Guest donald Posted March 11, 2006 Share Posted March 11, 2006 czsc zastanawiam sie na zamiana nissana almery 2003r 1,8 na toyote 1,6 honde 1,6 lub golf IV Iewentualnie seat leon 1,6. w NISSANIE DRAZNIA MNIE STUKI Z ZAIWESZENIA W CZASIE JAZDY, DUZY HALAS W SRODKU - SLABE WYTLUMIENIE I OPORNIE DZILAJACA SKRZYNIA BIEG 1. zastanawiam sie na tymi modelami w zastepstwie almery. Czy moze macie jakie doswiadczenie z nimi. Bede wdzieczny za cenne uwagi Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
malin_f1 Posted March 11, 2006 Share Posted March 11, 2006 jeżeli już to ja bym zamienił tylko na Civica albo Corolle żadne szmelcwageny i pochodne nie wchodzą w grę Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest genjusz Posted March 11, 2006 Share Posted March 11, 2006 dokladnie, ewentualnie na innego japonczyka Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest N_15 Posted March 11, 2006 Share Posted March 11, 2006 N15 albo N14 to dobry wybór, tylko choroba już takich dobrych samochodów nie robią :evil: :neutral: :-((( Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest bonzo Posted March 11, 2006 Share Posted March 11, 2006 dokładni to co teraz robią to prawie japończyki a jesli miałbym coś polecac to toyote corolle całkiem wygodne autko,a honda chyba mniej :roll: ze względu na to usportowione zawieszenie ,a VWi tym podobne jak na mój gust brrrrrrrry Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
darek101120 Posted March 11, 2006 Share Posted March 11, 2006 Jak masz N16 to smialo zamieniaj na HONDE!!!!! dobrze chodzi ten samochodzik i mniej pali ewentualnie toyota tez bedzie dobra Reszta to ŻDŻORY Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dylson Posted March 11, 2006 Share Posted March 11, 2006 A moze mazda 3? Tylko nie wiem jak stoja te autka cenowo. Ale jesli chodzi o stylistyke to jak dla mnie to bije na glowe wszystkie wymienione auta Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Pron! Posted March 12, 2006 Share Posted March 12, 2006 Honda ma jak dla mnie cholernie niewygodne fotele. Siedziska krótkie jak dla standardowego wzrostu... kitajca A Civic 1.6 też koło 10l weźnie po mieście Civic pali mniej niż Corolla ale jest brzydszy, chyba ze 3drzwiowy, to jeszcze ujdzie. Corolka ma malutki bagażnik, Civic tylko o 15l większy niż Almera HTB. 1.4 benzyna to silniki "ciesz się ze się kulosz". W Corolli 1.4 D4D jest porównywalny z 1.6 benz. W Hondzie jest 1.7CDTi, tez jest spoko. W Corolli pisali ludzie, że jest głośno, szczególnie przy 130km/h, obojętnie czy 1.4 czy 1.6. Hondy są lepiej wyciszone. Ostatnio analizowałem sprawę, bo ojciec chciał sobie kupić któreś z tych dwóch, na razie zrezygnował Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Bastek Posted March 12, 2006 Share Posted March 12, 2006 Kupujesz nowe czy używane? Jak dla mnie Mazda 3 vs. Honda Civic. :wink: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Pron! Posted March 12, 2006 Share Posted March 12, 2006 Mazda 3 jest oczywiście najładniejsza z tych wszystkich (bo trochę podobna do Almery N16 ). Mazdy zawsze były solidne i jak by się trafiła okazja to bym się nie zastanawiał. Bagażnik ma o 15l mniejszy niż Almera. 1.6 ma 109PS... wystarczy ale wolałbym 2.0 150PS. Aha...no i jest najdroższa z tych wszystkich wymienionych tutaj kompaktów Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest greg76 Posted March 12, 2006 Share Posted March 12, 2006 corolla jest za***iscie miekka i balem sie nia robic szybko zakrety. wyczuwalna podsterownosc. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest bernas1977 Posted March 12, 2006 Share Posted March 12, 2006 Też się czasem nad tym zastanawiam (mam N16 1.8 2002) i tak mi wychodzi, że to nie ma sensu. Jeżeli drażni Cię stukanie w klamerce, to w każdym aucie tej klasy będzie Cię coś denerować - to wszystko kompakty i takie jest założenie. Rozważałem zakup corolli bo to auto niemal kultowe w tym segmencie, ale jak pojeździłem kilka dni to doszedłem do wniosku, że i plastiki i komfort jazdy i motor (1.4) są fajne, ale nie dużo fajniejsze niż w klamerce. Chyba trzeba przestać używać emocji w takich sprawach i kalkulować na chłodno. Ja pojeżdzę do czasu kiedy klamerka skończy pięć lat, ewentualnie zacznie się sypać i wtedy ją sprzedam. I na koniec, faktycznie plastiki strzelają, zawiesie też, dużo pali, ale tak na prawde nie ma się o co przyczepić, a mam masę znajomych, którzy w droższych i bardzie prestiżowych autach spędzają całe tygodnie w serwisie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Pron! Posted March 12, 2006 Share Posted March 12, 2006 Jak 1.4 może być fajniejszy od 1.8 ? Chyba tylko pod względem spalania przy spokojnej jeździe. Po mieście może OK, jakoś się tam pojeździ ale spróbuj wyprzedzić na trasie. Trzeba redukować zdrowo i kręcić do odcięcia Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest bernas1977 Posted March 12, 2006 Share Posted March 12, 2006 Ale pali ze dwa, trzy litry mniej, wacha drożeje...jak się zmienia auto, trzeba to rozważać. A swoją drogą te 1.4 w corolce jest IMO dużo zrywniejsze niż 1.5 w klamerce. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest donald Posted March 12, 2006 Share Posted March 12, 2006 a czy jest jakis patent na poprawe 1 biegu -wchodzenie w almerce bo serwis mowi ze tak ma byc. Wedlug mnie wala bzdury bo nie potrafia naprawic Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest elcoruso Posted March 12, 2006 Share Posted March 12, 2006 Jakbym miał wybierac wsród kompaktów to tylko Mazda 3 lub nowy Civic (ma ogromny bagażnik jak na kompakt!), ze wskazaniem na tą pierwszą... tę. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest saki Posted March 12, 2006 Share Posted March 12, 2006 a czy jest jakis patent na poprawe 1 biegu -wchodzenie w almerce bo serwis mowi ze tak ma byc. Wedlug mnie wala bzdury bo nie potrafia naprawic problem z biegiem wskazuje na jedna z dwóch przyczyn. Albo za gęsty, bo stary olej, albo wywalony synchronizator. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest bielszczak Posted March 12, 2006 Share Posted March 12, 2006 u mnie [almera1.5 n16 2002 od nowości] biegi wchodzą super a zminiłem z corolli na nissana ze względu na bagaznik i sztywność zawieszenia oraz klima abs elektryka ect. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest donald Posted March 12, 2006 Share Posted March 12, 2006 czy gesty olei nie sadze bo tak samo jest przy kazdej porze roku a przebieg tez mam maly 21000 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zell Posted March 12, 2006 Share Posted March 12, 2006 Jak o nowych to Mazda 3, byłem tym autem na jeździe testowej i świetnię się nią jeździ, tylko czy to kompakt.... Bo gabarytowo jest większa od Primy P11 (ale znacznie bardziej zwinna). Za to nowa Honda to tylko jeśli podoba ci się jazda takim kosmos-carem, mnie się osobiście nie podoba, tył szczególnie. A jesli w grę wchodzi zamiana na używane autko to