Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

P11 1.6 SI - jak zrobić więcej mocy (z 90KM na 100KM)?


Guest pjfox
 Share

Recommended Posts

Witam.

Mam takową P11, i ma ona z tego co wiem 90KM, ale oryginalnie ma 100KM, tylko gdzieś jest zrobione ograniczenie...

 

Ktoś próbował to odblokowywać?

Jak to się sprawdza?

Jakieś skutki uboczne?

Jeśli tak to gdzie co i jak i za ile? (-:

 

 

pozdrawiam

pj

Link to comment
Share on other sites

sprawdza sie na hamowni albo w brifie. bylo sporo o tym problemie na forum odnosnie almer z rynku niemieckiego poszukaj troche to sie zniechecisz.

 

pozdro

Link to comment
Share on other sites

nie ma to jak hamowanko...

Konkretnie nie doszliśmy i nie sprawdziliśmy co tak blokuje moc w autach na rynek niemsiecki w OPLACH jest to zwęrzka w dolocie, w nissanach wydaje mi się że to przez zmniejszony przepływk układu wydechowego

Link to comment
Share on other sites

Jednostki sterujące silnikiem są inne-na pierwszy rzut oka różnią się numerem,głębiej mają pewnie inne mapy wtrysku i zapłonu.W programie nissanowskim do typowania części są nazwane jako low emission albo anti pollution

Link to comment
Share on other sites

Zapomnialem dodać ,że takie jednoski były wypuszczane jedynie na rynek niemiecki i austryjacki.Trzeba pamiętać ,że wymiana jednostki sterującej wymaga także wprogramowanie ponownie immobilisera oraz ew. fabrycznego radia.

Link to comment
Share on other sites

Guest Xzandafer

Zawężka w dolocie na pewno jest, sterownik też inny. Możliwe też, że inna będzie średnica wydechu (tak było swego czasu w moim niemieckim Sunny 1.4), dodatkowy kat (pod kolektorem albo "pod spodem") i cholera wie co jeszcze. Ogólnie zmian jest tyle, że lepiej się w to nie babrać. Ja byłem z 1.4 na hamowni i wyszło mi 75KM aczkolwiek mam zastrzeżenia do samego hamowania auta.

Link to comment
Share on other sites

Co do niemiec - to z tego co się dowiedziałem, chłopaki tam płacą podatek czy opłaty nie od pojemności jak u nas, tylko od KM, więc stąd ograniczenie do 90KM - czy to prawda? cholera wie (-:

 

a co do hamowni, na czym polega pomiar i jak się go wykonuje? ha i ile kosztuje ((-:

 

najlepiej we wro (-:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Niestety Primery z silnikami GA16DE pochodzące od niemca mają deklarowane 90KM a oto dowód:

Qwinto (P10 1,6 niemiec) - całkowita serja:

qwinto-01.png

Jak widać na wykresie z hamowni moment na lep na szyje spada poniezej 4200obr.min to moze być spowodowane jakąś zwęrzką w dolocie albo dwoma katalizatorami skutecznie zmniejszającymi przepływność wydechu, także to moga być zmiany w sterowników (pocofane zaplony)

Link to comment
Share on other sites

Cofnięte zapłony w sterowniku? W całym zakresie czy tylko dla obrotów powyżej 4.2 tys?

A jeśli w takim przypadku przyspieszyć zapłon kręcąc aparatem zapłonowym, to co wtedy? Doszlibyśmy do normalnego stanu dla wysokich obr, a na niskich byłoby spalanie stukowe?

Link to comment
Share on other sites

mogło by być tak jak mowisz.

Powiem CI tak wydaje mi się ze za spadek mocy tylko i wyłacznie odpowaida jakaś zwęrzka w dolocie albo wydechu, nie jestem tego o tak powiedzieć.

Trzeba to wreszcie sprawdzić i tyle a nie tylko domniewać.

Link to comment
Share on other sites

Guest Maras

No ciekaw jestem jak to u mnie, bo też mam niemiecką wersję Reduced Engine Power. Tylko nie chce mi się wykładać kupę kasy na hamownie we Wrocku, poczekam może kumplowi uda się tu załatwić jakąś promocję :wink:

Ale oglądałem wydech i nie zauważyłem nic dziwnego. 2 tłumiki i 1 katalizator :) Patrzałem na układy wydechowe w katalogach i rozróżnienie było tylko między SR20Di i SR20De. Jedyna różnica dla SR20De w rurce od kolektora do kata w rocznikach do 04.95 i po.

Nie wiem jak to z dolotem jest, jak będzie cieplej to rozejrzę się. Gdzie mogłaby znajdować się taka zwężka?

Link to comment
Share on other sites

trzeba by było rozebrać cały układ dolotowy i porównać dokładnie z układem bez REP, raczej na pewno taka zwężka nie będzie się znajdowała gdzieś na wierzchu bo łatwo by było ją usunąć, tak samo z wydechem, na zewnątrz może wyglądać tak samo ale w środku może być wspawany jakis pierścień, jeżeli tam nic nie ma to moga to być jeszcze wąłki rozrządu... trzeba by było je wyjąć i pomierzyć... jeżeli dalej nie to, to pozostaje ECU

ale zacząć trzeba od doltu, bo może się okazać że coś jest tuż przed lub za przepustnicą...

Link to comment
Share on other sites

Nie ma SR20 z REDUCET POWER ENGINE to obowiązuje tylko wobec GA14 i GA16...

mimo iż dla SR20De podawali moce 116KM w rzeczywistosci mialy ok. 130...

Link to comment
Share on other sites

Guest Maras

OK, nie wiem ile ma w rzeczywistości ale jest tak oznaczany.

Nie wiem czy coś przegapiłem na forum, ale ten temat był już wiele razy wałkowany ale nie widziałem konkretnej odpowiedzi.

Link to comment
Share on other sites

Guest Albin

W nissanowskich mądrych programach serwisowych dla modelu p11 (120 i 144) występują następujące silniki: Ga16DE Qg 16DE (bardzo krótka seria) Qg18DE CD20 turbo oraz seria sr20: SR20DE SR20DEH ORAZ SR20DEL (lowered engine power ).Jeśli codzi o ten ostatni to może chodzić o pierwsze wypusty p11 `96 `97 o mocy 116 PS, które można spotkać na mobile.de , a silniki serii ga o zmniejszonej mocy mają na 100% inne sterowniki (inny numer części) -sprawdzałem

Link to comment
Share on other sites

Nie ma SR20 z REDUCET POWER ENGINE to obowiązuje tylko wobec GA14 i GA16...

mimo iż dla SR20De podawali moce 116KM w rzeczywistosci mialy ok. 130...

:roll: Kuba,to skoro te po116km mialy po około 130,to te co w serii miały 130 to mogły miec więcej,np.140? :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest seba.boss
Co do niemiec - to z tego co się dowiedziałem, chłopaki tam płacą podatek czy opłaty nie od pojemności jak u nas, tylko od KM, więc stąd ograniczenie do 90KM - czy to prawda? cholera wie (-:

 

a co do hamowni, na czym polega pomiar i jak się go wykonuje? ha i ile kosztuje ((-:

 

najlepiej we wro (-:

 

 

 

niestety sie zle dowiedziales :mrgreen: i to nieprawda :mrgreen:

 

i placi sie podatek drogowy - nie wzaleznosci od KM ale od pojemnosci silnika i rodzaju katalizatora ( zwykly kat, euro 2,euro3 itd. )

 

pzd Sebastian

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...