 13, 2006 Share Posted February 13, 2006 Vqsoft1 zobacz proszę w instrukcji serwisowej na stronie EC343 tam jest początek opisu EGR. nie badz taki kozak!) to ze w serwisowce to jest to ok ale pod macha tego nie ma. Pozatym w serwisowce nigdzie nie ma napisane ze to dotyczy QG15. Chodzi dokladnie o to ze u mnie pod macha przy kolektorze jest wyjscie na kanal EGR ale jest ZASLEPIONE i zadna miedziana rorka nigdzie nie biegnie. Z tych dupiatych rysunkow nissana nie mozna sie polapac. u mnie z glowicy spaliny wala do kolektora a z tamtad prosto do kata! rano zrobie zdjecie i zapodam kolo 8.30 w serwisowce gw... jest napisane i pokazane. Nigdzie wzmianki o QG15 czy QG18 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mind Posted February 13, 2006 Author Share Posted February 13, 2006 Nie mam zamiaru się wymądrzać na tym forum tym bardziej że żadnym ekspertem nie jestem. Swoją drogą to dziwne co piszesz vqsoft1 - że nie masz EGR - nie będę się sprzeczał bo z N16 znam w miarę tylko swoją. Czekam na opinię właścicieli N16-ek z zaślepionym EGR. Cenne wskazówki w dalszym ciągu mile widziane. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest vqsoft1 Posted February 13, 2006 Share Posted February 13, 2006 Nie mam zamiaru się wymądrzać na tym forum tym bardziej że żadnym ekspertem nie jestem. Swoją drogą to dziwne co piszesz vqsoft1 - że nie masz EGR - nie będę się sprzeczał bo z N16 znam w miarę tylko swoją.Czekam na opinię właścicieli N16-ek z zaślepionym EGR. Cenne wskazówki w dalszym ciągu mile widziane. wiesz troche zbiles mnie z tropu! do tej pory jak zauwazylem ze mam wkrecona zaslepke w kol wydechowym to odpuscilem temat. Zadnych rurek nie znalazlem. Przeciez rurka gumowa to isc nie moze. nic rano walne foty! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jacbar Posted February 13, 2006 Share Posted February 13, 2006 wprawdzie jestem tylko posiadaczem primerki więc co ja moge wiedzieć o almerze ale od niedawna poruszam się na zaślepionym EGR (przewód zaślepiony 20groszy przy zaworze EGR), efekt jest odczuwalny w pozytywnym znaczeniu i żadna kontrolka mi sie nie zapaliła. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mind Posted February 13, 2006 Author Share Posted February 13, 2006 OK interesuje mnie z której strony zaślepić EGR. Z jednej strony Coobcio twierdzi że przed zaworem, czyli na odcinku między kolektorem a zaworem EGR, z drugiej gdzieś wyczytałem, że w N16 jest jeszcze czujnik temperatury spalin i jak się zrobi odcięcie przed EGR to komputer wywali błąd. To drugie daje mi do myślenia bo u mnie z EGR wychodzą w kierunku układu dolotu powietrza dwa gumowe wężyki - z tego jeden jak przypuszczem do czujnika temperatury spalin, drugi to powrót spalin do kolektora ssącego. W dalszym ciągu temat otwarty - czekam na opinie z której strony zaślepić. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest krzys2 Posted February 14, 2006 Share Posted February 14, 2006 żadna kontrolka się niezapala ja zaślepiłem w 1.5 i jest bardzo duża różnica.Wywalaj śmiało. co zaslepiles? EGR w n16 15 ? toz to go tam nawet nie ma! tj w QG15 jest wyjscie z kolektoroa i jest wejscie w glowice ale polaczenia nie ma! albo ja slepy jestem Potwierdzam moja Alma 2001 1.5 benz tez nie ma EGR-a, jest zaslepiony fabrycznie otwor w kolekt wydech i nic innego z niego nie wychodzi. Jak co to prosze o zdjecie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Onyx Posted February 14, 2006 Share Posted February 14, 2006 u mnie w almie 1.5 2001r EGR byl zaslepiony fabrycznie, podobnie mam teraz w 1,8 2005. mimo to na rys. pogladowym rzeczywiscie jest on pokazany Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest vqsoft1 Posted February 14, 2006 Share Posted February 14, 2006 żadna kontrolka się niezapala ja zaślepiłem w 1.5 i jest bardzo duża różnica.Wywalaj śmiało. co zaslepiles? EGR w n16 15 ? toz to go tam nawet nie ma! tj w QG15 jest wyjscie z kolektoroa i jest wejscie w glowice ale polaczenia nie ma! albo ja slepy jestem Potwierdzam moja Alma 2001 1.5 benz tez nie ma EGR-a, jest zaslepiony fabrycznie otwor w kolekt wydech i nic innego z niego nie wychodzi. Jak co to prosze o zdjecie. dzieki za poparcie mojej wypowiedzi .Przynajmniej jestem pewien tego co widze . