Guest krzysno Posted March 10, 2006 Share Posted March 10, 2006 chciałem dzisiaj zwiększyć troszkę wolne obroty na gazie, bo czasem gaśnie, otwieram maskę a tam matakiczny stuk - tak chyba stukają zawory, gdy mają za duży luz. dźwięk słychać tylko od strony koła pasowego. primerka zalana olejem synt. 5w40. słychać to tylko na wolnych obrotach, gdy dodam troszkę gazu ustaje jak myślicie, czy olej jest za rzadki i ciśnienie za słabe- nie reguluje luzu? czy to może być groźne? czy mam zmienić olej na półsyntetyk? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest fir Posted March 10, 2006 Share Posted March 10, 2006 prędzej obstawiałbym łańcuch rozrządu. zmieniałeś olej i założyłeś badziewny filtr oleju. jeżeli masz filtr z JC to go wywal i załóż manna. miałem podobnie u siebie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Robalov Posted March 10, 2006 Share Posted March 10, 2006 Dołšcze się do postu.U mnie po wymianie wszystkich filtrów i zalaniu minerałem 15W40 silnik pracuje głoniej,przy obrotach 1500-2500 dostaje drgania odczuwalne aż w kabinie i najgorsze słychać stukanie w prawej częci silnika tj.od strony aparatu zapłonowego.dżwiek jest podobny do delikatnego pukania mloteczkiem w pokrywe zaworów.Co jest do chol.....?!! :xNa liczniku 148000 rocznik 96. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lespaul Posted March 10, 2006 Share Posted March 10, 2006 powodem moze być zawór cisnieniwy przewietrzania wkręcony w pokrywę zaworów, najlepiej byłoby osłuchać przy pomocy takiego "niby wkretaka" - tzn cienka długa metalowa rurka z uchwytem jak wkretak do osłuchiwania silnika Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest krzysno Posted March 10, 2006 Share Posted March 10, 2006 olej zmieniany był dość dawno, jakieś 8km , filtr chyba filtron. ale mi to nie wygląda na łańcuch, to szybki powtarzające się metaliczne stuki, przyśpieszające gdy zwiększam obroty Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Robalov Posted March 10, 2006 Share Posted March 10, 2006 Do krzysno.Może który z popychaczy? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Coobcio Posted March 10, 2006 Share Posted March 10, 2006 Dołšcze się do postu.U mnie po wymianie wszystkich filtrów i zalaniu minerałem 15W40silnik pracuje głoniej,przy obrotach 1500-2500 dostaje drgania odczuwalne aż w kabinie i najgorsze słychać stukanie w prawej częci silnika tj.od strony aparatu zapłonowego.dżwiek jest podobny do delikatnego pukania mloteczkiem w pokrywe zaworów.Co jest do chol.....?!! :xNa liczniku 148000 rocznik 96. Kto Ci doradził lać takiego syfu do tak młodego silnika ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest krzysno Posted March 10, 2006 Share Posted March 10, 2006 Do krzysno.Może który� z popychaczy? może ale czemu stuka tylko na wolnych obrotach. lekkie dodanie gazu i nie stuka. na benzynce mam troszkę wyższe wolne obroty ,i nie stuka Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Robalov Posted March 10, 2006 Share Posted March 10, 2006 Przed wymianš zalany był Castrolem GTX3 15W40 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Coobcio Posted March 10, 2006 Share Posted March 10, 2006 Przed wymianš zalany był Castrolem GTX3 15W40 Syf starszny syf... klasa co najmneij 10W 40 - twój silnik twoje zmartwienie może ale czemu stuka tylko na wolnych obrotach. lekkie dodanie gazu i nie stuka. na benzynce mam troszkę wyższe wolne obroty ,i nie stuka Masz klopoty z cisnieniem oliwy, przy obrotach rzędu 400-500 cisnienie powinno być na tyle wysokie żeby kontrolka się nie świeciła, wkręc barometr w miejsce czujnika cisnienia oliwy i sprawdz to. Aha i już powinienś zmienić oliwe 500km temu... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
p_flori Posted March 11, 2006 Share Posted March 11, 2006 nie dopala równo na wszystkich cylindrach - prawdopodobnie wina przecieku na kompensacji reduktora LPG - sprawdź czy króciec szczszelny i wężyk na kolektorze ssaćym. Gaziarze często nawiercają kolektor od strony koła pasowego (tam jest więcej miejsca) - na wolnych łapie Ci lewe powietrze i kłapie jednym cylindrem. Motor wpada w rezonans co udziela sie stukaniem dla Twego ucha. Co do oleju Coobcio ma rację częstsza wymiana (szczególnie przy LPG) i nie lej minerała - za wcześnie na ten silnik. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Coobcio Posted March 11, 2006 Share Posted March 11, 2006 W przypadku SR20 wymagane jest przejscie na olej minerałny to świadczy o tym że silnik nadaje się na śmietnik i tak się robi jak się chce sprzedać auto... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
p_flori Posted March 12, 2006 Share Posted March 12, 2006 generalnie w silnikach, gdzie hydraulika reguluje zawory i napina napinacze (np. rozrządu) powinno sie unikać minerałów, no jeśli jednak motor żłopie to trudno - tonący brzytwy sie chwyta Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest krzysno Posted March 12, 2006 Share Posted March 12, 2006 jeśli jednak motor żłopie to trudno - tonący brzytwy sie chwyta haha przejechałem 7,5 kkm i nie ubyło nawet milimetr oleju :grin: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Robalov Posted March 13, 2006 Share Posted March 13, 2006 Wylany syf 15W40 zalany półsyntetyk Valvoline Maxlife 10W40.Silniczek pracuje jak mażenie,żadych stuków,puków ani drgań jest lux!!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Raf4rb Posted March 14, 2006 Share Posted March 14, 2006 Aha i już powinienś zmienić oliwe 500km temu... Co do oleju Coobcio ma rację częstsza wymiana (szczególnie przy LPG) i nie lej minerała - za wcześnie na ten silnik. 7500km i wymiana oleju? Musiałbym co dwa miesiące olej zmieniać. W książce jest napisane 15000km, ja staram się zmieniać po 10kkm. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest misiek_83 Posted March 14, 2006 Share Posted March 14, 2006 W książce jest napisane 15000km, ja staram się zmieniać po 10kkm.Powodzenia zycze Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.