Guest MacS Posted March 4, 2006 Share Posted March 4, 2006 Kto wie cos na temat akcji serwisowej Nissana dotyczacej wymiany czujników polozenia walu korbowego? podobno byla w 2004 r. Jestem 2 wlascicielem Nissana Primery 1,6 . Ostatnio mialem awarie samochodu. Nagle na trasie wylaczyl sie silnik, i nie dal sie uruchomic. Po holowaniu , w ASO stwierdzili awarie czujnika polozenia walu korbowego i skasowali 350 zl za wymiane czujnika. Z internetu dowiedzialem sie ze w 2004 r. byla jednak akcja serwisowa Nissana w Polsce i na calym swiecie, bo te czujniki byly wszedzie wadliwe i masowo je wymieniali. Problem w tym ze poprzedni wlasciciel nie otrzymal zawiadomienia i czujnika nie wymienil. Czy ktos mial moze podobene zdarzenie i uzyskal w ASO zwrot kosztów naprawy czujnika ? Czy ta akcja serwisowa Nissana miala ograniczenie czasowe? [ Dodano: Sob 04 Mar, 2006 13:35 ] Wysłany: Sob 04 Mar, 2006 13:34 Akcja serwisowa Nissana -------------------------------------------------------------------------------- Kto wie cos na temat akcji serwisowej Nissana dotyczacej wymiany czujników polozenia walu korbowego? podobno byla w 2004 r. Jestem 2 wlascicielem Nissana Primery 1,6 . Ostatnio mialem awarie samochodu. Nagle na trasie wylaczyl sie silnik, i nie dal sie uruchomic. Po holowaniu , w ASO stwierdzili awarie czujnika polozenia walu korbowego i skasowali 350 zl za wymiane czujnika. Z internetu dowiedzialem sie ze w 2004 r. byla jednak akcja serwisowa Nissana w Polsce i na calym swiecie, bo te czujniki byly wszedzie wadliwe i masowo je wymieniali. Problem w tym ze poprzedni wlasciciel nie otrzymal zawiadomienia i czujnika nie wymienil. Czy ktos mial moze podobene zdarzenie i uzyskal w ASO zwrot kosztów naprawy czujnika ? Czy ta akcja serwisowa Nissana miala ograniczenie czasowe? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest cornholio78 Posted March 4, 2006 Share Posted March 4, 2006 dotyczyło to chyba silników 1.8 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest MacS Posted March 4, 2006 Share Posted March 4, 2006 Nie tylko silników 1,8 , chodzilo o silniki serii QR i QG. Ponizej caly tekst informacji: Nissany do serwisów (vika) na podstawie informacji Samar Ponad 2,5 miliona Nissanów – a właściwie ich właścicieli - zostanie wezwanych do serwisów w związku z wykryciem usterki w silniku tychże aut. Szacuje się, że operacja kosztować będzie od 138 mln do 148 mln USD i obejmie 1,02 mln pojazdów w Japonii oraz 1,53 mln aut w innych krajach, w tym 700 tys. w Ameryce Północnej i 460 tys. w Europie. Usterka została wykryta w czujniku znajdującym się w silniku, co mogło wywołać spięcie i przerwanie pracy silnika. Nie odnotowano żadnych wypadków spowodowanych odkrytą wadą. Naprawa będzie polegać na zastąpieniu od jednego do trzech sensorów nowymi elementami. Do napraw serwisowych skierowanych zostanie wiele dobrze sprzedających się na rynku modeli, które zostały wyprodukowane między 1998 a majem 2003 r., w tym: Sunny, March, Cube, Primera, Presage, X-Trail, Skyline oraz Fairlady Z. Kinga Ossowska z Nissana Motor Poland powiedziała, że wada występuje tylko w pojazdach z silnikami serii QR i QG. Nie potrafiła podać liczby takich samochodów użytkowanych w Polsce. To druga tego rodzaju tak duża akcja serwisowa w Japonii. Autorem największej również był Nissan, który w maju 1996 roku wezwał do serwisów ponad milion samochodów Nawet ASO przyznaje ze byla taka akcja ale organizowana przez Nissan Motor Poland i jak ktos otrzymal list z Nissana to przyjezdzal do ASO i wymieniali mu bez oplat. Akcja byla jednak przeprowadzona tak aby Nissan poniósl jak namniejsze koszty tzn. ze jak nie dostales listu to w ASO nawet przy przegladzie gwarancyjnym nie informowali, ze nalezy wymienic czujnik polozenia walu korbowego bo grozi to awaria. Radze wiec wszystkim uzytkownikom Nissanow sprawdzic czy mieli wymieniane te czujniki bo grozi to niespodziewanym zatrzymaniem samochodu . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest piomal Posted March 4, 2006 Share Posted March 4, 2006 Jeśli QR i QG to chyba nie 1.6 :?: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest elcoruso Posted March 5, 2006 Share Posted March 5, 2006 Ja miałem taki przypadek, że tez skasowali mnie za wymiane czujnika 250 zł. Napisąłem pismo do Nissan Poland i za 3 dni zadzwonili do mnie z serwisu i zaprosili po odebranie 250 zł. Po prostu Cię naciągneli w serwisie. Tylko dziwne, bo myślałem ze dotyczy to tylko silników QG :shock: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest cornholio78 Posted March 5, 2006 Share Posted March 5, 2006 przecież 1.6 w primerze p11 to GA16DE to jak chcesz się załapać pod akcje dla QR i QG ? No chyba że masz p12 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest k_stach Posted March 5, 2006 Share Posted March 5, 2006 Jesli P11-144 to QG16DE, tak przynajmniej jest podane w dokumentacji serwisowej. Polska instr obslugi podaje GA16DE, niemiecka QG16DE. Czy jest mozliwe aby byly montowane 2 rozne silniki? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest cornholio78 Posted March 5, 2006 Share Posted March 5, 2006 W niemieckim klubie nissana też była o tym dyskusja: http://www.nissanboard.de/artikel_nissan_49643_page_3.html Faktycznie instrukcja serwisowa podaje QG16DE, natomiast polska ksiązka osługi podaje GA16DE. Prawdopodobnie do pewnego momentu montowano stary silnik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest k_stach Posted March 5, 2006 Share Posted March 5, 2006 A moze na polski rynek puszczano starszą(tańszą) wersję silnika? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest piomal Posted March 5, 2006 Share Posted March 5, 2006 W niemieckim klubie nissana też była o tym dyskusja:http://www.nissanboard.de/artikel_nissan_49643_page_3.html Abstrahując od tematu, najbardziej podoba mi się na tym niemieckim forum średnie zużycie paliwa w profilu - bardzo dobry pomysł. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest MacS Posted March 5, 2006 Share Posted March 5, 2006 Ja miałem taki przypadek, że tez skasowali mnie za wymiane czujnika 250 zł. Napisąłem pismo do Nissan Poland i za 3 dni zadzwonili do mnie z serwisu i zaprosili po odebranie 250 zł. Po prostu Cię naciągneli w serwisie. Tylko dziwne, bo myślałem ze dotyczy to tylko silników QG :shock: Kiedy to bylo i w jakim serwisie? Ja mialem ta sytuacje w ASO w Lublinie, tez napisalem maila do Nissana ( zgodnie z rada ASO Lublin) i odpowiedzieli mi negatywnie, ze zawiadomienie o akcji serwisowej wyslali, a teraz akcja sie skonczyla i nie sa zobowiazani do pokrycia kosztów naprawy. w ASO tez nie sa zainteresowani bo jak byla akcja to koszty ponosil koncern Nissana, a teraz jak Nissan odmawia to ASO tez sam nie pokryje kosztów. A Nissan Poland byl tylko do konca 2005 roku, teraz to jest NISSAN SALES CENTRAL & EASTERN EUROPE KFT. Sp. z o.o., Oddzial w Polsce _______________________________________________________ Al. Jerozolimskie 176 02-486 Warsaw, Poland [ Dodano: Nie 05 Mar, 2006 21:34 ] Jesli P11-144 to QG16DE, tak przynajmniej jest podane w dokumentacji serwisowej.Polska instr obslugi podaje GA16DE, niemiecka QG16DE. Czy jest mozliwe aby byly montowane 2 rozne silniki? mam Nissana Primere P-11(144) z 2001 r. z silnikiem QG16012810Q wymieniony na gwarancji po przejechaniu ok. 500 km bo poprzedni byl wadliwy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kamilwar00 Posted April 9, 2006 Share Posted April 9, 2006 jest na rynku model p11 144 ze zmodyfikowanym silnikiem ga16 DE , dodano zmienne fazy rozrządu i założono jeden łańcuch ,ten sam co w Almerze n16 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.