Guest emir Posted February 27, 2006 Share Posted February 27, 2006 Witam po dokladnych ogledzinach mam uszkodzony wskaznik poziomu paliwa - a raczej caly licznik. Mianowicie mam taki objaw po wlaczeniu zaplonu wskaznik wychyla sie i staje gdzies na 1/3 poziomu paliwa w baku, nie zaleznie czy jest pelny czy pusty :shock: Natomiast rezerwa zaswieca sie normalnie ( na szczescie) Do tego co doszedlem to to ze sygnal z baku ktory wchodzi do licznika jest prawidlowy, natomiast juz w samym liczniku jest do bani. Sygnaw wchodzi do ukladu scalonego i juz zniego na wskaznik nie wychodzi - wynik jej "0" - doslownie zero :shock: :sad: . Wiec juz nie wiem co z tym robic chyba caly licznik jest do wymiany. Moze cos poradzicie !!! Wymiana na identyczny (temperatura, czas, data) czy moze ten z opcja komputera pokladowego (bedzie dzialac w 100%) ?? A moze jakis dodatkowy wskaznik ??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Stranger Posted February 27, 2006 Share Posted February 27, 2006 Masz dwie opcje. Albo założyć, że uszkodzony jest tylko mechanicznie zam wskaźnik poziomu paliwa ( nie wiem czy to jest bezpieczne założenie, nie wiem też jak zweryfikować taką tezę ), wówczas możesz wymienić sam wskaźnik, albo przyjąć tezę że coś jest nie tak w torze elektrycznym od podłączenia wiązki do samego wskaźnika. W takiej sytuacji chyba w grę wchodzi tylko wymiana całego zestawu wskaźników. Myślę, że powinieneś poszperać na Allegro, ew. poszukać tam ludzi sprowadzających różne szpeje na zamówienie, koszt całej tablicy wskaźników nie powinien przekroczyć 120-150zł. Gorzej jak okaże się, że przyczyna jest jeszcze gdzieś indziej... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest emir Posted February 27, 2006 Share Posted February 27, 2006 Wiec juz mowie: 1. sygnal czyli pomiar z baku trafia dobry do ukladu scalonego który just umieszczony w liczniku (na srodku) 2. sygnal na 3 nozke wskaznika poziomu paliwa juz nie wychodzi z tego ukladu 3. na moje szczescie wychodzi narazie sygnal okreslajacy rezerwe Wiec moim zdaniem same wskazniki odpadaja !!! Cos z tym ukladem jest nie tak :? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Stranger Posted February 27, 2006 Share Posted February 27, 2006 Wiec juz mowie: 1. sygnal czyli pomiar z baku trafia dobry do ukladu scalonego który just umieszczony w liczniku (na srodku) 2. sygnal na 3 nozke wskaznika poziomu paliwa juz nie wychodzi z tego ukladu 3. na moje szczescie wychodzi narazie sygnal okreslajacy rezerwe Wiec moim zdaniem same wskazniki odpadaja !!! Cos z tym ukladem jest nie tak :? Wniosek z tego taki, że gdzieś ścieżki Ci nawaliły. Jeśli wiesz które połączenia pełzną do samego wskaźnika, możesz je prześledzić. W innym przypadku chyba niestety cały obwód drukowany na "plecach" zestawu wskaźników nadawałby się do wymiany. Obawiam się jednak, że samego tego elementu nie dokupisz i będziesz musiał kupić cały zestaw wskaźników. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Andrzej Posted February 27, 2006 Share Posted February 27, 2006 Z uwagi na to że będę też sie zabierał do licznika czy mógłbyś emir podać mi symbol tego scalaka a najlepiej fotkę zegarów od strony druku? Jeszcze nie wgryzłem się w temat ale wydaje mi się że może to być wina scalaka ew. (co mniej prawdopodobne)jego ponownego zaprogramowania Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest emir Posted February 28, 2006 Share Posted February 28, 2006 odnosnie wiadomosci od Stranger-a: plytka jest dwu stronna a sciezka do wskaznika jest cala to raczej scalak padl :sad: a odnoscie wiadomosci od Andrzej-a: nie mam sily rozbierac 3 raz licznika zeby sprawdzic jaki jest scalak :sad: ale jesli w sobote bede mial czas to sprawdze i podam 8) Mam jeszcze pytanie: Czy mozna zastosowac licznik ktory ma opcje komputera pokladowe (bedzie dzialac) oraz czy wersja angielska bedzie pasowac. Macie jeszcze jakis namiar do kogos uczciwego i zaufanego ktory sprzedaje uzywane liczniki do primerki :?: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Andrzej Posted February 28, 2006 Share Posted February 28, 2006 Nie chodziło mi żebyś specjalnie rozbierał :razz: , myślałem że masz to rozbebeszone. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Stranger Posted February 28, 2006 Share Posted February 28, 2006 Mam jeszcze pytanie: Czy mozna zastosowac licznik ktory ma opcje komputera pokladowe (bedzie dzialac) oraz czy wersja angielska bedzie pasowac. Macie jeszcze jakis namiar do kogos uczciwego i zaufanego ktory sprzedaje uzywane liczniki do primerki :?: Zastosować licznik z komputerem pokładowym pewnie i można, choć obawiam się że wszystkie niezbędne do działania jego funkcji elementy nie znajdują się w samym liczniku. Przypuszczam, że pełnej funkcjonalności mieć nie będzie. Co do licznika z angielskiej wersji, to należałoby sprawdzić czy licznik "normalny" jest dokładnie tak samo wyskalowany jak mniejsza skala ( ta w km/h ) na liczniku z UK. Przypuszczam, że tak, ale 100% pewności nie mam. Przypuszczałem, że zadasz takie pytanie, bo z jakiegoś dziwnego powodu 75% Primerek do rozbiórki w naszym kraju to import z UK Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Andrzej Posted March 1, 2006 Share Posted March 1, 2006 Zostaje jeden drobiazg - licznik "przejechanych kilometrów" bedzie pokazywać w milach...chyba że kombinować z przeprogramowaniem Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest emir Posted March 1, 2006 Share Posted March 1, 2006 ale widzialem tez liczniki takie jak nasze bez mil :-)) Wiec chyba taki bede szukal Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Scyzor Posted March 1, 2006 Share Posted March 1, 2006 ale widzialem tez liczniki takie jak nasze bez mil :-)) Wiec chyba taki bede szukal W samochodach z UK? Chyba importowanych do nich przez kanał La Manche pzd Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest emir Posted March 2, 2006 Share Posted March 2, 2006 No raczej tak bo kierownice mial z prawej strony i licznik byl jak nasz :razz: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Stranger Posted March 2, 2006 Share Posted March 2, 2006 No raczej tak bo kierownice mial z prawej strony i licznik byl jak nasz :razz: Może angole w ramach "tjuninku" wrzucają sobie takie "cywilizowane" liczniki Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.