Guest LEMUR Posted March 7, 2006 Share Posted March 7, 2006 Z racji ze pewne tematy powracaja jak bumerang i niektorzy z forumowiczow postulowali.. stworzmy cos na zasadzie najczesciej pojawiajacych sie usterek Prosze o wpisywanie tutaj usterek oraz ich sposobu eliminacji lub wyjasnienia w formacie jak przykladowe porady TECH_FAQ. techFAQ -------------------------------------- [wszystkie] Objaw - mruga kontrolka hamulca ręcznego podczas jazdy. Prawdopodobna przyczyna: Kończące się okładziny na klockach lub szczękach hamulcowych. Rozwiązanie: Wymiana zużytych okładzin hamulcowych Rozwiązanie doraźne: uzupełnienie płynu Wyjaśnienie rozwiązania doraźnego: Otóż gdy zużywają się klocki, pojemność układu wzrasta bo tłoczki są bardziej "wypchnięte", więc naturalną rzeczą jest obniżanie się poziomu płynu w zbiorniczku i nie świadczy to o żadnej nieszczelności. Zapalenie się lampki sygnalizującej ubytek płynu nie od razu wymusza konieczność wymiany klocków. Często są one w na tyle dobrym stanie, że spokojnie można jeszcze pojeździć. Przy wymianie kolcków, należy jednak pamiętać o odessaniu nadmiaru płynu po rozepchnięciu tłoków. nadeslal: qbas -------------------------------------- [Primera P10/P11] Objawy - stukanie lub skrzypienie dobiegające z przedniego zawieszenia Przyczyna: Zużywające się/zużyte tuleje górnego wahacza. Rozwiązanie: Wymiana kompletnego wahacza górnego. Rozwiązanie doraźne: Smarowanie lub wymiana samych tulei. Nie polecam. Tuleje wahacza są sprzedawane "suche" bez smaru, całość przed montażem trzeba przesmarować smarem silkonowym do plastików (elementy tulei są plastikowe). Jeśli tego nie zrobimy skrzypienie szybko powróci - trzeba na to zwracać uwagę mechanikom, ponieważ lubią o tym zapomnieć. Uwagi: W przypadku samodzielnej wymiany wahacza, należy pamiętać o tym, że powinien on być dokręcany w pozycji "do jazdy". Jedne z lepszych wyrobów to produkty 555 i Febi. Koszt w granicach 190-200zł nadeslal: Stranger; uzupełnił: Tomcat -------------------------------------- [Primera P10/P11] Objawy - stuki dobiegające z tylnego zawieszenia Przyczyna: Najbardziej prawdopodobne są dwie przyczyny. Zużyte łączniki stabilizatora, lub poduszki amortyzatorów ( dość częste w P11 ). Rozwiązanie: Wymiana zużytego elementu. Uwagi: Jeśli przyczyną jest zużyta poduszka amortyzatora, nie ma sensu szukać jej w sklepach. Jest to część dostępna wyłącznie w sieci ASO. nadeslal: Stranger -------------------------------------- [wszystkie] Objawy - nadmierne parowanie szyb Przyczyna: Słabe przewietrzanie wnętrza samochodu i wysoka wilgotność. W autach wyposażonych w filtr przeciwpyłkowy, przyczyną takiego stanu rzeczy jest zapchany ów filtr. Rozwiązanie: Regularne wietrzenie auta, ew. wymiana filtra przeciwpyłkowego. Uwagi: Instrukcja wymiany filtra przeciwpyłkowego znajduje się w dziale "Zrób to sam" na stronie głównej serwisu. ( a przynajmniej wydaje mi się że tam jest... ) Linki: 1. Instrukcja wymiany filtra przeciwpyłkowego w Almerze N15 2. Instrukcja wymiany filtra przeciwpyłkowego w Primerze P11 nadeslal: Stranger -------------------------------------- [Większość] Objaw - Dmuchawa nie działa na wszystkich biegach Prawdopodobna przyczyna: Uszkodzona kostka / płytka ogrzewania Rozwiązanie: Wymiana kostki / płytki Rozwiązanie doraźne: Poprawienie ścieżek na płytce Wyjaśnienie rozwiązania doraźnego: Czasem wystarczy naprawienie ścieżek na płytce i jest ona wciąz sprawna. Gdzie szukać?? Dział Sunny dwa przyklejone tematy: Wymiana kostki w N13 i problemy z ogrzewaniem [Działać przez analogie] nadeslal: Bombel -------------------------------------- [Nissan Primera P11] Objawy - Podczas pracy skrzypią mi wycieraczki. Coś jakby pióra skrzypiały na szybie, ale to