Guest medicb Posted March 13, 2006 Share Posted March 13, 2006 Witam Problem takiej maści. Jeździłem sobie na zapieczonym klocku hamulcowym ... długa historia i od temperatury pękła guma - osłona przegubu. Mechanik co ma to wymienić kazał mi się dowiedzieć jak rozbiera się ten przegób, wachacz czy co tam siedzi ... ja się nie znam. Więc proszę o porady. Pozdrawiam i z góry dzięki. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TeroM Posted March 13, 2006 Share Posted March 13, 2006 Coś kiepskiego mechanika masz skoro nie wie jak sie do tego zabrac Jak wymienialem silnik, od razu wymieniłem osłone przegubu. Poluzowałem wahacz, wyjąłem całą półośke, a sam przegub się 'zbija'. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Dżodżo Posted March 13, 2006 Share Posted March 13, 2006 Jedna dobra rada-zmien mechanika. POZDRAWIAM..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest medicb Posted March 13, 2006 Share Posted March 13, 2006 Mechanik może jeszcze być, pilnuje go i robi gratis zostawmy go. Tylko chodzi właśnie o to "zbijanie" przegubu. Jak to się w mikrusie robi? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Dżodżo Posted March 13, 2006 Share Posted March 13, 2006 W micrze jeszcze nigdy tego nie robilem, ale podejrzeam, ze tak jak w wiekszosci samochodow-po prostu sie zbija go z polosi, przytrzymujac przy tym polos zeby nie wybic jej ze skrzyni. A jak nie wie jak to zrobic to niech sie tego lepiej nie czepia. Lepiej pojedz i daj innemu 30zł i bedziesz mial dobrze zrobione. POZDRAWIAM..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TeroM Posted March 13, 2006 Share Posted March 13, 2006 Ano dokładnie tak to się robi jak kolega napisał wyżej. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest winiar31 Posted March 13, 2006 Share Posted March 13, 2006 z tego co wiem to półoś można normalnie wyciągnąć ze skrzyni i wybić np. wkrećając w imadło a zeby to zrobić trzeba odkręcić uchwyt amortyzatora, tarcze hamulcową i zdjąć klocki następnie szarpnąć i póloś wyjdzie ze skrzyni Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest medicb Posted March 13, 2006 Share Posted March 13, 2006 O! I o to chodziło a kumpel mi coś wspominał, że tam są jakieś drobne elementy jak się z tej skrzyni wyciąga i mogą powypadać ... to prawda czy jakaś lipa? ja się nie znam. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TeroM Posted March 13, 2006 Share Posted March 13, 2006 Nie wiem czy jemu nie chodziło o pierścień który się znajduje na półośce jak wyciągasz ze skrzyni. Powiem Ci tylko, że sam wyciągałem 2 półośki ze skrzyni, gdzie nigdy w życiu tego nie robiłem Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest bercik Posted March 13, 2006 Share Posted March 13, 2006 tarcze hamulcową i zdjąć klocki następnie szarpnąć i póloś wyjdzie ze skrzyni Po co zdejmowac tarcze hamulcową i klocki do wymiany osłony przegubu. Póloske sie wypina a nie szarpie przy pomocy np: łapki lub długiego cienkiego przecinaka. Szarpiąc wyrwiesz półos z przegubu wewnętrznego i narobisz sobie więcej roboty. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest winiar31 Posted March 13, 2006 Share Posted March 13, 2006 musisz być bardzo silny jeżeli ręką wyrywasz półoś z przegubu widać jesteś old - shatterhand albo winetou półoś wychodzi lekko i nie ma możliwości żeby ją wyrwać z przegubu bo gdyby tak lekko chodziła to wypadłaby podczas jazdy na przegubie jest zabezpieczenie ale przegub się zbija (nie wiem jak można wybić przegub bez wyciągania go bo to nie jest tak łatwo) po założeniu gumy trzeba nabić go na to zabezpieczenie( jest to zabezpieczenie w postaci sprężystego drutu) wbija sie go i jest git ze skrzyni nic nie wypada Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest bercik Posted March 13, 2006 Share Posted March 13, 2006 przeczytaj jeszcze raz co napisałem. Chodzi o przegób wewnetrzny, czyli ten który znajduje sie w skrzyni biegów. Ja wswojej micrze mam porzegóby wewnetrzne na kamieniach czyli w krztałcie krzyżaka. Wystarczy mocno pociągnąc za półos i przegub wysunie sie z kielicha. Naprawiam te samochody i juz pare razy taka sytuacje miałem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest medicb Posted July 15, 2006 Share Posted July 15, 2006 Opowiem w skrócie. Byłem u mechanika uderzył dwa razy młotkiem 2kg w przegób, pomyślał i powiedział że prościej będzie naciągnąć starą gumę. Hehe, ręce opadły. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Dżodżo Posted July 15, 2006 Share Posted July 15, 2006 Zmień mechanika. POZDRAWIAM..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest medicb Posted July 19, 2006 Share Posted July 19, 2006 Problem rozwiązał mechanik z innego miasta, kasując 70zł Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.