Guest bart1awo Posted March 6, 2006 Share Posted March 6, 2006 Witam, orientujecie sie moze, czy w jakiejs wersji N14 wystepowal filtr przeciwpylkowy (kabinowy), a jesli tak, to gdzie jest zamontowany ? Mam wersje LX, w ktorej oczywiscie tego filtru nie ma, i zastanawiam sie, czy w bogatszych wersjach jest, i czy wobec tego nie dalo by sie dokupic odpowiednich czesci na szrocie i cos zakombinowac... Poki co, wstawilem przyciety flitr z Audi A6 do tunelu miedzy dmuchawa i nagrzewnica, ale oprocz przyciecia trzeba go jeszcze odpowiednio posklejac na rogach, co przy koniecznosci corocznej wymiany jest srednio wygodne, i chcialbym to uproscic. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest ED Posted March 6, 2006 Share Posted March 6, 2006 Witam. W zadnym N 14 nie wystepował filtr przeciwpyłkowy, wiem że jeden z polskich producentów takich filtrów zrobił taką wkładkę z włókniny, która zatrzymywała kurz i pył. Była montowana pod szyba z prawej strony w miejscu gdzie jest wlot powietrza do obudowy wentylatora. Póżniej nie widziałem tych filtrów na rynku. Nie jest to trudne do zrobienia,podstawa to dobra włóknina wiltracyjna, jakaś ramka do mocowania na krawędzi otworu. Powodzenia Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KeriSR Posted March 6, 2006 Share Posted March 6, 2006 w moim n14 walała się kartka z opisem montażu filterka kabinowego ale po niemiecku wynikało z niej że tak owy znajduje sie w kabinie :roll: ,jak znajde to wkleje,miałem go szukać na wiosne a może mam zwidy ....mam INTERIOR AIR FILTER KE 278 60C00 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest bart1awo Posted March 6, 2006 Share Posted March 6, 2006 w moim n14 walała się kartka z opisem montażu filterka kabinowego ale po niemiecku wynikało z niej że tak owy znajduje sie w kabinie :roll: ,jak znajde to wkleje I tu moja goraca prosba - poszukaj i wklej jak najszybciej... mam INTERIOR AIR FILTER KE 278 60C00 :? A tu nie bardzo kumam o co chodzi :?: To tez w odniesieniu do filtra kabinowego ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KeriSR Posted March 7, 2006 Share Posted March 7, 2006 no na tym karteluszku tak jest napisane,i są rys.,gdzie on niby jest,wkleje dopiero po 21 wszej Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest bart1awo Posted March 14, 2006 Share Posted March 14, 2006 KeriSR, i jak, dasz rade to wrzucic ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lukas004 Posted March 15, 2006 Share Posted March 15, 2006 Witam wszystkich Pracuje w częsciach samochodowych - przegrzebałem wszystkie katalogi filtrów do Nissana i kabinówka zaczyna sie od almery N15 filtron, mann filter, sędziszów, ani knecht nie podają zadnych filtrów kabinowych do N14 Jak by ktoś coś wiedział - proszę o info .... Pozdro Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tritel82 Posted March 17, 2006 Share Posted March 17, 2006 Witam wszystkich. Osobiscie w N14 mialem filtr przeciwpylkowy. Kupilem go w ASO w Niemczech (50 marek - lata temu). Filtr wklada się do tunelu powietrzengo (ten połprzeźroczysty białawy rękaw) za półką/skrytką w kabinie. Jest normalnie wkładany (chyba z prawej strony tego rękawa - część prostokątna). Jedyny mankament - straszbnie szybko się zapycha liśćmi i innym syfem do tego stopnia ze dmuchawa prawie wogole nie dziala. