Guest Victor Hugo Posted February 25, 2006 Share Posted February 25, 2006 1. Witam wszystkich, jestem tu nowy i mam nadzieję iż zadomowię się tu jak na autokaciku.pl. Z tego co przeglądam pisze tu masa pomocnych i miłych ludzi. Victor Hugo 2. Mam "na oku" w zasadzie już się zdecydowałem- dziś po obejżeniu kilku sztuk- na Almerę N16 2.2D. Auto sprowadzone z Niemiec, przebieg 120.000 dobrze wyposażone 01'. Ponieważ mam kilka pytań kieruję je do Was Forumowicze. ZAKUP: 1. Na co zwracać uwagę przy kupnie, może są jakieś znane charakterystyczne wady, które można zlokalizować? 2. Czy warto jechać do ASO Nissana i sprawdzić - no właśnie co sprawdzić? Co więcej powiedzą mi na stacji Nissana niż na stacji robiącej przeglądy rejestracyjne? 3. Co daje podpięcie pod komputer? Czy można sprawdzić faktyczny przebieg? Czy zdażają się (da się łatwo) kręcić liczniki? UWAGI: 1. Auto, które chcę kupić ma jedną wade, może to się da zrobić, ale proszę o poradę. Mianowicie licznik (wyświetlacz) kilometrów i termometr ma przygaszone dolne części cyfr, tzn. z np. 2 nie widać (stłumione jest) dolna kreska itd. Czy to znaczy, że ktoś tam grzebał, czy jak mówi sprzedawca padło z mrozu;) czy innego ustojstwa. Zdażył się komuś taki problem? BĘDĘ BARDZO WIDZIĘCZNY ZA WSZELKIE ODPOWIEDZI! Pozdrawiam Victor Hugo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Ruda Posted February 26, 2006 Share Posted February 26, 2006 Witaj, Ad ZAKUP: 1. Może być cieknący intercooler? Sprawdź, czy jest szczelny. Sprawdź też, czy nie ma za dużego luzu na osi wirnika turbiny. 2. W ASO nie powiedzą Ci nic więcej, ale podjechać warto na jakąś stację. 3. Podpięcie nie umożliwia sprawdzenia faktycznego przebiegu, bo nie jest zapisywany w komputerze. Przekręcane liczniki zdarzają się wszędzie. Zwróć uwagę na zużycie materiałów: na kierownicy, drążku zmiany biegów, siedzeniu kierowcy, poduszki silnika (czy nie pozrywane) - to może Ci dać ogólne informacje o ilości przejechanych km. Ad UWAGI: Raczej było grzebane - ktoś rozbierał licznik i nie złożył segmentów równolegle, dlatego nie wyświetlają się wszystkie cyfry. Jak uderzysz pięścią to się zapalają? W związku z tym, jest szansa, że ktoś przekręcał licznik. Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Albin Posted February 26, 2006 Share Posted February 26, 2006 Almera 2.2 Di to całkiem udana konstrukcja, lecz przy zakupie należy zwrocić uwagę na kilka elementów- Sam oglądałem kilka sztuk w grudniu ( niekoniecznie Di ).Okazało się,że na 6 sztuk ŻADNA nie okazała się taka jak zapewiniał sprzedawca- czyli bezwypadkowa , serwisowana czy z mzłym przebiegiem. ASO też nie daje pewności na nabycie 100% pewnego auta.Przykładem może być ASO na jagiellońskiej gdzie wszystkie almery były "odkupione" od klientów. Po weryfikacji przyrządem do mierzenia grubości powłoki lakierniczej okazało się,że faktycznie "odkupiene" ale w formie aut rozbitych i naprawione "we własnym zakresie" czyli na używanych lub wcześniej lekko uszkodzonych elementach.Faktycznie jeśli uszkodzenie było powierzchwne można przymknąć oko na zastosowanie takich elementów, lecz jeśli została naruszona konstrukcja nośna to należy takie auta omijać z daleka.Do rzeczy: 1. Kupując Almere trzeba zwrócić uwagę na: - to czy nie jest powypadkowa poprzez wygląd przeniej belki, podłużnic, podłogi bagażnika,progów i ich łącznia z podłogą - podłogę ciężko jest tak wyprostować żeby "nie było widać", trzeba sprawdzić czy zabezpiecznie antukorozyjne ma jednolitą fakturę na ów podłodze (oczywiście od spodu).Należy także sprzwdzić datę produkcji na szybach. W Almerze taka data jest zapisywana w formie ( chyba ) ...0 -rok 2000 ...1 rok 2001 ...2 rok 