Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

[P10] Sworznie zwrotnic + stuki w tylnim zawieszeniu


Guest KTOSIU
 Share

Recommended Posts

Witam :) Postaram się pisac zwięźle :grin:

Byłem na przeglądzie sezonowym w norauto, maja promocję i robią go teraz gratis (zakres: badanie hamulców, luzów zawieszenia, ukł. kier., amorki, temp. płynów, światła). Pojechałem tam ponieważ coś mi stuka w tylniej części samochodu, wcześniej

przeglądałem dokładnie nasze forum i znalazłem trochę inf o swoim problemie (łącznik stabilizatora, tuleje na stabilizatorze, klapa bagażnika, poduszki amorków) ale panowie na moją prośbę sprawdzali 2 razy i nie ma żadnych luzów na tulejach w całym zawieszeniu. Czy macie może jeszcze jakiś pomysł?

Może z tym łącznikiem jest tak, że nie wykazuje on luzów przy zużyciu i dopiero po wymianie okazuje się, że to jego "wina" :?:

Druga sprawa, która "wyszła" przy przeglądzie, to mam do wymiany sworznie zwrotnic po obu stronach. Czy ktoś z Klubowiczów zajmował się tym problemem. Przeglądałem forum i pod tym względem ale chodzi mi raczej o koszt materiałów, robocizny w Waszych warsztatach. Może jakiś tani sklep z częściami :?:

Nie mam warunków ani "odwagi" :lol: podejmować się tego sam, podjadę chyba do Chwaszczyna, jest tam autoservis. Ostatnio jednak jak powiedziałem na forum, że wymieniali mi gumę od przegubu za 130zł (w tym guma za 55zł) to okazało się, że kolega Klubowicz robi to za 40zł, tyle że w Chorzowie :lol: . Więc jeżeli macie jakieś doświadczenia z naprawą tych elementów proszę o info i radę.

Mam jeszcze do wyminy płyn hamulcowy, bo jego temp. wrzenia jest już poza normą :sad: , Może znacie jakieś przybliżone ceny ile kosztuje wymiana płynu :?:

 

Sorrki za długie wywody, ale taka potrzeba chwili :smile:

Pozdr. serdecznie i proszę o wskazówki 8)

Link to comment
Share on other sites

Odnośnie stuków w tylnym zawieszeniu, to sprawdź górne mocowania amortyzatorów oraz tzw odboje (są między górnym końcem amortyzatora a karoserią). Są niestety ukryte pod tą harmonijkową osłoną amortyzatora.

Link to comment
Share on other sites

na 99 % stukaja łączniki stabilizatora z tyłu - na szarpakach na stacji diagnostyczbnej tego nie wyczujesz, tym bardziej gdy auto jest obciążone. Łączniki sprawdza sie w następujący sposób- kanał 1 oosoba + dwóch ogrów którzy musza maksymalnie rozkołysać budę na boki - wtedy dopiero tam da sie wyczuć luzy - szarpaki tego nie zdiagnozują.

Link to comment
Share on other sites

na 99 % stukaja łączniki stabilizatora z tyłu - na szarpakach na stacji diagnostyczbnej tego nie wyczujesz, tym bardziej gdy auto jest obciążone. Łączniki sprawdza sie w następujący sposób- kanał 1 oosoba + dwóch ogrów którzy musza maksymalnie rozkołysać budę na boki - wtedy dopiero tam da sie wyczuć luzy - szarpaki tego nie zdiagnozują.

Święta racja tez przez pare tygodni jeżdziłem w nieświadomości,bo myślałem że zawieszenie jest ok,skoro na trzepakach było ok :roll:

Link to comment
Share on other sites

Mam jeszcze do wyminy płyn hamulcowy, bo jego temp. wrzenia jest już poza normą , Może znacie jakieś przybliżone ceny ile kosztuje wymiana płynu

Sam płyn hamulcowy to koszt ok 13-15zł za 0,5 litrowe opakowanie DOT 4. Za wymianę wydaje mi się, że mechanik dużo nie powinien "zaśpiewać". Najlepiej skumulować wszystkie naprawy u jednego mechanika to wtedy taniej wyjdzie.

