Gość kazek Opublikowano 15 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2006 mam takie pytanie ja długo świeci się wam kontrolka oleju po odpaleniu silnika, np rano lub po dłuższym postoju, mi się wydaje ze umnie trwa to wieczność , może 1,5 do 2 sekund, jaka jest norma :?: czy to oznacza , że jak dłuzej się świeci na początku, że olej jest bardzo dobrze filtrowany :?: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość majka Opublikowano 15 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2006 Witam. U mnie gaśnie natychmiast. Niskie ciśnienie oleju masz możliwe :sad: Cytat z książki: " ...Za pomocą manometru można zmierzy ciśnienie oleju. Oczywiście potrzeba taka zachodzi wtedy, gdy ciśnienie jest bardzo niskie, co przejawia się na przykład bardzo powolnym gaśnięciem lampki kontrolnej ciśnienia oleju..." Jak życzysz to mogę wyczyta jeszcze prawidłowe wartości ciśnienia. pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kazek Opublikowano 15 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2006 następne odpalenia i kontrolka gaśnie w mgnieniu oka, mi się wydaje, że przy pierwszym odpaleniu znim olej się przeciśnie prze filtr to trochę mu czasu zajmie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość majka Opublikowano 15 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2006 Spróbował bym na twoim miejscu wymienic filtr oleju. http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.php?t=16546 -Ostatnie posty tego for przejżyj :grin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kazek Opublikowano 15 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2006 przejżałem posty, ale nic mi niedzwoni, nie zauważyłem u siebie takich objawów, trzeba bedzie poszukać filtrów Manna albo Knechat , może mają w sklepach moto Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość majka Opublikowano 15 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2006 trzeba bedzie poszukać filtrów Manna albo Knechat , może mają w sklepach moto Praktycznie w każdym szanującym się sklepie, jeśli nie ma czegoś na stanie, można zamówić wszystko co nas interesuje. Czasem trza tylko trochę poczekać... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 15 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2006 u mnie ok. 1 sek na oleju ktorego urzywam jedynie do płukania silnika czyli LOTOS 10w40. Natychmiast znika po dopaleniu na Midlandzie 5w40, Mobilu 5w50, albo na Platinium 0w30... O innych olejach się nie wypowiem bo nie miałem z nimi styczności. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jarkk Opublikowano 16 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2006 ku mnie podobnie jest jak u kazka około 1 sek, ale tylko na zimnym silniku, filtr -> filtrona, przy następnej wymianie trzeba bedzie Manna albo Knechta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość heineken72 Opublikowano 16 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2006 Panowie ja miałem poprzednio filtrona i olej mineralny shell uniwersalny kontrolka gasła ponizej sekundy po zmianie mam tez filtrona ale olej Orlen diesel 2 kontrolka gaśnie rano długo... nawet po 3 sekundach wniosek: olej gorszy, filtr oki nie wiem tylko czy on całkowicie spływa z filtra i zanim sie napełni olejem to musi minac te 3 sekundy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siwy77 Opublikowano 16 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2006 u mnie na mobilu 5W50 i filtrze nissanowskim gasnie moment, nawet na zimnym silniku, no moze z 0,5s sie swieci Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tronix50 Opublikowano 16 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2006 kontrolka gaśnie po około0,5 do 1 sek i jest oki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kazek Opublikowano 17 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2006 czyli, sumując czas świecenia kontrolki cisnienia oleju zależy od filtra oleju, czy jeżeli nie gaśnie od razu, to może to mieć wpływ negatywny na silnik czy nie :?: :roll: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość heineken72 Opublikowano 17 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2006 sumując... to chyba bardziej jest zależny od zastosowanego oleju... ja poprzednio miałem ten sam filter i było ok. Im dłuzej sie swieci tym gorzej dla silnika, zanim pompa napełni olejem filtr, który w nocy wyciekł do miski to silnik chodzi pewnie na smarowaniu na pół gwizdka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość axg Opublikowano 17 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2006 Wczesniej jezdzilem na mobilu 15W40 i filt z JC, kontorlka od oleju gasla po ok 2-4 sek. Teraz zmienilem na Castrola 10W40 i filtr MANN'a , kontrolka gasnie natychmiast po zapaleniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość heineken72 Opublikowano 17 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2006 axg... to Ty z minerała na pólsyntetyk wróciłeś ... a wycieków nie ma czasem nowych? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość silenthill Opublikowano 17 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2006 A propo oleju. Czy to prawda że im starszy silnik to trzeba lać półsyntetyk bo jak dałem mechanikowi olej MOBIL pełen syntetyk 5w50 to mi powiedział że ten jest za rzadki i powinienem lać półsyntetyk. Dodam że jeżdżę na tym oleju jakie 6ty km i nic mi się nie dzieje. Kontrolka oleju ganie mi prawie natychmiast. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość axg Opublikowano 17 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2006 axg... to Ty z minerała na pólsyntetyk wróciłeś ... a wycieków nie ma czasem nowych? Tak, zmienilem z minerala Mobil S 15W-40 na Castrol GTD Magnated 10W-40. Od wymiany zrobilem dopiero ok 300km, ale wyciekow narazie brak. Dodam ze jak narazie jestem zadowolony, silnik "lzej zapala " czuje to po rozruszniku, chociza wczesniej nie mialem problemow z zapalaniem. Po uruchomieniu nie slysze popychaczy, ktore przy mineralu dzwonily przez kilka sek po uruchomienu samochodu. Autko jak by ciszej pracowalo. Pojezdze jeszcze troche i napisze czy sie cos dzieje czy nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 17 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2006 Czy to prawda że im starszy silnik to trzeba lać półsyntetyk Nie zgadzam się z tą opinią - trzeba dalej smigać na syntetyku a jak pojawią się wyciaki to trzeba zmienić uszczlniacz ktory jest za to odpowiedizalny a nie lać gorszy tzn gestrzy olej. A może najlepiej odrazu Motodoktora zalać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siwy77 Opublikowano 17 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2006 wg mnie to 50/50. U mnie byl zalany pelny syntetyk przy przebiegu 185 tys. km.Jak zmienialem olej to w warsztacie powiedzieli ze wypadaloby zalac juz polsyntetykiem. Ale po co mam lac polsyntetyk jesli silnik brykal na pelnym syntetyku i nie bylo zadnych wyciekow ani nie bral oleju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość heineken72 Opublikowano 17 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2006 fajnie... wszyscy sobie chwala rzadsze oleje ale jak tu dogodzić silnikowi który ma min 220 kkm. Zaleje ... uszcześliwie go na chwile ... wszystko wypłucze .. i bede znaczył swój teren olejem jak robią to zwierzątka . ostatnio zalałem znów minerała.... czytałem forum... i lekkam się pólsyntetyka jak młoda dziwka.... (psss sorrry ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Raf4rb Opublikowano 18 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2006 Ja mam naganiane 245kkm i dalej śmigam na półsyntetyku, jak przyprowadziłem auto z Belgii (189kkm) to zalane było jakieś gówno, bo Mobil 10W40 po dwóch dniach od wymiany był czarny jak smoła, teraz po kilku wymianach olej jest czysty nawet po 10kkm, nigdzie nie cieknie więc narazie nic nie zmieniam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość aquator Opublikowano 18 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2006 A ja mam przejechane 208 tys. i jeżdżę na mobilu 15w40-( kupiłem miesišc temu p10 2.0) i taki kto zalał półtora miesišca temu-niewiadomo na jakim jeżdził przedtem(w belgii). Wszystko gra jak narazie i nic nie cieknie,kontrolka oleju ganie od razu. Na kartce po wymianie jest notatka,że następna wymiana przy 213tys. ALE JA CHCE MU WYMIENIĆ NA MOBIL 10w40-półsyntetyk bo podobno bardziej zalecany-ale czy napewno? I więcej pojeżdzi na takim oleju i bardziej chroni silnik... Ale żeby nie wypłukał.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jarkk Opublikowano 18 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2006 Może przesadizłem z tą sekundą (jest mniej), ale zauważyłem pewną regułę, jak postoi przez noc (równe podłoże) to zaraz po zapaleniu gaśnie, a jak przez dzień (pod firmą - pod górkę) to chwilkę się świeci. Zobacze jak to dziś bedzie, czy to zależy od tego... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waldek750 Opublikowano 18 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2006 Miałem podobny problem, gasła po 6 - 8 sek, po krótkim postoju po 1 - 2 sek, czego ja się nie naczytałem na forum, i nasłuchałem od pseudo mechaniorów ,to nie taki filtr, to nie taki olej (jeżdżę na castrolu 10w40 magnat.), to naprężacz łańcucha rozrządu, itp itd, za odkręcenie miski i wyczyszczenie smoka pompy chciał mechanik 250 zeta (klubowy :-) ),sam odkręciłem michę olejową, wyczyściłem z gęstawego oleju i WYMIENIłEM na NOWA uszczelkę smoka pompy oleju (oring), olej kupilem w "Caerfurze" i już zleciało prawie 10 miechów i jest bdb. POZDRAWIAM primera p10 INVITATION 1996r Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość PiotrPCX Opublikowano 18 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2006 Witam, Jestem przed zmiana oleju, niektórzy z Was polecają filtry Manna lub Knechta. Jak wyglądaja Wasze doswiadczenia z filytrami Boscha??? Są one w Toruniu łatwiej dostępne. Z góry dzięki za odpowiedź. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.