2002 itd.Jeśli się różnią może to oznaczać ,że szyba została wymieniona. Może nie oznacza musi szczególnie dla aut wyprodukowanych na początku roku.Na każdej szybie musi być napis NISSAN jeśli brakuje oznacza to ,że szyba została wymieniona (z jakiegoś powodu np. włamanie lub jeśli chodzi o czołową może to oznaczać duży wypadek.Trzeba zwrócić uwagę czy na kloszcz przednich lamp lest logo NiSSAN ( napewno na tych przed liftem).Jeśli jest logo TYC lub DEPO czy jakiś inny np Hella (jeśli jednocześnie nie występuje logo NISSAN) to oznacza ,że po kolizji zastosowano zamienniki.Resztę najlepiej zbadać przyrządem do mierzenia grubości powłoki lakieniczej.Bardzo istotną kwestią jest pojawianie się kontrolek po przekręceniu zapłonu: 1. lampka od poduszek musi się świecić ok 7 sek. następnie zgasnąć. (ale widziałem już patenty że AIRBAG gaśnie a poduszek brak )2. CHECK musi zgasnąć po uruchomieniu auta, jeśli nie oznacza to uszkodzenie silnika lub skrzyni biegów ( szczególnie skrzynie automatycznie są mocno "elektroniczne" )3.ABS lub w innych modlach ANTILOCK mosi zgasnąć po uruchomieniu.Jeśli którakolwiek się wogóle nie zapala lub jakoś dziwnie jest poświetlana może oznaczać to ,że było coś "kombinowane". -Czy przebieg jest oryginalny najłatwiej sprawdzić poprzez ksążkę serwisową i teraz są 2 opcje: auto krajowe- trzeba spisać numer vin oraz rejestracyjny i zadzwonić do powiedzmy ASO gdzie były robione 3 ostatnie przeglądy-chętnie udzielą takiej informacji. auto sprowadzane: Najbardziej wiarygodne są stemple z ASO bo do innych nie ma pewności czy nie są wbite żeby ładnie wyglądały. JEŚLI BRAKUJE KSIĄŻKI SERWISOWEJ a sprzedający mówi że zgubił lub zapomniał zabrać od właściciela - to sami wiecie co to oznacza- chyba ,że włściciel wskaże ASO gdzie robił przeglądy i można tak sprawdzić dokumentację.Jeśli wskożnik przebiegu lub prędkościomierz (elektroniczny) fiksuje to może być to oznaka zmiany przebiegu. Pozostają także tradycyjne metody jak: SPRAWDZENIE FAFTURY NA KOLE KIEROWNICY GAŁCE ZMIANY BIEGÓW (jeśli się "świecą" oznacza to przeważnie duży przebieg) oraz stanu tapicerki itp. -Należy spojrzeć na okolice tylnie szyby oraz spryskiwacza (HB) lub otworu załadunkowego (Sedan). W modelach (szczególnie przed facelitingiem) N16 uwielbia się growadzić widoczna korozja- ale jest to normalne w N16 - W N16 bardzo lubią psuć się pzrepływomierze ( niekoniecznie musi się do tego palić CHECK).Są produkowane przez firmę bosh (zarówno w benzynowych jak i dieslach) i ich jakość pozostawia wiele do życzenia (nie ma jak oryginalne japońskie) GDZIE SPRAWDZAĆ? Najlepiej tam gdzie mają możliwość podłączenia do komputera (bo naprawa elektroniki jest najdroższa ) i sprawdzenia grubości powłoki lakierniczej - przeważnie każde ASO Jeśli będziesz chciał sprawdzić auto na stacji diagniostycznej to sprawdzą Ci czy nie masz luzów w zawieszeniu, stan wydechu,czy nie ma wyciekow z silnika i skrzyni oraz czy auto nie jest po dużym wypadku-jeśli diagnosta potrafi to ocenić. Moim zdanie warto dopłacić do wizyty w ASO ponieważ żaden diagnosta nie ma takiego doświadczenia z Marką jak ASO a i on nie zrobi tego za darmo więc może warto dopłacić? P.S viktor sprawdz PW PS2 Jeśli jest to auto z niemiec - sprzedający musi przedstawić następujące dokumenty: Farzeug Brief ( duża książka ) oraz uwaga są teraz 2 opcje:Abmrldung (biała lub zielona kartka A5) lub farzeug Schein z zdnotacją o wyrejestrowaniu czyli zapisie abgemeldet dnia .... Żyze miłej lektury pozdrawiam Albin [ Dodano: 26 Lut 2006, 11:30 ] W N16 2.2 Di nie ma intercoolera. Występuje dopiero po liftingu w 2.2 DCi Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest vqsoft1 Posted February 26, 2006 Share Posted February 26, 2006 1. Witam wszystkich,jestem tu nowy i mam nadzieję iż zadomowię się tu jak na autokaciku.pl. Z tego co przeglądam pisze tu masa pomocnych i miłych ludzi. Victor Hugo 2. Mam "na oku" w zasadzie już się zdecydowałem- dziś po obejżeniu kilku sztuk- na Almerę N16 2.2D. Auto sprowadzone z Niemiec, przebieg 120.000 dobrze wyposażone 01'. Ponieważ mam kilka pytań kieruję je do Was Forumowicze. ZAKUP: 1. Na co zwracać uwagę przy kupnie, może są jakieś znane charakterystyczne wady, które można zlokalizować? 