Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Ładowanie akumulatora


Guest slonik2
 Share

Recommended Posts

Guest slonik2

Mam sunny 2.0D. Po zapaleniu lampka ładowania gaśnie, a napięcie na akumulatorze przy wyłączonych światłach i grzaniu tylnej szyby jest ok 13.3 V. Pododaniu gazu wzrasta do 14-14,5 V. Po włączeniu grzania tylnej szyby spada do 12.7 V. Akumulator się rozładowuje, a ja jeżdżę na krótkie trasy (10 km) bo po kilku dniach nawet nie chce zapalić. Co to może byś akumulator roczny Centra 72 Ah.

Link to comment
Share on other sites

Guest krawczynski Marcin

na pewno coś ci sie dzieje z alternatorem moze juz czas wymienic szczotki albo regulator napiecia padł :roll:

Link to comment
Share on other sites

Guest raveland

mialem to samo w zakladzie powie3dzieli mi ze padl regulator napiecia

nic strasznego nie masz co sie bac lepiej jechac i od razu usunac wade zanim zajezdzisz aku

ja zaplacilem 150zl

pol do godziny roboty i po sprawie

Link to comment
Share on other sites

Guest Radezz

Ja mam podobnie. Od kupna auta czyli juz od 1.5 roku naprawialem alternator 5 razy. 3 razy szczotki, raz dioda, raz cale uzwojenie. Jestem ciekaw jak u innych w N14 Diesel'ach 2.0 bo u mnie to tylko to sie psuje :? Najprawdopodobniej regulator napiecia Ci padl. Jedz do warsztatu i spytaj sie.

Link to comment
Share on other sites

Guest raveland
Ja mam podobnie. Od kupna auta czyli juz od 1.5 roku naprawialem alternator 5 razy. 3 razy szczotki, raz dioda, raz cale uzwojenie. Jestem ciekaw jak u innych w N14 Diesel'ach 2.0 bo u mnie to tylko to sie psuje :? Najprawdopodobniej regulator napiecia Ci padl. Jedz do warsztatu i spytaj sie.

 

 

sprawdz grzanie swiec bo prawdopodobnie to jest przyczyna (popsuty wylacznik grzania swiec)

mialem to samo i tez nie wiedzialem na poczaku co jest

koszt naprawy 20zl nie liczac napraw alternatora

Link to comment
Share on other sites

Guest Radezz

Dzieki. A tak na marginesie to jakis tydzien temu popsulo sie podgrzewanie swiec. Aby zapalic musze na krotko podlaczac :) Kabelek od aku + do swiec, przynajmniej nikt mi nie ukradnie auta :-))) Szukalem schematu ale tam gdzie powinna byc skrzynka jej nie ma :? Mam Sunny '91 sedan 2.0D + obrotomierz.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Guest yarema
Ja mam podobnie. Od kupna auta czyli juz od 1.5 roku naprawialem alternator 5 razy. 3 razy szczotki, raz dioda, raz cale uzwojenie. Jestem ciekaw jak u innych w N14 Diesel'ach 2.0 bo u mnie to tylko to sie psuje :? Najprawdopodobniej regulator napiecia Ci padl. Jedz do warsztatu i spytaj sie.

 

Ja też naprawiałem ten cholerny alternator ze 3 razy aż wreszcie za 4 razem założyłem nowy. Różnica jest potężna, na starym też były problemy z napięciem.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Guest pawel_24

Mój kolega miał to samo wymienił szotki i luzik.Do pray ma około 5km wiec jak zimą zapalał autko wł światła i jeszcze ogrzewanie tyl.szyby to chciał nie chciał alternator na kiepskich szczotkach nie doładuje.Proponuje spr szczotki lub regulator napięcia.

Link to comment
Share on other sites

Post na mój problem...

Alternator miałem wymieniany jesienią więc racszej jest si. Myślałem, ze problemy z odpalaniem to wina aku, ale są problemy nawet po 24 godzinnym ładowaniu prostownikiem. I też co jest najsympatyczniejsze, woltaż podskakuje po depnięciu gazu (objaw - podświetlenie zegarów z żółtego robi sie białe). Według tego co przeczytałem, sprawdzę regulator napięcia, świece a o wynikach postaram się poinformować...

Link to comment
Share on other sites

Guest maciejka_sz

Musze Wam powiedziec ze w wiekszosci przypadkow jest to wina regulatora napiecia... Pada ze starosci albo w wyniku jakis przepiec albo szczotki uzwojenia wzbudzenia poprostu sie koncza. W przypadku gdy skoncza sie szczotki i ktos je wymienia warto zerknac czy to po czym slizga sie szczotka na rotorze jest cale czy moze ma wytarte wielkie rowy... Jezeli ma rowy to trzeba dac wirnik do regeneracji gdyz sama wymiana szczotek moze niewiele pomoc... przy okazji warto sprawdzic lozyska alternatora i w przypadku ich "skonczenia" porpostu je wymienic.

Prad ktory idzie na ladowanie aku i innych odbiornikow w samochodzie nie idzie przez te szczotki... musialy by byc strasznie wielkie i czestoby sie je wymienialo. Tak wlasnie funkcjonowaly pradnice... wyparly je alternatory wlasnie w zwizaku z tym ze nie potrzeba tak czesto zagladac do szczotek i moze z alternatora wyciagnac o wiele, wiele wiekszy prad.

