Guest gregorij Posted February 24, 2006 Share Posted February 24, 2006 Witam, ze dwa dni temu wewnątrz kabiny usłyszałem dziwny dzwięk, pojawiał się po otwarciu centralnego zamka. Jak kilkukrotnie zamykałem/otwierałem z wewnątrz centralny to przestało. Dzwięk to jakby bzyczenie, tak koło 1kHz dochodził z dołu,w rogu po stronie pasażera. Dziś znowu usłyszałem to coś... :? ale krótko, bo jak przestało to centralny przestał się otwierać, działa tylko centralne zamykanie... No i teraz moje pytanie: czy to jakiś bezpiecznik padł? (wtedy chyba by całość padła) może jakiś przekaźnik? (jak się z pilota załącza to coś tam "pyka') inne pomysły? z góry thx za pomoc, Gregorij Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest marx1 Posted February 24, 2006 Share Posted February 24, 2006 Jak zakładałem alarm u siebie to właśnie wpinałem się po stronie pasażera w interfejs fabryczny centaralnego zamka , nie rozbierałem go ale zazwyczaj w środku są przekaźniki być może właśnie któryś z nich bzyczał zanim się spalił , można się pokusić o rozebranie go i naprawienia u elektronika to prawdopodobnie nie jest zbyt skomplikowany element więc warto spróbować zanim kupi sięn nowy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest gregorij Posted March 3, 2006 Share Posted March 3, 2006 Witam, zgodnie ze wskazówkami marx1 dostałem się do czarnej "skrzynki" z napisem "door lock timer", rozebrałem na części pierwsze, no i okazało się że jeden przekaźnik się zwiesił. Po zregenerowaniu (dokładne opukanie o stół) i wlutowanie go na płytkę, zamontowanie w aucie, centralny ożył. Niestety, nie ma tak łatwo... z pilota od pseudoimmobilajzera (dodam, że fabryczny nissana) centralny zamyka się, ale nie chce się nadal otworzyć. Podejrzewam, że nie podawany jest sygnał odwarcia z centralki tego nibyalarmu (cały alarm to odcinka pompy paliwa i migająca dioda, nic więcej). No i teraz moje lamerskie pytanko... Podpowie ktoś gdzie znajduje się ta centralka od fabrycznego alarmu? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest marx1 Posted March 4, 2006 Share Posted March 4, 2006 Immobiliser znajduje się po stronie kierowcy, koło nóg po lewej stronie pod plasikiem zachodzącym na próg , u mnie jest to urządzenie siemens , ale najlepiej sobie poradzić z zamykaniem i otwieraniem za pomocą alarmu , ja założyłem alarm silicon z wyjściem na centralny i spoko zamyka i otwiera , jeśli masz inny alarm to musisz dokupić uniwersalny interfejs kosztuje około 25 zł i zasterować nim interfejs fabryczny Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest gregorij Posted March 4, 2006 Share Posted March 4, 2006 Można i tak, lecz ja chciałbym dokopać się jednak do przyczyny. Dziś na tym mrozie rozdłubałem trochę kokpitu no i... :?: po kabelku od diody z podszybia dotarłem do wiązki przewodzików nad kolumną kierownicy, kabelki znikają pod gruuubą warstwą izolacji... więc nic mi to nie dało. Dalej po przeczytaniu kolejnej rady marx1 zdjąłem ten plastik po lewej stronie, pusto... zatem przeniosłem się znów na stronę pasażera pełen nadzieji... no i jest coś mianowicie w tym wgłębieniu, trochę ponad tym "door lock timer" coś jest. (doszukałem się w jakimś manualu (od natsa), że to może być "multi remote control unit", czyli transmiter do pilota, ale by to wyciągnąc trzeba rozbierać wentylatorek.. no i już mi nie szło wytrzymać na tym zimnie. No i nie wiem czy to ustrojstwo wyciągać i sprawdzić, bo do końca nie wiem co to (przeraża mnie perspektywa rozebrania dmuchawy). No i dalej nie wiem gdzie jest ten moduł immobilisera, bo skądś musi wychodzić napięcie do tej diody z podszybia... pytanie SKĄD :?: (przypomnę, że z pilota da się rozbroić immo a nie otwiera cenralnego, ale da się uzbroić i zamnkąć centralny) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest marx1 Posted March 4, 2006 Share Posted March 4, 2006 Jeśli masz immobiliser w kluczyku to przewody idą do kolumny bo tam jest cewka wokół stacyjki od immobilisera , może dlatego tam też wchodzą kable od diody Właściwie o ile pamiętam , to ta centralka ktorej szukasz była u mnie właściwie w przednim słupku tam gdzie mocowane są drzwi , tam gdzie wchodzą kable które są przeciągnięte potem do drzwi do . U mnie jest tak przykręcona że chowa się w słupku i nie wystaje , ale ją widać , może masz inną wersję i jest gdzie indziej Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest gregorij Posted March 5, 2006 Share Posted March 5, 2006 Ten pseudo immobiliser załącza/rozbraja się z pilota (kluczyk zwykły jest), przy okazji otwiera/zamyka centralny (teraz niestety tylko zamyka). No i rozebrałem dmuchawę (w sumie nic strasznego:) ) dokopałem się do pudełeczka w w prawym słupku przednim, rozłączyłem i lipa... pilot chodzi, immo się uzbraja... ehh. To żadna z części tego nibyalarmu. Marx1 dzięki, ale w przednim słupku przy kierowcy mam tylko takie gąbki wyciszające, a kable z drzwi idą do tej głównej kostki z milionem przewodów. Jednym słowem kiszka... Idę szukać dalej... Jakby ktoś wiedział, czekam:) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest wielkimisiek Posted March 6, 2006 Share Posted March 6, 2006 Witam mam problem z centralnym zamieiem gdy jest cieplejsza pogoda np 15stopni to nissanek mi się sam zamyka :sad: niewiem co jest przyczyną jak jest zimna temperatura problem znika prosiłbym za odpowiedz z góry thz pozdrawiam was all :? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest gregorij Posted March 6, 2006 Share Posted March 6, 2006 Zerknij do przekaźników w "doork lock timer", może zaśniedziały styki, to by tłumaczyło opisaną zależność od temperatury:) Co do dalszego ciągu mojej historii to przy współpracy z googlem, doszedłem, że zamontowany u mnie system to zapewne fabryczny NATS V1.0 Plus (do tego pilot z napisem NISSAN i dwa przyciski, jeden z kłódką). Mam schemat połączeń do niego, lecz za cholere nie mogę namierzyć czegoś co się nazywa "theft warning control unit" czyli centraki tego systemu, kostka do niej ma dwa rzędy po 8 pinów, tyle wiem. Ma ktoś może foto tego czarodziejstwa? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest wielkimisiek Posted March 6, 2006 Share Posted March 6, 2006 DZieki za odp pomęcze sie z tą centralkom problem mi sie pojawia tak od 15 stopni gdy samochód sie nagrzewa myślałem ze gdzieś jest zwara ale sie myliłem jak byśmiał troche wiecej informacji o tym to mi napisz bede czekał pozdrawiam i dzieki za tą odp Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest gregorij Posted March 7, 2006 Share Posted March 7, 2006 Znalazłem wreszcie manuale serwisowe z bogatszymi schematami całej instalacji centralnego oraz połączenia z "theft warning system", teraz zajmuję się poszukiwaniem nadajnika-odbiornika do pilota (multi remote controller). Wg wszystkich schematów powinien być przy wysuwanej elektrycznie antenie, nie ma :evil: ... Timer centralnego zamka 100% sprawny, sprawidziłem, że nie dochodzi do niego sygnał otwarcia (po naciśnięciu na pilocie), który wychodzi z tego modułu do pilota Śledztwo trwa... no i potrzeba małej podpowiedzi:) Dodam, że furkę ścągnąłem z niemiec (wersja na rynek niemiecki), w zasadzie to by tłumaczyło niestandardowe rozmieszczenie elementów systemu zabezpieczeń, w końcu granica Polski blisko Boją się,hehe BTW wielkimisiek przyczyn tego zamykania samoczynnego (ale w funkcji temperatury:)) może być wiele. Czy zamyka Ci się od razu po otwarciu, czy np w czasie jazdy? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest wielkimisiek Posted March 7, 2006 Share Posted March 7, 2006 Primerka zamyka mi sie podczas jazdy i nawet gdy stoje na postoju i kluczyki mam w stacyjce autko mi sie samo zanyka pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest gregorij Posted March 7, 2006 Share Posted March 7, 2006 Rozumiem, że tylko zamkiem kierowcy możesz zamykać/otwierać centralny, jest tam gdzieś styk położenia (sterujący) centralnego. Jak jest zwarty zamek się otwiera, jak nie to zamek się zamyka. Czyli jeśli masz zaśniedziały styk (dodatkowo powiem, że opór rośnie proporcjonalnie do wzrostu temperatury) to przy braku połączenia zamek Ci się zamknie:) Takie jest moje zdanie, więc nie zaszkodzi sprawdzić. A ja już w mojej sprawie wiem wszystko , dziękuję za podpowiedzi marx1. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest MacKo Posted March 29, 2006 Share Posted March 29, 2006 to ja trochęz innej beczki o centralnym... mam W10 (kombi) i tylna klapa nie chodzi na centralnym - przyczyną jest brak cięgna między siłownikiem centrala a zamkiem... z czego to dorobic ?? ewent. gdzie kupic ?? przyznam ze myslałem o ... kawałku szprychy rowerowej Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomaszek Posted March 29, 2006 Share Posted March 29, 2006 to ja trochęz innej beczki o centralnym... mam W10 (kombi) i tylna klapa nie chodzi na centralnym - przyczyną jest brak cięgna między siłownikiem centrala a zamkiem... z czego to dorobic ?? ewent. gdzie kupic ?? przyznam ze myslałem o ... kawałku szprychy rowerowej A z WP11 by nie podeszło :?: Na szrocie napowno byś dostał :wink: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tomciuu Posted August 24, 2006 Share Posted August 24, 2006 Cześć. Potrzebuję pomocy z podłączeniem alarmu do fabrycznej centralki. Chcę, żeby piloty od zakupionego alarmu otwierały również fabryczny centralny, od którego piloty mi nie działają (fabrycznego alarmu nie posiadam, immobilizer jest w kluczyku). Alarm jest odpowiedni (z podłaczeniem do centralnego), do tego syrenka, czujniczki, piloty itp.Widzę, że kilka osób już ma to za sobą. Byłbym wdzięczny za jakiś opis krok po kroku, wskazówki, rady. Nie jestem uzdolniony w tej dziedzinie - operację przeprowadzi kolega biegły w tych sprawach. Na początek pytanie: w które kable od centralki trzeba wpiąć alarm, żeby otwierał drzwi? A może ktoś ma schemat w wersji elektronicznej? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest aro_prezes Posted August 25, 2006 Share Posted August 25, 2006 nie wiem jak u Ciebie, ale u mnie jest starego typu zamek i do centralki od centralnego sie nieda podłaczyc. w tym przypadku stosuje sie tzw master do zamka, który mechanicznie zamyka drzwi kierowcy, po zamknieciu drzwi kierowcy juz wszystkie drzwi sie zamykaja fabrycznym centralnym. Mastera podłacza się dopiero do alarmu. Pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tomciuu Posted August 25, 2006 Share Posted August 25, 2006 U mnie piloty domyślnie zamykały centralny (wszystkie drzwi), więc jest master chyba? Chcę dalej móc zamykać z pilota, ale już nowego - równolegle z uzbrajaniem alarmu. Jak piloty fabryczne nie działają (np teraz) to zamykam od kierowcy - zamykają się wszystkie. Po czym poznać czy zamek jest starszy czy nowszy? Jakieś oznaczenia na puszce? Może z VINu da się rozszyfrować? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Raf4rb Posted August 25, 2006 Share Posted August 25, 2006 Jak jest fabryczny centralny to napewno się da, jak dobrze pamiętam to numer 5 i numer 8 na kostce od centarlki, jak będę w domu to wyślę ci schemat, tylko daj jakiś mail. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tomciuu Posted August 25, 2006 Share Posted August 25, 2006 Dzięki. Mojego maila już masz na PW ----------------------- OK, doszło. Dzięki i pozdrawiam. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.