Guest Radkiewicz Krzysztof Posted March 10, 2006 Share Posted March 10, 2006 Jakie obroty lubi TD tzn. Nissan Primera 2.0TD? Przy ilu tys najlepiej przełączać biegi?(żeby nie zamulać i nie szarżować) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest pawel_s Posted March 10, 2006 Share Posted March 10, 2006 Biegi najlepiej zmieniać przy około 2,2k rpm - jeżeli chcesz zachować przyzwoite spalanie. W trasie jak będziesz jechał do 3 - 3,5 k rpm to spali Ci w miarę normalnie. Przy większych obrotach zaczyna robić się wir w baku. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Radkiewicz Krzysztof Posted March 10, 2006 Share Posted March 10, 2006 Witaj Paweł,pytam bo własnie kupiłem WP11E TD,nawet kolor taki jak Twój,bardzo przyjemnie się jeździ.Wcześniej miałem p10 SR20DE Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest pawel_s Posted March 10, 2006 Share Posted March 10, 2006 Witaj Paweł,pytam bo własnie kupiłem WP11E TD,nawet kolor taki jak Twój,bardzo przyjemnie się jeździ.Wcześniej miałem p10 SR20DE Gratuluję i życzę Ci abyś nie miał z nią przejść takich jak ja ze swoją. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Radkiewicz Krzysztof Posted March 10, 2006 Share Posted March 10, 2006 Mam nadzieję ,że wszystko bedzie ok. :wink: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest MacKo Posted March 10, 2006 Share Posted March 10, 2006 ja mam diesla wolnossaćego i kręce go do 3000/min. i zmiana biegu... czasem dokręcę do 3500.... ale między 2000 a 3000 to najbardziej optymalnty dla mojego wolnossącego... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Radkiewicz Krzysztof Posted March 10, 2006 Share Posted March 10, 2006 Jeszcze jedno ,czy Felgi 15 z oponami 205/50 z p10 będą pasowały do WP11 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest pawel_s Posted March 10, 2006 Share Posted March 10, 2006 A jaki miałeś rozstaw śrub w P10? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest MacKo Posted March 10, 2006 Share Posted March 10, 2006 w W10 jest 4x114,3 to chyba w P10 też co ?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest pawel_s Posted March 10, 2006 Share Posted March 10, 2006 Jeżeli jest taki rozstaw to będą pasowały. Mogą minimalnie obcierać przy mocnych skrętach, ale wcale niekoniecznie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jaano Posted March 10, 2006 Share Posted March 10, 2006 Pawel - moze dlatego nam pala wiecej te nasze TD, bo ja nie moge zbyt dlugo krecic.... tylko do 2,2tys )))) najlepiej idzie od 3-3,5 ) potem to juz nie ma sensu krecic Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest pawel_s Posted March 11, 2006 Share Posted March 11, 2006 najlepiej idzie od 3-3,5 n potem to juz nie ma sensu krecic To jest niezaprzeczalne, tylko te spalanie.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest MacKo Posted March 11, 2006 Share Posted March 11, 2006 najlepiej idzie od 3-3,5 n potem to juz nie ma sensu krecic To jest niezaprzeczalne, tylko te spalanie.... możesz to wyjaśnić ?? to "spalanie" - czy w Waszych TD jest to tak drastyczne? a poza tym to ja mojego diesla nie kręce wiecej niz do 3000 bo nie ma potrzeby - to nie F1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest pawel_s Posted March 11, 2006 Share Posted March 11, 2006 możesz to wyjaśnić ?? to "spalanie" - czy w Waszych TD jest to tak drastyczne? W moim przypadku jak jeżdżę samochodem tak, żeby było czuć, że ciągnie (zmiany biegów w okolicach 3 - 3,5 k rpm) to spala mi po mieście 8,5 - 9 l. T jest całkiem sporo. Przy zmianie biegów w okolicach 2,5 k rpm spalanie po mieście mam na poziomie 7,2 - 7,6. Przy agresywniejszej jeździe spala mi o dobry litr więcej. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest misiek_83 Posted March 11, 2006 Share Posted March 11, 2006 A jak to jest z GA16DS??Do ilu ciagnac,zeby nic nie spierdzielic?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest MacKo Posted March 11, 2006 Share Posted March 11, 2006 W moim przypadku jak jeżdżę samochodem tak, żeby było czuć, że ciągnie (zmiany biegów w okolicach 3 - 3,5 k rpm) to spala mi po mieście 8,5 - 9 l. T jest całkiem sporo. Przy zmianie biegów w okolicach 2,5 k rpm spalanie po mieście mam na poziomie 7,2 - 7,6. ciekawe - aż taka rozbierznośc w zużyciu paliwa... z czym to jest związane ?? a ile pali na codzień normalnie (w trasie)?