Guest suspicious Posted May 26, 2006 Share Posted May 26, 2006 z góry przepraszam moderatorów za dodanie nowego tematu, ale bardzo zależy mi na tych informacjach, a boję się że jesli temat http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.php?t=11757 "wskoczył" na drugą stronę to nie uzyskam odpowiedzi chodzi mi o sworznie jak w temacie, a nie wiem o jakim modelu piszą forumowicze w podanym powyżej temacie dowiadywałem się w kilku warsztatach i sklepach i jedni twierdzą że w tym modelu nie praktykuje się wymiany samych sworzni, a inni że da radę to zrobić, zaznaczam że chodzi o P11 jeśli opierać się na wiadomościach z forum to w P10 nie problemu :wink: z wymianą samego sworznia i w związku z tym lekko zgłupiałem ... a szczególnie kiedy znlazłem w ofercie JAPPPARTS sworzeń, który pasuje do wahacza P11 i P10 http://www.japparts.pl/www/index.php?&...ctinfo&_row[j_indexjc]=J11005&_hig[j_rok]=1990&_hig[j_poj]=2000D&_hig[j_silnik]=CD20&_hig[j_nadw]=P10E proszę o wyjaśnienie czy rzeczywiście w P11 można wymienić ten sworzeń i czy będzie to ten sam sworzeń co w wahaczu do P10, jesli tak to czy aby go wymienić konieczne jest zdemontowanie całego wahacza wiem że najlepszym rozwiązaniem byłoby wziąć do ręki wachacze od obu modeli i porównać, pomierzyć suwmiarką, ale niestety nie mam takiej możliwości gdyż w mojej "wiosce" te części są tylko na zamówienie :x dziekuję z góry i licze na jakies wskazówki Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kristobal Posted May 26, 2006 Share Posted May 26, 2006 Na pewno można wymienić sworznie w dolnych wahaczach w P11. Ja u siebie jakiś czas temu wymieniałem i nie było kłopotu. Należy wyjąć wahacz i wybić stary sworzeń (u mnie wychodził dosyć opornie), a na jego miejsce założyć nowy. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jurgenik Posted May 26, 2006 Share Posted May 26, 2006 Jak najbardziej można to zrobić w P11. Koszt sworznia to około 50 zł. Przerabiałem temat kilka razy. Nie kupuj sworzni belgijskich - chyba SIDEM i hiszpańskich. Wystarczały mi na około 20kkm. Teraz mam japońskie ale nie pamiętam firmy i od 80kkm spokój. Przy okazji po zdjęciu dolnego wahacza sprawdź pozostałe dwa jego narożniki, zwłaszcza tą dużą kulę - potrafi się rozwulkanizować i wtedy wahacz na złom już się tylko nadaje. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest suspicious Posted May 26, 2006 Share Posted May 26, 2006 dzięki wielkie Kristobal i Jurgenik! jednak są na świecie życzliwi ludzie :mrgreen: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KURCZAK Posted May 27, 2006 Share Posted May 27, 2006 można wymieniac sworznie w P11 tylko nie kupuj koreanśkich JC ja takie kupiłem bo innych nie było i po 1tys kilometrów sie wybiły. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest DuMonde Posted May 27, 2006 Share Posted May 27, 2006 Mozna wymienic.wlasnie to u siebie zorbilem.Sworzenie wahacza i tuleje wymienione.Jak juz to wymieniasz to wymien sobie przy okazji łączniki stabilizatora bo po wymianie sworzni i tulej moga doistac luzu i ci troche klepac.Jesli chodzi o firme - proponuje "555" lub "Three Five" jak kto woli.Ja jestm zadowolony.Pozdro Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest suspicious Posted May 28, 2006 Share Posted May 28, 2006 jeszcze raz dziękuję za pomoc Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
p_flori Posted June 1, 2006 Share Posted June 1, 2006 sforznie dostaniesz w JC, przy odrobinie szcęścia wybijesz bez zdejmowania wahaczy - konieczna jest kontrola zbieżności po w/w wymianie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jaano Posted June 1, 2006 Share Posted June 1, 2006 ...zawsze japonskie najlepsze ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest suspicious Posted July 1, 2006 Share Posted July 1, 2006 witam, wymieniłem właśnie sworznie dolnych wahaczy, dodatkowo gumy pod stabilizatorem i łączniki stabilizatora i za robociznę zapłaciłem 140 PLN, według Was to dużo, mało ? pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jost Posted January 9, 2007 Share Posted January 9, 2007 z tego co piszecie, to jeśli mam p11 a właściwie wp 11 bo to kombi to bez problemu można zmienić sworzeń dolnego wahacza? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest cornholio78 Posted January 9, 2007 Share Posted January 9, 2007 a czemu nie? zerknij do sklepu interentowego hurtowni intercars, jest tam katalog on-line Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jost Posted January 9, 2007 Share Posted January 9, 2007 ok dzięki za odpowiedź, wahacz ok 130 zł a sworzeń 30 zł różnica znacząca jeszcze raz dzięki cornholio78 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest cornholio78 Posted January 9, 2007 Share Posted January 9, 2007 jost, wydaje mi się że patrzyłes na wahacz GÓRNY (który chyba występuje tylko w wersjach hatchback i sedan a nie kombi) Wahacz dolny jest droższy i ma inny kształt. Nie kupuj 4maxa - tylko febi - chyba 270zł. same tulejki i sworzeń są tansze, jednak mogą być do wymiany wszystkie te elementy, albo może byc problem przy ich wtłaczaniu w stary wahacz albo że wahacz jest zmęczony lub krzywy i całą oszczędność diabli wezmą. Sprawdź w warsztacie jakie sa możłiwosći, czy na pewno tylko sworzeń, ile wymiana itp. Nieraz taniej się wydaje a w koncu wychdzi drozej. uzupełnij profil, podaj też model auta w podpisie, będzie łatwiej w razie niektórych pytań Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest DjQwasek Posted April 12, 2007 Share Posted April 12, 2007 Mam pytanie. Czy wymieniał ktoś z Was tulnią tuleję dolnego wahacza z przodu - przykręconą śrubami. Czy duzo sie trzeba natrudzić zeby zrobić to samemu czy lepiej odrazy jechać do fachowca? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest rrrobert Posted May 25, 2007 Share Posted May 25, 2007 Mam pytanie. Czy wymieniał ktoś z Was tulnią tuleję dolnego wahacza z przodu - przykręconą śrubami. Czy duzo sie trzeba natrudzić zeby zrobić to samemu czy lepiej odrazy jechać do fachowca? No właśnie robił to ktoś? Da się to wbić młotkiem czy tylko na prasie? Wożę te tuleje w bagażniku od tygodnia i nie wiem czy wymieniać czy nie. Przed wymianą wahaczy górnych na szarpakach te tuleje mocno pracowały ruszały się całe wahacze facio zalecił wymianę kupiłem TRW LUCAS za 160 zł 2 szt. Po wymianie górnych wahaczy pojechałem do faceta znowu i okazało się, że tuleje są sztywne i już teraz nie wiem wymieniać czy oddać do sklepu. Podważając łyżką wahacze w tulejach pracują z tym, że nie wiem jak mocno mogą się ruszać i czy w moim przypadku nie chodzą za mocno. Zastanawiam się czy pozostawienie starych tulei nie przyspieszy zużycia reszty elementów zawieszenia a szczególnie nowych wahaczy. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.