Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Jaki gaz do Micry 1.0 16V


Gość woytal
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jestem świerzym klubowiczem. Potrzebuję porady jaką założyć instalację LPG do Micry 1.0 16V z 95r. Nie mam w tej materii doświadczenia więc zdaję się na pomoc doświadczonych użytkowników. Pozdrawiam i z góry dziękuję. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przede wszystkim przelicz czy Ci sie to skalkuluje....

masz 11 letnie auto - ile lat nim pojeździsz?

ile robisz KKm rocznie ? ile pali benzyny - mały silnik pożre więcej gazu - jak liczysz, że będzie to paliło 6-7 l LPG to się możesz przeliczyć. Małe silniki zużywają nawet do 30% LPG więcej niż PB. Radzę się zastanowić..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość woytal

Dzięki za zainteresowanie,

decyzja jeszcze nie zapadła. Jednak sam roczny przebieg po mieście szacuję na ok 20 tys. To dużo. Planuję też wspólną przyszłość na conajmniej 4 lata. Z drugiej strony te 30% więcej... sam już nie wiem???

Myślę, że w natłoku argumentów za i przeciw przybiore postawę spontaniczną. :grin: Najwyżej jeśli się skończy instalacją LPG i poniosę porażkę to zostanę żywym przykładem dla innych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za zainteresowanie,

decyzja jeszcze nie zapadła. Jednak sam roczny przebieg po mieście szacuję na ok 20 tys. To dużo. Planuję też wspólną przyszłość na conajmniej 4 lata. Z drugiej strony te 30% więcej... sam już nie wiem???

Myślę, że w natłoku argumentów za i przeciw przybiore postawę spontaniczną. :grin: Najwyżej jeśli się skończy instalacją LPG i poniosę porażkę to zostanę żywym przykładem dla innych.

 

wedlug mnie odpowiednio dbajac o samochod (olej i dobra benzyna) lepiej wyjdziesz na benzynie :) gaz ma zdrozec, instalka swoje kosztuje a gazu wcale malo nie pali...

ja robie ciut wiecej km i tez po rozwazeniu za i przeciw stwierdzilem ze gazu nie ma sensu :) a silnik mam 1.4 w almerze...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poprostu maly silnik wcale tak malo gazu nie pali.... moj kumpel ma fieste 1.0 z gazem i kolo 9l mu wciaga :/ a i szybciej niz 120 nie pojedzie... o przyspieszeniu nawet nie wspomne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poprostu maly silnik wcale tak malo gazu nie pali.... moj kumpel ma fieste 1.0 z gazem i kolo 9l mu wciaga :/ a i szybciej niz 120 nie pojedzie... o przyspieszeniu nawet nie wspomne

 

Co prawda to prawda!

Miałem sunny 1.4 i palił gazu więcej niż primerka 1.6 :!: np.

Sunny 10L gazu jazda około 110-120km/h

Primera 10L gazu 130-140km/h

Miasto tyle samo 10-11L

Więc nie licz na mniej niż średnio 9L gazu może w trasie jadąc powoli

A to dla tego że słabszy silnik musi więcej spalić mało kalorycznego paliwa :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość johny_fellow

Kolego woytal lepiej zostań na benzynie.

Ja kiedyś myślalem o załozeniu gazu do mojej Micry (1.0 16V) i się rozmyśliłem.

Dlaczego? Dlatego, że nie chcę aby autko straciło najmniejszą chociaż cząstkę swoich osiągów musiałbym założyć sekwencyjny wtrysk z jakimś tam lepszym kompem i to po znajmości kosztowaloby mnie ok. 4500zł. Oczywiście można założyć tańszą instalację ale maszynka się zamuli.

Lepiej jeździj na benzie bo w 11 letnim samochodzie jak założysz gaz to cos moze zacząć się sypać. Mam kolege, który jest mechanikiem i sam mówi, że gazu nigdy nie założy do siebie bo się samochód zacznie sypać.

 

Silnik benzynowy jest stworzony do jeżdzenia na benzynie, nie na gazie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam...

moja micra 1.0 16V jest zasilana gazem i niemam problemów z przyyspieszaniem ani zamulaniem,,,jechalem prawie 150km/h na benzynie 160....jedyny problem z gazem to to ze 30l starcza mi na ok300km ...

