Gość woytal Opublikowano 25 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2006 Witam, jestem świerzym klubowiczem. Potrzebuję porady jaką założyć instalację LPG do Micry 1.0 16V z 95r. Nie mam w tej materii doświadczenia więc zdaję się na pomoc doświadczonych użytkowników. Pozdrawiam i z góry dziękuję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
p_flori Opublikowano 28 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2006 przede wszystkim przelicz czy Ci sie to skalkuluje.... masz 11 letnie auto - ile lat nim pojeździsz? ile robisz KKm rocznie ? ile pali benzyny - mały silnik pożre więcej gazu - jak liczysz, że będzie to paliło 6-7 l LPG to się możesz przeliczyć. Małe silniki zużywają nawet do 30% LPG więcej niż PB. Radzę się zastanowić.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość woytal Opublikowano 2 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2006 Dzięki za zainteresowanie, decyzja jeszcze nie zapadła. Jednak sam roczny przebieg po mieście szacuję na ok 20 tys. To dużo. Planuję też wspólną przyszłość na conajmniej 4 lata. Z drugiej strony te 30% więcej... sam już nie wiem??? Myślę, że w natłoku argumentów za i przeciw przybiore postawę spontaniczną. :grin: Najwyżej jeśli się skończy instalacją LPG i poniosę porażkę to zostanę żywym przykładem dla innych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
INC Opublikowano 2 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2006 Dzięki za zainteresowanie,decyzja jeszcze nie zapadła. Jednak sam roczny przebieg po mieście szacuję na ok 20 tys. To dużo. Planuję też wspólną przyszłość na conajmniej 4 lata. Z drugiej strony te 30% więcej... sam już nie wiem??? Myślę, że w natłoku argumentów za i przeciw przybiore postawę spontaniczną. :grin: Najwyżej jeśli się skończy instalacją LPG i poniosę porażkę to zostanę żywym przykładem dla innych. wedlug mnie odpowiednio dbajac o samochod (olej i dobra benzyna) lepiej wyjdziesz na benzynie gaz ma zdrozec, instalka swoje kosztuje a gazu wcale malo nie pali... ja robie ciut wiecej km i tez po rozwazeniu za i przeciw stwierdzilem ze gazu nie ma sensu a silnik mam 1.4 w almerze... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
INC Opublikowano 2 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2006 poprostu maly silnik wcale tak malo gazu nie pali.... moj kumpel ma fieste 1.0 z gazem i kolo 9l mu wciaga :/ a i szybciej niz 120 nie pojedzie... o przyspieszeniu nawet nie wspomne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomaszek Opublikowano 3 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2006 poprostu maly silnik wcale tak malo gazu nie pali.... moj kumpel ma fieste 1.0 z gazem i kolo 9l mu wciaga :/ a i szybciej niz 120 nie pojedzie... o przyspieszeniu nawet nie wspomne Co prawda to prawda! Miałem sunny 1.4 i palił gazu więcej niż primerka 1.6 :!: np. Sunny 10L gazu jazda około 110-120km/h Primera 10L gazu 130-140km/h Miasto tyle samo 10-11L Więc nie licz na mniej niż średnio 9L gazu może w trasie jadąc powoli A to dla tego że słabszy silnik musi więcej spalić mało kalorycznego paliwa :? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość johny_fellow Opublikowano 6 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2006 Kolego woytal lepiej zostań na benzynie. Ja kiedyś myślalem o załozeniu gazu do mojej Micry (1.0 16V) i się rozmyśliłem. Dlaczego? Dlatego, że nie chcę aby autko straciło najmniejszą chociaż cząstkę swoich osiągów musiałbym założyć sekwencyjny wtrysk z jakimś tam lepszym kompem i to po znajmości kosztowaloby mnie ok. 4500zł. Oczywiście można założyć tańszą instalację ale maszynka się zamuli. Lepiej jeździj na benzie bo w 11 letnim samochodzie jak założysz gaz to cos moze zacząć się sypać. Mam kolege, który jest mechanikiem i sam mówi, że gazu nigdy nie założy do siebie bo się samochód zacznie sypać. Silnik benzynowy jest stworzony do jeżdzenia na benzynie, nie na gazie! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ykoko Opublikowano 14 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2006 Witam... moja micra 1.0 16V jest zasilana gazem i niemam problemów z przyyspieszaniem ani zamulaniem,,,jechalem prawie 150km/h na benzynie 160....jedyny problem z gazem to to ze 30l starcza mi na ok300km ... [ Dodano: 14 Maj 2006, 17:56 ] ale co prawda to prawda,,,gdybym mial stanac raz jeszcze przed dylematem czy zakladac gaz czy nie to bym go jednak nie instalowal... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cig13 Opublikowano 3 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2006 Ja w swojej 1.0 16V zamontowałem instalację za 1850zł (około) czyli tą tańszą... 28l w zbiorniku toroidalnym i zapas zajmuje mi niewielki bagażnik (duży minus) na 28l LPG z jazdą po mieście 60-70% i reszta po trasach 50-100km mogę stwierdzić że zasięg pełnego zbiornika LPG wynosi 300-320km (zależnie czy jadę jak emeryt, czy po swojemu, czy jak by mi się tyłek palił... różnica będzie max 20km) Spadki mocy...nie przeszkadzają mi ALE SĄ!! Do tego przesterowany komp - na benzynie jest masakra!!! na gazie ok Szarpie, skacze i w ogóle Fuj Fuj Fuj. unikam benzyny jak mogę, ale i tak czasem trzeba odpalić i przesmarować pompkę paliwa. Mały silnik i LPG, teraz już wiem że nie zawsze warto. P.S. 150KM to max na autostradzie - po 200km tak przejechanych moja głowa byłą do wymiany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
p_flori Opublikowano 6 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2006 gdybyś cig zainwestował w sekwencje - nie byłoby takich problemów. Ali i tak wydaje mi się, że jak rozjeżdża benzyne - ma złą emulację. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cig13 Opublikowano 6 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2006 teraz już to wiem Sequent = takie same spalanie jak bezna sequent = praca silnika na gazie i benzie tak jak nissan przykazał ...ale to mój starszy się uparł, póki auto było jeszcze jego własnością Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość gabar5 Opublikowano 3 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2007 Witam, Przoszę o wyjaśnienie mi którą generację istalacji gazowych zakłada się w Micrach 1,0. Silnik niby nie taki aż prosty, ale wtrysków nie ma więc sekwencja i III gen odpada, chyba że żle myślę. Czyli II gen? Chcę założyć gaz, ale chcę również sam go regulować, przy pomocy laptopa i kabelka i dla mnie II gen jest zbyt prymitywna. Proszę o opis swoich instalek, która gen i jaki producent, przybliżone spalanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ABT Opublikowano 3 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2007 źle myślisz K11 są na pełnym wytrysku . A po drugie odradzam gdyż te 16V Nissana nie za dobrze współpracują z gazem i potem dużo go palą, więc przekalkuluj sobie czy do takiego małego silniczka jest sens, ale od biedy te 2 generacje (3 przecież chyba nikt nie zakłada, leci wtedy odrazu 4) ludzie mają w micrach A tak w ogóle to używaj wyszukiwarki, popatrz na całe forum jest tu także taki specjalny dział LPG http://www.nissanklub.pl/forum/viewforum.php?f=48, to tak na przyszłość byś nie dublował tematów, pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość gabar5 Opublikowano 3 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2007 Oczywiście mój bład, micrus wtryskiwacze posiada. W związku z tym mogę zakładać albo tańszą II generację, albo lepszą sekwencję. Gaz mi się opłaca zakładać bo jeżdżę dosyć dużo, rocznie ok 18.000km. Na forum nie znalazłem tematu, związanego z "domową" regulacją lpg przy pomocy laptopa i kabla w micrze 1.0. Myślę, że dział też odpowiedni bo gaz ma być w Micrze właśnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość brachu_ Opublikowano 3 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2007 Jesli bedziesz jezdzil autem jeszcze kilka lat to zakladaj, ale sekwencje. II generacja bardziej niszczy silnik i jest troche mniej ekonomiczna. Regulacje mozesz przeprowadzic samodzielnie o ile posiadasz miernik przebiegu sondy lub interfejs z oprogramowaniem do sterownika gazu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość gabar5 Opublikowano 3 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2007 brachu_, myślę troszkę pojeździć, więc raczej mi się zwróci koszt instalacji. Dzisiaj byłem u gazownika i powideział, że Stag200 za 2300zł mi założy. inny gazownik za stag300 chce 2500zł. Stag200 od staga300 nie różni się niczym znaczącym więc nie warto pakować kasy niepotrzebnie. Właśnie się dowiedziałem że ten pierwszy