Coobcio Posted February 22, 2006 Share Posted February 22, 2006 Oto moj Nissan Primera P10, 2.0 16v wersja Invitation z roku 1996 - ostatni rok produkcji odmiana 5cio drzwiowa: Wyposażenie Seryjne wersji Invitation: - el. szyby - wspom. Kier. - centralny zamek - klimatyzacja - chromowane klamki - zderzaki z wersji GT - alufelgi 14 - lusterka w kolorze nadwozia - halogeny przeciwmgielne Zmiany kosmetyczne: - felgi 16 Oz Merkury - opony przód Fulda Car Extrem 205/45R16 - opony tył Good Year NCT5 205.50R16 - Galka zmiany biegów OMP - nakładka Jacy na hamulec ręczny Zawieszenie: - kpl. sprężyny Weitec - 40mm - rozpórka oraz górne mocowania przednich amortyzatorów zastąpione na elementy pochodzące z nowszej priemry P11 SRI - amortyzatory przód Koni Sport z regulacją - amortyzatory tył Bilstain B6 Sport - dystanse na przedniej osi 5mm na strone zamontowane ze względu na montaż znacznie większych zacisków hamulcowych Hamulce: - 4 tłoczkowe zaciski hamulcowe z przodu zadaptowane z 200SX S14a - tarcze z przodu to wrób firmy BREMBO o pomniejszonej średnicy do 272mm (serja 280mm - nie pasowały) - tarcze z tyłu to nienawiercany Zimmermann - klocki hamulcowe przód i tył to FERODO Premier - usunięte korektory siły hamowania Napęd: - Short Shifter własnego patentu (redukcja skoku dzwigni o ok. 60%) - wzmocnione sprzęgło EXEDY Stage I organic - skrzynia biegów o ciasniejszym zestopniowaniu pochodząca z modelu P10 GT Zmiany Pod maską Stage I N/A (moc 158KM oraz 186Nm) Na wstępie chciałbym powiedzieć że głowice w silnikach SR20DE zarowno tych 143 jak i 150 konnych miały zawory wydechowe o trzonkach 7mm to jest o 1mm więcej jak te stosowane w SR20De i SR20Di, Nissan dokonał tego bardzo na wyrost i zupelnie nie potrzebnie - rośnie tylko masa zaworowa i pogarsza bardziej przysłania kanał wydechowy, dlatego postanowiłem pozostać przy swojej starej głowicy mimo iż miałem możliwość wsadzenia tej z modelu GT Góra Silnika: - zmieniony wałek ssący na model z silnika SR20DE (Primera P10 GT) - głowica splanowana o 0,63mm - powiększone i wypolerowane kanały w głowicy ssące i wydechowe - zawory i gniazda zaworowe przefrezowane na 3 kąty dodatkowo wypolerowane Dolot & Wydech - stożkowy filtr powietrza AOMA - oddzielona odma od kolektora ssącego i dolotu - usunięty EGR - usunięty skraplacz par paliwa - usunięte podgrzewanie przepustnicy - Seryjny kolektor wydechowy 4-1 - początek wydechu 63,5mm a dalsza część El-tec fi 57mm + końcowy tłumik El-tec Regulacje Silnika: - zapłon ustawiony na 17 stopni przed GPM - dodatkowy komputer umożliwiający zmiany w nastawach wtrysków i zapłonu SMT6 + moje strojenie (pierwszy kontakt z tym urządzeniem) Przykład "lepszych części" - przejście na znacznie bardziej wydajniejszy przepływomierz powietrza pochodzący z P11 SRI (ten czarny) Powstawanie początkowej części wydechu: Rozpoczynamy Stage II N/A (moc 172KM i 184Nm) Zmiany: - wałki rozrządu CAT CAMS ssący 272 @ 11,05mm oraz wydechowy 266 @ 10,55mm - kolektor wydechowy zmieniony na odpowiednik z silnila SR20DE (4-2-1 z Primery GT) - przywrocenie średnicy 57mm po całości + dodanie tłumika wszytko by El-tec - zadaptowany cały dolot wraz z znacznie większym przepływimeirzem z Primery P11 - zimny dolot poweitrza z filtrem w nadkolu - podniesiony limiter obrotów silnika do 7400 - domontowany regulator ciśnienia paliwa F1Z - wtrsyki paliwa z 200SX S14 o wydajności 370cc - wyczynowa pompa paliwa Walbro 255l/h Co do osprzętu silnika to czeka do montarzu pełna poduszka pod tył silnika oraz sprzęgło spiekowe - jak tylko będe mieć dostęp do garażu to postaram się to zmienić. Krótki Filmik ukazujący przyspieszenie 0-165km/h: Idziemy w Boost tak więc Turbo Stage I (0,5bara - 201KM i 274Nm): Zmiany: - powrót do wałki z SR20DE (sunny Gti) - Turbozprężarka Garrett T3 (AR .42/.48) - prosty kolektor tzn dwa kolanka i kawałek prostej rury - Intercooler z Iveco (cienki) - orurowanie IC 2" i 2,5" - rura ssąca 2,5" - downpipe 70mm - wydech po części 2,5" a od tylnych siedzeń 57mm by El-tec Turbo Stage II czyli większe turbo 1 bar i 320KM oraz 420Nm: Pomiar można powiedzieć że odbył się na 3 i pół gara, bowiem na czwartym cylindrze było ciśnienie raptem 4,4 bara (po tym jak wywaliło uszczlkę), po wymianie uszczelki i dostrojeniu tip top mam nadzieję że osiągne upragnione 350KM Zmiany: - większy Garrett T3 (AR .60/.63) - większe wtrsyki paliwa Datschwerks 555ccm - IC zbudowany na podstawie tego z BMW e39 (530d'2000) - orurowanie do niego 2" i 2,5" - rura doprowadzająca poweitrze do turbiny 80mm - Downpipe jak i reszta wydechu 2,5" (brak tłumików) - zamiast SMT6 zastosowałem Digital ECU Tuner + dodatkowo map sensor 2,5 bara motoroli Dodatkowe Zdjęcia: Coobciowego patentu przeróbka dziwgnia zmainy biegów powodująca zmniejszenie skoku lewarka o ok 60%: Kolejny mój patencik adaptacje znaczni mocniejszego zestawu hamulcowego pochodzącego wprost z 200SX S14a: Usprawnianie zawieszenia z przodu: Usprawnianie zawieszenia z tyłu: Zbieram to co najlepsze z poszczgólnych modeli produkcyjnich Nissana, rozpórka góna zadaptowana wprost z modelu P11 SRI Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest pavoolon Posted February 22, 2006 Share Posted February 22, 2006 dlugo czekalem na ten dzial. profi opis. czekamy na turbo stage II Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Coobcio Posted February 23, 2006 Author Share Posted February 23, 2006 Tera to Jakby cofnąłem się w czasie do N/A, co było to było teraz dłubiemy to co mam, prze Turbo Stage II będize jeszcze Turbo Stage I i N/A Stage II Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest pavoolon Posted February 25, 2006 Share Posted February 25, 2006 w praktyce wyszlo na to ze narazie mamy podobne osiagi ale Twoje sprzeglo podoba mi sie duzo bardziej niz moje slizgajace Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gre Posted February 25, 2006 Share Posted February 25, 2006 no to czas a spieka Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest greg76 Posted February 25, 2006 Share Posted February 25, 2006 Pavoolon jak bedziesz chcial to przyslij mi swoje sprzeglo i oddam do przerobienia. mam w wawie dobra miejscowke co tanio nabijaja spieki i ladnie regeneruja stare sprzeglo. Coobcio moze potwierdzic ze taniej raczej trudno znalezc :!: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest pavoolon Posted February 25, 2006 Share Posted February 25, 2006 pasuje jak sie uda to moze na przelomie marca/kwietna sie za to wezme to dam znac. dzieki Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Coobcio Posted February 27, 2006 Author Share Posted February 27, 2006 Ja u SIebie planuje wsadzić spieka z odchudzonym kolem i do tego pełną poduszką pod silnik - powinna być zwasza reakcja po kazdej zmienie biegu i bardziej wyczulony start No jutro walka z przesunięciem odcinki, być może strojenie i hamowanie - STAGE II N/A gotowy wówaczas będzie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest pavoolon Posted March 1, 2006 Share Posted March 1, 2006 juz aktualne sprzeglo ladnie bierze, ale skoro zmieniasz to moze je od Ciebie odkupie w kwietniu :grin: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Coobcio Posted March 2, 2006 Author Share Posted March 2, 2006 No Zakupiłem 60cm alu rury i kolanko niebieskie 90 stopni - jutro będzie męski CAI, jeszcze tylko niech przyjedzie przesyłka z MSElectronic i można ruszać na szose i stroić Krowe Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest greg76 Posted March 2, 2006 Share Posted March 2, 2006 wreszcie zrobisz cos na moj wzor a nie odwrotnie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Coobcio Posted March 2, 2006 Author Share Posted March 2, 2006 Dobry pomysł skopiowany Po paru godzinkach spędzonych w Garage zrobilem CAI z prawdziwego zdarzenia - jak u GREGA Tak to się prezentuje u mnie : Jeszcze nie miałem okazji się przejechać bo postanowiłem nieco porządek zrobić pod maską, tak więc puszki z bezpeicznikami lądują w bardziej dostępnych miejscach a ponadto akumulator wlatuje do bagaznika. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest greg76 Posted March 3, 2006 Share Posted March 3, 2006 no wyglada profi :grin: szczegolnie podoba mi sie lacznik bo moja charmonia jest nie za bardzo... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Coobcio Posted March 3, 2006 Author Share Posted March 3, 2006 hehe dzięki za komplement Po weekędzie wracam i biore się ostro do roboty, mam nadzieje że już elektronika przyjdzie co by wyżej zakręcić i że będzie to działało... Potem Strojenie z Bartkiem, dostrajanie na hamowni i STAGE II oficjalnie zakończone Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest pavoolon Posted March 6, 2006 Share Posted March 6, 2006 zobaczymy czyj dolot okaze sie lepszy :razz: , Wasz CAI czy moj chlodzony powietrzem z wlotu na masce, ale to dopiero za jakis czas Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest fostof Posted March 7, 2006 Share Posted March 7, 2006 Coobcio jak zrobiles ten short shifter? duzo zabawy przy jego tworzeniu? jakie sa minusy wzgledem "serii"? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Coobcio Posted March 8, 2006 Author Share Posted March 8, 2006 no troche zabawy było, rozwiązanie takie nowatorskie, najpierw została wyfrezowana aluminowa podstawka pod drązek reaktancyjny o wysokości 27mm, a wydłużenie samej dzwigienki zaminy biegów to poprostu rozciecie i dolozenie kawalka rurki stalowej i obspawanie. Co do działania to jak dla mnie mistrzostwo, biegi się zmienia w mgnieniu oka, choc trzeba było się przyzwyczaić bo na początku nie moglem ich znaleść Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest fostof Posted March 8, 2006 Share Posted March 8, 2006 Jesli chodzi o wysokosc dzwigni to u mnie jest wlasnie wysoko fajnie bo kupilem ostatnio galke zmiany biegow fajna skorzana ale nachodzi ona plytko na drazek dzieki czemu jest wyzej. Interesuje mnie natomiast skrocenie skoku lewarka. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Coobcio Posted March 9, 2006 Author Share Posted March 9, 2006 po to go robiłem żeby właśnie skrócić skok lewarka i tym samym zmnijeszyć czas potrzebny na zmiane biegu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest fostof Posted March 9, 2006 Share Posted March 9, 2006 Czyli za skrocenie skoku odpowiada ta cala podstawka pod ten drazek reaktancyjny? bo wiadomo jak sie zwiekszy dlugosc lewarka to wzrosnie jego skok. Popraw mnie jesli zle rozumuje Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Onyx Posted March 9, 2006 Share Posted March 9, 2006 Kuba a przypadkiem nie skroociles tylko drogi prowadzenia drazka tym zabiegiem??wrzooc jakies foty chcialbym to zobaczyc Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Coobcio Posted March 9, 2006 Author Share Posted March 9, 2006 Swojego czasu głośno o tym było... Wklejam fotki całej tej tuning robotki: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest fostof Posted March 9, 2006 Share Posted March 9, 2006 A wiesz moze jak to jest w n15? czy podobna ma budowe ten caly mechanizm? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Coobcio Posted March 9, 2006 Author Share Posted March 9, 2006 identyko... [ Dodano: Pią 10 Mar, 2006 ] No Dobra koniec biadolenia ide palić gruz, zobaczymy jak się przyjęło przejście z odcięcie na poziomie 6500 obr.min do odcinki przy 7500 obr.min, dzięki temu będe mogł znacznie lepiej wykorzystywać nowe Kocie Wałki, ktore dopiero dają kopa od 5700... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
akarczma Posted March 10, 2006 Share Posted March 10, 2006 no i jaki efekt? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.