Guest Wotson Posted May 14, 2006 Share Posted May 14, 2006 Witam. Muszę u siebie wymienić pompę wspomagania - problemy z ciągle pojawiającymi się opiłkami w oleju i stosunkowo kiepskim wspomaganiem. Do tego modelu nie mogę od jakiegoś czasu znaleźć pompy i tu mam pytanie - od których modeli pasuje? Np. na stronie sklepu Inter Cars wskazane jest, że pasuje od P-10 2.0 D: "Pompa wspom ukł kier Nissan PRIMERA (P10) 2.0 (SR20DE) 06.90-06.96; (P11) 2.0TD (CD20T) 09.96-" indeks: 4907-02-0635R (tu zaznaczam, że oczywiście nie mam pieniędzy na nową). W internecie znalazłem taką od P-10. Czy mogę ją brać? Ewentualnie może jeszcze jakieś inne rozwiązania. Z góry dzięki za wszystkie informacje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jaano Posted May 14, 2006 Share Posted May 14, 2006 z pompa trzeba uwazac - ja wymienilem moja, bo lala - moj mechanik (kuzyn) znalazl mi jakas, ale jak kupowal to do konca nie bylo wiadomo czy nie bedzie lala! chyba tez nie mialem z diesla ale nie dam glowy, moze ktos wymienial i bedzie b.zorientowany? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest adamm Posted May 15, 2006 Share Posted May 15, 2006 a nie zastanawiałeś się żeby oddać swoją do regeneracji? W sumie kupowanie pompy używanej to dość duże ryzyko. Nawet jeśli pasuje od P10, to kto zgadnie ile taka pompa ma przejechne i czy będzie w pełni sprawna? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Wotson Posted May 15, 2006 Share Posted May 15, 2006 Zastanawiałem się nad regeneracją tej pompy ale też ciężko w moim regionie znaleźć kogoś kto to robi. A co do pompy z P-10 to masz rację - mogło to teoretycznie biorąc być autko z dużym przebiegiem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arkadio M Posted April 4, 2012 Share Posted April 4, 2012 siema, nie będe zakładał nowego tematu bo i tak jest już za dużo pt. pompa wspomagania... sytuację mam taką : na zimnym silniku wspomaganie działa słabo( tak jakby przerywało) i piszczy (chyba pasek), biorę 2 os, która kręci kierownicą a ja widzę że wtedy pasek zwalnia, tzn wolniej się kręci. - czy to jest oznaka że napewno pompa wsp. do wymiany? czy wymiana paska i płynu wystarczy? dodam że gdy przejadę trochę km i sie ugrzeje silnik to działa wsp i piszczy TYLKO przy max skręcie kół. najbardziej mnie ciekawi to dlaczego ten pasek wolniej się kręci?? mam nadzieję ze pomożecie bo 1 ziomek mówi: to tylko pasek, a 2 : napewno pompa do wymiany... pzdr i już oddzielny problem czy to warto regenerować czy lepiej kupic uzywkę? :] Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gawa Posted April 5, 2012 Share Posted April 5, 2012 a ja powiem tak : jeżeli pompa za mocno nie hałasuje i nie ma wycieku to wymień sobie płyn i podciągnij pasek i jeździj dalej. W pompie wspomagania nie ma się co zepsuć. Ja spotkałem się z dwoma rodzajami pomp , jedne są łożyskowane na łożyskach tocznych a drugie są łożyskowane ślizgowo. Regeneracja pompy wspomagania polega tylko na wymianie łożyska tocznego i uszczelniacza , a w pompach gdzie jest łożysko ślizgowe tylko wymienia się uszczelniacz. Miałem przyjemność regenerować takie pompy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bart-qlka2 Posted April 5, 2012 Share Posted April 5, 2012 A ja powiem coś zupełnie z innej beczki. Mi w zimie też zaczął piszczeć pasek. To sobie myślę będzie chwila to podciągnę. Sprawa niby prosta poluzowałem toż boczną śrubkę i kręciłem tą od naciągu pompy ale coś nie bardzo chciała iść. Odkręciłem całą tą górną szynę do regulacji, chwytam pompę a ona coś luźno chodzi. Kiedyś już miałem taką sytuację że poluzowały się takie blachy pośrednio mocujące ją do korpusu silnika. Ale tym razem okazało się że gdzieś wywiało główną śrubę na której trzyma się pompa !!! Taka długa śruba z dołu pompy. Moja pompa trzymała się jedynie na pasku i na tym naciągu. Silnik się trochę telepie i widoczni drgania zrobiły swoje. Śrubę najwygodniej wkręcać zdejmując przednie koło i osłonę przeciwbłotną. Pozdrawiam. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arkadio M Posted April 22, 2012 Share Posted April 22, 2012 no i dzieki za odp, tak właśnie kombinowałem żeby pasek zmienić ( przy okazji pozostałe paski też ) i płyn. i zobaczymy, dam znać napewno. jak nie pomoże to wymienię pompę, ale nei ma teraz co gdybać;)później dam znać... pzdr! edit:) : i w końcu wymieniłem pasek i płyn i już nic nie piszczy i wspomaganie działa ok:) polecam wszystkim tak jak Kolega Gawa kilka postów wyzej radzi: jeśli pompa nie wydaje dziwnych dźwięków itp to wymieniajcie pasek i płyn i powinno być oka:) byłem już bliski kupna używanej pompy wsp... a tak to hajs został w portfelu:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.