Guest Maciek78 Posted February 22, 2006 Share Posted February 22, 2006 Mam Sunny 1.4 LX. Mam też pytanie o czyszczenie gaźnika. Czy jest to czynność niezbędna? Jeżeli tak to kiedy należy to wykonać? Są jakieś objawy, które jednoznacznie wymuszają wyczyszczenie? Pozdrawiam Maciek Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Maciek78 Posted February 22, 2006 Share Posted February 22, 2006 Palił mi za dużo, ok. 12l/100. Ale po przejściu na LPG mam spalanie w granicach... 8,5l/100. Z dławieniem bywa różnie ale nie jest to uciążliwe. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest lowiec Posted February 22, 2006 Share Posted February 22, 2006 przede wszystkim musisz sprawdzic jak sie zachowuje na benzynie. najpierw wymienic filtry (paliwa powietrza) swiece, jak zachowuje sie automatyczne ssanie, jak trzyma niskie obroty, czy nie szarpie przy jezdzie przy okolo 2tys obr/min, czy przyspiesza rowno, w jakim stanie sa przewody podcisnienia i jak sie ma uklad zaplonowy (kable kopulka palec), jak wygladaja swiece. jakby moj zechcial spalic 12 pb na trasie przy spokojnej jezdzie w zakresie 90-130 to dostalby kopa i pomknalby do regulacji. mialem regulowany gaznik wymieniane palec i kopulke jakies 50 tys km temu. generalnie jest ok ale wybieram sie na czyszczenie i regulacje. ostatnio mialem taka sytuacje ze na autostradzie braklo mi gazu, przelaczylem na pb i dojechalem do celu - troche szarpal ale szedl powyzej 3 tys. potem juz nie odpalil - zalalo swiece. cos wpadlo pod zawor igliczny. pomoglo dmuchanie, zatankowanie 2*20l pb razem ze srodkiem stp do czyszczenia gaznika i generalnie "butowanie" auta. po tej zabawie spalanie w trasie 7,2pb. widze ze masz szczecin w opisie - w szczecinie moge ci kogos polecic do gaznika a wlasciwie do calego auta ale potrzebowalbys ze trzy dni wolnego i pare stowek na regulacje. pozdrawiam slawek Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Maciek78 Posted February 23, 2006 Share Posted February 23, 2006 lowiec - spalanie na trasie też wyszło mi ok. 7l. Natomiast w mieście mam takie duże zappotrzebowania na benzynkę. A właściwie miałem. Wiąże się to chyba z automatycznym ssaniem. Nawet gdy temperatura silnika jest idealna to stojąc np. na światłach słychać podwyższone obroty. A Szczecin to moje rodzinne miasto i często tam bywam, ale mieszkam i pracuję w Rzeszowie i wszelkie naprawy raczej musiałbym tu robić. Dzięki i pozdrawiam Maciek Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kondzio Posted February 24, 2006 Share Posted February 24, 2006 Mam podobny problem: Pb zżera ok 10 l (w zimie pewnie wiecej) LPG potrafi w trasie zejść poniżej 7 l. Świece, przewody wymienione. Wężyki od podciśnienia też w miare mozliwości powymieniałem na nowe ale obroty na Pb nawet na super rozgrzanym silniku mam wysokie, zdecydowanie za wysokie jak na moje ucho .... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest lowiec Posted February 24, 2006 Share Posted February 24, 2006 Nie robilem testu spalania w miescie jeszcze nigdy ale srednie troche miasta (szczecin) i trasy (szczecin - gryfino) wychodzilo zawsze po regulacji w okolicy 7,5. podwyzszone obroty po nagrzaniu tez mialem i to tez roznie sie zachowywalo - raz bylo raz nie. winne na pewno automatyczne ssanie i jak mowi moj mechanik zawieszajacy sie zawor igliczny albo jakis syf z gazu/benzyny pod nim...ja ostatnio moglem miec to drugie bo zmiane filtra paliwa sobie odpuscilem bo po co skoro glownie jezdze na gazie...widac niepotrzebnie i po nauczce bede wymianial dalej ze wszystkim co 10tyskm. kazal w krociec gaznika ktorym wplywa paliwo dmuchnac kompresorem cisnieniem 2-3atm i mialo pomoc. na razie jest ok ale i tak wybiore sie na czyszczenie gaznika bo jak widze zasyfiona gorna czesc pod mikserem to mi sie niedobrze robi. pozdrawiam slawek Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest lowiec Posted February 26, 2006 Share Posted February 26, 2006 Oki. dam znac. zbieraj kase bo to ze dwie stowki kosztuje jak nic:D pozdrawiam slawek Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Maciek78 Posted February 27, 2006 Share Posted February 27, 2006 na razie jest ok ale i tak wybiore sie na czyszczenie gaznika bo jak widze zasyfiona gorna czesc pod mikserem to mi sie niedobrze robi. A gdzie to widać? Albo - jak mam to zobaczyć? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest lowiec Posted February 27, 2006 Share Posted February 27, 2006 zeby zobaczyc gorna czesc gaznika musisz odczepic gorna pokrywe filtra powietrza,wyciagnac filtr i zdjac takie metalowe stozkowe cos. pozdrawiam slawek Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest lowiec Posted March 23, 2006 Share Posted March 23, 2006 Bombel na stacji benzynowej lub w fauvercie produkt stp do czyszczenia gazikow i wtryskow biala buteleczka. pozdrawiam slawek Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KAMIL_01 Posted March 26, 2006 Share Posted March 26, 2006 JA kupiłem preparat STP w czerwonej butelece i zapłaciłem 14zł. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KAMIL_01 Posted March 28, 2006 Share Posted March 28, 2006 U kogo się czyśći gaźnik?u mechanika? czy gdzie? :?: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jarkk Posted March 28, 2006 Share Posted March 28, 2006 KAMIL_01 to zasadnicze pytanie, na które staramy się odpowiedzieć od zarania dziejów . Wracając do tematu najczęściej taka usługę zleca się mechanikowi, ale możesz tez samemu przedymać kompresorem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lukas004 Posted March 28, 2006 Share Posted March 28, 2006 Witam wszytkich Mam podobny problem z gaźnikiem u siebie - dławi się i przy gwałtownym ruszaniu czuć jaby miał "turbodziure" - a turbiny w nim brak.. może wie ktoś jak samemu wyregulwać i wyczyćic gaźnik lub jakie mogą byc tego przyczyny?? A może ktoś zna gaźnikowca dobrego w okolicach Łodzi?? AAAA i spalanie w mieście jakby większe się zrobiło .. ;-( Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KAMIL_01 Posted March 29, 2006 Share Posted March 29, 2006 KAMIL_01 to zasadnicze pytanie, na które staramy się odpowiedzieć od zarania dziejów . Wracając do tematu najczęściej taka usługę zleca się mechanikowi, ale możesz tez samemu przedymać kompresorem. jakim kompresorem :?: i gdzie go można kupić?,i ile kosztuje :?: jak go nie mam,jak wyglada ten kompresor :?: i co to znaczy przedymać kompresorem :?: (a nie przedmuchać kompresorem :?: ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Hermol Posted March 29, 2006 Share Posted March 29, 2006 no lepiej daj do kogos kto sie zajmuje gaznikami i najlepiej jak robil gazniki w nissanie,a samemu jak rozkrecisz to zeby pozniej poskadac wszystkie dyszki itp ja w cz-wie czyscilem u takiego gaznikowca odkrecil tylko gorna czesc, ten dekiel w gazniku czyszczenie zalezy od gaznika i ile tam roboty przy tym zejdzie ok 50-100zl ja zaplacilem 70zl, jedna czesc wiem ze podszlifowywal bo cos bylo nie tak, uszczelka zostala ta sama nie leje sie, komplet uszczelek do gaznika dostepne tylkow nissanie nie pamietam ale albo 150zl albo 300zl mi pali po miescie 12-14 gazu zaleznie od jazdy krotkie dlugie odcinki, non staop swiatla itp, byc moze spalil by i 10 ale to nie jazda by byla, benzyny nigdy nie zlitrazowalem po miescie , ale z obserwacji to gdzies 10-12, ale jak mu przypier... dobrze po gazie to i 15 i w gore skopci by napewno jak masz gaz to sprawdz zaplon jaki masz, mi na 5-6mm od konca ustawiony aparat wczesniej palil do 15-20l gazu , obecnie 3mm od konca sprawdz swiece filtry, czy nie ssie lewego powietrza na przewodach podcisnienia, rozrzad, zawory co jakby nie patrzac tez wplywa znacznie na dynamike a co z tym idzie spalanie pozdr Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lukas004 Posted March 30, 2006 Share Posted March 30, 2006 lukas004, a filtry wymieniles?? Witam Filtry wymieniałem przed zimą jakies 8 tys. km temu ... czy uważasz, że już czas ??? Myślałem by to zrobić tak po 10 tys.km... Dziś troszkę się wsłuchiwałem w prace silnika - słychać takie "ćwierkanie" przy paracie zapłonowym... czy jest możliwość, że to zaplon?? świece wymieniałem raazem z filtrami, z rozrządem nic nie kombinowałem a auto ma przejechane na 100% 89000 km... Ma ktoś może jakieś schemat lub zdjęcie połączenia przeodów podciśnieniowych??? możetam coś skopałem jak te struchlałe wymieniałem ... ale kto to wie.. help :-( Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lukas004 Posted April 2, 2006 Share Posted April 2, 2006 re: .. "Zobacz w jakim sa stanie, ale mysle ze jesczez pojezdza do wymiany oleju Sprawdziłem ale tylko powietrzny i paliwo wizualnie po zewnątrz - powietrze czyściutkie ... Paliwo staram się takować na jednes stacji i to nie jakiejs podrzednej... A szmery w aparcie zapłonowym moga mieć wpływ ??