Guest piko70 Posted March 10, 2006 Share Posted March 10, 2006 Witam! Zrobiło się cieplej więc ostatnie dwa dni spędziłem na małym "grzebactwie"w Primerce: -na pierwszy ogień "poszedł" termostat do garka-otwiera się i zamyka :grin: -czujnik położenia przepustnicy-przy zamkniętej 0,6kom(ksiązkowo 0,5-różnica chyba dopuszczalna? bo wyregulować się juz nie dało),otwarta 4k-chyba w porządku -czujnik temperatury cieczy chłodzącej-na zimnym silniku 2k po rozgrzaniu silnika(wskaźnik w połowie) 200om-tu też w porządku chyba,ale....niestety po rozgrzaniu silnika do temperatury roboczej nie włącza sie wentylator w chłodnicy(przewertowałem wszystkie posty i zdania na ten temat sa bardzo podzielone,choć po lekturze Haynes'a myślę,że powinien sie włączyć-temperatura załączenia wentylatora jest taka sama jak temperatura otwarcia termostatu-82 stopnie)sam wentylator sprawdziłem sposobem dr Coobcia-odpiałem złącze od czujnika temperatury i wentylatory krecą sie tak,że prawie rejestracje mi urwało z przodu -wymieniłem świece zapłonowe i po 20 km są okopcone(czarna sadza) :cry: i z tego co w necie znalazłem to objaw miedzy innymi zbyt bogatej mieszanki(brudny filtr powietrza odpada bo założony nowy razem ze świecami),co w połączeniu z dużym spalaniem(12l benzyny na setke) i nie włączającymi się wentylatorami na chłodnicy,zastanawia mnie czy nie jeżdżę non stop na ssaniu(sama chłodnica nawet po nagrzaniu silnika do temperatury roboczej jest lodowata,mimo że górny przewód doprowadzający jak i sama rura u góry chłodnicy są gorące,że ledwie można dotknąć Panowie,do czego się jeszcze można "dobrać",żeby jeździć spokojnie no i taniej(te12/100 mnie dobija)? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest cornholio78 Posted March 12, 2006 Share Posted March 12, 2006 a jaka jest u Ciebie temp zewnętrzna, może klima nie włącza sie poniżej np 0st Celsjusza. Nie żaruj że nie wiesz jak sprwdzić czy jest ABS: 1. lampka kontrolna abs na tablicy wskaźników 2. widoczna pompa abs z napisem ABS w komorze silnika 3. przy gwałtownym hamowaniu słychac stukanie pompy, pedał hamulca kopie po nodze i koła nie blokuja się 4. chyba każda p11 miała ABS, kwestia czy działa Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest adamm Posted March 12, 2006 Share Posted March 12, 2006 nie każde P11-ki miały abs... najuboższe wersje 1.6l były okrojone praktycznie z wszystkich dodatków; nawet niedawno widziałem primerę która nie miała tarcz tylko bębny z tyłu. Adam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest pawel_s Posted March 12, 2006 Share Posted March 12, 2006 a jaka jest u Ciebie temp zewnętrzna, może klima nie włącza sie poniżej np 0st Celsjusza. To jedno, więc warto poczekać, aż zrobi się cieplej i wtedy sprawdzić działanie klimy ponownie. Gorsza sytuacja, jeżeli układ jest pusty. Czynnik chłodzący jest wymieszany razem z olejem smaruącym podczas pracy kompresor. Jeżeli układ się rozszczelni zadziała zabezpieczenie chroniące sprężarkę przed zatarciem i uniemożliwi uruchomienie klimy. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kmink Posted March 13, 2006 Share Posted March 13, 2006 a jaka jest u Ciebie temp zewnętrzna, może klima nie włącza sie poniżej np 0st Celsjusza. To jedno, więc warto poczekać, aż zrobi się cieplej i wtedy sprawdzić działanie klimy ponownie. Gorsza sytuacja, jeżeli układ jest pusty. Czynnik chłodzący jest wymieszany razem z olejem smaruącym podczas pracy kompresor. Jeżeli układ się rozszczelni zadziała zabezpieczenie chroniące sprężarkę przed zatarciem i uniemożliwi uruchomienie klimy. jest tam jakieś zabezpieczenie? ja wiem że klima automatyczna nie właczy sie ponizej -3C Jeżeli temp. jest wieksza to jezeli dmucha słabo - tz. witrak normalnie wieje tylko dmucha chłodnym a nie zimnym powietrzem to pewnie gaz sie skończył - nie radze uruchamiać bo jak Paweł S napisał gaz krąży razem z olejem jeżeli go nie ma to spręzarka może sie zatrzeć - ja w zabezpieczenia nie wierze - trzeba jechć sprawdzić szczelnść i uzupełnić koszt ok 150-300zł zależy gdzie mój ojciec za full serwis zapłacił 160zł Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest franc28 Posted December 6, 2007 Share Posted December 6, 2007 Panowie! Czy ktoś z was wie gdzie umieszczony jest czujnik temperatury klimatrinka wewnątrz kabiny w P11P144 :zly: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stawek_1975 Posted December 6, 2007 Share Posted December 6, 2007 Panowie! Czy ktoś z was wie gdzie umieszczony jest czujnik temperatury klimatrinka wewnątrz kabiny w P11P144 :zly: Wydaje mi się, że czujnik temperatury wewnętrznej jest przymocowany do kolumny kierowniczej. Oczywiście pod plastikową obudową tejże. Od spodu. Pozdrawiam, Adam. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BULI Posted December 6, 2007 Share Posted December 6, 2007 franc28, warto zaglądnąć do instrukcji obsługi samochodu. Nie wiem czy nie jest na podszybiu z prawej strony. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest franc28 Posted December 6, 2007 Share Posted December 6, 2007 nie mam instrukcji Buli, ale dzięki tobie i Adamowi za podpowiedzi , poszukam :027: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest z_pawel Posted December 7, 2007 Share Posted December 7, 2007 Witam, a czy ten czujnik nie jest przypadkiem na konsoli po prawej stronie kierownicy (taka mała krateczka na wysokości radia)? Coś mi sie wydaje że ktoś o tym informował przy którymś poście odnośnie wymany zarówek podświetlenia zegarów. Mogę się jednak mylić. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.