nie to. Przyczyna: Zużyte tuleje plastikowe, w których osadzone są osie wycieraczek. Rozwiązanie: Wymiana zużytych elementów Rozwiązanie doraźne: Wymontowanie mechanizmu i dokładne przesmarowanie trzpieni wycieraczek Uwagi: W przypadku chęci przesmarowania elementów mechanizmu wycieraczek, przydatny może okazać się link: Nissan Primera P11: demontaż mechanizmu wycieraczek nadeslal: Stranger -------------------------------------- [wszystkie] Objawy - drżenie kierownicy podczas jazdy Prawdopodobna przyczyna: Jeśli kierownica drży przy normalnej jeździe przy większych prędkościach, najprawdopodobniej winne są źle wyważone koła. Jeśli drżenie pojawia się przy hamowaniu, to przyczyną mogą być również zniekształcone tarcze hamulcowe. Możliwą przyczyną może być również krzywa felga/felgi. Rozwiązanie:Wyważenie kół ( często pożadane efekty można osiągnąć wyważając koła na aucie, wyważanie zdjętych kół nie zawsze eliminuje problem ), należy również przyjrzeć się oponom, czy nie mają zniekształceń, ew. wymienić je. W przypadku zniekształconych tarcz hamulcowych należy je wymienić na nowe, ew. jeśli ich grubość na to pozwala, można je przetoczyć. nadeslal: Stranger; uzupełnił: Saki -------------------------------------- [wszystkie] Objawy - nie świeci się jedno światło mijania, mimo że bezpieczniki i żarówka są ok. Prawdopodobna przyczyna: Podobno stantardową usterką w Nissanach Primera, Almera i Micra ( pewnie w pozostałych też się zdarza ) jest przepalanie się ścieżek na włączniku świateł ( przy kierownicy ). Rozwiązanie:Wymiana przełącznika ( drogie rozwiązanie ). Rozwiązanie doraźne:W miarę możliwości można wymontować przełącznik i próbować naprawić uszkodzone ścieżki. Innym rozwiązaniem jest wstawienie dodatkowego przekaźnika, eliminującego uszkodzoną ścieżkę. nadeslal: Stranger -------------------------------------- [wszystkie] Wybór olejów przekładniowych oraz silnikowych według ich producentów .. Texaco http://www.texaco.i-g.pl/dobierz.php Fuchs Oil http://www.fuchs-oil...index.php?id=42 Shell http://tnij.pl/t25 BP http://www.bp.pl/oleje/doradca.php Orlen http://www.platinumo...p?topic=dobierz Castrol http://www.ew2.lubes...gin.asp?sc=1203 zebrał : Velociraptor -------------------------------------- [wszystkie] Wybor felg czyli tzw konfigurator 1. http://www.bmf-gmbh....r/fr_auswahl.pl 2. Tu klikamy na felgenberatung http://www.pneuhage....a...24&YRes=768 3. http://goodyear.tire...401200610403910 4. Ze zmianami barwy nadwozia w wielu kolorach http://www.wheelmachine.de/ 5. http://www.autodomen...onfigurator.php 6. http://www.borbet.de zebral: jarkk -------------------------------------- [wszystkie na gazie] Świece do silników zasilanych LPG Nie ma bezpośrednio świec do silnika zasilanego LPG, stosuje się poprostu świece takie jakie są przewidziane dla twojego silnika z tym że odpowednio zimniejsze. Przynajmniej o stopien albo dwa. Jeśli katalogowo masz BKR5E (Dotyczy Nissana Primery) to smiało możesz zamontować BKR6E , a jak masz zamiar tuningować silnik na LPG to radził bym wsadzić BKR7E. Oznaczenia tyczą się świec marki NKG ale jest ogólną zasadą. zaproponował : Coobcio -------------------------------------- [wszystkie] Ile powinien lub ile spala wasz samochód Czynniki wpływające na zużycie paliwa, każdy po kilka procent. 