filipfm Posted March 11, 2006 Share Posted March 11, 2006 Witam, Jakiś czas temu kupiłem sobie przełącznik do przednich p.mgielnych. Halogenki mam już upatrzone od Wesema. Wiem, ze kable sa pociagniete, zreszta nawet znalazlem kostki podlaczeniowe w okolicy przednich lamp, no ale nie pojawia sie na nich napiecie. Znak ze czegos jeszcze brakuje - pytanie czego? Przekaznika? Jezeli tak to jakiego i w ktorym miejscu go brakuje? Gdzies w srodku czy w ktorejs ze skrzyneczek pod maska :?: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Ruda Posted March 11, 2006 Share Posted March 11, 2006 Witaj, Raczej chodzi o przekaźnik w skrzynce pod maską. Poszukaj na skrzynkach oznaczenia Front Defog Relay czy coś takiego. Pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest ryba! Posted March 11, 2006 Share Posted March 11, 2006 Napewno chodzi o przekaznik 8) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LeXaN Posted March 11, 2006 Share Posted March 11, 2006 a moze masz tak ja ja mialemfabrycznie w mojej k10 ze trzeba zapalic przednie mijania i tylne swiatlo przeciwmgielne 8) , mnie to wkurzalo i przerobilem sobie ze teraz wystarczy jak zapale swiatla mijania :wink: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
filipfm Posted March 11, 2006 Author Share Posted March 11, 2006 a moze masz tak ja ja mialemfabrycznie w mojej k10 ze trzeba zapalic przednie mijania i tylne swiatlo przeciwmgielne 8) , mnie to wkurzalo i przerobilem sobie ze teraz wystarczy jak zapale swiatla mijania :wink: To fizycznie niemozliwe :wink: Bo przednie i tylne p.mglowe sa na tym samym wlaczniku i masz opcje albo sam przod, albo przod+ tyl Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LeXaN Posted March 12, 2006 Share Posted March 12, 2006 ok u mnie jest inaczej; mam osobny klawisz na halogeny z przodu i przeciwmgielny z tylu, ale fabrycznie jest to tak zrobione ze wlasnie nie swieci przód jak nie zapalisz tylu :idea: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
filipfm Posted May 21, 2006 Author Share Posted May 21, 2006 Witaj, Raczej chodzi o przekaźnik w skrzynce pod maską. Poszukaj na skrzynkach oznaczenia Front Defog Relay czy coś takiego. Pozdrawiam Odgrzewam temat. Ktos wrzucil pdf w ktorym pokazywal, ze w micrze sa dwie skrzynki z przekaznikami pod maska i jedna z bezpiecznikami, tak jak w mojej poprzedniej. (chodzi o ta po lewej stronie - za wlewem plynu spryskiwacza) W obecnej pod maska widze tylko dwie "elektryczne" skrzyneczki, obie obok akumulatora. A wg rozpiski (dotyczacej modelu sprzed liftu) to wlasnie w tej "nieistniejacej" jest front fog lamps relay W skrzynce bezpiecznikow mam cos takiego jak bezpiecznik przednich p.mgielnych - wlasnie front fog lamps relay. A teraz jestem caly glupi gdzie jest miejsce w ktore mam dolozyc ten przekaznik. Wlacznik mam, bezpiecznik jest, kostki pod maska zlokalizowane ale nie pojawia sie napiecie. Brakuje zapewne przekaznika ... tylko gdzie mam dziada dolozyc. Ciekawe jest to, ze na zdjeciu wrzuconym pokazujacym komore silnika z modelu 97 © by Domiss Tez nie ma tej drugiej skrzyneczki. Wie ktos o co moze chodzic? