Guest mleko Posted February 28, 2006 Share Posted February 28, 2006 Witam! Mam spory problem z moim autkiem (primera p10 1,6 lx na wtrysku), a jako że jestem z nim na obczyźnie, chciałbym coś już wiedzieć przed wizytą u mechanika . Auto ma półroczną instalację gazową, i przez większość czasu wszystko było ok ale ostatnio coś zaczeło szarpać samochodem na trasie (szarpnięcie co kilka-kilkadziesiąt kilometrów) praktycznie zawsze na 4-5 biegu. Doszedłem do tego że auto po prostu przełacza sie na benzynę i z powrotem na gaz, i tak w kółko. Nie ma większego sensu posiadanie instalacji gazowej połowe drogi robiąc na benzynie... . Goście z gazowni przez telefon niewiele potrafią mi pomóc, ale zarzekają się że nie powinno być problemu z instalacją (sprawdzali mi tuż przed wyjazdem). Mimo wszystko podkręciłem trochę dopływ gazu ale nie pomogło... Jeżeli któryś z forumowiczów spotkał się kiedyś z podobnym problemem i trafił na rozwiązanie, to bardzo proszę o informację, bo po prostu nie wiem czy uszczelkę pod głowicą wymieniać, czy sonda lamda coś knoci, czy jeszcze inny diabeł... . Za wszelkie porady z góry dziękuję! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SPEEDY Posted February 28, 2006 Share Posted February 28, 2006 Myślę,że problem leży w przekażniku odpowiedzialnym za przełączanie na gaz kiedyś pasował od Poloneza od długich świateł PZDR Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jarkk Posted March 1, 2006 Share Posted March 1, 2006 Ja bym obstawiał dwie rzeczy zużyte kable i przy dużym obciążeniu czasem brak iskry i dlatego szarpnie albo (co mniej prawdopodobne) świece. Aha a jak tam z filtrem gazu (kiedy był wymieniany - ile masz na nim zrobione) i czy tak samo jest podczas jazdy na benie :?: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest mleko Posted March 10, 2006 Share Posted March 10, 2006 Swiece na pewno są ok, wymieniane 6m-cy temu na właściwe instalacjom gazowym. Na benzynie jedzie elegancko, zadnych szarpan. Filtr również wymieniany we wrześniu (przejechane ok 7tys) Po prostu zero pomysłów... Myślisz że to kable zapłonowe? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest cornholio78 Posted March 10, 2006 Share Posted March 10, 2006 mnie się wydaje że może byc słaba kopułka :roll: lub zawalony filtr gazu. EDIT właśnie doczytałem że to odpada. odłącz zasilanie wtryskiwaczy benzyny, ciekawe jak będzie się zachowywał Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jarkk Posted March 11, 2006 Share Posted March 11, 2006 Filtr nie pieniądze, a czasami to może być przyczyną. 7 kkkm to duzo i nie dużo zarazem zależy jaki gaz Ci się trafiał. Ja raz po 10kkm miałem wsio OK, a raz po 5kkm był już do wymiany. A może jakiś przewód czasem gdieś nie styka, spróbuj na pracującym silniku poruszać wszystkim wtyczkami wkoło reduktora. Nie wypinaj całkiem tylko delikutaśnie :wink: . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
p_flori Posted March 11, 2006 Share Posted March 11, 2006 Jaka instalka? która generacja? sekwencja czy II-ga? Czy jak jedziesz wyłącznie na benzynie też wystepuje owo szrpanie? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest mleko Posted March 13, 2006 Share Posted March 13, 2006 Więc tak: filtr gazu sprawdzałem jakiś czas temu, nie był strasznie zawalony - jednak nawet jakby był to chyba niewiele bym mógł tu (jestem w anglii) poradzić - instalacje nie są zbyt popularne na wyspach (oczywiście mógłbym sprowadzić jeden jakby zaszła taka potrzeba. auto jest na wtrusku = instalacja jest IIgen. Szarpie autem w momęcie przełączania pomiędzy gazem a benzyną, moje pytanie to dlaczego wogóle przełącza :?: :?: :?: kablami delikatnie ruszałem - nie da się jednak od razu sprawdzić wyniku, po każdym poruszaniu w trasie dalej szarpie w prawdzie musze przyznać że na zimnym silniku (i w zimne dni) na I i II biegu auto nie chodzi zbyt równo - po zagrzaniu jednak problem znika całkiem :roll: jak odłączyć zasilanie wtryskiwaczy benzyny i co to da? Dzieki z góry za wszystkie sugestie! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jarkk Posted March 14, 2006 Share Posted March 14, 2006 A próbowałeś jak pisze p_flori jak bedzie jechał tylko na benie? Mi nadal wydaje się, że to kable. Może jest jakiś meches, który ma pewne dobre kable, które mółby Ci pożyczyć. A jeżeli nie, to nie wiem czy może dawać w kość emulator wtryskiwaczy, co na to nasi spece od gazu ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest marcin101 Posted March 14, 2006 Share Posted March 14, 2006 spotkalem sie z podobna usterka, winne byly przewody zasilajace centralke sterujaca jesen z nich mial popekana zyłę i przerywał na ułamek sekundy i uruchamiala sie sekwencja jak przy odpalaniu, najpierw benzyna a po przekroczeniu obrotow na gaz sie przełączał . pół dnia sie z tym kopulowałem wymieniłem kabel który zasilał centralke Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest piomal Posted March 14, 2006 Share Posted March 14, 2006 Ja kiedyś wręcz stanąłem na trasie z powodu źle przypiętej kostki przy aparacie zapłonowym. Najpierw było tak jak u ciebie- szarpanie i przełączanie z gazu na benzynę. Potam iskra się skończyła. Popróbuj poodpinać i powpinać wszystkie kostki - może to akurat to? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.