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest michalll Posted May 28, 2006 Share Posted May 28, 2006 czyli nie ma rady... a mi zima snieg leci na twarz Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tritel82 Posted May 28, 2006 Share Posted May 28, 2006 proponuje kupic filtr do frytkownicy z weglem aktywnym. latwo sie przycina, nie zapycha sie szybko, jest tani - 50cm / 50cm 13PLN (saturn/mediamarkt) likwiduje przykre zapachy z otoczenia i zatrzymuje wieksze zanieczyszczenia Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Ananko Posted June 11, 2006 Share Posted June 11, 2006 proponuje kupic filtr do frytkownicy z weglem aktywnym. latwo sie przycina, nie zapycha sie szybko Wsadzenie takiego filtra w ten plastikowy tunel nie ma sensu.Ponieważ filtr wtedy znajduje sie za dmuchawa i powietrze szuka łatwiejszego przejscia.A uszczelneinia tego plastikowego tunelu sa z gąbki;->.I to własnie przez tą gabke wtedy zaczyna uciekac powietrze.Trzeba by było zamontowac go przed dmuchawą.Odkrecic tą plastikowa atrape?;-).Ktos to już przerabiał?;-D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest radeh Posted June 11, 2006 Share Posted June 11, 2006 Ja przerabialem dziś inny patent. Jesli nie zalezy wam na filtrze dla alergologow mozna zastosowac bardzo proste rozwiazanie - zdejmujemy podszybie (wczesniej odkrecamy wycieraczki)... pod plastikowym podszybiem powinna znajdowac sie blacha oslonowa (po stronie pasażera) ją również odkręcamy. Naszym oczom ukazuje się wnęka - a wewnątrz zakonczony blaszanym kołnierzem - wlot i doskonale widoczny wirnik dmuchawy(!). Ja od teściowej "pożyczyłem" rajstopy... naciągnąłem fragment na kołnierz (co jest dość problematyczne z powodu braku pełnego dostępu do tegoż). Jest to rozwiazanie tymczasowe - w planach mam zrobienie "kołnierza na kołnierz" z tworzywa sztucznego. Na taką plastikową (lub z żywicy) nakładkę będzie można mocować "wkład filtrujący" a takie ustrojstwo zamontować na kołnierzu właściwym. Ma to swoje zalety i wady oczywiście. Opis zagmatwany ale mam nadzieję że po analizie - wszystko stanie sie jasne Pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Ananko Posted June 11, 2006 Share Posted June 11, 2006 Jest to rozwiazanie tymczasowe - w planach mam zrobienie "kołnierza na kołnierz" z tworzywa sztucznego. Na taką plastikową (lub z żywicy) nakładkę będzie można mocować "wkład filtrujący" a takie ustrojstwo zamontować na kołnierzu właściwym. Tak to chyba najbardziej sensowne rozwiązanie jest.Za 15 zł można kupic żywice poliestrowa wraz z odpowiednia matą.Z tego zrobic odpowiedni kołnierz na wymiar.A to wymiarowo dopasowac do jakiegoś taniego filtra kabinowego np.Filtrona.Tylko pozostaaje kwestia jak zrobić aby wymiana nie zabierała dużo czasu i nie była zbyt pracochłonna?;-> Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest radeh Posted June 12, 2006 Share Posted June 12, 2006 wymiana moze nastreczac nieco klopotu. "nadziewam sie" ze nie bedzie zbyt czesta - ale tego dowiem sie dopiero w jakis wolny dzien - wtedy obejrze "rajstope tesciowej" - i dorobie kolnierz... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest bart1awo Posted June 13, 2006 Share Posted June 13, 2006 [...] w planach mam zrobienie "kołnierza na kołnierz" z tworzywa sztucznego. Na taką plastikową (lub z żywicy) nakładkę będzie można mocować "wkład filtrujący" a takie ustrojstwo zamontować na kołnierzu właściwym[...] Tez sie wczesniej zastanawialem nad takim rozwiazaniem - podejrzalem je w Golfie III, i wlasnie z takiego Golfa chcialem dopasowac ta plastikowa nakladke, ale niestety w Sunnym jest tam zdecydowanie mniej miejsca niz w Golfie i nie bardzo by to pasowalo, wiec temat odpuscilem. Ale z racji ze coraz wiecej pylkow zaczyna w powietrzu latac, chyba na dniach powroce do tematu. Podstawowa sprawa w tym przypadku to namierzyc w sklepie jakis nieduzy wklad filtrujacy, ktory zmiesci sie w podszybiu Sunnego, tak jak opisal Kolega radeh, tak zeby nie trzeba go bylo przy kazdej wymianie przycinac na wymiar, tylko zeby po zakupie byl gotowy do wymiany. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Eden Posted June 14, 2006 Share Posted June 14, 2006 ja chcialem wziąć od tesciowej rajstopę ale strasznie smierdziala wiec dalem sobie na luz poszukam czegos innego ;-))) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jasiu666 Posted June 15, 2006 Share Posted June 15, 2006 ciężki gryps... :shock: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Ananko Posted June 19, 2006 Share Posted June 19, 2006 wymiana moze nastreczac nieco klopotu. "nadziewam sie" ze nie bedzie zbyt czesta - ale tego dowiem sie dopiero w jakis wolny dzien - wtedy obejrze "rajstope tesciowej" - i dorobie kolnierz... Postanowiłem dziś sie tym zajac.Trzeba zwrócic uwage na: -plastikowa osłona na podszybiu jest na kołeczki plastikowe(trzeba uważac aby ich nie wyrwać!) -trzeba kupic filtr kabinowy bez plastikowej ramki.A dlaczego?. http://img124.imageshack.us/my.php?image=camerafx208of.jpg Jest bardzo mało miejsca aby go wsadzic.Zwinełem go jak gąbke i wsadziłem.Do uszczelnienia użyłem tasmy(ta srebrna dwustronna mocna tasma) Kołnierz jest moim zdaniem niepotrzebny ponieważ jest tam za mało miejsca dla niego.Wtedy by masz filtr sie nie zmiescił. Filtr kupiłem za 18 zł chyba od jakiegos francuza. http://img377.imageshack.us/my.php?image=camerafx146pg.jpg Jest długi wiec bedzie na dwa razy. Tak jak zrobiłem działa i bardzo fajnie filtruje. Sorry za słaba jakosc zdjec ale zrobiłem je telefonem N6600. Moze komus sie przyda. Pozd Ananko Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest bart1awo Posted June 20, 2006 Share Posted June 20, 2006 A mozesz podac numer tego filtra (oraz producenta) - to wszystko powinno byc na pudelku, oraz wymiar, na jaki go przyciales ?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
osa Posted June 20, 2006 Share Posted June 20, 2006 hmm a powiedz nie bedzie sie lala na niego woda ? bo jak tak to chyba ten filtr za dlugo nie wytrzyma :roll: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest bart1awo Posted June 20, 2006 Share Posted June 20, 2006 nie powinna sie lac - nad filtrem jest jeszcze blaszana oslona (nie pamietam, czy ma uszczelke - w razie potrzeby mozna ja uszczelnic np. uszczelka okienna, albo silikonem) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Ananko Posted June 20, 2006 Share Posted June 20, 2006 nie powinna sie lac - nad filtrem jest jeszcze blaszana oslona (nie pamietam, czy ma uszczelke - w razie potrzeby mozna ja uszczelnic np. uszczelka okienna, albo silikonem) Dokładnie.Ta osłona z blachy na już takie uszczelnienie.Jak kolega post wyżej dodał"zawsze można dodatkowo silikonem".Byłem na myjni i wszyscko jest oki:).Niestety na tym wkładzie naklejka jest całkowicie nieczytelna.Wymiar łatwo dobrac.Jak już wysztko sie wymontuje to nawet wzrokowo widac jak wycinać.Filtr powinien byc wiekszy o jakies 2 cm od otworu aby przylegał to koncowej scianki.Najtansze są wkłady z katalogo JC Auto.Ja zapłąciłem 18zł. Pozd Ananko Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest bart1awo Posted October 25, 2006 Share Posted October 25, 2006 Troche czasu minelo odo statniego posta w tym temacie... jesli ktos jest jeszcze zainteresowany, to w Sunnym N14 jednak byl filtr kabinowy, ale w wersji z klima - znalazlem rysunki w ksiazce serwisowej (eMule rulez ! ). Jest on zalozony pomiedzy dmuchawa a nagrzewnica w tym plkastikowym tunelu (tunel jest niestety inny niz w w wersji bez klimy). A samo umieszczenie filtra w tym miejscu nie jest nietypowe - tak samo jest w Astrze II. I chyba przy takim rozwiazaniu pozostane, ze wzgledu na latwosc pozniejszej wymiany. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Albin Posted October 25, 2006 Share Posted October 25, 2006 ja miałem sunnego z klimą ale filtra nie było.Może jak wprowadzali klimę na gaz r134a to dodali filtr. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest bart1awo Posted October 25, 2006 Share Posted October 25, 2006 To byl N14 ? Z ktorego roku ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.