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Domiss Posted May 21, 2006 Share Posted May 21, 2006 Masz rację, nie ma u mnie tej skrzynki po lewej stronie i z tego co wiem nigdy jej nie było. Jakie przekaźniki w niej jeszcze powinny być, to może poszukam ich u mnie gdzieś indziej)? . Z tego co pamiętam, to jakieś przekaźniki są obok bezpieczników wewnątrz kabiny (trochę z boku niezupełnie pod klapką - tak jest u mnie). Jak nie zapomnę, to zobaczę, czy mam jakieś wolne miejsca (nie mam ani halogenów, ani miejsca na nie, ani ich włącznika - przewidziane jest tylko tylne przeciwmgielne i ono jest i działa). Jakieś przekaźniki są też pod trójkątnymi (prawie) plastikami wewnątrz kabiny z przodu obok nóg kierowcy przy samych drzwiach (czy u pasażera nie pamiętam). Przekaźniki (jeśli są) można lokalizować na słuch (delikatnie stukają przy włączeniu/wyłączeniu - akurat światła nie hałasują, więc łatwiej je lokalizować). Rozumiem, że u Ciebie go nie słychać ? . Kto ma halogeny (oryginalne) niech posłucha i napisze . Zauważyłem, że większość instalacji w mikrze jest robiona w ten sposób, że włącznik styka masę (prąd podłączony z drugiej strony już jest), Przynajmniej z obwodami sterującymi przekaźników jak do tej pory zawsze tak jest... (sprawdzone: wentylator chłodnicy, silnik tylnej wycieraczki). W obwodach sterowanych przekaźników może być odwrotnie... Może spróbuj jeszcze poszukać, w którą stronę auta biegną kable od kostek przy halogenach - może tak łatwiej będzie znaleźć miejsce przygotowane na przekaźnik. [ Dodano: 22 Maj 2006, 22:45 ] Sprwdziłem ilość przekaźników obok skrzynki bezpieczników wewnątrz auta. Są miejsca na cztery, mam tylko dwa dolne. Nie patrzyłem, czy gniazda są opisane (ale na klapce bezpieczników oczywiście nie są). Przekaźników od świateł nie słyszałem, ani od przednich, ani od przeciwmgielnego. Może kiedyś będę miał więcej czasu, niż dzisiaj to je rozpracuję. I co, nikt nie ma oryginalnych halogenów montowanych przez nissana, czy nikomu się nie chce włączać przeciwmgielnych przy wyłączonym silniku, trochę ponasłuchiwać i pomóc koledze? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
filipfm Posted May 31, 2006 Author Share Posted May 31, 2006 [ Dodano: 22 Maj 2006, 22:45 ]Sprwdziłem ilość przekaźników obok skrzynki bezpieczników wewnątrz auta. Są miejsca na cztery, mam tylko dwa dolne. Nie patrzyłem, czy gniazda są opisane (ale na klapce bezpieczników oczywiście nie są). Przekaźników od świateł nie słyszałem, ani od przednich, ani od przeciwmgielnego. Może kiedyś będę miał więcej czasu, niż dzisiaj to je rozpracuję. I co, nikt nie ma oryginalnych halogenów montowanych przez nissana, czy nikomu się nie chce włączać przeciwmgielnych przy wyłączonym silniku, trochę ponasłuchiwać i pomóc koledze? Kolega poradzil sobie sam Dzisiaj mimo zimna namierzylem skubanca, na tablicy bezpiecznikow jest miejsce na 5 przekaznikow. U mnie jedyny nieobsadzony jest na samej gorze po prawej stronie. Lepiej widoczny po zdjeciu daszka zegarow - zreszta w ten sposob zrobione zdjecie. Przelozylem inny w to miejsce i ... mile cyk po przekreceniu wlacznika i zaroweczka zamontowana prowizorycznie we wtyczce pod maska zaswiecila sie :mrgreen: Teraz pozostaje jeszcze znalezc taki przekaznik Z czym pewnie beda problemy, bo w ASO bedzie kosztowal zyliard zlotych, a zamiennika pewnie nie znajde predko. Ale bede walczyl :mrgreen: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Domiss Posted May 31, 2006 Share Posted May 31, 2006 Jedyny problem będzie polegał na tym, aby nowy przekaźnik pasował fizycznie do wtyczki... Bo właściwe działanie zapewni dowolny przekaźnik z allegro za około 10 PLN. Ponieważ tam niektóre przekaźniki są sprzedawane razem z podstawką (gniazdem), możesz też spróbować podmienić gniazdo i dać taki nieoryginalny przekaźnik. Ważne tylko, aby przy podłączaniu nie pomylić obwodu sterującego (85-86) z wykonawczym (30-87). Przekaźniki z pięcioma końcówkami (30,85,86,87,87a) też Ci się nadają (poza tym, że nie pasują w gniazdo). Najlepszym pomysłem będzie prawdopodobnie kupno przekaźnika z allegro i wstawienie do bagażnika po prawej stronie, aby obsługiwał tylną wycieraczkę (tam łatwiej podmienić gniazdo) i użycie tamtego przekaźnika do przeciwmgielnych. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
filipfm Posted May 31, 2006 Author Share Posted May 31, 2006 Jedyny problem będzie polegał na tym, aby nowy przekaźnik pasował fizycznie do wtyczki... Bo właściwe działanie zapewni dowolny przekaźnik z allegro za około 10 PLN. Ponieważ tam niektóre przekaźniki są sprzedawane razem z podstawką (gniazdem), możesz też spróbować podmienić gniazdo i dać taki nieoryginalny przekaźnik. Ważne tylko, aby przy podłączaniu nie pomylić obwodu sterującego (85-86) z wykonawczym (30-87). Przekaźniki z pięcioma końcówkami (30,85,86,87,87a) też Ci się nadają (poza tym, że nie pasują w gniazdo). Najlepszym pomysłem będzie prawdopodobnie kupno przekaźnika z allegro i wstawienie do bagażnika po prawej stronie, aby obsługiwał tylną wycieraczkę (tam łatwiej podmienić gniazdo) i użycie tamtego przekaźnika do przeciwmgielnych. Po konsultacjach z dwoma sklepami motoryzacyjnymi, w tym jednym "japonskim" kupilem przekaznik 5 koncowkowy i zamierzam wywalic nozke 87A wtedy bedzie dokladnie taki uklad jak w nissanowskim, no moze poza wygladem obudowy Kosztowalo mnie to faktycznie 10 zl ale w sklepie czyli bez przesylki Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest uciu Posted September 19, 2007 Share Posted September 19, 2007 filipfm mógłbyś wrzucić fotki micry z halogenami? Jak sprawują się te Wesmany? Upolowalem oryginalne ale z poczatku produkcji k11 i nie pasuja do mojej micry po lifcie. Postanowilem wiec zalozyc cos uniwersalnego. Co oprocz halogenow trzeba zakupić? Miałeś pociągniętą instalacje czy samodzielnie ją robiłeś? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
filipfm Posted September 25, 2007 Author Share Posted September 25, 2007 filipfm mógłbyś wrzucić fotki micry z halogenami? Jak sprawują się te Wesmany?Upolowalem oryginalne ale z poczatku produkcji k11 i nie pasuja do mojej micry po lifcie. Postanowilem wiec zalozyc cos uniwersalnego. Co oprocz halogenow trzeba zakupić? Miałeś pociągniętą instalacje czy samodzielnie ją robiłeś? Niestety nie wrzuce fotki z dwoch powodow 1) nie mam juz micrusa, 2) zanim skonczylem instalowanie halogenow stal sie punkt 1 Co do instalki, to w mojej K11 z 98 roku (po 1 lifcie) do calosci instalacji brakowalo: 1) przelacznik pod kierownice 2) przekaznik 3) koncowek kabli (ale wiekszosc instalacji z kabiny do okolic reflektora byla pociagnieta - kostki znajdowaly sie w okolicach reflektora i brakowalo moim zdaniem ok 30 cm zeby to podlaczyc w zderzak. Jezeli masz micre po 1 lifcie to kup sobie okragle wesemy :-) Najwiekszym wydatkiem bedzie oryginalny przelacznik, no chyba ze walniesz jakis nieoryginalny "knefel" no ale wtedy czeka Cie wieksza ingerencja w elektryke. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Pstachu Posted April 15, 2010 Share Posted April 15, 2010 Odświeżam temat. W związku z brakiem jednej z kratek w zderzaku udało mi się okazyjnie zakupić halogeny, które idealnie pasują w otwory (podróbka oryginałów). Micra jest z 2001 więc instalacje posiada (znalazłem). Kostki niestety nie pasuję ale to jest najmniejszy problem. Z postów powyżej wynika że muszę zakupić przekaźnik co też zamierzam uczynić. Aby uniknąć dodatkowych inwestycji i zamiany przełączników wpadłem na pomysł zmostkowania świateł przeciwmgielnych tylnych z przednimi. I tutaj moje pytanie czy ktoś z szanownych forumowiczów wykonywał taką operację? Jak to zrealizować, czy w ogóle jest to możliwe? Wyobrażam to sobie tak że w kostce od przełącznika świateł mostkuję halogeny ze światłami przeciwmgielnymi i w momencie włączenia świateł przeciwmgielnych włączą się również halogeny. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest gazelek Posted April 15, 2010 Share Posted April 15, 2010 Mysle, ze to nie bedzie klopot, wystarczy wyciagnac wlacznik od swiatel przeciwmgielnych tylnych, znalezc kabel na ktorym pojawi sie napiecie po wlaczeniu i dorobic polaczenie do kostki wpinanej w przelacznik swiatel. Polecam zainwestowac przy okazji w diode 1N4007 (koszt w elektronicznym okolo 1zl) i wpiac w ten nowy, ciagniety kabel (uwaga! strzalka w kierunku kostki swiatel przednich!). Co to da? Ano jak bedziesz chcial wlaczyc sobie swiatla przeciwmgielne przednie (bez tylnich) to nie stracisz tej mozliwosci:) Rozumiem, ze masz Micre po lifcie (stad kratki w zderzaku przednim). Ja mam Micre sprzed liftu, halogeny zamontowalem 'na wierzchu' (na zderzaku) no i szczerze to troche to badziewnie wyglada i chcialem je przelozyc. Problem w tym, ze w mojej Micrze brak jest fabrycznych otworow na halogeny w zderzaku i musialbym ciac. Problem kolejny - nie ma nawet zaznaczonych sladow na halogeny Montowal ktos halogeny w Micrze sprzed liftu? Jesli tak, to jakie i gdzie je montowaliscie? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Pstachu Posted April 18, 2010 Share Posted April 18, 2010 Dzięki za odpowiedz. Ciężka sprawa z wycinankami w zderzaku. Wydaje mi się że najlepszym rozwiązaniem są okrągłe halogeny o mniejszej średnicy i otwornica, lub zakup zderzaka po lifcie + oryginalne/podróbki halogenów. Znalazłem chwilkę czasu i obejrzałem jak to w moim Micrusie by wyglądało. 1. Przekaźnika faktycznie brakuje w miejscu opisanym powyżej. Tylko że u mnie jest to inny przekaźnik 2001 r.p. (obok jest taki sam) oznaczenie HELLA relay - 1m, 4ra 007 81303 NISSAN 25230 9f920 znalazłem i zamówiłem 20pln. 2. Analizując schemat elektryki wywnioskowałem, że należy zmostkować przewody: brązowy z zielono białym przy wtyczce do przełącznika świateł. 3. Należy włożyć bezpieczniki F11 80A (skrzynka przy aku.) oraz F5 15A (bezpieczniki w kabinie) - wydaje mi się że bezpieczniki są na miejscu. Teraz kilka pytań. Gniazdo przełącznika świateł przy kierownicy z funkcją halogenów i bez nieróżni się (allegro): http://www.allegro.pl/item974762184_nissan_micra_k11_96_2002r_przelacznik_swiatel.html Czy po zamontowaniu bezpieczników, przekaźnika, halogenów z żarówkami układ zadziała bez mostkowania? O co chodzi z tą diodą? Jakieś sugestie? Zamieszczam schematy elektryczne lamp przeciwmgielnych i halogenów. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest gazelek Posted April 20, 2010 Share Posted April 20, 2010 Dioda nie jest konieczna - to jest tylko dla zwiekszenia mozliwosci (pozostawienie mozliwosci zapalenia samych halogenow, bez tylnich przeciwmgielnych). Aczkolwiek uklad bez diody jak najbardziej bedzie dzialal. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.