 

[ Dodano: 14 Maj 2006, 17:56 ]

ale co prawda to prawda,,,gdybym mial stanac raz jeszcze przed dylematem czy zakladac gaz czy nie to bym go jednak nie instalowal...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Ja w swojej 1.0 16V zamontowałem instalację za 1850zł (około) czyli tą tańszą...

28l w zbiorniku toroidalnym i zapas zajmuje mi niewielki bagażnik (duży minus)

na 28l LPG z jazdą po mieście 60-70% i reszta po trasach 50-100km mogę stwierdzić że zasięg pełnego zbiornika LPG wynosi 300-320km (zależnie czy jadę jak emeryt, czy po swojemu, czy jak by mi się tyłek palił... różnica będzie max 20km)

Spadki mocy...nie przeszkadzają mi ALE SĄ!!

Do tego przesterowany komp - na benzynie jest masakra!!! na gazie ok

Szarpie, skacze i w ogóle Fuj Fuj Fuj. unikam benzyny jak mogę, ale i tak czasem trzeba odpalić i przesmarować pompkę paliwa.

 

Mały silnik i LPG, teraz już wiem że nie zawsze warto.

 

P.S.

150KM to max na autostradzie - po 200km tak przejechanych moja głowa byłą do wymiany ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gdybyś cig zainwestował w sekwencje - nie byłoby takich problemów.

Ali i tak wydaje mi się, że jak rozjeżdża benzyne - ma złą emulację.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

teraz już to wiem

Sequent = takie same spalanie jak bezna

sequent = praca silnika na gazie i benzie tak jak nissan przykazał :)

...ale to mój starszy się uparł, póki auto było jeszcze jego własnością

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam,

Przoszę o wyjaśnienie mi którą generację istalacji gazowych zakłada się w Micrach 1,0. Silnik niby nie taki aż prosty, ale wtrysków nie ma więc sekwencja i III gen odpada, chyba że żle myślę. Czyli II gen?

Chcę założyć gaz, ale chcę również sam go regulować, przy pomocy laptopa i kabelka i dla mnie II gen jest zbyt prymitywna. Proszę o opis swoich instalek, która gen i jaki producent, przybliżone spalanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

źle myślisz K11 są na pełnym wytrysku ;). A po drugie odradzam gdyż te 16V Nissana nie za dobrze współpracują z gazem i potem dużo go palą, więc przekalkuluj sobie czy do takiego małego silniczka jest sens, ale od biedy te 2 generacje (3 przecież chyba nikt nie zakłada, leci wtedy odrazu 4) ludzie mają w micrach

 

A tak w ogóle to używaj wyszukiwarki, popatrz na całe forum jest tu także taki specjalny dział LPG http://www.nissanklub.pl/forum/viewforum.php?f=48, to tak na przyszłość byś nie dublował tematów, pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście mój bład, micrus wtryskiwacze posiada. W związku z tym mogę zakładać albo tańszą II generację, albo lepszą sekwencję. Gaz mi się opłaca zakładać bo jeżdżę dosyć dużo, rocznie ok 18.000km.

Na forum nie znalazłem tematu, związanego z "domową" regulacją lpg przy pomocy laptopa i kabla w micrze 1.0. Myślę, że dział też odpowiedni bo gaz ma być w Micrze właśnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli bedziesz jezdzil autem jeszcze kilka lat to zakladaj, ale sekwencje. II generacja bardziej niszczy silnik i jest troche mniej ekonomiczna.

 

Regulacje mozesz przeprowadzic samodzielnie o ile posiadasz miernik przebiegu sondy lub interfejs z oprogramowaniem do sterownika gazu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

brachu_, myślę troszkę pojeździć, więc raczej mi się zwróci koszt instalacji. Dzisiaj byłem u gazownika i powideział, że Stag200 za 2300zł mi założy. inny gazownik za stag300 chce 2500zł. Stag200 od staga300 nie różni się niczym znaczącym więc nie warto pakować kasy niepotrzebnie.

