Guest Stranger Posted March 10, 2006 Share Posted March 10, 2006 Właśnie po raz kolejny zaczynają mi skrzypieć wycieraczki... Już zaczyna mi to wychodzić bokiem to rozbieranie i smarowanie tych przeklętych trzpieni. Zacząłem się rozglądać za tymi dżinksami na allegro, ale tam wszystko to angielskie auta. Wiem, że ramiona są tam inne i wszystko pracuje w drugą stronę, ale może te same ośki wycieraczek są takie same? Trochę się boję, że z używanego auta mogą się też szybko odezwać, ale nie bardzo widzi mi się płacić grubą kasę za nówkę komplet... Przy okazji mam drugie pytanie. Czy jeśli wycieraczki nie składają się całkowicie, tylko zatrzymują się jakieś 3-5 cm nad miejscem, w którym powinny, a kolejny cykl zaczynają od "dobicia" na sam dół, a dopiero potem wędrują na szybę, to coś jest nie tak z silniczkiem, czy przesunęły się na wieloklinie? Skłaniałbym sie ku temu drugiemu, ale gdy włączę wycieraczki na postoju, pracują poprawnie. Niedomaganie zaczyna się dopiero przy jeździe z jakąśtam prędkością. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bobroy Posted March 12, 2006 Share Posted March 12, 2006 Nie kupowałem tych osiek z angola, ale wydaje mi się, ze powinny pasować. Wymontuj i pojedź na szrot, to sobie porównasz. Same ramiona z kulowym przegubem przecież obracają się dookoła, więc wg mnie powinny pasować. Co do drugiego, to wydaje mi się, że pewnie coś jest wyrobione, skoro przy jeździe wycieraczki dobijają. Sądzę, że zatrzymują się wyżej bo jest pęd powietrza, a może i silniczek słaby? Nie rozbierałem silniczka, ale może tam jest jakaś przekładnia, która już się wyrobiła, bo raczej wieloklin Ci się nie wyrobił. To wygląda jakby wycieraczki nie robiły pełnego cyklu pracy, ale nie umiem Ci pomóc. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jarkk Posted March 16, 2006 Share Posted March 16, 2006 Odgrzewam temat. Zauważyłem u siebie ostatnio to samo, wycieraczki nie dochodzą do samego dołu. Zauważyłem, że jeśli szybko i lekko przesunę w góre przełącznik od wycieraczek (tzw. jeden cykl pracy) to wtedy dobijają do dołu tak jak ma być. A jeżeli już dłużej przytrzymam dźwigienkę to robią pełny cykl i zatrzymują się znowu za wysoko. A żeby było ciekawiej nie zawsze tak się dzieje i nie zależy to czy auto jedzie (pęd wiatru) czy stoi. :roll: Gdzie szukać przyczyny :?: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jurgenik Posted March 16, 2006 Share Posted March 16, 2006 Mam to samo. I również jeden maluteńki impuls dźwigienką w górę sprowadza dopiero wycieraczki do głębokiego parteru. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest pavoolon Posted March 16, 2006 Share Posted March 16, 2006 z angola nie pasuje ani silniczek (nie upchniesz go pod maska bo jest odwrotnie) ani jedna z osiek (koncowka jest w druga strone ale nie powinno byc problemu z obroceniem jej). sam przerabialem ten temat, jak kupisz uzywane to i tak beda luzy, jedyna opcja to wytoczyc nowe nakladki zamiast oryginalnych teflonowych ktore sie wycieraja - stad sie bierze luz, z tego co pamietam ktos w klubie juz tak zrobil. a zeby wycieraczki sie dobrze zatrzymywaly to trzeba odpowiednio ustawic silniczek Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jurgenik Posted March 16, 2006 Share Posted March 16, 2006 Mnie wytoczyli nową tulejkę z teflonu, bo stara miała już dziurę z 1.5 raza większą, tłukła sie i tłukła aż sie wycieraczki sklinowały. Pavoolon co to znaczy "odpowiednio ustawić silniczek"? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest pavoolon Posted March 16, 2006 Share Posted March 16, 2006 z silniczka wychodzi blaszka z kołkiem do ktorego mocuje sie prowadnice wycieraczki i jej ustawienie decyduje o tym, w ktorym punkcie zatrzymuja sie wycieraczki (bo silnik kreci caly czas w jedna strone). nie umiem tego jasniej wytlumaczyc Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bobroy Posted March 16, 2006 Share Posted March 16, 2006 To lepiej próbować ustawiać silniczek, niż ustawić wycieraczki? To nawet w angolańskim samochodzie inaczej chodzą wycieraczki?? Koniec świata!! :evil: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomaszek Posted March 16, 2006 Share Posted March 16, 2006 Ja się podłączę do tematu wycieraczek :wink: Dobija mnie to że po spryskaniu szyb wycieraczki robią cztery ruchy :x Oczywiście ostatnie są na sucho i mażą szybę w suzuki żony robią dwa ruchy i jest git czysto Jak to zmienić :?: w co interweniować? jakiś przekaźnik? Gdzie on w ogóle jest? Przerabiał to ktoś :?: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jurgenik Posted March 16, 2006 Share Posted March 16, 2006 Najlepiej pociągnij jeszcze raz delikatnie dźwigienkę spryskiwacza po 2 przetarciach - napewno będzie szyba czystsza i po suchym nie będzie tarło. Łatwo sobie taki odruch wyrobić. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Tomcat Posted March 17, 2006 Share Posted March 17, 2006 To lepiej próbować ustawiać silniczek, niż ustawić wycieraczki? Pewnie że nie Wycieraczki ustawiasz poprzez odpowiednie nałożenie na wieloklin. A silnikiem chyba całym byś musiał kręcić. Co łatwiejsze? To nawet w angolańskim samochodzie inaczej chodzą wycieraczki?? Koniec świata!! :evil: A to nie zwróciłeś uwagi, że w angielskich autach wycieraczki chodzą "w drugą stronę"? Kierowca przecież musi mieć dobrze wytartą szybę. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jaano Posted March 20, 2006 Share Posted March 20, 2006 czy wam przed wymiana skrzypialy wycieraczki (ich mechanizm)?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Tomcat Posted March 21, 2006 Share Posted March 21, 2006 czy wam przed wymiana skrzypialy wycieraczki (ich mechanizm)?? Zeby wyeliminować problem skrzypienia wystarczy wymienić ośki na których osadzone są ramiona wycieraczek. Tam się taka plastikowa tuleja zaciera. Nie trzeba od razu całego mechanizmu wymieniać. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SPEEDY Posted March 21, 2006 Share Posted March 21, 2006 :sad: Mnie niestety też czeka wymiana tych cholernych trzpieni,muszę dotoczyć nowe,bo stare mają luzy jak cholera,a tak na marginesie czy można kupić nowe tulejki poza aso? :roll: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Tomcat Posted March 21, 2006 Share Posted March 21, 2006 a tak na marginesie czy można kupić nowe tulejki poza aso? :roll: Jeśli uzyskasz gdzieś odpowiedź na to pytanie, bądź łaskaw podzielić się wiedzą Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jarkk Posted March 21, 2006 Share Posted March 21, 2006 Po co się pcgać w koszty i kupować. Jak kupiłem autko to wycieraczki latały jak psu .... Ale dotoczyłem tulejki z teflonu i gra muzyka. Byle tokarz dotoczy za pare groszy. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Tomcat Posted March 21, 2006 Share Posted March 21, 2006 Po co się pcgać w koszty i kupować. Jak kupiłem autko to wycieraczki latały jak psu ....Ale dotoczyłem tulejki z teflonu i gra muzyka. Byle tokarz dotoczy za pare groszy. No to pytanie dodatkowe. Czy śrubki mocujące do blach cały zespół ośki ( 3 sztuki ) są na stałe wtopione w ten plastik, czy można je podmienić? Ostatnio próbowałem to zdjąć i jedna śrubka się urwała. W obawie przed koniecznością jazdy bez wycieraczek darowałem sobie dalsze działania. Gdyby sytuacja wymagała ukręcenia wszystkich trzech, da się je potem bezproblemowo zastąpić innymi? