Guest Sunneczko Posted March 10, 2006 Share Posted March 10, 2006 Witam jest problem ... słoneczko n14 1,4 pali około 12 litrów na 100 km świece są zakopcone , lambda była wymieniana na inną i problem nie znikł , na myśl mi przychodzą jescze węzyki podciśnienia ?czy one mogą spowodować cooś takiego ? , mechanik powiedział że to jakiś czujnik temperatury sterujący w gaxniku ( dokładnie niewiem ) ... ?? Czy ktoś miał podobny problem albo wie jak temu zaradzić ? dodam że autko było sprowadzone z niemiec i paliło normalnie z 7 litrów dopiero w te wakacje zaczeło łykać jak szalone ?? Pozdro Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Marcinelli Posted March 10, 2006 Share Posted March 10, 2006 tez mam podobny problem, swiece czarne, zakopcone, pali tak samo od cholery, tylko zessanie jakby działało ok, bo po odpaleeniu obroty są ok1200 i potem spadaja do 800, tylko że zimny i ciepły szarpie podczas jazdy, zimny nawet bardziej Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Sunneczko Posted March 10, 2006 Share Posted March 10, 2006 Mechanik mówi że to czujnik temperatury sterujący komputerem, problem z ssaniem odpada bo ssanie si.ę otwiera i silnik po nagrzaniu łapie wolne obroty ... za to dzieje się tak że przy jeździe ze stałą prędkoscią po puszczeniu gazu samochód normalnie zwalnia i z chwilą ponownego wciśnięcia pedału gazu następuje szarpniecie , podeżenie jest że przy zamknięciu przepustnicy paliwo się "leje" i po otwarciu to co się nazbierało costaje zassane ... :? aha i czy jest taka opcja że po odłączeniu akumulatora skasowały się dane w komputerze ? :?: Pozdro Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest lowiec Posted March 11, 2006 Share Posted March 11, 2006 w gazniku komp sterujacy nie za wiele ma do gadania. sklad mieszanki reguluje sie sruba z tylu gaznika tak jak i wolne obroty. okopcone swiece swiadcza o zbyt bogatej mieszance. rozwiazaniem jest regulacja i czyszczenie gaznika oraz mnostwo innych przyczyn o ktorych pisano tu wiele razy ot chocby brudny filtr powietrza. pozdrawiam slawek Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wally5 Posted March 13, 2006 Share Posted March 13, 2006 czołem panowie, a może by tak kolega najpierw dokładnie opisał jaki model N14 posiada wtedy mozna by ewentualnie cos poradzić. Jak wiadomo nie każdy N14 posiada komputer na pokładzie pomimo zasilania gaźnikiem, tak jak mój N14 1.4 z I połowy 1992r. Pozdrawiam. Wally Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Marcinelli Posted March 14, 2006 Share Posted March 14, 2006 miałem tak samo zakopcone świece, wczoraj byłem u gościa który sprawdził skład mieszanki i wyszło że jest 2 razy bogatsza niż norma, przejechałem 30 km, wykręciłem świece i już zbielały i mniej pali zauważyłem Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest ffliper Posted October 27, 2006 Share Posted October 27, 2006 witam ,mam identyczny problem z tymi swiecami i duzym spalaniem, czy znalazles rozwiaznie tej sytuacji? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
INC Posted October 27, 2006 Share Posted October 27, 2006 witam ,mam identyczny problem z tymi swiecami i duzym spalaniem, czy znalazles rozwiaznie tej sytuacji? masz gaznik czy wtrysk ?? jesli gaznik to za bogata mieszanka, jesli wtrysk mozliwe ze walniete wtryski i leja non stop, moze tez byc uszkodzony czujnik temp i caly czas dziala jak na ssaniu. tak czy siak to przez zbyt bogata mieszanke Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest ffliper Posted October 30, 2006 Share Posted October 30, 2006 Mam gaznik.Dodatkowo mam problemy ze ssaniem a reaczej jego brakiem rano musze gazowac przez jakis czas by nie gasl.Ostatnio wymienilem wezyki podcisnienia ,swiece ,filtry.Idalej nic .Zostaje regulacja gaznika na anlazizatorze mysle:( Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
