Guest erbe Posted May 24, 2006 Share Posted May 24, 2006 Witam! Proszę o zwięzłą instrukcję, jak w warunkach "parkingowych" uzupełnić olej w skrzyni biegów (manualnej). Nawet nie wiem gdzie jest ten korek. Zauważyłem plamy pod autem i kiepsko chodzącą skrzynię. Nie wiem na ile starczy oleju, a do umówionego mechanika musze trochę przejechać. Ehhh... i to dwa tygodnie po naprawie. Ps: wiem, że po uwaznym przejrzeni uforum coś na ten temat znajdę, ale potrzebuję naprawdę szybkiej i zwięzłej instrukcji. Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest azuk Posted May 29, 2006 Share Posted May 29, 2006 Korek wlewowy jest na bocznej ścianie skrzyni biegów od przodu. potrzebny jest klucz kwadratowy wpuszczany. Sposób na dolanie wypróbowałem na Nissanie Micra- kupujesz lejek i przewód igielitowy o przekroju pasujacym na końcówkę lejka. Jeden koniec rurki wkładamy przez otwór po wykręceniu korka i można wlać przez lejek sprawnie olej do skrzyni biegów. Najwiekszy problem to zdobycie klucza, ja poprostu pożyczyłem w warsztacie.Powodzenia. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest erbe Posted May 29, 2006 Share Posted May 29, 2006 Korek wlewowy jest na bocznej ścianie skrzyni biegów od przodu. potrzebny jest klucz kwadratowy wpuszczany. Sposób na dolanie wypróbowałem na Nissanie Micra- kupujesz lejek i przewód igielitowy o przekroju pasujacym na końcówkę lejka. Jeden koniec rurki wkładamy przez otwór po wykręceniu korka i można wlać przez lejek sprawnie olej do skrzyni biegów. Najwiekszy problem to zdobycie klucza, ja poprostu pożyczyłem w warsztacie.Powodzenia. Dzięki ;-) Myślałem, że "parkingowym" sposobem dolanie oleju do skrzyni nie będzie sprawiało większego problemu. Przekonałem się, że tak naprawdę to dostęp do korka jest marny i trzeba skorzystać z kanału. W moim przypadku po naprawie skrzyni biegów pojawiła się nieszczelność na łączeniu skrzyni z silnikiem. Jednak (po dwóch tygodniach od naprawy) dolewka nie była konieczna, mimo plam pozostawianych na asfalcie. Wróciłem do speca i poprawił robotę. Teraz instynktownie codziennie zaglądam pod samochód i na razie wszystko gra ;-). Na wszelki wypadek wypytałem o wszystko i w razie czego już chyba sam doleję oleju. Dzięki "Azuk" za instrukcję. Pozdrawiam. Temat raczej do zamknięcia. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.