Guest sashxxx Posted February 25, 2006 Share Posted February 25, 2006 witam:) w ubieglym tygodniu zabralem sie wreszcie do wymiany oleju w skrzyni biegow bo tak naprawde nie zmienialem jak kupilem primerke a przejechalem juz 20tys. i po wymianie zauwazylem ze teraz biegi wchodza ciezko a jak jest zimny olej wskrzyni to nawet nie wspomne!!!! i moje pytanie :czy to tak jest zawsze jak sie wymieni olej na nowy i z czasem ustapi ta dolegliwosc.pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest maglev Posted February 25, 2006 Share Posted February 25, 2006 witam:) w ubieglym tygodniu zabralem sie wreszcie do wymiany oleju w skrzyni biegow bo tak naprawde nie zmienialem jak kupilem primerke a przejechalem juz 20tys. i po wymianie zauwazylem ze teraz biegi wchodza ciezko a jak jest zimny olej wskrzyni to nawet nie wspomne!!!! i moje pytanie :czy to tak jest zawsze jak sie wymieni olej na nowy i z czasem ustapi ta dolegliwosc.pozdrawiam Pewno zalałeś za gęsty olej :wink: , ja mam 75W90, tak jak zresztą większość użytkowników :smile: EDIT: jak jest zimny silnik, tj. skrzynia to u mnie i chyba u każdego topornie chodzi dopóki się troszke "tryby" nie nagrzeją :razz: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest sashxxx Posted February 25, 2006 Share Posted February 25, 2006 a i jeszcze jedo pytanko ile tak naprawde powinno wejsc tego oleju do skrzyni bo rozne zrodla podaja ze 2,8 a inne 3,8 dodam ze stary olej mial kolor czerwony a ten co teraz wlewalem mial kolor zolty . [ Dodano: 25 Lut 2006, 10:47 ] MAGLEV dodam ze przed wymiana nie bylo zadnych problemow zaraz po zmiania zaczely sie problemy ( ehhh... qr** podkusilo mnie zmienic ten olej) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest MacKo Posted February 25, 2006 Share Posted February 25, 2006 jak był CZERWONY i było ok to znaczy ze był to olej do AUTOMATYCZNEJ skrzyni... i tego było siętrzeba trzymać (też miałem taki w toyocie mimo "manuala") Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomaszek Posted February 25, 2006 Share Posted February 25, 2006 Generalnie są oleje do skrzyni tak jak do silnika czyli minerał, pół syntetyk i ful syntetyk Różnią się też lepkością np. 75W90 85W90 itd. Generalnie ta sama zasada czyli jak wlałeś minerał bądź pół syntetyk to te oleje Zależnie jeszcze od lepkości dużo bardziej gęstnieją na mrozie niż ful syntetyk No ale różnica w cenie też jest spora bo prawie 100% Jak kupiłeś najtańszy to pewnie i z tych gęstszych dobry olej to 45-50zł litr Różnica w nich jest ogromna :!: zwłaszcza w zimę Napisz co wlałeś to jaki olej i o jakiej lepkości to podpowiemy ci coś więcej :wink: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest MacKo Posted February 25, 2006 Share Posted February 25, 2006 Jak kupiłeś najtańszy to pewnie i z tych gęstszych dobry olej to 45-50zł litr uważasz ze Mobil1 za 19,- to jest z tych tańszych ?? bo taki kupiłem i nie narzekam... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomaszek Posted February 25, 2006 Share Posted February 25, 2006 Mobil jest za 19zł tak ale półsyntetyk a mobil za 50zł ful syntetyk Sam pomyśl który lepszy :!: :wink: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest MacKo Posted February 25, 2006 Share Posted February 25, 2006 Tomaszek, chyba niechodzi o to który lepszy ( i za ile) tylko JAKI POWINIEN BYĆ ja kupiłem taki jak mi SPRAWDZILI WG KATALOGU OLEJÓW DO TEGO KONKRETNIE MODELU (tzn. primera CD20 - 2.0D - z 94) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomaszek Posted February 25, 2006 Share Posted February 25, 2006 Katalog katalogiem a wybór należy do ciebie :? Pytanie jest czemu olej gęsty jak zimny i biegi ciężko wchodzą Odpowiedziałem jaka jest różnica w olejach :grin: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest MacKo Posted February 25, 2006 Share Posted February 25, 2006 tak.... racja jeśli chodzi o gęstości olejów... ale skoro jest jakieś zalecenie to chyba coś w tym jest.... zwłaszcza ze w czasach naszych autek (początek lat 90) to tych pół- i fullsyntetyków tak zabardzo nie było co? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest sashxxx Posted February 25, 2006 Share Posted February 25, 2006 olej ktory zalalem to TEXACO Geartex EP-A SAE 80W Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KOSA Posted February 25, 2006 Share Posted February 25, 2006 ja mam BP full syntetyk (nie pamiętam teraz lepkości) i w zimie nie ma prawie żadnej różnicy czy jest ciepły czy zimny w zmienie biegów, skrzynia jak na primerke pracuje bardzo dobrze, polecałbym zalać syntetyczny olej bo charakteryzuje się większą stabilnością termiczną, jeżeli natomiast wcześnie w skrzyni był taki syf to należało by wypłukać ją najpierw gorszym olejem i dopiero zalać syntetyk, ja tak zrobiłe i jestem bardzo zadowolony z rezultatów Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest misiek_83 Posted February 25, 2006 Share Posted February 25, 2006 A u mnie olej nie byl wymieniany od czasow kupna,jakies osiem lat Mozliwe,ze wczesniejszy wlasciciel rowniez nie wymienial.Skrzynia chodzi elegancko,nawet jak jest zimno.Nic nie bede wymienial bo bedzie gorzej Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomaszek Posted February 25, 2006 Share Posted February 25, 2006 Kolego czyli wlałeś minerał to najbardziej gęstniejący olej :!: Wylej go i przynajmniej zalej sobie półsyntetykiem Ale ja polecam jednak fulsyntetyk jazda w zimę to poezja :wink: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest sashxxx Posted February 25, 2006 Share Posted February 25, 2006 chyba bede musial tak zrobic:( widac ze lepiej najpierw zapytac sie na forum a dopiero pozniej do sklepu bo fachowcy widac tylko trzymaja sie tabelki w katalogu!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest maglev Posted February 25, 2006 Share Posted February 25, 2006 No faktycznie w katalogach zalecają gęstego Castrola 80W90 :?, najważniejsze żeby jednak żeby lać zalecanego GL-4, chociaż np. Coobcio w swym coobciowozie leje do skrzyni 75W140 GL-5 (do przekładni różnicowych w tylnich mostach) :shock: i mówi że jego skrzynia odżyła a dwójka przestała haczyć! :smile: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest axg Posted February 25, 2006 Share Posted February 25, 2006 A do swojego diesla znalazlem cos takiego : valvoline lubricant advisor Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest MacKo Posted February 25, 2006 Share Posted February 25, 2006 no nic... pojeżdżę na tym co mam a potem zobaczę (a mam Mobil1 coś tam W80 ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest axg Posted March 2, 2006 Share Posted March 2, 2006 Ja zakupilem taki oto olej do skrzyni biegow do mojej P10 Diesel : ELF Tranself Type B 80W90 . Mam pytanie czy moze taki byc czy lepiej oddac do sklepu i zakupic cos innego ? Opis : TRANSELF TYPE B OLEJ PRZEKŁADNIOWY EP TRANSELF TYPE B to olej przekładniowy o właściwościach EP, skomponowany z parafinowych olejów bazowych i specjalnie dobranych dodatków siarkowo--fosforowych. TRANSELF TYPE B spełnia wymagania poniższych norm i specyfikacji: API: GL-5; US ARMY: MIL-L-2105 D; ZF TE-ML: 01(1), 05(1), 07(1), 08(1); MAN 342(2); MERCEDES-BENZ: arkusz 235(3) (1) z wyjątkiem oleju TRANSELF TYPE B 90; (2) tylko dla oleju TRANSELF TYPE B 80W90; (3) tylko dla oleju TRANSELF TYPE B 90 TRANSELF TYPE B jest zalecany do wysoko obciążonych mechanicznych skrzyń biegów, tylnych