INC Posted October 30, 2006 Share Posted October 30, 2006 Zostaje regulacja gaznika na anlazizatorze mysle:( no raczej... dopiero po tym jak bedziesz wiedzial ze gaznik jest wyregulowany to bedziemy kminic co dalej bo jak mowisz ze przewody i swiece wymienione... a przepustnica wyczyszczona ?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest hermoll Posted November 19, 2006 Share Posted November 19, 2006 zgadzam sie z lowcem w gazniku "komp " ma b malo do gadania, czujnik temp sterujacy ssaniem w gazniku , owszem czujnik moze byc ale to chyba przy wtryskach ten czujnik ma za zadanie odlaczac ssanie po osiagnieciu okres temp , przy gazniku jest grzalka i sprezyna i klapka od gory w gazniku w jaki sposob czujnik ma ci ssanie odlaczac? , przeciez nie ma tam zadnego silniczka czy elektromagnesu co by klapke ssania domykal odmykal, ten mechanik chyab niewie co mowi sruba regul sluzy do skl mieszanki na wolnych obrotach a ten precik z koliem do woln obrotow a dziala poprzez ustawienie minimalnego otwarcia przepustnicy 1 stopnia w gazniku okopcone swiece to 100% za bogata mieszanka no chyba ze zaolejone ) moze ssanie sie nie odlacza calkiem, ssanie mozna regulowac, ale skoro klapka sie otwiera do pionu po nagrzaniu to rzeczywsicie odpada pozatym skald mieszanki w gaznik poza obr wonymi dawkuje zawor elektrmag wg glownie wskazan sondy ale to jaki ma wplyw w rzeczywistosci to nie mam pojecia a wogole ten wynalazek gaz str elektr...... ehhhh czarna magia to ze ci sxzarpie po dodaniu gazu wydaje mi sie ze jest efektem takiego a nie innego ukl zasilania paliwem to tylko gaznik ktory nie jest w stanie precyzejnie daawkowac paliwa, moze by c uszkodzony jakis element gaznika ale teraz dojsc w tym ustrojstwie co to jest a moze caly czas zasysa ci powietrze rozgrzane z nad kolektora wylot , nie dziala ten zawor z bimetalem w obudowie filtra rurka ta ma mala srednice silnik zasysa nie dosc ze rozgrzane to jeszcze w niezbyt duzej ilosci powietrze, u mnie tak bylo ssal caly czas stamtad ale swiece byly OK zapodaj jak przedstawia sie analiza spalin na wolych obr i wysokich zapodaj jeszcze jakie sswiece wsadziles Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Bartas Posted November 23, 2006 Share Posted November 23, 2006 w gazniku komp sterujacy nie za wiele ma do gadania. sklad mieszanki reguluje sie sruba z tylu gaznika tak jak i wolne obroty. okopcone swiece swiadcza o zbyt bogatej mieszance. rozwiazaniem jest regulacja i czyszczenie gaznika oraz mnostwo innych przyczyn o ktorych pisano tu wiele razy ot chocby brudny filtr powietrza. pozdrawiam slawek mam dokładnie ten sam problem i zacznę właśnie od wymiany filtra!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest hermoll Posted November 24, 2006 Share Posted November 24, 2006 w gazniku komp sterujacy nie za wiele ma do gadania. sklad mieszanki reguluje sie sruba z tylu gaznika tak jak i wolne obroty. okopcone swiece swiadcza o zbyt bogatej mieszance. rozwiazaniem jest regulacja i czyszczenie gaznika oraz mnostwo innych przyczyn o ktorych pisano tu wiele razy ot chocby brudny filtr powietrza. pozdrawiam slawek mam dokładnie ten sam problem i zacznę właśnie od wymiany filtra!! i jak juz po wymianie filtra?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Bartas Posted November 24, 2006 Share Posted November 24, 2006 zanim zdążyłem kupić nowy filtr - zastosowałem pół a może nawet ćwierć-środek - przedmuchałem stary filtr powietrzem pod ciśnieniem (oczywiście tylko od dołu). Różnica była wyczuwalna (zyskał troche na dynamice) kilka dni później kupiłem nowy i zamontowałem... jadąc nim teraz mam wrażenie jakbym mu nareszcie spuścił hamulec ręczny no w każdym razie różnica JEST co prawda nie wiem jeszcze czy spalanie spadło ale jak sie dowiem to powiem (może to troche potrwać bo trzeba sie nacieszyć odzyskanymi kucykami :diabel2: ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest WPoz Posted December 11, 2006 Share Posted December 11, 2006 Witam, i pozdrawiam wszystkich klubowiczów z raczej jesiennego Poznania Jestem nowym użytkownikiem Nissana Sunny 1.6 92 . Autko nabylem 2 miesiace temu i walcze z problemem zużycia paliwa. Samochod pali 12/100 benzyna. W serwisie wymieniono zawór elektromagnetyczny i oczyszczono gaźnik. Niestety auto nadal pali 12/100. Gdy interesujac sie problemem przeczytałem poradę dotycząca naprawy zespołu bimetalicznego automatycznego ssania zaryzykowałem sprawdzenie tego elementu we własnym zakresie (dla zaoszczędzenia kasy). Niestety za "ambicję albo głupotę" stoję teraz w garażu z zepsutym autem nie mogąc go odpalić. Obudowa była przynitowana, aby rozwiercic nity manipulowalem