Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

[P11/WP11] Korozja na dolnych krawędziach otworów drzwiowych


Guest Scyzor
 Share

Recommended Posts

Guest Scyzor

Ostatnio zauważyłem, że na dolnej krawędzi otworu drzwiowego tylnych drzwi ( miejsce zaznaczone małym, niewyraźnym czerwonym kółeczkiem ;) ) pojawia się korozja. Najśmieszniejsze jest to, że nie jest to typowa korozja, tylko tak jakby biała podkładówka wyłaziła spod lakieru. Nie są to typowe rdzawe purchle, tylko jakby przetarcia. Sytuacja jest identyczna po obu stronach auta. W śnieżne dni zauważyłem, że w tych właśnie miejscach podczas jazdy gromadzi się śnieg, siłą rzeczy zawierający trochę soli z jezdni, ale to jakoś nie do końca wyjaśnia mi sytuację.

 

Czy w Waszych P11 też tak jest? Nie jestem pewien czy to normalna sytuacja...

 

Fotka z zaznaczonym miejscem:

prog.jpg

 

pzd

Link to comment
Share on other sites

Witam. mam P11 z '98 roku i nic takiego nie zauwazyłem. ale wiem ze było to nagminne w P10. rozmawiałem z kilkoma osobami które posiadają P10 i one mają problem że w miejscu które oznaczyłeś mają rdzę.

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Guest Scyzor
Witam. mam P11 z '98 roku i nic takiego nie zauwazyłem. ale wiem ze było to nagminne w P10. rozmawiałem z kilkoma osobami które posiadają P10 i one mają problem że w miejscu które oznaczyłeś mają rdzę.

pozdrawiam

W Almerze też mi rdzewiały progi, ale od strony jezdni, nigdy od "góry". Gdyby to pojawiło się tylko na jednych drzwiach to przypuszczałbym, że to efekt nie najlepiej zrobionej naprawy lakierniczej ( jeden próg był kiedyś malowany ), ale druga strona ma oryginalny lakier, a sytuacja jest identyczna... Moja Primerka to '97.

 

pzd

Link to comment
Share on other sites

Guest marmor

Mam p10 i u mnie była rdza w tym samym miejscu. Sprawdź też wewętrzną stronę nadkoli w tej okolicy. Jak się dowiedziałem od innych użytkowników - jest to "pięta achillesowa" p10-tek. :cry:

Link to comment
Share on other sites

Guest Radzio

U mnie w przednich drzwiach wyłazi rdza (mniej więcej po środku - nie pamiętam czy akurat przy otworach) i z tego co pamiętam to z tyłu też tak mam, ale także po środku długości drzwi. Poprzedni właściciel poprawiał to w serwisie i znowu wylazło.

Link to comment
Share on other sites

Guest seba.boss

ja tez dzisiaj sprawdzalem czy mam w tych miejscach rdze i nic nie znalazlem.ja mam jak narazie wszystko OK jezeli chidzi o korozje :-)))

 

pzd Sebastian :-)))

Link to comment
Share on other sites

Guest kazek

niestety u mnie tak tylko po lewej stronie, rdza idzie od srodka czyli na bank jest już dziura, na wiosne trzeba to zrobić

Link to comment
Share on other sites

Guest jarkk

Też zauważyłem, że w zimie w tych miejscach składa się śnieg :twisted: , ale rdzy jak do tej pory nie ma. Dokładnie w tych miejscach mam taką jakby z przezroczystej folii naklejkę czy coś takiego, pewnie ma to chronić przed efektami zalegania śniegu w tych miejscach.

Link to comment
Share on other sites

Guest Scyzor
Też zauważyłem, że w zimie w tych miejscach składa się śnieg :twisted: , ale rdzy jak do tej pory nie ma. Dokładnie w tych miejscach mam taką jakby z przezroczystej folii naklejkę czy coś takiego, pewnie ma to chronić przed efektami zalegania śniegu w tych miejscach.

