Guest Rado Posted May 14, 2006 Share Posted May 14, 2006 Witam. Mam pytanie do znawców tematu czy pompa wtryskowa z primery 91-95r (2.0D) jest taka sama jak w nissanie N14 2.0 DLX z 95r ? Obecna pompa w N14 coraz bardziej mi cieknie. Tak na oko gdzieś z górnej części. Zastanawiem się czy nie wymienić na pompe z primery. RZ. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jasiu666 Posted May 14, 2006 Share Posted May 14, 2006 to są te same silniki CD20, natomiast wiem że bywały różne pompy. Jednak prawdopodobnie można je stosować zamiennie (takie samo mocowanie, wyprowadzenia, wartości ciśnień). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest pawel_24 Posted May 14, 2006 Share Posted May 14, 2006 Jak leci z górnej czesci to napewno z pokrywki u mnie tez tak było zdjołem dekielek wymieniłem uszczelke za 1 zł kupiłem w sklepie z czesciami do ciągników i było ok Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rado Posted May 14, 2006 Share Posted May 14, 2006 A mocno ci leciało ? Bo mi tak 1 litr na 100km wycieknie. RZ. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
osa Posted May 14, 2006 Share Posted May 14, 2006 u mnie tez cieklo uszczelka orginalna nissana oklo 20 zl wiec niewielki problem a koszt naprawy w warsztacie to cos okolo 300 zl ale wiesz na czym stojisz a kupisz pompe i moze sie okazac ze tez cieknie pozdro Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rado Posted May 15, 2006 Share Posted May 15, 2006 Miałem okazje kupić pompe nówke do primery 91-95r za 900zł Ale pójde chyba w naprawę starej. Chyba, że po rozebraniu koaże się, że stan obecnej jest fatalny. RZ. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Eden Posted May 16, 2006 Share Posted May 16, 2006 ja za uszczelke dalem 5 zl i facet mi wymienil za 80zl a tez mi mocno cieklo ze za mną siwy dym bo ropa kapala na wydech i wiatr ja pod autem do tylu przepychal myslalem nawet ze sie auto pali wymien uszczelke i bedzie GIT Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rado Posted June 12, 2006 Share Posted June 12, 2006 Witam. Dałem do zrobienia tą pompe. Wymienili uszczelkę niby poustawiali wszystko i teraz mam: 1. Jest bardziej mułowaty. 2. Pali 7,5 ON a przed naprawą palił 4.8 - 5.2 ON. RZ. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest bart1awo Posted June 13, 2006 Share Posted June 13, 2006 Czy "dales do zrobienia" oznacza, ze odkreciles pompe od silnika i oddales do jakiegos serwisu ? Nie mogli wymienic tej uszczelki "na samochodzie" bez demontazu pompy? Jesli pompa rzeczywiscie byla zdemontowana, to moze zostala zle ustawiona na pasku zebatym (wtrysk jest nie w tym momencie co trzeba - nawet jeden zabek na pasku robi duuuuza roznice), bo chyba wewnatrz pompy nic nie "regulowali" ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Devill_2005 Posted June 13, 2006 Share Posted June 13, 2006 ze sie spytam az takich problemow z pompa nie mam moja sie tylko poci z gornej czesci ale jak wyglada wymiana uszczelki w pompie od silnika cd17? Tez trzeba wyciagac pompe czy mozna dokonac wymiany przy zalozonej pompie? np. jak wymienialem uszczelke pod kopulka przy renault to mialem jedynie do odkrecenia 4 sruby i "gaz" bez zadnych innych meczarni, ale patrzac na to co piszecie o nissanach to zaowazylem ze z nimi jest wiecej zabawy! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
osa Posted June 13, 2006 Share Posted June 13, 2006 nie wiem dokladnie jak wyglada pompa wtryskowa w silniki cd17 ale w cd20 napewno da sie to zrobic bez wyjmowania pompy z samochodu wystarczy odkrecic dekielek od gory zreszta znalazlem zdjecia na dysku wiec zapodam jak to wyglada po rozebraniu Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest bart1awo Posted June 14, 2006 Share Posted June 14, 2006 Osa, mam pytanko: czy ta (w domysle Twoja) pompa, a wlasciwie samochod ma obrotomierz ? Jesli tak, to czy wiesz ktora zlaczka od pompy odpowiada za impulsy do obrotomierza ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest axg Posted June 14, 2006 Share Posted June 14, 2006 To ja tez podlacze sie z pytaniem . A mianowicie chodzi mi o ten zawor za pompa ( od przegrody silnika ) ktory reguluje zimne obroty jalowe. Dochodza do niego dwa przewody gumowe , przy zimnym silniku powinien dac wiekszy gaz , a w miare nagrzewania