z pokrywa gaźnika i nie wiem czy cos nie uszkodzilem. Bimetal był w środku jak nowy, przy próbie jednak wyczyszczenia w okolicy stykow, odpadł element grzejny (male srebne kólko) ktore zamocowalem juz śróbami. No i umocowanie blaszki z wycieciem i wygietym "noskiem" nie zauważylem jak była umocowana i tez kolejny problem, czy "noskiem" do bimetalu czy gaźnika. Doświadczonych klubowiczów proszę o radę, bo znajomy mech. tez chęcią nie pała do naprawy i chyba musze liczyc na własne siły. Pozdrawiam Włodek Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest troll Posted June 19, 2007 Share Posted June 19, 2007 no prosze. też mam ten sam problem. mam zakopcone świece i duuuużo pali. Byłem na regeneracji i regulacji gażnika ale czuje że mnie troche wy....... na kase i żle wyregulowali. chyba musze się przejechać do innego mechaniora. ustawiał mi coś tam na analizatorze ale nie wiem czy dobrze:( Jak ustawiał to miałem przebicie na kablu WN który idzie od cewki. wymieniłem go i silnik zacząl lepiej pracować. po ustawieniu zapłonu (na ucho) jeszcze lepiej zaczął pracować. mam pytanie. czy mając kiepskie przewody i świece zmieni sie skład spalin na analizatorze?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest mikey_one Posted June 19, 2007 Share Posted June 19, 2007 Pewnie, że się zmieni... z braku iskry w niektórych momentach silnik nie wypala dobrze całego paliwa i wali przykopconą benzyną przez wydech... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest troll Posted June 19, 2007 Share Posted June 19, 2007 to teraz zmiana przewodów WN, świec i jazda na regulacje gażnika? zgadza się? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TeroM Posted June 20, 2007 Share Posted June 20, 2007 Si. Imo ustaw sobie jeszcze zapłon na lampie. Bo jak nie masz wprawy na ucho to możesz mieć jeszcze źle ustawiony zapłon. Więc wymiana KABLI WN, świec, ustawienie zapłonu i regulacja mieszanki. Btw ja jadąc na ustawienie mieszanki zawsze jade z nowym filtrem powietrza. Pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest johny_fellow Posted June 20, 2007 Share Posted June 20, 2007 Btw ja jadąc na ustawienie mieszanki zawsze jade z nowym filtrem powietrza I prawidłowo. Stary, brudny filtr zatyka dopływ powietrza przez co podawane jest więcej paliwa i po zmianie filtra na nowy może być znowu zbyt bogata mieszanka. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest troll Posted June 20, 2007 Share Posted June 20, 2007 dzięki chłopaki. filtr mam prawie nowy i jest czysty a więc nie widze konieczności wymiany. dziekuje i pozdrawiam:) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest mikey_one Posted June 23, 2007 Share Posted June 23, 2007 I prawidłowo. Stary, brudny filtr zatyka dopływ powietrza przez co podawane jest więcej paliwa i po zmianie filtra na nowy może być znowu zbyt bogata mieszanka. Johny jak będzie ustawiane na brudnym i będzie ciągnął więcej paliwa to po wymianie filterka będzie nie za bogato tylko zbyt ubogo (łatwiejszy dopływ świerzego powietrza)... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest gumismj Posted June 26, 2007 Share Posted June 26, 2007 Witam panowie, a co byście mi doradzili gdy w moim sunniaku 1,6 V12 (jednopunktowy wtrysk) zarzuca tylko jedną świece. Auto jest troche przymulone jak mu wdepnę . Mam nowe świece, przewody wysokiego napięcia i całkiem nowy filtr powietrza. Jak miałem stare przewody to wszyskie świece miałem zakopcone a pod maską fajerwerki. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest gumismj Posted June 26, 2007 Share Posted June 26, 2007 Dzięki za info. Tylko przeczyściłem. czy orientujesz się jaki to może być koszt wymiany kopułki i palca Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest dan220 Posted February 23, 2008 Share Posted February 23, 2008 Witam.Mam ten sam kłopot z dużym spalaniem i szarpaniem Sunny 91r 1.4 16v gaźnik .wymieniłem już świece kable kopułke palec wszystkie filtry przewody podciśnieniowe regulowałem gaznik na spalinometrze sanie mam sprawne i dalej to samo .Z braku pomysłów jestem w trakcie demontarzu i czyszczenia gaźnika .Jeśli nic nie spartole to zamotuje go spowrotem i dam znac o ewentualnych efektach Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.