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest adamm Posted March 11, 2006 Share Posted March 11, 2006 wtrącę się w dyskusję, bo mam pewne doświadczenia w tym obszarze o czym pisałem w postach dot spalania P11. Otóż np. moja primera pali ok 6,5 l/100, nawet w mieście jak sie jej nie kręci ponad 2000 obr. Natomiast jeśli kręcę ją na każdym biegu do 3000 obr to potrafi spalić do 8l/100 a latem z klimą to i nawet o pół litra więcej. Moje wnioski są takie że ogólnie silnik powyżej 2000 obr dostaje zbyt mało powietrza w stosunku do paliwa, ale nie wiem czym dokładnie to może być spowodowane: -czy charakterystyką turbiny która za mało pompuje w odniesieniu do podawanej dawki paliwa lub za wcześnie wyzwala zawór upustowy -czy charakterystyką przepływomierza który daje info do ECU ile powietrza dociara do turbiny i powyżej 2000 obr przekłamuje -czy nieoptymalną bitmapą paliwo/powietrze w ECU przez co m.in dawka jest zbyt duża - czy może układem EGR który odcina dopływ świeżego powietrza i spalanie jest jakie jest na pewno pewną podpowiedzią byłby montaż intercoolera , ale tu kilku z nas - w tym ja - się czai i nikt się jeszcze nie wychylil z zamontowaniem go . Np. ja zaobserwowałem że u mnie auto w zimie pali tyle samo lub nawet mniej niż latem, a przecież silnik dłużej się nagrzewa i powinien palić trochę więcej, ale z drugiej strony zimniejsze powietrze jest gęściejsze i spalanie jest bardziej efektywne Adam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kozi6 Posted March 11, 2006 Share Posted March 11, 2006 moim zdaniem najlepsze obroty dla tego silnika to 2200 do max 3000 , pozniej to juz tylko niepotrzebny warkot a efekt mizerny, ponizej 2000 to nie ma jazdy wogole :sad: . tak tez staram sie jezdzic i srednie spalanie w cyklu mieszanym wychodzi mi 6,7l/100 km a co do wypowiedzi Adama to fakt, intercooler zapewne poprawilby osiagi i ciagle po glowie chodzi mi mysl zalozenia takiego urzadzonka :grin: nawet juz w garazu lezy przygotowana chlodniczka czekam tylko na cieplejsze dni i do dziela:smile: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest bakin Posted March 12, 2006 Share Posted March 12, 2006 Jeszcze jedno ,czy Felgi 15 z oponami 205/50 z p10 będą pasowały do WP11 pasowac beda ale za niskie beda i licznik bedzie przeklamywal sporo no i nizej zawieszony bedziesz jezdzilem pol roku tak no i nie polecam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest przema77 Posted March 14, 2006 Share Posted March 14, 2006 u mnie komputer pokazuje 7.9l na 100km w cyklu mieszanym i ciężko mi uwierzyć że komuś spala 6.5.... ale ja mam kombi... , jeżdżę raczej delikatnie... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest MacKo Posted March 14, 2006 Share Posted March 14, 2006 przema77, ja tez mam kombi ale CD20 (bez T)... spalanie nie przekracza 6 litrów teraz (40km w jedną str. 40 w drugą trochę po mieście) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest pawel_s Posted March 14, 2006 Share Posted March 14, 2006 przema77, ja tez mam kombi ale CD20 (bez T) No i tu jest ta różnica - głowica też pewnie Ci nie pęka... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest przema77 Posted March 14, 2006 Share Posted March 14, 2006 nie byłem dawno na forum... uporałeś się Paweł z głowicą??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest MarekB9 Posted March 15, 2006 Share Posted March 15, 2006 No i tu jest ta różnica - głowica też pewnie Ci nie pęka... Gdybym miał połowę tych problemów co ty paweł_s ... jeździłbym od dawna innym autem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Coobcio Posted March 15, 2006 Share Posted March 15, 2006 Moje wnioski są takie że ogólnie silnik powyżej 2000 obr dostaje zbyt mało powietrza w stosunku do paliwa, ale nie wiem czym dokładnie to może być spowodowane: Rośnie złóżycie paliwa bo turbina osiąga już wartości pełnego doładowania powyżej tych obrotów. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.