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jarkk Posted March 21, 2006 Share Posted March 21, 2006 "Spokojna Twoja rozczochrana" :wink: , ja tez tak miałem jedna śruba się ukręciła. Więc rozwierciłem zastąpiłem inną, co prawda nie dokręciłem tak mocno jak pozostałe, ale nic się nie rusza. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jaano Posted March 21, 2006 Share Posted March 21, 2006 a ile kosztuje ta "przyjemnosc" (te oski lub potem mechanizm) w ASO - circa??? wymienial to ktos? nie da sie tego wytoczyc z lepszego materialu? [ Dodano: 21 Mar 2006, 12:18 ] czy to mozliwe zeby te oski kosztowaly 60zl za sztuke?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest bakin Posted March 24, 2006 Share Posted March 24, 2006 dołączam sie janoo bedac na nartach wymienialem u ciebei w miescie w aso ta rurke z glowkami laczaca dwie wucieraczki i kosztowalo to 100zl sam element, gdybym wiedzial wczesniej ze mozna to wytoczyc jak klubowicze mowia to bym nie wyrzucal tego....... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jaano Posted March 24, 2006 Share Posted March 24, 2006 ciesze sie ze w moim miescie bywaja klubowicze i to z tak daleka ) juz w koncu nie wiem co trzeszczy w tych wycieraczkach - nie rozbieralem jeszcze tego - ta oska jest w mechanizmie (oska) czy panewka w tym ramieniu laczacym wycieraczki?? o ile pamietam z P10 ta panewka jest wklesla - wiec chyba trudna do wutoczenia? pzdr! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Tomcat Posted March 27, 2006 Share Posted March 27, 2006 juz w koncu nie wiem co trzeszczy w tych wycieraczkach - nie rozbieralem jeszcze tego - ta oska jest w mechanizmie (oska) czy panewka w tym ramieniu laczacym wycieraczki?? o ile pamietam z P10 ta panewka jest wklesla - wiec chyba trudna do wutoczenia?pzdr! Wg mnie trzeszczy sama już ośka wycieraczki. Panewka na ramieniu prowadzącym na pewno nie trzeszczy. Sprawdzałem to u siebie. Tu chyba chodzi o dotaczanie tej tulei w której osadzona jest sama ośka wycieraczki. No chyba że się mylę... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jaano Posted March 27, 2006 Share Posted March 27, 2006 jak tylko bede rozbieral ten mechanizm to sie upewnie i wrzuce kilka zdjec dokladniej to pokazujacych!! bo na tych co sa nie widac tego elementu Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Tomcat Posted March 27, 2006 Share Posted March 27, 2006 jak tylko bede rozbieral ten mechanizm to sie upewnie i wrzuce kilka zdjec dokladniej to pokazujacych!! bo na tych co sa nie widac tego elementu No i dobrze, porób fotki, bo ja już mam trochę dość tego skrzypienia, a przyszła nam pora monsunowa i wycieraczki pracują non stop. Dopiero co gruntownie przesmarowałem mechanizm i ustało mi skrzypienie jednej wycieraczki, a tu zaczęło się z drugą. Chcę się na poważnie zająć tym dziadostwem bo już mnie wkurzyło. A tak przy okazji, co może być przyczyną że wycieraczki nie składają się do końca? Szukałem już na forum, było parę podobnych tematów, ale żadnego jednoznaczengo rozwiązania. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomaszek Posted March 27, 2006 Share Posted March 27, 2006 Najlepiej pociągnij jeszcze raz delikatnie dźwigienkę spryskiwacza po 2 przetarciach - napewno będzie szyba czystsza i po suchym nie będzie tarło. Łatwo sobie taki odruch wyrobić. Niestety tak się nie da :neutral: Jak np. po 2 ruchach próbuję troszkę popryskać to i tak nie robi jeszcze 2 tylko cztery następne czyli razem 6 :!: Po jednym dopryskuję to 5 razem a po trzech to 7 razem :!: Doprowadza mnie to do białej gorączki :evil: Czy u wszystkich jest te cztery ruchy po spryskaniu :?: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.