Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Problem z obrotami


Guest bercik
 Share

Recommended Posts

mam problem z obrotami w swoim Sunnym N14 GA16DE z lpg. problem objawia sie tzm ze bardzo faluja obroty tak miedzy 400 -1100. Jako ze handluje czesciami do sunnego wiec wynieniłem wszystko co sie dało i co miałem na składzie czyli:

-silniczek krokowy

-czujnik połozenia przepustnicy

-przewody

-swiece

-aparat zapłonowy

-założyłem wkońcu druga przepustnice z silnika od almery

i dalej obroty faluja. Nadomiar tego gdy jade z predkościa 60 km i raptownie dodam gazu auto przymula sie a pozniej wyrywa do przodu, i autko pali ok 12 l benzyny. Na gazie wszystko jest w porzadku. Obroty trzyma bardzo ładnie i pali 9-10 l gazu.

Co może byc przyczyna falowania obrotów. Czy moze to być wina komputera a moze jakiegoś czujnika?

Link to comment
Share on other sites

juz tyle razy bylo to poruszane na forum.

problem jest w mikserze lpg.

zdejmij obudowe filtra powietrza. zobaczysz prawdopodobnie mikser z dwoma otworami.

przysłoń w czasie pracy silnika ten mniejszy do połowy palcem i zobacz jaka bedzie reakcja motoru.

powinien zwiekszyc obroty i powinny one przestac falowac.

potem zrob taka zaslepke i wszystko powinno byc ok. dobrze jakbys te zmiany robil pod kontrola analizatora spalin bo wtedy dokladnie wyregulujesz poziom spalin na benzynie.

Link to comment
Share on other sites

Guest petervs

Witaj,

Wydaje mi się, że pompa paliwa nie utrzymuje ciśnienia i dlatego jest z tym problem.Chodzi mi o pompke paliwową która znajduje się w baku.

Link to comment
Share on other sites

Guest symek

Z tego co mi wiadomo, w naszych Suniakach za niskie oborty odpowiedzialny jest wyłącznie silniczek krokowy. Twierdzisz, że on jest sprawny, wiec może masz zly mikser, albo całkowicie przytkany dolot. Co do przytykania na benzynie to sprawdz wtryskiwacze.

Link to comment
Share on other sites

Guest bercik

Te wahania obrotów wystąpiły nagle. Wymieniałem w swoim autku silnik i po wymianie wszystko było ok. Cuda z obrotami zaczeły sie dziać po jakims czasie.

Link to comment
Share on other sites

Guest daniellus

Zrób diagnostykę silnika może wyskoczy jakiś błąd. Jeśli na gazie jest ok to musi to być problem z zasilaniem benzyną. Może ciśnienie paliwa albo wtryskiwacze. Możliwe jest również, że sonda nawala ale byłyby również problemy przy gazie. Jeszcze co mi przyszło do głowy to zasyfiona benzyna, albo zbyt uboga mieszanka.

Link to comment
Share on other sites

Guest bercik
. Jeszcze co mi przyszło do głowy to zasyfiona benzyna, albo zbyt uboga mieszanka.

 

I to może być to bo jak chodzi na benzynie to strasznie smierdzą spaliny. W zamknietym garażu nie da rady wytrzymac tak szczypią oczy. Jak sprawdzić skład mieszanki. W silnikach GA16DE jest chyba na przepustnicy taka śrubka od ustawiania składu mieszanki.

Jakie mogą byc jeszcze przyczyny złego składu mieszanki?

Link to comment
Share on other sites

Guest jarkk

Przypomniała mi się jedna rzecz, która też powodowała falowanie obrotów na wolnych i czym cieplejszy silnik (dot. wolnych obrotów) tym bardziej to zjawisko się nasilało. Przed szyną wtryskową masz taki mały reduktorek paliwa (do niego bodajże idą 2 albo 3 wężyki).

W jednym z nich ma byc powietrze a w pozostałych benzyna. Spróbuj zrobić tak, otwórz wlew do baku, nastepnie przekręć kluczyk (ale nie zapalaj) tak żeby włączyła się pompka paliwa druga osoba niech zdejmuje i zakłada po kolei te wężyki. I jak we wszystkich bedzie benzyna to znaczy że w reduktorku sparciała membrama i przepuszcza. Możesz jeszcze odkręcić i zobaczyć czy pierwsza świeca jest bardziej okopcona od innych co też może świadczyć o tym. Bo wtedy największe ciśnienie leci na pierwszy wtrysk i go zalewa.

 

Miałem taki przypadek, męczyłem sie z tym dobre pare miesięcy po serwisach i różnych specach. Taki reduktorek w serwisie to kozt około 500 - 600 zł, ale dobry meches potrafi go rozbebeszyć i dorobić membrankę. U mnie już to lata jakieś 1,5 roku.

 

P.S. a smród benzyny to napewno nie z powodu ubogiej mieszanki, raczej z za bogatej.

 

Aha i jeszcze jedno jak nie chcesz nic przy tym robić, to pojeździj tak jeszcze z miesiąc a wtedy (o ile to poleciało) bedzie jeszcze bardziej wariował na wolnych a po jakimś czasie zacznie gasnąć przez zalanie silnika.

To wszystko co mi na razie przychodzi do głowy. ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...