Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

[N16] Wszystko o EGR -Zaślepienie,czyszczenie i nie tylko...


mind
 Share

Recommended Posts

Czy można w Almerze N16 zaślepić zawór EGR tak żeby się nie zapaliła kontrolka check engine? Czy rzecz jest opłacalna tzn czy przyrost mocy jest odczuwalny?

Link to comment
Share on other sites

Wywalaj śmiało to paskudztwo, jest pare N16 z QD18 z wywalonym zasyfiaczem i odczówalna jest poprawa osiągów - moze niech się wypowie jakiś zadowolony właściciel :D

Link to comment
Share on other sites

Guest vqsoft1
żadna kontrolka się niezapala ja zaślepiłem w 1.5 i jest bardzo duża różnica.

Wywalaj śmiało.

co zaslepiles? EGR w n16 15 ? toz to go tam nawet nie ma! tj w QG15 jest wyjscie z kolektoroa i jest wejscie w glowice ale polaczenia nie ma! albo ja slepy jestem

Link to comment
Share on other sites

Dzięki za odpowiedzi. Kolego vqsoft - EGR w N16 jest - to taki zawór do którego dochodzi miedziany (lub o kolorze miedzi) przwód z kolektora - zobacz w manualu. Proszę jeszcze o podpowiedź jak się pozbyć tego EGR tzn jak zaślepić. Czy zrobić zaślepkę przed zaworem EGR (słynny tuning za 2 złote) czy zrobić to za zaworem EGR - tam gdzie idą takie dwa wężyki? Pytam bo wyczytałem że zawór EGR ma czujnik temperatury spalin i jak się go zaślepi to głupieje i zapala check engine. Proszę o odpowiedzi.

Link to comment
Share on other sites

Lepiej zatkać odrazu przy koeltkorze - wtedy zostanie przywrócona rownowaga miedzy pojemnościami kanałów w kolektorze wydechowym.

Link to comment
Share on other sites

Guest vqsoft1
Dzięki za odpowiedzi. Kolego vqsoft - EGR w N16 jest - to taki zawór do którego dochodzi miedziany (lub o kolorze miedzi) przwód z kolektora - zobacz w manualu. Proszę jeszcze o podpowiedź jak się pozbyć tego EGR tzn jak zaślepić. Czy zrobić zaślepkę przed zaworem EGR (słynny tuning za 2 złote) czy zrobić to za zaworem EGR - tam gdzie idą takie dwa wężyki? Pytam bo wyczytałem że zawór EGR ma czujnik temperatury spalin i jak się go zaślepi to głupieje i zapala check engine. Proszę o odpowiedzi.

no wlasnie patrze w manuala i w QG 15 nie ma tego na schemacie - i tak jest u mnie ( alma przed liftem) a jak to ma wygladac to ja dokladnie wiem

a i przestrzegam przed tunem za 2 zlote. IMO lepiej zaslepic przy zaworze.

Link to comment
Share on other sites

Guest vqsoft1

kurde albo ja glupieje albo cos. egr jest brany z kol wydechowego i idzie to do zaworu EGR. Moze ktos ma zdjecie miejsca gdzie wychodzi ( z kol wydechowego)doprowadzenie spalin do egr?

Link to comment
Share on other sites

Guest vqsoft1
Vqsoft1 zobacz proszę w instrukcji serwisowej na stronie EC343 tam jest początek opisu EGR.

nie badz taki kozak!:)) to ze w serwisowce to jest to ok ale pod macha tego nie ma. Pozatym w serwisowce nigdzie nie ma napisane ze to dotyczy QG15.

Chodzi dokladnie o to ze u mnie pod macha przy kolektorze jest wyjscie na kanal EGR ale jest ZASLEPIONE i zadna miedziana rorka nigdzie nie biegnie. Z tych dupiatych rysunkow nissana nie mozna sie polapac.

u mnie z glowicy spaliny wala do kolektora a z tamtad prosto do kata!

rano zrobie zdjecie i zapodam kolo 8.30

w serwisowce gw... jest napisane i pokazane. Nigdzie wzmianki o QG15 czy QG18

Link to comment
Share on other sites

Nie mam zamiaru się wymądrzać na tym forum tym bardziej że żadnym ekspertem nie jestem. Swoją drogą to dziwne co piszesz vqsoft1 - że nie masz EGR - nie będę się sprzeczał bo z N16 znam w miarę tylko swoją.

Czekam na opinię właścicieli N16-ek z zaślepionym EGR. Cenne wskazówki w dalszym ciągu mile widziane.

Link to comment
Share on other sites

Guest vqsoft1
Nie mam zamiaru się wymądrzać na tym forum tym bardziej że żadnym ekspertem nie jestem. Swoją drogą to dziwne co piszesz vqsoft1 - że nie masz EGR - nie będę się sprzeczał bo z N16 znam w miarę tylko swoją.

Czekam na opinię właścicieli N16-ek z zaślepionym EGR. Cenne wskazówki w dalszym ciągu mile widziane.

wiesz troche zbiles mnie z tropu! do tej pory jak zauwazylem ze mam wkrecona zaslepke w kol wydechowym to odpuscilem temat. Zadnych rurek nie znalazlem. Przeciez rurka gumowa to isc nie moze.

nic rano walne foty!

