Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

[P10/W10] stuki pod pokrywą zaworów


Guest krzysno
 Share

Recommended Posts

Guest krzysno

chciałem dzisiaj zwiększyć troszkę wolne obroty na gazie, bo czasem gaśnie, otwieram maskę a tam matakiczny stuk - tak chyba stukają zawory, gdy mają za duży luz. dźwięk słychać tylko od strony koła pasowego. primerka zalana olejem synt. 5w40.

słychać to tylko na wolnych obrotach, gdy dodam troszkę gazu ustaje

jak myślicie, czy olej jest za rzadki i ciśnienie za słabe- nie reguluje luzu?

czy to może być groźne?

czy mam zmienić olej na półsyntetyk?

Link to comment
Share on other sites

prędzej obstawiałbym łańcuch rozrządu.

zmieniałeś olej i założyłeś badziewny filtr oleju.

jeżeli masz filtr z JC to go wywal i załóż manna.

miałem podobnie u siebie.

Link to comment
Share on other sites

Guest Robalov

Dołšcze się do postu.U mnie po wymianie wszystkich filtrów i zalaniu minerałem 15W40

silnik pracuje głoniej,przy obrotach 1500-2500 dostaje drgania odczuwalne aż w kabinie i najgorsze słychać stukanie w prawej częci silnika tj.od strony aparatu zapłonowego.dżwiek jest podobny do delikatnego pukania mloteczkiem w pokrywe zaworów.Co jest do chol.....?!! :xNa liczniku 148000 rocznik 96.

Link to comment
Share on other sites

powodem moze być zawór cisnieniwy przewietrzania wkręcony w pokrywę zaworów, najlepiej byłoby osłuchać przy pomocy takiego "niby wkretaka" - tzn cienka długa metalowa rurka z uchwytem jak wkretak do osłuchiwania silnika

Link to comment
Share on other sites

Guest krzysno

olej zmieniany był dość dawno, jakieś 8km , filtr chyba filtron.

ale mi to nie wygląda na łańcuch, to szybki powtarzające się metaliczne stuki, przyśpieszające gdy zwiększam obroty

Link to comment
Share on other sites

Dołšcze się do postu.U mnie po wymianie wszystkich filtrów i zalaniu minerałem 15W40

silnik pracuje głoniej,przy obrotach 1500-2500 dostaje drgania odczuwalne aż w kabinie i najgorsze słychać stukanie w prawej częci silnika tj.od strony aparatu zapłonowego.dżwiek jest podobny do delikatnego pukania mloteczkiem w pokrywe zaworów.Co jest do chol.....?!! :xNa liczniku 148000 rocznik 96.

Kto Ci doradził lać takiego syfu do tak młodego silnika ?

Link to comment
Share on other sites

Guest krzysno
Do krzysno.Może który� z popychaczy?

 

może ale czemu stuka tylko na wolnych obrotach. lekkie dodanie gazu i nie stuka.

na benzynce mam troszkę wyższe wolne obroty ,i nie stuka

Link to comment
Share on other sites

Przed wymianš zalany był Castrolem GTX3 15W40

Syf starszny syf... klasa co najmneij 10W 40 - twój silnik twoje zmartwienie :D

 

może ale czemu stuka tylko na wolnych obrotach. lekkie dodanie gazu i nie stuka.

na benzynce mam troszkę wyższe wolne obroty ,i nie stuka

Masz klopoty z cisnieniem oliwy, przy obrotach rzędu 400-500 cisnienie powinno być na tyle wysokie żeby kontrolka się nie świeciła, wkręc barometr w miejsce czujnika cisnienia oliwy i sprawdz to.

Aha i już powinienś zmienić oliwe 500km temu...

Link to comment
Share on other sites

nie dopala równo na wszystkich cylindrach - prawdopodobnie wina przecieku na kompensacji reduktora LPG - sprawdź czy króciec szczszelny i wężyk na kolektorze ssaćym. Gaziarze często nawiercają kolektor od strony koła pasowego (tam jest więcej miejsca) - na wolnych łapie Ci lewe powietrze i kłapie jednym cylindrem. Motor wpada w rezonans co udziela sie stukaniem dla Twego ucha.

Co do oleju Coobcio ma rację częstsza wymiana (szczególnie przy LPG) i nie lej minerała - za wcześnie na ten silnik.

Link to comment
Share on other sites

W przypadku SR20 wymagane jest przejscie na olej minerałny to świadczy o tym że silnik nadaje się na śmietnik i tak się robi jak się chce sprzedać auto...

Link to comment
Share on other sites

generalnie w silnikach, gdzie hydraulika reguluje zawory i napina napinacze (np. rozrządu) powinno sie unikać minerałów, no jeśli jednak motor żłopie to trudno - tonący brzytwy sie chwyta

Link to comment
Share on other sites

Guest krzysno
jeśli jednak motor żłopie to trudno - tonący brzytwy sie chwyta

 

 

haha przejechałem 7,5 kkm i nie ubyło nawet milimetr oleju :grin:

Link to comment
Share on other sites

Guest Robalov

Wylany syf 15W40 zalany półsyntetyk Valvoline Maxlife 10W40.Silniczek pracuje jak mażenie,żadych stuków,puków ani drgań jest lux!!!! :o

Link to comment
Share on other sites

Guest Raf4rb
Aha i już powinienś zmienić oliwe 500km temu...

 

Co do oleju Coobcio ma rację częstsza wymiana (szczególnie przy LPG) i nie lej minerała - za wcześnie na ten silnik.

 

7500km i wymiana oleju? Musiałbym co dwa miesiące olej zmieniać. W książce jest napisane 15000km, ja staram się zmieniać po 10kkm.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...