wygodnej jazdy po mieście Corolka jest najlepsza, Civic wg mnie jest zbyt toporny i mało wygodne ma fotele. Deutcheshmeltze nie polecam. Są jeszcze Mitsu Colty ale one są mało fajne, a jadac czujesz się nie jak w autku klasy kompakt tylko jak w minivanie (mnie się coś takiego nie podoba). Ale jak ma być coś fajnego, wygodnego i mało awaryjnego (z tych nowych japońców to tylko Toyota się dobrze trzyma) to polecałbym Dodge'a Neon'a. Autko wielkości Almery w sedanie a nieporównawalnie bardziej przestronne, kosmicznie wielki bagażnik, dobre wyposażenie (nie ma tylko elektryki tylnych szyb, może to jakaś oszczedność ze strony producenta) i 2 litrowy silnik jak dobrze pamiętam by Mitsubishi 130 coś koni. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest AdaSch Posted March 13, 2006 Share Posted March 13, 2006 corolla jest za***iscie miekka i balem sie nia robic szybko zakrety. wyczuwalna podsterownosc. która? chyba nie 8? a czy jest jakis patent na poprawe 1 biegu -wchodzenie w almerce bo serwis mowi ze tak ma byc. Wedlug mnie wala bzdury bo nie potrafia naprawic tak ma być, podwójny synchronizator tak już ma Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Onyx Posted March 13, 2006 Share Posted March 13, 2006 Mialem okazje jezdzic corolla 1,4 (ojca) i almerka 1,8. corolle 1,6 spotkalem na miescie z malym wariatem za kierownica oto zestawienie mojego testu) COROLLA:1.4 (maly odkurzacz ale daje frajde;halas maly;spalanie o 1l(miasto) mniejsze niz N-16 1.8;plastiki lepszej jakosci, jak dla mnie troche za miekki zawias ale na dluzszej trasie na nieroownosciach sie go docenia, w zakretach troche za duze przechyly) 1.6 (dogania almerke ale dostaje baty ;halas maly;spalanie b.d;plastiki lepszej jakosci; zawias b.d) ALMERA: 1.8 (szybsza od corolli 1,6 - niewiele ale zawsze troche glosno;spalanie nie za duze jak na taka pojemnosc; plastiki gorsze niz przed FL :? ;zawieszenie zdecydowanie bardziej precyzyjne ale mniej komfortowe - troche twardsze ale mnie sie podoba) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Valdi Posted March 13, 2006 Share Posted March 13, 2006 Polecam najnowszą Hondę, która miałem okazje kilka dni pojeździć. Jednak to opcja dla tych, co zamierzają kupić nową furkę. Natomiast wracając do zamiany, nie wiem czy taki wariant byłby opłacalny. Powoli moja irytacja N16 się zmniejsza za sprawą oczywiście zwykłego przyzwyczajenia, bo skrzynia biegów pomimo wymiany nadal badziewiarska, reflektory parują i co w samochodzie skrzypiało to skrzypi nadal. Zamierzam dociągnąć do końca gwarancji, a potem sprzedać jakiemuś zakochanemu w Nissanach, który podobnie jak ja prędzej, nabierze się na mit niezawodnego japończyka Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest saki Posted March 13, 2006 Share Posted March 13, 2006 czy gesty olei nie sadze bo tak samo jest przy kazdej porze roku a przebieg tez mam maly 21000 to rzeczywiście nie olej, po 21 tysiącach żaden by się nie zestarzał, a jak to nowe auto, to musiało być syntetykiem zalane. Ale znowu przy takim przebiegu nie miało prawo nic się stać ze skrzynią biegów. Poddaję się. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Pron! Posted March 13, 2006 Share Posted March 13, 2006 Zamierzam dociągnąć do końca gwarancji, a potem sprzedać jakiemuś zakochanemu w Nissanach, który podobnie jak ja prędzej, nabierze się na mit niezawodnego japończyka Almera N16 to już niestety nie japończyk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.