Link to comment
Share on other sites

wprawdzie jestem tylko posiadaczem primerki więc co ja moge wiedzieć o almerze

ale od niedawna poruszam się na zaślepionym EGR (przewód zaślepiony 20groszy przy zaworze EGR), efekt jest odczuwalny w pozytywnym znaczeniu i żadna kontrolka mi sie nie zapaliła.

Link to comment
Share on other sites

OK interesuje mnie z której strony zaślepić EGR. Z jednej strony Coobcio twierdzi że przed zaworem, czyli na odcinku między kolektorem a zaworem EGR, z drugiej gdzieś wyczytałem, że w N16 jest jeszcze czujnik temperatury spalin i jak się zrobi odcięcie przed EGR to komputer wywali błąd. To drugie daje mi do myślenia bo u mnie z EGR wychodzą w kierunku układu dolotu powietrza dwa gumowe wężyki - z tego jeden jak przypuszczem do czujnika temperatury spalin, drugi to powrót spalin do kolektora ssącego. W dalszym ciągu temat otwarty - czekam na opinie z której strony zaślepić.

Link to comment
Share on other sites

żadna kontrolka się niezapala ja zaślepiłem w 1.5 i jest bardzo duża różnica.

Wywalaj śmiało.

co zaslepiles? EGR w n16 15 ? toz to go tam nawet nie ma! tj w QG15 jest wyjscie z kolektoroa i jest wejscie w glowice ale polaczenia nie ma! albo ja slepy jestem

 

Potwierdzam moja Alma 2001 1.5 benz tez nie ma EGR-a, jest zaslepiony fabrycznie otwor w kolekt wydech i nic innego z niego nie wychodzi. Jak co to prosze o zdjecie.

Link to comment
Share on other sites

Guest vqsoft1
żadna kontrolka się niezapala ja zaślepiłem w 1.5 i jest bardzo duża różnica.

Wywalaj śmiało.

co zaslepiles? EGR w n16 15 ? toz to go tam nawet nie ma! tj w QG15 jest wyjscie z kolektoroa i jest wejscie w glowice ale polaczenia nie ma! albo ja slepy jestem

 

Potwierdzam moja Alma 2001 1.5 benz tez nie ma EGR-a, jest zaslepiony fabrycznie otwor w kolekt wydech i nic innego z niego nie wychodzi. Jak co to prosze o zdjecie.

dzieki za poparcie mojej wypowiedzi .Przynajmniej jestem pewien tego co widze .

Link to comment
Share on other sites

widcznie porzyej 2003 roku czy tam jeszcze troche wczesniej nissan troche zmondrzał i wywałi to świństwo :D

Tak swoja droga czy ktoś hamował z was seryjna Almere 1,8 N16 ??

Link to comment
Share on other sites

nie masz EGR to zobaczymy jakądysponujesz mocą - producent podaje ze chyba 116km masz tak ??

 

NO zamelduj sie w Nissan Pwoer Teamie ze jesteś chętny na pomiar :)

Link to comment
Share on other sites

tak producent podaje 116km ale sie sprawdzi ile jest w rzeczywistosci ;) w sumie to bardzo chetnie ale nie kazdy weekend mam wolny... :/ wstepnie sie wpisze

Link to comment
Share on other sites

I tak z sedna tematu zbaczamy na: masz lub nie masz EGR i ile mocy ma twoja N16. Jeśli można proszę o opinię tych co zaślepili EGR w N16 bo na razie są opinie Coobcia żeby zaślepić przed zaworem na kolektorze, Vqsoft1 żeby to zrobić tuż przed zaworem i jeszcze wątek wyczytany przeze mnie żeby nie zasklepiać po zgłupieje czujnik temperatury spalin i zapali się check engine.

Link to comment
Share on other sites

Guest elcoruso
eśli można proszę o opinię tych co zaślepili EGR w N16

Ja zaślepiałem, nawet sa moje fotki jak to zrobić w temacie o EGR. Nie zapaliła sie żadna kontrolka, efekt niewielki ale juz odczuwalny! (tak jakby się lepiej zbierała po tym od niższych obrotów).

Link to comment
Share on other sites

Guest vqsoft1
I tak z sedna tematu zbaczamy na: masz lub nie masz EGR i ile mocy ma twoja N16. Jeśli można proszę o opinię tych co zaślepili EGR w N16 bo na razie są opinie Coobcia żeby zaślepić przed zaworem na kolektorze, Vqsoft1 żeby to zrobić tuż przed zaworem i jeszcze wątek wyczytany przeze mnie żeby nie zasklepiać po zgłupieje czujnik temperatury spalin i zapali się check engine.

to zeby zaslepic egr przy zaworze poieram tylko swoim niemilym doswiadczeniem jak to w furze kumpla ( wprawdzie nie nismo) zaslepilismy egr na kolektorze 2zlotowka. Fajnie bylo puki kumpel nie dal w palnik i srodek 2 zlotowki ( ktora sie troche zdeformowala przy dociagani (srubunku) nie wpadl do kolektora ssacego. Od tamtego czasu nie ufam 2 zlotowkom!

Link to comment
Share on other sites

No fakt vqsoft1 - dzięki za cenną uwagę to prawda że uszczelka może polecieć do kolektora. Ryzyk - fizyk w weekend jak będę miał chwilę czasu to zaślepię EGR przed zaworem. Najwyżej będę 50 PLN w plecy za kasowanie błędów w kompie. O efektach napiszę.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...