Guest markow Posted March 10, 2006 Share Posted March 10, 2006 Witam, ostatnio zrobilem sobie autodiagnostyke w mojej P10 i wyskoczyl blad czujnika spalania stukowego. Jest to podobno "czujnik specyficznych drgan silnika podczas spalania stukowego" :shock: Tak naprawde niewiele mi to mowi wiec prosze o jakies konkrety tak na "chlopski rozum". POzdrawiam i z gory dzieki za wsparcie Link to comment Share on other sites More sharing options...
widaw Posted March 11, 2006 Share Posted March 11, 2006 silnik jest urządzeniem pracującym w dynamicznie zmieniających się warunkach. Korekcji ulega również moment zaplonu, zależny od dawki paliwa, obciążenia, obrotów silnika i stopnia uchylenia przepustnicy oraz temp silnika i temp zasysanej mieszanki. Niekiedy komputer lub mechaniczna regulacja zapłonu niewłasciwie zinterpretuje stan silnika i zbytnio przyspieszy zaplon. W efekcie powstaje zjawisko spalania stukowego. Metaliczny stukający dźwiek zanikający z reguły ze wzrostem obrotów silnika. Metaliczny dźwiek powstaje na złączu tłok-sworzeń na skutek max przyrostu cisnienia w komorze spalania zanim tłok przekroczy górny zwrotny punkt. Czujnik akustyczny montowany na bloku silnika - wykrywa zjawisko zanim usłyszy je kierowca (który często interpretuje go mylnie jako "stukanie zaworów") i wysyła sygnał do komputera sterującego - ktory z kolei opóźnia zapłon, o 1 st na jeden obrót wału (wiekszośc komp) aż do zaniku zjawiska. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest cornholio78 Posted March 11, 2006 Share Posted March 11, 2006 słyszałem że opóźnia o większy kąt, po czym znów delikatnie przyspiesza aż do wystapienia pierwszego stuku Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Maras Posted March 11, 2006 Share Posted March 11, 2006 Mam ten sam błąd i z tego co się dowiadywałem, to nie trzeba się martwić o ten czujnik dopóki nie leje się lewej benzyny. Jeżdżąc na normalnej Pb 95, 98 bądź tym bardziej na gazie, nie powinno ci dojść do spalania stukowego. Takie spalanie może wystąpić przy zbyt niskiej liczbie oktanowej paliwa. Przy okazji - ten czujnik w serwisie kosztuje ok 1300-1400 zł Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest beetlejuice Posted October 26, 2007 Share Posted October 26, 2007 Chciałem sie dostac do czujnika,nie ruszyłem śruby,podpinałem kabelki,i siknołem preparatem do styków,odpaliłem i wyskoczyło 55,czyli wszystko oki! Zrobiłem pare km i znowu autodiagnostyka...34 znowu ten sam bład!co jest grane??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
dzingis Posted October 27, 2007 Share Posted October 27, 2007 Narazie nic nie ruszaj, wszystkie primerki to maja, w moim przypadku też przez kilka dni tak jeżdziłem ,ale to moja wina wlałem paliwko złej jakości po zatankowaniu dobrego paliwa wszystko wróciło do normy, jak chcesz to wlej 20L P98 i zobaczysz czy się uspokoi. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest robertss Posted October 27, 2007 Share Posted October 27, 2007 witam, tu jest temat warto się z nim zapoznać: http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.p...f49ff4ad#414590 co do wyskakującego blędu 34 to oznacza nie że czujnik coś wykryl tylko informuje, ze ten czujnik jest do niczego :diabel2: ewentualnie jeśli bląd pojawia się i znika to może to oznaczać uszkodzenie kabelków( przetarcie) lączących czujnik z kompem. pzdr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest beetlejuice Posted October 27, 2007 Share Posted October 27, 2007 Dzieki za wszelakie sugestie!bede obserwował jak by cos to dam znac co i jak! Pozdrówka dla wszystkich!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.