osi (przekładni hipoidalnych), mechanizmów różnicowych, skrzyń rozdzielczych i innych przekładni samochodowych i stacjonarnych, w których wymagany jest oLej klasy EP, spełniający wymagania normy API GL-5. Karta danych technicznych Karta BHP Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest greger Posted March 3, 2006 Share Posted March 3, 2006 Ja po przyprowadzeniu autka od zachodnich sąsiadów chciałem pilnie wymieniać wszytko co się da, i tak powoli udało się. Oczywiście olej w skrzyni biegów też chciałem wymieniać ale po sprawdzeniu koloru i poziomu oleju w ASO nie było takie potrzeby, olej nie był zużyty i miał poziom - a juz gotów byłem go zpuszczać ! Prawdobodobnie olej jest jeszcze oryginalny a skrzynka chodzi mięciutko i leciutko, gdy jest zimna też jest w porządku. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
competer Posted March 3, 2006 Share Posted March 3, 2006 Ja zakupilem taki oto olej do skrzyni biegow do mojej P10 Diesel : ELF Tranself Type B 80W90 . Mam pytanie czy moze taki byc czy lepiej oddac do sklepu i zakupic cos innego ? Opis : TRANSELF TYPE B OLEJ PRZEKŁADNIOWY EP TRANSELF TYPE B to olej przekładniowy o właściwościach EP, skomponowany z parafinowych olejów bazowych i specjalnie dobranych dodatków siarkowo--fosforowych. TRANSELF TYPE B spełnia wymagania poniższych norm i specyfikacji: API: GL-5; US ARMY: MIL-L-2105 D; ZF TE-ML: 01(1), 05(1), 07(1), 08(1); MAN 342(2); MERCEDES-BENZ: arkusz 235(3) (1) z wyjątkiem oleju TRANSELF TYPE B 90; (2) tylko dla oleju TRANSELF TYPE B 80W90; (3) tylko dla oleju TRANSELF TYPE B 90 TRANSELF TYPE B jest zalecany do wysoko obciążonych mechanicznych skrzyń biegów, tylnych osi (przekładni hipoidalnych), mechanizmów różnicowych, skrzyń rozdzielczych i innych przekładni samochodowych i stacjonarnych, w których wymagany jest oLej klasy EP, spełniający wymagania normy API GL-5. Karta danych technicznych Karta BHP Jest to minerał. Zalałem taki ale z castrola. Latem nie zwróciłbym uwagi na róznicę, ale zimą widać, że to masło. Podczas mrozów widać, że gęstnieje mocno. Jak masz więcej kaski na ten cel to bierz półsyntetyk lub syntetyk. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ziomek Posted January 5, 2009 Share Posted January 5, 2009 Dzisiaj gdy autko stało 8 godzin na mrozie, o godz. 14 było -10, a o 22 było -16 stopni, strasznie ciężko wchodziły mi biegi, ale wchodziły wszystkie. Poczekałem ok. 5min. i ruszyłem bez problemu. Po paru kilometrach było już ok. Czy Wy też tak macie przy takich mrozach? Czy jeżeli poczekam dłużej na postoju to olej się rozgrzeje? Czy można zaczynać jazde z taką skrzynią? A może zmienić olej? (nie wiem jaki jest teraz). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest marceli Posted January 5, 2009 Share Posted January 5, 2009 Czy jeżeli poczekam dłużej na postoju to olej się rozgrzeje? Czy można zaczynać jazde z taką skrzynią?A może zmienić olej? (nie wiem jaki jest teraz). Przy mrozie -16 tak bedzie z olejem mineralnym.Nic to strasznego ale trzeba przy takim mrozie wlasnie tak jak zrobiłeś poczekać z 5 min żeby sie trochę"rozbił" w skrzyni. On sie nie rozgrzeje tak szybko ale poprostu rozrusza. Czy zmieniać...hmm jesli przyjdzie pora wymiany tak,moze zmienic na jakiś półsyntetyk może.Bedzie mniej wrazliwy na zmiany temp. Ale z drugiej strony ile my mamy w zimie takich zimnych dni?? raptem tydzien góra dwa z przerwami. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ziomek Posted January 5, 2009 Share Posted January 5, 2009 Wiedziałem, że przy niskiej temperaturze może olej zgęstnieć, ale nie myślałem, że aż tak. No ale mnie uspokoiłeś. Wymiany nie będzie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.