Guest Eden Posted February 27, 2006 Share Posted February 27, 2006 od pewnego czasu zauwazylem dziwne zjawisko w moich sankach otóż jadąc 90km/h odczywam drgania poprzeczne samochodu tzn takie lekkie rzucanie na lewo i prawo dzieje sie to tylko przy tej predkosci i to wtedy gdy auto ma wcisniety gaz jezeli odpuszczam gaz albo wysprzeglam efekt zanika nie ma różnicy na jakim biegu jadę na 4 rce przy 90 i na 5tce tez przy 90 kola sprawdzalem wyważone super felgi proste opony eleganckie może ktoś sie spotkal z czyms podobnym podejrzewam coś z półosiami albo poduszki pod silnikiem pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Scyzor Posted February 27, 2006 Share Posted February 27, 2006 kola sprawdzalem wyważone super felgi proste opony eleganckiemoże ktoś sie spotkal z czyms podobnym podejrzewam coś z półosiami albo poduszki pod silnikiem pozdrawiam Gdyby to były poduszki to efekt byłby powtarzalny przy takich samych obrotach silnika na różnych biegach, a nie przy tej samej prędkości jazdy na różnych biegach. Ja miałem tą samą przypadłość. Też zaklinałem się że koła mam wyważone ( wyważałem w 3 zakładach ), ale po przekładce kół na zimowe problem znikł jak nożem uciął. Zaistniałym stanem rzeczy obarczam jednak felgi. Po zimie pojadę z nimi na wyważanie na aucie, jest ono znacznie dokładniejsze od wyważania zdjętych kół i pozwala wyeliminować poprzeczne bicie felgi, które bardzo często jest właśnie przyczyną drgań kierownicy, a nie jest wykrywalne na wyważarce tradycyjnej. Obstawiam że po wyważeniu kół na aucie, Twój problem zniknie. pzd Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Eden Posted February 27, 2006 Share Posted February 27, 2006 mam nadzieje jeszcze spróbuje zamienic kola tyl na przód zobacz e co wtedy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest grzesrock Posted February 27, 2006 Share Posted February 27, 2006 ja mam ine troche pytanie lie jest poduszke w sunny i jakie sa koszty wymiany tego utrojstwa..... a jakie moga byc przyczyny wyekspoatowanej poduszki ???? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Sami Posted February 27, 2006 Share Posted February 27, 2006 mi tez auto zaczyna drgac tylko ze akurat przy podwojonej predkosci, czyli okolo 180... bywa to wkurzajace. Nie wiem co mam winic za taki stan rzeczy, tym bardziej, ze kola mam dowazane, czyli na aucie byly krecone wiec powinno byc wszystko ok... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest bercik Posted February 27, 2006 Share Posted February 27, 2006 ja mam ine troche pytanie lie jest poduszke w sunny i jakie sa koszty wymiany tego utrojstwa..... a jakie moga byc przyczyny wyekspoatowanej poduszki ???? W sunnym N14 masz 3 poduszki i 1 wieszak. ! aluminiowa poduszka od strony rozrządu, 1 poduszka od skrzyni biegów, 1 tylna poduszka na belce wzdłuznej podsilnikowej i wieszak z przodu na tej belce przed chłodnicą. Ja sprzedaje komplet takich poduszek za 180-200 zł za 4 sztuki. Co do nowych to: aluminiowa - 180 zł od skrzyni biegów - 130 zł do GA14 ; 146 zł do GA16 wieszak - 70 zł tylnia z belki 90 zł. Sa to ceny z JCauto. Robocizna: u mnie to kosztuje ok 150 zł za komplet. Co do przyczyn wyeksploatowania poduszki to jest ona zrobiona z gumy i z czasem ta guma zaczyna pekać pod wpływem ruchów silnika przód-tył. jeżeli np. padnie ci tylnia poduszka z belki podsilnikowej to mozesz miec problemy z wrzucaniem niektórych biegów bo tył skrzyni biegów opadnie. często wymieniam te poduszki w primerach P10. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest grzesrock Posted February 28, 2006 Share Posted February 28, 2006 szko0da ze mieszkasz tak daleko:/ bo napewno bym wpadl zeby to wymienic:/ muisz sie przeniesc z zakladem bardziej na slask wtedy masz klienta na bank Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Szymeq Posted March 1, 2006 Share Posted March 1, 2006 szko0da ze mieszkasz tak daleko NIe zdziw się jak Bercik zapuka do Twoich drzwi :wink: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Mathias1 Posted March 1, 2006 Share Posted March 1, 2006 Wracając do drgań: jak masz "porządne" opony made in poland, to możliwe jest wszystko. Miałem takie wielosezonowe cuda "nawigator" i działo mi się tak jak u Ciebie. Okazało się, że nowe opony były jajowate. Wyważone owszem, ale nie okrągłe. Z tego, co znajomi mówią również tańsze modele barum mają tę "właściwość". Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest petervs Posted March 2, 2006 Share Posted March 2, 2006 dzieje sie to tylko przy tej predkosci i to wtedy gdy auto ma wcisniety gazjezeli odpuszczam gaz albo wysprzeglam efekt zanika nie ma różnicy na jakim biegu jadę na 4 rce przy 90 i na 5tce tez przy 90 kola sprawdzalem wyważone super felgi proste opony eleganckie Ja bym sie zastanowił nad sprzęgłem, poniewaz może nierówno byc starte i przy tej prędkości wchodzi w drgania własne, tzw.drgania krytyczne wirującego wału. Jeśli nie to, to nie mam pojęcia co może byc. Pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Scyzor Posted March 2, 2006 Share Posted March 2, 2006 Ja bym sie zastanowił nad sprzęgłem, poniewaz może nierówno byc starte i przy tej prędkości wchodzi w drgania własne, tzw.drgania krytyczne wirującego wału. Jeśli nie to, to nie mam pojęcia co może byc. Pozdrawiam Chyba ciut za daleko idąca interpretacja... Ale oczywiście możesz mieć rację. pzd Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Eden Posted June 6, 2006 Share Posted June 6, 2006 no i sie wyjasniło Panowie przypadłosc moich sanek to przeguby wewnetrzne po wymianie nic nie drga ;-))))))))))))))))))))))))) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.