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jaga Posted April 24, 2009 Share Posted April 24, 2009 mam pytanko odnośnie płynów do czyszczenia gaźnika. Czy stosowanie go nie powoduje np usunięcia nagarów w cylindrach a co za tym idzie nie zmniejszy stopnia sprężania? Moje słonko ma 18 lat i gaśnie na biegu jałowym kiedy silnik jest już rozgrzany. Prawdopodobnie czeka mnie wizyta u gaźnikowca, ale wcześniej chciałbym spróbować tańszej metody:) Nie wiem tylko czy stosowanie takich płynów jest w stanie cokolwiek pomóc? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
alfabox0266 Posted April 24, 2009 Share Posted April 24, 2009 Czy stosowanie go nie powoduje np usunięcia nagarów w cylindrach a co za tym idzie nie zmniejszy stopnia sprężania? Nawet jeśli usuwa to jest to efekt pozytywny.Czysta komora spalania polepsza bilans termiczny silnika,ułatwia odprowadzanie ciepła i zapobiega samozapłonom ,które mogą być wywołane rozżarzeniem się sadzy w komorze spalania. [ Dodano: Pią 24 Kwi, 2009 22:04 ] gaśnie na biegu jałowym kiedy silnik jest już rozgrzany Może być to efekt zanieczyszczonego obiegu jałowych obrotów w gaźniku i przykładowo dodatek STP doskonale sobie z tym radzi Lub bezpośrednio do gaźnika U mnie i znajomych zawsze się sprawdzały te środki :one: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mimier Posted April 25, 2009 Share Posted April 25, 2009 ...ten dodatek na pierwszym zdjęciu zalewałem trzykrotnie do K10 i żadnego efektu to nie dało :/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
alfabox0266 Posted April 25, 2009 Share Posted April 25, 2009 ...ten dodatek na pierwszym zdjęciu zalewałem trzykrotnie do K10 i żadnego efektu to nie dało A to dużo zależy od stopnia zanieczyszczenia ,ale ten drugi spłukuje wszystko do czystego metalu,trzeba napsikać gdzie się da w gazior,chwilkę odczekać ,odpalić ( będzie trudniej bo się tym zaleje) a jak odpali to popsikiwać jeszcze trochę żeby przeciągneło wszystkie syfy :diabel: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kasiakatarzyna Posted August 8, 2009 Share Posted August 8, 2009 Nie wiem czy skończyliście już ten temat ale u mnie sprawa wygląda tak, że: 1 silnik gaśnie na wolnych obrotach 2 takie "coś" (podobno) do regulacji obrotów jest zardzewiałe 3 mechanik mówi żeby kupić nowy gaźnik 4 kupowanie trwa już miesiąc. Napiszcie mi proszę czy to się naprawia czy wymienia? Ja się na tym nie znam a wciskają mi wszyscy jakieś kity - co jeden to lepsze - a ja nawet nie umiem tego zweryfikować. Plis Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest komorokoro Posted August 8, 2009 Share Posted August 8, 2009 Pierw niech pan mechanik sprawdzi czy podciśnienia wszystkie są na swoim miejscu a nie bierze się za wymiane całości. Wiadomo że można wymienić a nie koniecznie pomoże. Czy pokrętło od obrotów działa słychać przecież podczas kręcenia. A jak nie ma siły to z chlebkiem. U mnie też trzeba było użyć siły czasami ale zawsze działało. Trzeba sprawdzić wężyki, poczyścić powyższymi sposobami, jak nie da rady iść do prawdziwego gaznikowca. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kasiakatarzyna Posted August 10, 2009 Share Posted August 10, 2009 Dziękuję za informację - dziś będę dyskutować z Panem Mechanikiem. Ale z tego co sama widziałam to pokrętło od regulacji jest tak przerdzewiałe, że chyba się urwie - chociaż jak mam go wymienić to też nie będzie strata. Zastanawiam się tylko czemu ten mechanik sam mnie nie wysłał do gaźnikowca - przecież nic na tym nie straci - a jakby nie było ciągle zajmuję mu miejsce na warsztacie to już miesiąc. Dziękuję raz jeszcze. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.