Guest gregu Posted March 10, 2006 Share Posted March 10, 2006 Bylem pare dni temu moja N16 na diagnostyce koputerowej ... dodam ze wybralem sia tam poniewaz moje baby generalnie duzo pali ...ale ostanimi czasy juz przegina i chce mnie puscic z torbami ! Na kompie wyszlo ze wszystkie parametry kompa sa prawidlowe nie stwiedzono tez zadnych bledow. ALE ...spaliny (CO2 i CO) przekraczaja norme kilkakrotnie ( na biegu jalowym ponad 10 razy!). Slowem panowie orzekli ze jest za bogata mieszanka, sonda lambda ok. Panowie z warsztatu sie poddali ... Czy komus przychodzi cos do glowy na co choruje moja lamerka? pozdrawiam gregu Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest vqsoft1 Posted March 10, 2006 Share Posted March 10, 2006 Bylem pare dni temu moja N16 na diagnostyce koputerowej ... dodam ze wybralem sia tam poniewaz moje baby generalnie duzo pali ...ale ostanimi czasy juz przegina i chce mnie puscic z torbami ! Na kompie wyszlo ze wszystkie parametry kompa sa prawidlowe nie stwiedzono tez zadnych bledow. ALE ...spaliny (CO2 i CO) przekraczaja norme kilkakrotnie ( na biegu jalowym ponad 10 razy!). Slowem panowie orzekli ze jest za bogata mieszanka, sonda lambda ok. Panowie z warsztatu sie poddali ... Czy komus przychodzi cos do glowy na co choruje moja lamerka? pozdrawiam gregu jesli sonda Lambda jest ok i przeplywka jest ok to pozostaja wtryskiwacze. Moze poprostu leja zamiast rozpylac. moga byc przpchane - zakup stp do wtryskow i przegon fure. jak nie pomorze to czyszczenie ultradzwiekowe - lub wymiana. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest gregu Posted March 10, 2006 Share Posted March 10, 2006 Lambda i przeplywka -OK STP juz stosowalem i nic :-( Czyli zostalo czyszczenie ultradzwiekowe. Ile taki zabieg moze kosztowac? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jarkk Posted March 11, 2006 Share Posted March 11, 2006 A może jakaś bardziej prozaiczna przyczna typu filtr powietrza, może świece.... Można jeszcze sprawdzić czy oringi na wtryskach nie puszczają (koszt 1szt to około 1zł nie w serwisie a w sklepie z tego typu rzeczami, musi być tylko odporny na temp, ale jak powiesz że do wtrysków to bedą wiedzieć). Aha a może warto sprawdzić kąt wyprzedzenia zapłonu. O ile u Ciebie jest on ustawialny ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
p_flori Posted March 11, 2006 Share Posted March 11, 2006 Nie słuchaj misiów z warsztatu, albo ja coś nie rozumiem, skoro bogata mieszanka - to co pokazuje sonda - na jakich napięciach lata? - czy były rejestrowane wysokie napięcia sondy - jesli tak - to powinien wywalić Ci błąd "okresowo wysokie odczyty S1B1" czy coś w ten deseń. Na jakiej podstawie stwierdzili, że sonda jest OK? Przy takich spalinach nie może być dobrze. Prawdopodobnie sonda błędnie odczytuje spaliny i podaje zaniżone wartości napięć a zatem ECU dąży do wzbogacania mieszanki i błędne koło zamyka sie na sondzie - wymień sondę na próbę i będzie OK. Niech Ci chłopcy założą (nawet na chwilę jakikolwiek zammiennik sondy (o opdobnych parametrach woltażu i napięcia grzałki) - jeśli dalej bedzie przelewał bierz się za wtryskiwacze. Pomierz jeszcze komporesję na cylindrach. Wydech kolektor wydechowy szczelne? A tak na marginesie ile kilosów na liczniku? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest vqsoft1 Posted March 11, 2006 Share Posted March 11, 2006 A może jakaś bardziej prozaiczna przyczna typu filtr powietrza, może świece.... Można jeszcze sprawdzić czy oringi na wtryskach nie puszczają (koszt 1szt to około 1zł nie w serwisie a w sklepie z tego typu rzeczami, musi być tylko odporny na temp, ale jak powiesz że do wtrysków to bedą wiedzieć).Aha a może warto sprawdzić kąt wyprzedzenia zapłonu. O ile u Ciebie jest on ustawialny ? dokladnie moze to byc przestawiony zaplon! wtedy paliwo sie niedopala i spaliny wywalaja wszelakie normy a i spalanie rosnieeee. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest saki Posted March 11, 2006 Share Posted March 11, 2006 ja miałem identyczny problem. pajacom z aso wszystko wychodziło cacy, zero błędów. Polecam ci odłączenie klem akumulatora na 24h (przynajmniej ja na tyle odłączyłem). Wtedy zresetuje ci się komputer i wróci do ustawień fabrycznych. Zapalasz samochodów na luzie po odłączeniu akumulatora i nie waż dotknąć się gazu. Musisz pare minut poczekać by ci się wskazówka temperatury na połowę podniosła i właczył wentylator. Dopiero wtedy wyłączasz auto, zapalasz ponownie i możesz jeździć. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mind Posted March 11, 2006 Share Posted March 11, 2006 Generalnie chłopaki dobrze radzą. Zaczął bym od tego co pisze Saki czyli reset komputera. Wcześniej możesz kupić środek do czyszczenia gaźników i przepustnic w areozolu i wyszyścić przepustnicę i cały dolot. Sprawdziłbym jeszcze zawór EGR jeśli takowy posiadasz. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest gregu Posted March 11, 2006 Share Posted March 11, 2006 Panowie Jestem pod wrazeniem tego co napisaliscie! W przyszlym tygodniu zabieram sie za moje nismo. Mam pytanie.... moja almerka to rocznik 2001 - gdzies przeczytalem ze w tych modelach juz nie mozna zresetowac komputera - jak jest naprawde? Jak wyczyscic przepustnice i dolot - co zdemontowac itp. Sonda wskazuje napiecia w okolicach 1V - ale misie z warsztatu powiedzili ze sonada probuje mieszanake zubozyc na tyle ile moze ale i tak jest za bogata. Zaplon ponoc dobrze ustawiony - sprawdzali to. Jak na razie wszystko wskazjuje ze to chyba wtryski leja... czy bez serwisu jestem w stanie sam cos z nimi zrobic? czy lepiej sie w to nie bawic i od razu pojechac do warsztatu? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Pron! Posted March 12, 2006 Share Posted March 12, 2006 Czy w Almerze N16 nie siedzą dwie lambdy, tak mi się coś obiło ? Może ta druga jest coś niezbyt sprawna? :roll: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
p_flori Posted March 12, 2006 Share Posted March 12, 2006 Pron - druga sonda jest ale ona pilnuje tylko kata - jak jest zadużo tlenu za katem (przewietrzanie) wtedy zaczyna kontrolka nie świecić ale mrugać czyli ostrzegać o powaznym, przeciążeniu kata. Potem błąd zapisuje sie w kompie i kontrolka nie zgaśnie aż do serwisowego jej skasowania. tak czy inaczej druga sonda (za katem słuzy wyłączniediagnostyce zużycia, bądź przeciążenia kata) za skład mieszanki odpowiedzialna jest sonda przed katalizatorem. [ Dodano: 12 Mar 2006, 09:24 ] gregu - skoro napięcie sondy jest 1V - istotnie bogata mieszanka a sonda ją "widzi", ECU zresztą też. Dziwi mnie, że w takiej sytuacji nie wywaliło błędu i nie świeci się check engine- powinien pokazac błąd o którym wczesniej pisałem. Zrób reset kompa, a jak nie pomoże na 100% leją wtryski, bądź zatkany dolot. Pomierz jeszcze kompresję - możesz mieć podparty zawór wydechowy - przy zapalonym silniku podnieś miarkę oleju i popatrz czy nie lecą tamtędy spaliny. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Coobcio Posted March 12, 2006 Share Posted March 12, 2006 gregu, woczraj na hamowni się spotkaliśmy, obstawiam że to Sonda lambda - jeszcze niech sprawdzi ją woltomierzem. Z tego co pamiętam to wyszedł wynik co do mocy bardzo pozytywny. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