 

Właśnie się dowiedziałem że ten pierwszy gazownik to znajomy znajomego :) i napewno będzie niższa cena (ok 2000zł), nie ma co się zastanawiać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja myśle że jest co sie zastanawiać....

do 1,0 gaz??? który rok masz tej micry??

w życiu nie założę gazu do tak małego auta

1. brak miejsca

2 znikoma róznica w kosztach

co innego do silnia 1,6, 1,8 2,0 2,3

w sumie spalanie wyjdzie takie samo jak w jednostce większej

do tego policz stratę wartości

- - - - nie - - -

kupiłbym większe auto i tam założył gaz bo w micrze wg mnie nie ma to sensu, "za darmo" nie pojedziesz...

acha i ustawianie na kompie - to tylko na sekwencji - nikt sie nie bawi w interfejsy do II generacji tylko tester sondy lambda chyba 1,1 wartość i to wszystko w temacie ustawień

wiec nie zrobisz sobie tunningu na laptoku :D

aaa - najważniejszy jest dobór odpowiedniego parownika do poj. silnika choć w przypadku 1,0 nie odgrywa to roli :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

II generacja bardziej niszczy silnik

:zdziw: :zdziw: :zdziw:

Aaaaaale tu ktoś ostro pojechał :D:D:D może by tak kilka szczegółów?

acha i ustawianie na kompie - to tylko na sekwencji - nikt sie nie bawi w interfejsy do II generacji tylko tester sondy lambda

Nieprawda, ja mam instalację II generacji i reguluje się ją komputerowo :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja myśle że jest co sie zastanawiać....

do 1,0 gaz??? który rok masz tej micry??

w życiu nie założę gazu do tak małego auta

1. brak miejsca

2 znikoma róznica w kosztach

co innego do silnia 1,6, 1,8 2,0 2,3

w sumie spalanie wyjdzie takie samo jak w jednostce większej

do tego policz stratę wartości

- - - - nie - - -

kupiłbym większe auto i tam założył gaz bo w micrze wg mnie nie ma to sensu, "za darmo" nie pojedziesz...

acha i ustawianie na kompie - to tylko na sekwencji - nikt sie nie bawi w interfejsy do II generacji tylko tester sondy lambda chyba 1,1 wartość i to wszystko w temacie ustawień

wiec nie zrobisz sobie tunningu na laptoku :D

aaa - najważniejszy jest dobór odpowiedniego parownika do poj. silnika choć w przypadku 1,0 nie odgrywa to roli :D

ad 1. I tak nic nie przewoże

ad 2. różnica jest spora (teraz 6l benzyny, po założeniu gazy 8l gazu, a cany wiadomo)

ad x. mam też w domu silnik 1,6 (primera p10) i pali nie dużo więcej niż moje 1,0.

ad x. w ostatnim moim poście siest wyraźnie napisane, że zastanawiam się nad stag200 lub stag300, a Ty piszesz o II gen :/ czyli, bede mógł sobie robić tunning na laptoku.

 

II generacja bardziej niszczy silnik

:zdziw: :zdziw: :zdziw:

Aaaaaale tu ktoś ostro pojechał :D:D:D może by tak kilka szczegółów?

acha i ustawianie na kompie - to tylko na sekwencji - nikt sie nie bawi w interfejsy do II generacji tylko tester sondy lambda

Nieprawda, ja mam instalację II generacji i reguluje się ją komputerowo :)

A no widzisz niszczy silnik, jeżeli oczywiście rozmaniamy o micrze, rozmawiałem z gazownikami i wspominali, że jeżeli dobrze zapamiętałem to jakiś druciuk w przepustnicy się przepala a nie da się go wymienić, więc trzeba kupować część za ok 500zł, musiałbym się dopytać dokładnie, ale podkreślam to występuje akurat w micrach.

Co do ustawień II gen, to sterownik al700 i jazda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ze Stagiem 200 to raczej dałbym sobie spokój. To już jest historia i żaden porządny gazownik tego nie zakłada. Jak już to Stag 300 albo coś porządniejszego. Nie wiem co masz na myśli mówiąc o tuningu na gazie ale raczej nie ma takich możliwości(ktoś ci jakiś bzdur naopowiadał). Auto musi być ustawione tak jak na benzynie. Jak zaczniesz je wzbogacać na gazie (bo chyba to masz na myśli) to rozjedzie ci się mapa benzynowa i np. bedziesz miał problemy z odpaleniem fury na benzynie, szarpania itp. Jedyna możliwość to zastosowanie wariatora zapłonu i wykorzystanie wyższej liczby oktanowej gazu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słowo tunning lpg było jako odpowiedz do majsterus'a. Oczywiście wiem że ma być odpowiednio ustawiona mapa lpg. Pieszesz, że Stag200 to przeżytek, ok, ale samochody na nim jeżdżą i użytkownicy nie narzekają. Proszę o jakieś dokładniejsze informację czym różnią sie te dwa systemy? Bo twierdzenie "Stag 200 to już jest historia i żaden porządny gazownik tego nie zakłada" nie przekonuje mnie o wyższości staga 300.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Twoim przypadku nie wiem czy ten gaz faktycznie jest opłacalny. Skoro twierdzisz że robisz rocznie 18 000 km, co jest raczej bardzo małą wartością moim zdaniem i przy tak małym silniczku raczej wiele nie oszczędzisz, ale dajmy na to proste równanie:

benzyna 6 litrów na 100km po 4,20 wychodzi 25,2zł na 100km

gaz 8 litrów na 100km po 2.20 wychodzi 17,6zł na 100km

 

Teoretyczna oszczędność po przejechaniu 20 000km czyli trochę ponad roku w Twoim przypadku:

benzyna 5040zł

gaz 3520zł

oszczędność na poziomie 1520zł czyli ponad rok czasu i nadal będziesz jeszcze do tyłu, do tego dochodzi droższy koszt przeglądów, przeglądy i wymiany filtrów gazu u gazowników, trzeba też trochę częściej świece zmieniać więc na Twoim miejscu rozważyłbym to jeszcze raz.

Nie jestem przeciwnikiem gazu w samochodzie, ale przy tym silniczku i przy takich przebiegach jak Twoje to raczej średnia impreza.

Ja mam 2.0, mam staga 300, od stycznia zrobiłem już ponad 30 000km więc już dawno się zwrócił, ale w Twoim przypadku nie wiem czy warto, oczywiście to Twój wybór, a z własnego doświadczenia to staga 300 mogę polecić, póki co bezproblemowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje wyliczenia trochę się różnią ponieważ dzisiaj tankowałem (mieszkam o okolicach Płocka - najdoższe jest paliwo na terenie Polski) za 4,57PLN, więc 4,57*6=27,42zł na 100km przy 20.000 (18.000 to była wersja optymistyczna) 5484zł, te same obliczenia dla gazu za 2,20zł dają kwotę 3520zł czyli o 1964zł więcej zapłacę na benzynie, a sama istalacja zrwóci mi się po ponad roku, doliczając do tego przeglądy itp, Myślę, że 1,5 roku i instalację mam za free. Oczywiścię mówie tu o stałych stawkach benzyny i gazy, a z tego co zauważyłem benzyna drożała o większą kwotę niż gaz w okresie ostatniego roku.

bullittBardzo dziękuję za wypowiedź, bardzo treściwa i na temat, jeszcze napisz mi różnicę miedzy stagiem200 a 300 i flaszkę stawiam :) Ale poważnie to nigdzie nie mogę znaleźć sensownie opisanej różnicy miedzy tymi sterownikami, każdy piszę tylko zakładaj 300 bo nowszy, lepszy ale nikt nie wie dlaczego lepszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ceny faktycznie macie ciekawe, chociaż u nas Verve 98 albo Ultimate 98 też w tych cenach tankuje :) co do różnic między stagiem 200 a 300 to tak dokładnie się nie zagłębiałem, wiem że 300 ma nowszą elektronikę, może współpracować z samochodami z OBD 2, no i obsłuży wtryskiwacze 1 Ω a stag 200 tylko 3 Ω, chociaż u siebie w stagu 300 mam 3 Ω bo na jedynkach coś tracił parę powyżej 5000 obr.

Więc tyle wiem odnośnie różnic między nimi. Coś strasznie drogo te instalki, ja za moją dałem 1850zł, ostatnio z tego co wiem to chodziły po 1950zł ale po 2400 też już spotykałem więc w sumie nie dziwię się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam micre na gazie..od ponad 130 tysiecy km smigam na instalacji BRC Just..i bardzo sobie chwale..rocznie robie ok 40 tysiecy KM wiec duzo...i oszczednosci sa wymierne..pali tak na trasie 7,5-9 litrow zalezy jaksie cisnie..jak gaz w podlodze i predkosci 150-170 to 10 zje...a jak do 115 w trasie to 8:)..grunt to dobrze wyregulowana instalka i dobry warsztat. zmienialem niedawno parwonik, a takto tlyko regulacja cook 15 tysiecy KM i jest oki :)...tak wiec smialomoge powiedziec..ze gaz 2 gen. w Micrze nie jest taki zly..a jakkoniecznie chce sie poscigac to wlaczam na PB..i jazda... :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...