Link to comment
Share on other sites

Klubowicze,

Nie chcę niepotrzebnie nabijać postów ale czy naprawdę nikt z Was nie miał problemów z przednim zawieszeniem :?: Jeżeli macie jakieś doświadczenia ze zwrotnicami napiszcie słówko a nawet kilka.

Pozdr. 8)

Link to comment
Share on other sites

Kolego Ktosiu - moja P10 ka przejechała juz sporo - pół miliona jej niedługo stuknie i z zwrotnicami nie miałem i nie mam problemu - jesli chodzi o zawias przedni to raczej wahacze górne i odwieczny problem P10 tek. Jesli chodzi o tylny - to j.w. Niech razcej dobrze moim zdaniem mechanior sprawdzi, czy luzy to aby na pewno na zwrotnicach z przodu - czy raczej nie na górnych wahaczach - lub na dolnym sworzniu wahacza dolnego - a nie tnie przypadkiem opon?. A łączniki stabilizatora tylnego - to koszt ok 150 -200 PLN - oryginał - wymień i zrobi sie cicho.

Link to comment
Share on other sites

niestety - moga byc luzy na lozyskach w zwrotnicach - mialem cos takiego w P10 - nosnstop powyzej 100 km/h drzala mi kierownica i wbrew pozorom jest to znana przypadlosc Primerek (jak w serwisie mi pokazywali) - wystarczy rozebrac zwrotnice - sa tam 2 lozyska w tym chyba jedno stozkowe - wymienic i posprawie

a co do tylu - u mnie w P11 teraz tez zaczelo sotatnio niezle stukac i obstawiam loze amorka, ale musze to sprawdzic - za mocno stuka (u mnie) jak na lacznik stabilizatora!!

Link to comment
Share on other sites

Hejka P_FLORI, na opony też już patrzyłem, mam nówki i nie widać aby zyżywały się niesymetrycznie, narazie nie ma żadnego zużycia.

Info o zwrotnicach mam z przeglądu, nie mogłem być przy samochodzie - siedziałem w loży dla vip"ów za szybą 20m dalej :sad: i nie widziałem co robią przy aucie. Na moją prośbe 2 razy sprawdzali tył (stukanie), samochód był na podnośniku i nic nie znaleźli. Chłopak który przeprowadzał przegląd powiedział mi o tych sworzniach, napisał w "raporcie" z przeglądu, ze są do wymiany po obu stronach. i teraz jestem w kropce.

A najlepsze jest to, że zaczęła mi trzeszczeć sprężyna z tyłu, po przeciwnej stronie z której dochodzą stuki :lol:

JAANO z tymi zwrotnicami, koło kierownicy u mnie nie drży, niezależnie od prędkości

P_FLORI, znalazłem łączniki stabilizatora na:

http://www.japparts.pl/www/index.php?&...ctinfo&_row[j_indexjc]=J61003&_hig[j_rok]=1990&_hig[j_poj]=1600+16V&_hig[j_silnik]=GA16DS+DOH&_hig[j_nadw]=P10E

 

gdzie znalazłeś cenę na "swoje"?Z tego co wiem, to właśnie taki łącznik jest z tyłu w P10, jeśli nie to proszę mnie poprawić.

Moim odwiecznym problemem jest brak jakiegoś dobrego mechanika i miejsca gdzie mógłbym chociaż wjechać na kanał i sam coś zobaczyć i trochę "potargać", ale to już inny wątek :)

Dzięki i pozdr. 8)

Link to comment
Share on other sites

jak masz dobre gorne wahacze to napewno masz lozyska w zworotnicach do wymiany - dobierzesz odpowiedniki w jakiejs hurtowni! jak kierownica chodzi przy mniejszych predkosciach to musza byc niezle wywalone - dzwignij auto i poruszaj kolami w pionie i w poziomie - mozesz delikatnie podwazyc jakims dragiem ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...
Guest dami821

Koledzy ja wlasnie wymienialem lozyska w zwrotnicach bo byly tak wywalone ze nawet sie nie krecily.Kierownica nie drgala nawet przy malych predkosciach.za zestaw w inter carsie zaplacilem ok.70 zl. za strone ale sa tam tylko lozyska a nie ma sworznia.Mam pytanie , czy ktos sie orietuje gdzie dokupie takie sworznie bo w serwisie w monachium nie ma takiej czesci nawet w katalogu.z gory dzieki

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...