Guest pk007 Posted February 26, 2006 Share Posted February 26, 2006 Witam Od pewnego czasu w mojej P10 słychać dziwne brzęczenie w kabinie pasażerskiej w zakresie obrotow około 2300-2700 tak jakby jakaś częśc wpadała w wibracje lub dotykała czegoś , jeżeli się podniesie maskę i wsłucha w pracę silnika to jest wszystko ok, brzęczenie słychać tylko w środku, na dodatek jak "wrzuca się" luz np na 5 biegu przy prędkości 100km/h to słychac też to brzęczenie z tym że trwa troszke dłużej tak jakby "przeciąga się" na ok. 2 sekundy. Dodam że cały układ wydechowy sprawdzony "spece" nic w nim niepokojącego nie znaleźli. Sory za słownictwo, ale ciężko to zjawisko dobrze "ubrać w słowa" . Może ktoś miał coś podobnego i coś poradzi?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest gites Posted February 26, 2006 Share Posted February 26, 2006 Witam ja w swojej p10 miałem podobny objaw, oazało się że spowodowane jest to przerdzywiała blachą osłaniającoł kolektor wylotowy, ale podobny drgania były też raz spowodowane przez plastik znajdujący się w desce rozdzielczej te od nawiewu, możesz wykrecić ten cały plastik dwie śrubki nad radiem i dwie pod panelem sterowania nawiewu i sprawdzic to. A tak przy okazji ktoś wie gdzie można dostać osłone termiczną na kolektor wylotowy. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
p_flori Posted February 26, 2006 Share Posted February 26, 2006 Brzęczy zawias maski i przednosi do kabiny pasażerskiej - jak podniesiesz maskę zmieniasz położenie zawiasu i jest ok. jak maska jest zatrzaśnięta luzy na zawiasie maski powodują wibrację - wystarczy podłożyc gume pod maskę by napinała zawias (co by tam nie było za luźno i brzeczenie zniknie. 5 ciu mechaników szukało przez 3 miechy aż znalazłem kiedyś sam - popatrz przy zamkniętej masce czy nie ma luzu przey zawiasach. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest marmor Posted February 27, 2006 Share Posted February 27, 2006 U mnie brzęczał metalowy przewód - rurka (u mnie koloru zielonego, nie wiem dokładnie od czego - hamulce?). po otwarciu maski widać go wzdłuż podszybia. Pozapinany jest w plastikowe uchwyty, które są już poluzowane. U mnie ten przewód dostawał wibracji i brzęczał - niestety zacząłem od wymiany tłumika... :cry: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Stranger Posted February 27, 2006 Share Posted February 27, 2006 Trudny temat. Elementów, które mogą wpadać w wibracje, przy specyficznej prędkości obrotowej silnika może być cała masa i zlokalizowanie tego konkretnego może graniczyć z niemożliwością. W pierwszej kolejności poszukaj jakichś luźnych elementów pod maską, albo na półeczkach w samochodzie ( ja kiedyś bardzo zastanawiałem się co mi brzęczy i dopiero po kilku tygodniach okazało się że okulary słoneczne w podłokietniku mi rezonowały ). Potem zastanów się czy coś nie mogło Ci wpaść do dmuchawy przez otwory wentylacyjne na podszybiu ( czasem jakieś śmieci tam wpadają ). Możesz też sprawdzić wspomniane zawiasy maski. Potem to już życzę szczęścia! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest pk007 Posted March 5, 2006 Share Posted March 5, 2006 Witam ja w swojej p10 miałem podobny objaw, oazało się że spowodowane jest to przerdzywiała blachą osłaniającoł kolektor wylotowy, ale podobny drgania były też raz spowodowane przez plastik znajdujący się w desce rozdzielczej te od nawiewu, możesz wykrecić ten cały plastik dwie śrubki nad radiem i dwie pod panelem sterowania nawiewu i sprawdzic to. A tak przy okazji ktoś wie gdzie można dostać osłone termiczną na kolektor wylotowy. A czy rozwiazanie problemu z kolektorem było kosztowne??? bo wszystkie wypisane metody zawiodły oprocz tej zwiazanej z koloktorem. Rozwiazanie z zawiasmi odpada siedza sztywno i brzeczenie wystepuje takze przy podniesionej masce, to samo z przewodami biegnacymi wzdluz podszybia. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
INC Posted March 5, 2006 Share Posted March 5, 2006 ten zakres obrotow odpowiada czestotliwosci wpadania wydechu w rezonans :D (nie wiem czy to potwierdzone ale u mnei w dwoch samochodach tak bylo ;] miedzy 2000 a 3000 obr) sprawdz oslone kolektora i oslone katalizatora najczesciej brzecza, jak nie to sprawdz tez mocowanie tlumika koncowego. w kazdym razie na 100% cos z wydechem Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Stranger Posted March 6, 2006 Share Posted March 6, 2006 A czy rozwiazanie problemu z kolektorem było kosztowne??? bo wszystkie wypisane metody zawiodły oprocz tej zwiazanej z koloktorem. Rozwiazanie z zawiasmi odpada siedza sztywno i brzeczenie wystepuje takze przy podniesionej masce, to samo z przewodami biegnacymi wzdluz podszybia. Jeśli myślę o tym samym co Ty, to nie może być kosztowne Kosztuje to usunięcie osłony ( nie polecam ) albo zamocowanie jej tak by nie drżała ( z tym bywa różnie, w zależności od stopnia jej skorodowania ). Musisz obejrzeć osłonę i zadecydować który scenariusz wybierasz. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jarkk Posted March 6, 2006 Share Posted March 6, 2006 U mnie właśnie w tym przedziale obrotów zauważyłem 2 rzeczy , które są źródłem najbardziej wkurzających odgłosów. Jedna to cała konsola środkowa (ta w której jest radio) i tu po pierwsze trzeba dobrze wyciszyć wkoło kieszeni od radyjka, a po drugie wzdłuż jednej z bocznych ścianek konsoli nakleić uszczelkę piankową i będzie cicho. Druga to maskownica od nawiewu na przednią szybę ta od strony kierowcy i tu najlepiej zastosować taśmę 2 stronnie klejącą (najlepiej taką z pianką) i podkleić z tej strony, gdzie jest większy "luz" przu dociskaniu.(wyciąga się dość łatwo , ja tylko pociągnoł ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest 28Darek Posted March 6, 2006 Share Posted March 6, 2006 A u mnie brzeczala oslona katalizatora, slychac ja bylo wlasnie w zakresie obrotow o ktorym piszesz az ja zdemontowalem i..... od tamtej pory cisza , spokoj. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ziomek Posted October 19, 2008 Share Posted October 19, 2008 Witam wszystkich forumowiczów. To mój pierwszy post na tym forum. Temat widze troche stary. Ja też szukałem przyczyny brzęczenia w mojej p11. Okazało się że jest to dźwigienka od tempomatu. Teraz muszę pomyśleć jak to usunąć. Mam nadzieje że komuś pomogłem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest zecikk Posted October 21, 2008 Share Posted October 21, 2008 a u mnie w p10 brzeczy ten lacznik elastyczny z siatki za kolektorem bo juz troszke sie podsziurawil Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.