silnika zmniejszac obroty. U mnie tak jak by nie dzialal, podejzewam ze moze sie zatarl bo reczne uciskanie powoduje opor, czy da sie go jakos odrecic bez wyciagania calej pompy ? Czym jest sterowany ten zawor ? olej czy plyn chlodniczy ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest bart1awo Posted June 14, 2006 Share Posted June 14, 2006 To ja bezczelnie podlacze sie jeszcze raz (odbiegajac troche od tematu) - pytanko do kolegi agx: widze, ze troche orientujesz sie w tej pompie - moze wiesz, jaka moze byc przyczyna, ze po kilkunastominutowej jezdzie, kiedy silnik sie juz dobrze zagrzeje, jego obroty sa troche podwyzszone (nie potrafie powiedziec o ile - nie mam obrotomierza, ale tak na oko o jakies 300-400 obr. ), a po chwili pracy na biegu jalowym spadaja do normalnych wolnych ? Podejrzewam, ze to wlasnie za pczyczyna tych dzwigienek i zaworkow przy pompie, ale ktory z nich moze byc za to odpowiedzialny? Bo jak sam wiesz, jest ich tam troche... A ten zaworek z dwoma wezykami u mnie tez stawia opor, i nie podnosi obrotow przy zimnym silniku, wiec pewnie tez jest zatarty (nawet nie wiedzialem, ze powinien podnosic obroty)... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
osa Posted June 14, 2006 Share Posted June 14, 2006 Osa, mam pytanko: czy ta (w domysle Twoja) pompa, a wlasciwie samochod ma obrotomierz ? Jesli tak, to czy wiesz ktora zlaczka od pompy odpowiada za impulsy do obrotomierza ? Niestety w moim nie ma obrotka wiec nie pomoge w tej kwestji Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest raveland Posted June 15, 2006 Share Posted June 15, 2006 tez mi pompa ciekla mechanik powiedzial ze leci z tamtad gdzie wchodzi linka do niej duzo nie cieklo nawet nie zauwazylem zwiekszonego "spalania" ale oddalem do regeneracji koszt 200zl + gwarancja na 1 rok co do impulsu z pompy to byl taki temat nawet dawalem zjdecie poszukaj Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest axg Posted June 15, 2006 Share Posted June 15, 2006 To ja bezczelnie podlacze sie jeszcze raz (odbiegajac troche od tematu) - pytanko do kolegi agx: widze, ze troche orientujesz sie w tej pompie - moze wiesz, jaka moze byc przyczyna, ze po kilkunastominutowej jezdzie, kiedy silnik sie juz dobrze zagrzeje, jego obroty sa troche podwyzszone (nie potrafie powiedziec o ile - nie [cut] Ze sie orientuje to za duzo powiedziane , wiem gdzie sa najwazniejsze elementy i to wszystko. Musisz poszukac na forum , bo ktos juz opisywal podobny problem. Jesli masz duzo zaworow podcisnieniowych to masz troche inny silnik niz moj. Moj nie ma zaworow podcisnieniowych przy kolektorze dolotowym, nie ma przeplywomierza, brak w nim takze rezystorka na pompie ( obudowany plastikowa czarna oslona ). Moj to CD20 a twoj prawdopodobnie to CD20E, ale moge sie mylic. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest bart1awo Posted June 16, 2006 Share Posted June 16, 2006 axg, moj silnik to tez CD20, te z literka E to chyba dopiero od 96 albo 97r. zaczeli monotowac. Postaram sie zrobic zjecie pompy, to pokaze na nim, ktore lementy mialem na mysli, moze bedziesz znal ich znaczenie. raveland, tak, pamietam tamto zdjecie, ale nie widac na nim, skad DOKLADNIE wychodzi ten kabelek... Widac tylko jakies zlaczki przymocowane przy pompie. Wiec jesli juz temat wrocil, to moze moglbys zrobic jeszce jakies dokladniejsze fotki ? Chodzi mi o wskazanie, w ktorym miejscu obudowy pompy jest przeprowadzony ten kabelek od wewnatrz pompy na zewnatrz. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rado Posted June 28, 2006 Share Posted June 28, 2006 Witam. Pompa w moim przypadku została wymontowana z samochodu i pojechała do uszczelnienia. Dostałem rok gwarancji co nie zmienia ze pali 7,5 i jest słabszy. Goście co wyciągali pompe i wkładali z powrotem wykluczają złe zamontowanie pompy. W tym tygodniu jedzie cały samochód do rekalmacji. Pozdro. RZ. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest oloz Posted January 15, 2009 Share Posted January 15, 2009 Witam,cieknie pompa , dość sporo , prosto na rozrusznik, czy nie będzie większych problemów ze zdjęciem dekla z pompy celem włożenia nowej uszczelki , nie trzeba czegoś dodatkowo w pompie podczepiać , zahaczać albo coś ??? jaka uszczelka ? pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.