1. włączone radio 2. klimatyzacja 3. rodzaj oleju 4. stan opon 5. ciśnienie w oponach 6. alufelgi czy stalowe 7. obecność kołą zapasowego lub jego brak 8. rodzaj nawierzchni 9. wiatr 10. styl jazdy 11. obciążenie 12. jazda na światłach/ jazda bez świateł 13. rodzaj paliwa 14. geometria 15. otwarte bądź zamknięte okna 16. częstotliwość tankowania 17. odstępy między odpalaniem samochodu 18. regulacja silnika 19, 20, 21, 22..... nadesłał: Saki -------------------------------------- [wszystkie] Objaw - auto "kopie". Prawdopodobna przyczyna: Zbieranie się statycznych ładunków elektrycznych na skutek tarcia. Rozwiązanie: Montaż paska antystatycznego Rozwiązanie doraźne: jest sposób, żeby nie kopało przy wysiadaniu: 1. otwierasz drzwi 2. stawiasz nogę na ziemi 3. dotykasz ręką otwartych drzwi, ew. innej części blachy, np. przedniego słupka 4. wysiadasz z autka 5. przy zamykaniu już na 100% nie kopnie sprawdzone, działa to na zasadzie zwykłego rozładowania ładunku elektr. (tzw. uziemienie) napisał : PetR a także unikać ciuchów z sztucznych materiałów, do płukania po praniu dodawać płyn antystatyczny. napisał : Wiesiek_Almera zebrał: Velociraptor -------------------------------------- [Primera P12] Objawy - stukanie dobiegające z przedniego zawieszenia Przyczyna: Końcówka drążka kierowniczego, sworzeń wachacza, łacznik stabilizatora, szczęki hamulcowe. Rozwiązanie doraźne: wymiana drążka kierowniczego firma 555 koszt (części) 45 PLN, wymiana sworznia wachacza firma 555 koszt 50 PLN (w ASO nie ma samych sworzni, zalecają wymiane całego wachacza koszt ok. 1000 PLN.) wymiana łącznika stabilizatora firma 555 koszt 50 PLN, stuki szczęk hamulcowych pojawiają sie w przypadku dosyć mocno zuzytych klocków - przestają po zmianie klocków na nowe napisał : Oskar [Wszystkie] Dzięki forumowiczowi terranosaur, zamieszczam opracowanie na temat USZCZELKA POD GŁOWICĄ. Załączone pliki awariauszczelki.pdf (2,13 MB) Ilość pobrań: 229 Link to comment Share on other sites More sharing options...
kya Posted October 15, 2012 Share Posted October 15, 2012 awariauszczelki.pdf nie działa Instrukcja wymiany filtra przeciwpyłkowego w Primerze P11 - też nie działa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest arektoja Posted September 20, 2013 Share Posted September 20, 2013 Może poradzicie czy wg Was auto z przebiegiem ponad 300 tys. ma szansę jeszcze trochę pojeździć? Tu jest link do ogłoszenia: http://tablica.pl/oferta/sprzedam-nissana-primere-CID5-ID3wwDR.html#bca46d87b7 Aktualnie jeżdżę 23 letnią Hondą Civic sedan i kończą jej się blachy chociaż silnik chodzi pięknie. No i zawsze podobały mi się P11. Zastanawiam się czy ten przebieg nie jest dla niej zabójczy? Link to comment Share on other sites More sharing options...
buladag Posted September 22, 2013 Share Posted September 22, 2013 Wiekszość używek ma dużo większe przeloty Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest arektoja Posted September 23, 2013 Share Posted September 23, 2013 Może jest takie miejsce na forum, gdzie można się dowiedzieć na co zwrócić uwagę przy zakupie P11? Link to comment Share on other sites More sharing options...
DINO Posted September 24, 2013 Share Posted September 24, 2013 @arektoja może tu Link to comment Share on other sites More sharing options...
Organ18 Posted September 28, 2017 Share Posted September 28, 2017 Cześć wszystkim jestem z biedronki haha taki Świeżak w sensie nowy , mam do was pytanie odnośnie Cabstara o co kurcze chodzi w tych samochodach z AdBlue ?? zamierzam kupić ten samochód ale pojawił się problem jak dla mnie z tym adblue oglądałem kilka aut dwa były z 2009 r jedne był z 2015 r nawet w salonie 2017r i np. ten z salonu 2017 r ma zbiornik na AdBlue , a jak oglądałem auta z 2009 r to jeden z nich miał a drugi nie miał . Po czym poznać że auto jest przystosowane do tego albo nie i jak rocznikowo był wprowadzane bo to że zbiornik musi posiadać na adblue to wiem ale pytam ogólnie tak przy okazji zapytam czy też macie odczucie że kabina jest strasznie wąska bo przy moim 175cm próbowałem się położyć na siedzeniach i był problem Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.