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Coobcio Posted February 14, 2006 Share Posted February 14, 2006 widcznie porzyej 2003 roku czy tam jeszcze troche wczesniej nissan troche zmondrzał i wywałi to świństwo Tak swoja droga czy ktoś hamował z was seryjna Almere 1,8 N16 ?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Onyx Posted February 14, 2006 Share Posted February 14, 2006 ja mam zamiar w najblizszym czasie zobaczymy co z tego bedzie hehe Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Coobcio Posted February 14, 2006 Share Posted February 14, 2006 nie masz EGR to zobaczymy jakądysponujesz mocą - producent podaje ze chyba 116km masz tak ?? NO zamelduj sie w Nissan Pwoer Teamie ze jesteś chętny na pomiar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Onyx Posted February 14, 2006 Share Posted February 14, 2006 tak producent podaje 116km ale sie sprawdzi ile jest w rzeczywistosci w sumie to bardzo chetnie ale nie kazdy weekend mam wolny... :/ wstepnie sie wpisze Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mind Posted February 14, 2006 Author Share Posted February 14, 2006 I tak z sedna tematu zbaczamy na: masz lub nie masz EGR i ile mocy ma twoja N16. Jeśli można proszę o opinię tych co zaślepili EGR w N16 bo na razie są opinie Coobcia żeby zaślepić przed zaworem na kolektorze, Vqsoft1 żeby to zrobić tuż przed zaworem i jeszcze wątek wyczytany przeze mnie żeby nie zasklepiać po zgłupieje czujnik temperatury spalin i zapali się check engine. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest elcoruso Posted February 14, 2006 Share Posted February 14, 2006 eśli można proszę o opinię tych co zaślepili EGR w N16 Ja zaślepiałem, nawet sa moje fotki jak to zrobić w temacie o EGR. Nie zapaliła sie żadna kontrolka, efekt niewielki ale juz odczuwalny! (tak jakby się lepiej zbierała po tym od niższych obrotów). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest vqsoft1 Posted February 14, 2006 Share Posted February 14, 2006 I tak z sedna tematu zbaczamy na: masz lub nie masz EGR i ile mocy ma twoja N16. Jeśli można proszę o opinię tych co zaślepili EGR w N16 bo na razie są opinie Coobcia żeby zaślepić przed zaworem na kolektorze, Vqsoft1 żeby to zrobić tuż przed zaworem i jeszcze wątek wyczytany przeze mnie żeby nie zasklepiać po zgłupieje czujnik temperatury spalin i zapali się check engine. to zeby zaslepic egr przy zaworze poieram tylko swoim niemilym doswiadczeniem jak to w furze kumpla ( wprawdzie nie nismo) zaslepilismy egr na kolektorze 2zlotowka. Fajnie bylo puki kumpel nie dal w palnik i srodek 2 zlotowki ( ktora sie troche zdeformowala przy dociagani (srubunku) nie wpadl do kolektora ssacego. Od tamtego czasu nie ufam 2 zlotowkom! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mind Posted February 14, 2006 Author Share Posted February 14, 2006 No fakt vqsoft1 - dzięki za cenną uwagę to prawda że uszczelka może polecieć do kolektora. Ryzyk - fizyk w weekend jak będę miał chwilę czasu to zaślepię EGR przed zaworem. Najwyżej będę 50 PLN w plecy za kasowanie błędów w kompie. O efektach napiszę. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.