gazownik to znajomy znajomego i napewno będzie niższa cena (ok 2000zł), nie ma co się zastanawiać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość majsterus Opublikowano 4 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2007 a ja myśle że jest co sie zastanawiać.... do 1,0 gaz??? który rok masz tej micry?? w życiu nie założę gazu do tak małego auta 1. brak miejsca 2 znikoma róznica w kosztach co innego do silnia 1,6, 1,8 2,0 2,3 w sumie spalanie wyjdzie takie samo jak w jednostce większej do tego policz stratę wartości - - - - nie - - - kupiłbym większe auto i tam założył gaz bo w micrze wg mnie nie ma to sensu, "za darmo" nie pojedziesz... acha i ustawianie na kompie - to tylko na sekwencji - nikt sie nie bawi w interfejsy do II generacji tylko tester sondy lambda chyba 1,1 wartość i to wszystko w temacie ustawień wiec nie zrobisz sobie tunningu na laptoku aaa - najważniejszy jest dobór odpowiedniego parownika do poj. silnika choć w przypadku 1,0 nie odgrywa to roli Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość piomal Opublikowano 4 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2007 II generacja bardziej niszczy silnik :zdziw: :zdziw: :zdziw: Aaaaaale tu ktoś ostro pojechał może by tak kilka szczegółów? acha i ustawianie na kompie - to tylko na sekwencji - nikt sie nie bawi w interfejsy do II generacji tylko tester sondy lambda Nieprawda, ja mam instalację II generacji i reguluje się ją komputerowo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość gabar5 Opublikowano 4 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2007 a ja myśle że jest co sie zastanawiać....do 1,0 gaz??? który rok masz tej micry?? w życiu nie założę gazu do tak małego auta 1. brak miejsca 2 znikoma róznica w kosztach co innego do silnia 1,6, 1,8 2,0 2,3 w sumie spalanie wyjdzie takie samo jak w jednostce większej do tego policz stratę wartości - - - - nie - - - kupiłbym większe auto i tam założył gaz bo w micrze wg mnie nie ma to sensu, "za darmo" nie pojedziesz... acha i ustawianie na kompie - to tylko na sekwencji - nikt sie nie bawi w interfejsy do II generacji tylko tester sondy lambda chyba 1,1 wartość i to wszystko w temacie ustawień wiec nie zrobisz sobie tunningu na laptoku aaa - najważniejszy jest dobór odpowiedniego parownika do poj. silnika choć w przypadku 1,0 nie odgrywa to roli ad 1. I tak nic nie przewoże ad 2. różnica jest spora (teraz 6l benzyny, po założeniu gazy 8l gazu, a cany wiadomo) ad x. mam też w domu silnik 1,6 (primera p10) i pali nie dużo więcej niż moje 1,0. ad x. w ostatnim moim poście siest wyraźnie napisane, że zastanawiam się nad stag200 lub stag300, a Ty piszesz o II gen :/ czyli, bede mógł sobie robić tunning na laptoku. II generacja bardziej niszczy silnik :zdziw: :zdziw: :zdziw: Aaaaaale tu ktoś ostro pojechał może by tak kilka szczegółów? acha i ustawianie na kompie - to tylko na sekwencji - nikt sie nie bawi w interfejsy do II generacji tylko tester sondy lambda Nieprawda, ja mam instalację II generacji i reguluje się ją komputerowo A no widzisz niszczy silnik, jeżeli oczywiście rozmaniamy o micrze, rozmawiałem z gazownikami i wspominali, że jeżeli dobrze zapamiętałem to jakiś druciuk w przepustnicy się przepala a nie da się go wymienić, więc trzeba kupować część za ok 500zł, musiałbym się dopytać dokładnie, ale podkreślam to występuje akurat w micrach. Co do ustawień II gen, to sterownik al700 i jazda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tjnallpu Opublikowano 4 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2007 Ze Stagiem 200 to raczej dałbym sobie spokój. To już jest historia i żaden porządny gazownik tego nie zakłada. Jak już to Stag 300 albo coś porządniejszego. Nie wiem co masz na myśli mówiąc o tuningu na gazie ale raczej nie ma takich możliwości(ktoś ci jakiś bzdur naopowiadał). Auto musi być ustawione tak jak na benzynie. Jak zaczniesz je wzbogacać na gazie (bo chyba to masz na myśli) to rozjedzie ci się mapa benzynowa i np. bedziesz miał problemy z odpaleniem fury na benzynie, szarpania itp. Jedyna możliwość to zastosowanie wariatora zapłonu i wykorzystanie wyższej liczby oktanowej gazu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość gabar5 Opublikowano 4 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2007 Słowo tunning lpg było jako odpowiedz do majsterus'a. Oczywiście wiem że ma być odpowiednio ustawiona mapa lpg. Pieszesz, że Stag200 to przeżytek, ok, ale samochody na nim jeżdżą i użytkownicy nie narzekają. Proszę o jakieś dokładniejsze informację czym różnią sie te dwa systemy? Bo twierdzenie "Stag 200 to już jest historia i żaden porządny gazownik tego nie zakłada" nie przekonuje mnie o wyższości staga 300. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bullitt Opublikowano 4 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2007 W Twoim przypadku nie wiem czy ten gaz faktycznie jest opłacalny. Skoro twierdzisz że robisz rocznie 18 000 km, co jest raczej bardzo małą wartością moim zdaniem i przy tak małym silniczku raczej wiele nie oszczędzisz, ale dajmy na to proste równanie: benzyna 6 litrów na 100km po 4,20 wychodzi 25,2zł na 100km gaz 8 litrów na 100km po 2.20 wychodzi 17,6zł na 100km Teoretyczna oszczędność po przejechaniu 20 000km czyli trochę ponad roku w Twoim przypadku: benzyna 5040zł gaz 3520zł oszczędność na poziomie 1520zł czyli ponad rok czasu i nadal będziesz jeszcze do tyłu, do tego dochodzi droższy koszt przeglądów, przeglądy i wymiany filtrów gazu u gazowników, trzeba też trochę częściej świece zmieniać więc na Twoim miejscu rozważyłbym to jeszcze raz. Nie jestem przeciwnikiem gazu w samochodzie, ale przy tym silniczku i przy takich przebiegach jak Twoje to raczej średnia impreza. Ja mam 2.0, mam staga 300, od stycznia zrobiłem już ponad 30 000km więc już dawno się zwrócił, ale w Twoim przypadku nie wiem czy warto, oczywiście to Twój wybór, a z własnego doświadczenia to staga 300 mogę polecić, póki co bezproblemowo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość gabar5 Opublikowano 4 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2007 Moje wyliczenia trochę się różnią ponieważ dzisiaj tankowałem (mieszkam o okolicach Płocka - najdoższe jest paliwo na terenie Polski) za 4,57PLN, więc 4,57*6=27,42zł na 100km przy 20.000 (18.000 to była wersja optymistyczna) 5484zł, te same obliczenia dla gazu za 2,20zł dają kwotę 3520zł czyli o 1964zł więcej zapłacę na benzynie, a sama istalacja zrwóci mi się po ponad roku, doliczając do tego przeglądy itp, Myślę, że 1,5 roku i instalację mam za free. Oczywiścię mówie tu o stałych stawkach benzyny i gazy, a z tego co zauważyłem benzyna drożała o większą kwotę niż gaz w okresie ostatniego roku. bullittBardzo dziękuję za wypowiedź, bardzo treściwa i na temat, jeszcze napisz mi różnicę miedzy stagiem200 a 300 i flaszkę stawiam Ale poważnie to nigdzie nie mogę znaleźć sensownie opisanej różnicy miedzy tymi sterownikami, każdy piszę tylko zakładaj 300 bo nowszy, lepszy ale nikt nie wie dlaczego lepszy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bullitt Opublikowano 5 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2007 Ceny faktycznie macie ciekawe, chociaż u nas Verve 98 albo Ultimate 98 też w tych cenach tankuje co do różnic między stagiem 200 a 300 to tak dokładnie się nie zagłębiałem, wiem że 300 ma nowszą elektronikę, może współpracować z samochodami z OBD 2, no i obsłuży wtryskiwacze 1 Ω a stag 200 tylko 3 Ω, chociaż u siebie w stagu 300 mam 3 Ω bo na jedynkach coś tracił parę powyżej 5000 obr. Więc tyle wiem odnośnie różnic między nimi. Coś strasznie drogo te instalki, ja za moją dałem 1850zł, ostatnio z tego co wiem to chodziły po 1950zł ale po 2400 też już spotykałem więc w sumie nie dziwię się. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawcior Opublikowano 6 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2007 ja mam micre na gazie..od ponad 130 tysiecy km smigam na instalacji BRC Just..i bardzo sobie chwale..rocznie robie ok 40 tysiecy KM wiec duzo...i oszczednosci sa wymierne..pali tak na trasie 7,5-9 litrow zalezy jaksie cisnie..jak gaz w podlodze i predkosci 150-170 to 10 zje...a jak do 115 w trasie to 8:)..grunt to dobrze wyregulowana instalka i dobry warsztat. zmienialem niedawno parwonik, a takto tlyko regulacja cook 15 tysiecy KM i jest oki ...tak wiec smialomoge powiedziec..ze gaz 2 gen. w Micrze nie jest taki zly..a jakkoniecznie chce sie poscigac to wlaczam na PB..i jazda... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.