Hmmm... U mnie tego zabezpieczenia jakoś nie ma... Ciekawe dlaczego....

 

pzd

Link to comment
Share on other sites

U mojego ojca w P11.144 z 2000 roku korozja wychodzi od spodu drzwi kierowcy w miejscach gdzie są otwory na zciekanie wody z drzwi. Ostatnio byl z tym w ASO powiedzieli, że to standardowe miejsce. Generalnie ten typ tak ma choć wiemy, że tak nie powinno być.

Link to comment
Share on other sites

U mojego ojca w P11.144 z 2000 roku korozja wychodzi od spodu drzwi kierowcy w miejscach gdzie są otwory na zciekanie wody z drzwi. Ostatnio byl z tym w ASO powiedzieli, że to standardowe miejsce. Generalnie ten typ tak ma choć wiemy, że tak nie powinno być.

 

U mnie też wychodzi tam rdza i nie tylko bo pod klamkami też porobiły się pęcherze :(

Link to comment
Share on other sites

Guest pawel_s
U mnie też wychodzi tam rdza i nie tylko bo pod klamkami też porobiły się pęcherze :(

 

Już się pozbyłem tego u sibie. Miałem pod każdą klamką. BTW to nie prawda, że te purchle robią się od "różnicy potencjałów na styku dwóch metali" jak ktoś to pisał na forum. Moje klamki (chromowanie) wcele nie są metalowe, a do tego powierzchnia którą stykają się z blachą drzwi nie jest chromowana.

 

Przy okazji pozbyłem się kilku innych ognisk korozji http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.p...ogniska+korozji

Link to comment
Share on other sites

Guest Stranger
U mojego ojca w P11.144 z 2000 roku korozja wychodzi od spodu drzwi kierowcy w miejscach gdzie są otwory na zciekanie wody z drzwi. Ostatnio byl z tym w ASO powiedzieli, że to standardowe miejsce. Generalnie ten typ tak ma choć wiemy, że tak nie powinno być.

 

Generalnie nie tylko ten typ tak ma. Tak mają wszystkie typy jeśli nie pilnuje się stanu osłony foliowej, która znajduje się pod tapicerką drzwi. Często blacharze czy inni ingerujący w konstrukcję drzwi ( np. dźwiękowcy wygłuszający drzwi matami, albo Wy sami naprawiający sobie dzwoniący zamek albo niedomagające szyby ) uważają, że folia, którą widać na całych drzwiach po zdjęciu tapicerki jest zbędnym bajerem i nie musi być szczelna. Nic bardziej mylnego.

 

Ostatnio nawet widziałem jakiś program na TVN Turbo, w którym mówili, że jeśli wokół otworów spustowych w drzwiach pojawia się rdza, to czas zainteresować się folią.

Link to comment
Share on other sites

Generalnie nie tylko ten typ tak ma. Tak mają wszystkie typy jeśli nie pilnuje się stanu osłony foliowej, która znajduje się pod tapicerką drzwi. Często blacharze czy inni ingerujący w konstrukcję drzwi ( np. dźwiękowcy wygłuszający drzwi matami, albo Wy sami naprawiający sobie dzwoniący zamek albo niedomagające szyby ) uważają, że folia, którą widać na całych drzwiach po zdjęciu tapicerki jest zbędnym bajerem i nie musi być szczelna. Nic bardziej mylnego.

Ostatnio nawet widziałem jakiś program na TVN Turbo, w którym mówili, że jeśli wokół otworów spustowych w drzwiach pojawia się rdza, to czas zainteresować się folią.

 

Też widziałem ten program. Ale w tym przypadku Primera pochodzi z salonu i nigdy nie miała rozbieranych drzwi. Lakiernika odwiedziła tylko dwa razy na malowaniu zderzaków. No ale może fabryka nie do końca sie przyłożyła. Czekam na cieplejsze dni a wtedy zakasuje rękawy i zabieram sie za czyszczenie no i szukanie przyczyny.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...