Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

[P11] sworznie dolnych wachaczy


Guest suspicious
 Share

Recommended Posts

Guest suspicious

z góry przepraszam moderatorów za dodanie nowego tematu, ale bardzo zależy mi na tych informacjach, a boję się że jesli temat http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.php?t=11757 "wskoczył" na drugą stronę to nie uzyskam odpowiedzi

chodzi mi o sworznie jak w temacie, a nie wiem o jakim modelu piszą forumowicze w podanym powyżej temacie

dowiadywałem się w kilku warsztatach i sklepach i jedni twierdzą że w tym modelu nie praktykuje się wymiany samych sworzni, a inni że da radę to zrobić, zaznaczam że chodzi o P11

jeśli opierać się na wiadomościach z forum to w P10 nie problemu :wink: z wymianą samego sworznia

i w związku z tym lekko zgłupiałem ...

a szczególnie kiedy znlazłem w ofercie JAPPPARTS sworzeń, który pasuje do wahacza P11 i P10

http://www.japparts.pl/www/index.php?&...ctinfo&_row[j_indexjc]=J11005&_hig[j_rok]=1990&_hig[j_poj]=2000D&_hig[j_silnik]=CD20&_hig[j_nadw]=P10E

proszę o wyjaśnienie czy rzeczywiście w P11 można wymienić ten sworzeń i czy będzie to ten sam sworzeń co w wahaczu do P10, jesli tak to czy aby go wymienić konieczne jest zdemontowanie całego wahacza

wiem że najlepszym rozwiązaniem byłoby wziąć do ręki wachacze od obu modeli i porównać, pomierzyć suwmiarką, ale niestety nie mam takiej możliwości gdyż w mojej "wiosce" te części są tylko na zamówienie :x

 

dziekuję z góry i licze na jakies wskazówki

Link to comment
Share on other sites

Na pewno można wymienić sworznie w dolnych wahaczach w P11. Ja u siebie jakiś czas temu wymieniałem i nie było kłopotu. Należy wyjąć wahacz i wybić stary sworzeń (u mnie wychodził dosyć opornie), a na jego miejsce założyć nowy.

Link to comment
Share on other sites

Guest jurgenik

Jak najbardziej można to zrobić w P11. Koszt sworznia to około 50 zł. Przerabiałem temat kilka razy. Nie kupuj sworzni belgijskich - chyba SIDEM i hiszpańskich. Wystarczały mi na około 20kkm. Teraz mam japońskie ale nie pamiętam firmy i od 80kkm spokój. Przy okazji po zdjęciu dolnego wahacza sprawdź pozostałe dwa jego narożniki, zwłaszcza tą dużą kulę - potrafi się rozwulkanizować i wtedy wahacz na złom już się tylko nadaje.

Link to comment
Share on other sites

można wymieniac sworznie w P11 tylko nie kupuj koreanśkich JC ja takie kupiłem bo innych nie było i po 1tys kilometrów sie wybiły.

Link to comment
Share on other sites

Guest DuMonde

Mozna wymienic.wlasnie to u siebie zorbilem.Sworzenie wahacza i tuleje wymienione.Jak juz to wymieniasz to wymien sobie przy okazji łączniki stabilizatora bo po wymianie sworzni i tulej moga doistac luzu i ci troche klepac.Jesli chodzi o firme - proponuje "555" lub "Three Five" jak kto woli.Ja jestm zadowolony.Pozdro

Link to comment
Share on other sites

sforznie dostaniesz w JC, przy odrobinie szcęścia wybijesz bez zdejmowania wahaczy -

konieczna jest kontrola zbieżności po w/w wymianie.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...
Guest suspicious

witam, wymieniłem właśnie sworznie dolnych wahaczy, dodatkowo gumy pod stabilizatorem i łączniki stabilizatora i za robociznę zapłaciłem 140 PLN, według Was to dużo, mało ?

 

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...
Guest cornholio78

jost, wydaje mi się że patrzyłes na wahacz GÓRNY (który chyba występuje tylko w wersjach hatchback i sedan a nie kombi)

Wahacz dolny jest droższy i ma inny kształt.

Nie kupuj 4maxa - tylko febi - chyba 270zł.

same tulejki i sworzeń są tansze, jednak mogą być do wymiany wszystkie te elementy, albo może byc problem przy ich wtłaczaniu w stary wahacz albo że wahacz jest zmęczony lub krzywy i całą oszczędność diabli wezmą. Sprawdź w warsztacie jakie sa możłiwosći, czy na pewno tylko sworzeń, ile wymiana itp. Nieraz taniej się wydaje a w koncu wychdzi drozej.

 

uzupełnij profil, podaj też model auta w podpisie, będzie łatwiej w razie niektórych pytań

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
Guest DjQwasek

Mam pytanie.

Czy wymieniał ktoś z Was tulnią tuleję dolnego wahacza z przodu - przykręconą śrubami. Czy duzo sie trzeba natrudzić zeby zrobić to samemu czy lepiej odrazy jechać do fachowca?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Guest rrrobert
Mam pytanie.

Czy wymieniał ktoś z Was tulnią tuleję dolnego wahacza z przodu - przykręconą śrubami. Czy duzo sie trzeba natrudzić zeby zrobić to samemu czy lepiej odrazy jechać do fachowca?

No właśnie robił to ktoś? Da się to wbić młotkiem czy tylko na prasie? Wożę te tuleje w bagażniku od tygodnia i nie wiem czy wymieniać czy nie. Przed wymianą wahaczy górnych na szarpakach te tuleje mocno pracowały ruszały się całe wahacze facio zalecił wymianę kupiłem TRW LUCAS za 160 zł 2 szt. Po wymianie górnych wahaczy pojechałem do faceta znowu i okazało się, że tuleje są sztywne i już teraz nie wiem wymieniać czy oddać do sklepu. Podważając łyżką wahacze w tulejach pracują z tym, że nie wiem jak mocno mogą się ruszać i czy w moim przypadku nie chodzą za mocno. Zastanawiam się czy pozostawienie starych tulei nie przyspieszy zużycia reszty elementów zawieszenia a szczególnie nowych wahaczy.
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...