p_flori Posted March 12, 2006 Share Posted March 12, 2006 Coobcio, jak sonda stoi na 1V i jest w 100% sprawna- nie ma bata by, nie wywaliło błędu w ECU - dziwi mnie to, więc też ta sonda mi sie nie podoba. Choć doswiadczenie mnie uczy, że padnięta sonda daje niskie napięcia, ECu dąży do wzbogacania mieszanki. Z tego co gregu pisze - u niego sytuacja jest odwrotna. W Toyocie jak mi napięcia choć na chwilę pojawiały się poza zakresem sondy 0,3-0,8 V - od razu waliło błędem w ECU (EOBD). W nissanach powinno byc podobnie stąd mam wątpliwośći. Może niewłąściwym programem wpinają sie do ECU, który nie widzi co zapisało sie w ECU. Kontrolka MIL sprawna? - zapala sie przy włączeniu zapłonu? Co do mocy - jak dostaje wiecej papu - i moc będzie jak trzeba. Tylko kapusty mniej w kieszeni. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Pron! Posted March 12, 2006 Share Posted March 12, 2006 Najprościej byłoby spotkać się z jakimś klubowiczem z taką samą N16 i podmienić sondy Jeśli będzie dalej zbyt bogata mieszanka, to będzie chyba sprawa jasna. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
p_flori Posted March 12, 2006 Share Posted March 12, 2006 Najprościej byłoby spotkać się z jakimś klubowiczem z taką samą N16 i podmienić sondy Jeśli będzie dalej zbyt bogata mieszanka, to będzie chyba sprawa jasna. o i tu sie zgadzam w 100%, mozna tez podłożyć zamiennik - ta sonda jest prawie na wierzchu - więc nie trzeba gdzieś włazić pod auto - tylko trza by było mieć albo sprzęt pod kompa albo analizator. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Pron! Posted March 12, 2006 Share Posted March 12, 2006 Prościej podjechać w 2 Almery do warsztatu na diagnostykę, niz wozić ze sobą kompy i analizatory Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest saki Posted March 12, 2006 Share Posted March 12, 2006 człowieku. Zrób ten reset komputera i dopiero po nim dyskutuj dalej. Bo w tej chwili to jest jałowa dyskusja. Może to, może tamto... :-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Bartto Posted July 17, 2007 Share Posted July 17, 2007 czesc Wam mam podobny problem bylem na badniu technicznym...m.in. mialem analize wyszlo mi ze mam poziom CO ok8-9% (z tego co wiem norma to 0,5%) sprawdzalem na kompie - nie wyszly zadne bledy...tzn niby sonda i katalizator jest ok...? pomozcie, co mam zrobic ? wyczytalem ze moze reset kompa? ostatnio mialem problem tez z wtryskiwaczami - mialem problem z zapalaniem samochodu po nocy lub dluzszym bezruchu ale kupilem STP do czyszczenia wtryskiwaczy, zalalem i teraz pali od pierwszego kopa.... samochod ogolnie jezdzi ok, obroty mi tylko nie spadaja plynnie (przy 1200 przez jakies 2-3 sek, obroty zatrzymue sie na 1100-1200 a pozniej zaraz spadaja na 900) ale niby to podobno normalne... co robic, gdzie jechac....nie za bardzo mam pojecie jak sie do tego zabrac....?? dzieki! Bartto Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.