U mnie szczotek jeszcze nie wymieniano od nowosci a samochod ma 18lat :) Nie zagladalem do alternatora wcale... dzis tylko naciagnalem mu troszke pasek bo sie lekko wyciagnal po tej slynnej zimie.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Odświeżyłem temat, żeby sie podzielić moim przezyciem z ostatniego dnia.

 

Jakis miesiąc temu zaczał mi hałasowac alternator - wiadomo łozyska do wymiany. Zawiozłem do elektryka, a ten wymienił łożyska i na wszelki wypadek szczotki - całosć kosztowała mnie 120 zł.

Dzis odpalam maszynke i co - kontrolka ładowania akumulatora nie gasnie, a na wysokich obrotach przygasa. Pojechałem znów do elektryka - rozebrał cły alternator i najpierw stwierdził, ze sie dioda przepaliła, a następnie okazało sie, że powodem przepalenia diody było przebicie uzwojenia. W ten sposób mam prawie nowy alterantor bo wymienił uzwojenie i płytkę z diodami - koszt 400 zł wszystko. Czy ktoś sie orientuje - z ciekawosci ile kosztuje nowy alterantor?

Chyba elektryka mnie nie lubi, bo to największy problem w moim słonku ;)

Link to comment
Share on other sites

ja za regenerowany alternator z gwaracja dalem 185 zł na allegro. gosciu mi go jescze przywozl na drugi dzien rano do czewy.

Link to comment
Share on other sites

Guest Peter_w07

Witam

Ja też ostatnio mam problemy z ładowaniem, byłem u mechaników wymienili regulator, diode, działało 2 tygodnie później dalej to to samo, najdziwniejsze jest to że raz dział a innym razem nie łąduje, mechanicy też nie wiedzą ocochodzi raz jest ładowanie raz go nie ma, tylko że umnie swiecą się 2 diody jedna od akumulatora druga od filtra paliwa choć filtr czyściłem to nadal to samo, może ktoś się z czyms takim spotkał, ewentualnie może pomuc ??

Link to comment
Share on other sites

Guest Peter_w07

No i tutaj jest problemik, najprawdopodobniej jest coś z nim lub z czujnikiem grzania nie tak poprzedni właściciel zrobił obejście i świece zapala sieteraz ręcznie przyciskiem w kabinie? sądzisz że to może być przyczyna ??

Link to comment
Share on other sites

Guest raveland

swiece pobieraja sporo pradu wiec jezeli je wlaczasz to mam nadzieje ze je wylaczasz bo w przeciwnym wypadku to jest przyczyna i koszty zwiazane z naprawa alternatora

mi jak przekaznik siadl to to tez swiece sie same zalaczaly i wylaczaly kiedy chcialy i raz bylo ladowanie a raz nie (teoretycznie bylo non stop ale swiece tak ciagna proad ze alternator nie wyrabia i sie pali)

kumpel mi zalozyl kiedys plytke od zuka to diody sie nie popalily tylko luty wytopily w alternatorze

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest Devill_2005

ja nie mam problewmow z ladowaneim ale padlo mi lozysko i nie wiem jakie jest tam lozysko ani gdzie jest tabliczka znamionowa tego alternatora?

ponoc w nissanach do 91r byly wkladane alternatory 2 firm?

Link to comment
Share on other sites

U mnie tabliczki też nie było - oryginalnie była tylko naklejka, która nie wytrzymuje takiej próby czasu. A monotwane były dwa rodzaje - Mitsubishi i Hitachi - niestety nigdzie nie oznaczone. Na moim nawet numerów żadnych wybitych nie ma, tylko napis NISSAN. Najlepiej rozebrać i pojechać ze wzorem ;(

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...
Guest rafalski
Ja też ostatnio mam problemy z ładowaniem, byłem u mechaników wymienili regulator, diode, działało 2 tygodnie później dalej to to samo, najdziwniejsze jest to że raz dział a innym razem nie łąduje, mechanicy też nie wiedzą ocochodzi raz jest ładowanie raz go nie ma, tylko że umnie swiecą się 2 diody jedna od akumulatora druga od filtra paliwa choć filtr czyściłem to nadal to samo, może ktoś się z czyms takim spotkał, ewentualnie może pomuc ??

U mnie ostatnio dzieje się coś podobnego.Tzn. 2 lata temu wymienialem diody i regulator napięcia a ostatnio po odpaleniu jakis miesiac temu zapalily sie 2 kontrolki:woda w filtrze paliwa i ładowanie akumulatora ale po przejechaniu 400metrów zgasły.Pożniej było wszystko oki. Kilka dni temu zapaliły się już na dłuzej i nie gasły już w czasie jazdy.Wczoraj juz zgasły w czasie jazdy ale tylko na chwile bo jak odpalałem znowu sie zapaliły. Auto jedzie normalnie nic się nie dzieje pasek cały.O ci chodzi !?.Za lużny pasek a moze coś z czujnikiem bo nie wiem dlaczego zapala sie kontrolka od wody w filtrze a potem gasnie :zdziw: MOze jakies sugestie !?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...