2. Czy warto jechać do ASO Nissana i sprawdzić - no właśnie co sprawdzić? Co więcej powiedzą mi na stacji Nissana niż na stacji robiącej przeglądy rejestracyjne? 3. Co daje podpięcie pod komputer? Czy można sprawdzić faktyczny przebieg? Czy zdażają się (da się łatwo) kręcić liczniki? UWAGI: 1. Auto, które chcę kupić ma jedną wade, może to się da zrobić, ale proszę o poradę. Mianowicie licznik (wyświetlacz) kilometrów i termometr ma przygaszone dolne części cyfr, tzn. z np. 2 nie widać (stłumione jest) dolna kreska itd. Czy to znaczy, że ktoś tam grzebał, czy jak mówi sprzedawca padło z mrozu;) czy innego ustojstwa. Zdażył się komuś taki problem? BĘDĘ BARDZO WIDZIĘCZNY ZA WSZELKIE ODPOWIEDZI! Pozdrawiam Victor Hugo ja ze swoim typem pojechalem do ASO. tam zrobili ogledziny na podnosniku, podlaczyli do Consula (sprawdzenie poduszek,silnika, ukl wtryskoweg, klimy itp) potem badanie zawieszenia, badanie gr lakieru , badanie kompresji silnika, laczenie prawie 2h zabawy i szukanie kazdej dziury w calym ) kosztowalo mnie to 30 pln .) ale po znajomosci. uwazam ze prawidlowe sprawdzenie fury to podstawa z wlasnych doswiadczen z alma! sprawdz jak wygladaja spawy na kielichach MacPersonow z przodu - duzo ogladanych przezemnie almer ma tam duze ogniska korozji. sprawdz tylnia klape jesli Chb. Kolo sprzyskiwacza lub rantu szyby lubi pojawic sie ruda! sprawdz klime czy dziala. (po wlaczeniu obroty powinnu podskoczyc a wentyatory chlodnic powinny sie uruchomic. to tyle . pozdrawiam i zycze dobrego zakupu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bartek125 Posted February 26, 2006 Share Posted February 26, 2006 WooW Albin duzo tego i konkretnie :-)) Z mojej strony powiem tyle; -podjedz rano do goscia bez uprzedzenia i odpal samochód,bedziesz wtedy widział jak zapala na zimnym silniku powinienes cos wywnioskowac - pod maska i pod tapicerkami nissan maluje lakierem matowym przynajmniej tak jest w wiekszosci N16, poogladaj łaczenia i wszystkie sruby np na błotnikach -a jak juz sie zdecydujesz przejedz sie do servisu i zobaczysz co ci powiedza na temat autka czy warto, co bedzie do roboty i tak dalej... pozdrawiam. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krzysiek Posted February 26, 2006 Share Posted February 26, 2006 Ja bym się tutaj nie zgodził z albinem co do jednej rzeczy mianowicie książki serwisowej. Taką książkę można nabyć na aukcjach za śmieszne pieniądze, podjechać do aso dać komu trzeba ile trzeba i masz wypełnioną książkę :grin: , najlepiej określić przebieg po zużyciu podzespołów. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest elcoruso Posted February 26, 2006 Share Posted February 26, 2006 Własciwie to wszystko zostało już napisane, ja tylko dodam od siebie to że moim zdaniem licznik na pewno był przekręcony. Ktoś przy tym grzebał i jeszcze popsuł! Ludzie dajcie sobie spokój z autami typu 5-6 letni diesel z przebiegiem 100-120 tys, bo to jest niemal w 99% pewne że licznik jest przkrecony!!! W Niemczech zum beispiel 15 tys km. robi sie w 3 miesiące a nie w rok, szczególnie dieslem! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.