Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Samozamykające się drzwi w P10 ?!


Guest krispy
 Share

Recommended Posts

Guest krispy

Jechałem samochodem w trase. W pewnym momencie, ni z tąd ni z owąd drzwi (prócz drzwi kierowcy) zamknęły się - centralny zamek nissana.

Naciskałem przycisk koło dźwigni ręcznego by otworzyć a one zamykały się samoczynnie. Sytuacja powtarzała się co jakiś czas. Niekiedy pasażerowie nie mogli wejść do samochodu.

Początkowo sądziłem że to przełącznik który znajduje się w drzwiach kierowcy bo po jego odłączeniu zamek działał poprawnie. Założyłem inny, tym razem suwakowy - koszt 1zł. I na nowo to samo. Nie mam już sił.

 

Spotkał się ktoś może z taką sytuacją??? i może jest na to jakaś rada? Elektryk mi radził cały zamek centralny wymienić. A może to tylko błahostka? :?:

 

P10 1.6 SLX '92 +LPG

Link to comment
Share on other sites

Guest Lotnik

Prawdopodobnie nie jest to wina przycisku w dzwiach, ale modułu sterującego centralnym zamkiem. Pasowało by dostac się do modułu i popatrzeć do niego, być może gdzieś robi się niekontrolowany styk...

 

PZD

Link to comment
Share on other sites

Guest jurgenik

Miałem coś podobnego u siebie, tylko że u mnie zamykał się natyczmiast po otwarciu z pilota. Do fabrycznego CZ mam dołożony sterownik na pilota i przekaźnik. Okazało się, że przekaźnik poleciał i to 3 dni po założeniu. Po wymianie przekaźnika problem zniknął. A cha - dopiero trzeci nowy przekaźnik zadziałał jak należy.

Link to comment
Share on other sites

Guest jurgenik

Sterownik TYTAN (2 piloty) + przekaźnik + założenie = 170 zł. Chyba przepłaciłem, ale jak to mówią miało byc po znajomości więc się nie wypadało targować.

Link to comment
Share on other sites

Guest Waldek
Początkowo sądziłem że to przełącznik który znajduje się w drzwiach kierowcy bo po jego odłączeniu zamek działał poprawnie. Założyłem inny, tym razem suwakowy - koszt 1zł. I na nowo to samo. Nie mam już sił.

 

Jeżeli tak jest to trzeba się przyjrzeć temu obwodowi. Może to tylko przypadek a może gdzieś kabelek ma słabą izolację (przetarty) lub słaby styk (zaśniedziałe końcówki), w zależności od zasady działania obwodu.

Link to comment
Share on other sites

Guest krispy

Niestety w module sterującym nic ciekawego ( co mogło by wskazywać na usterkę) nie znalazłem. Co jest zastanawiające to to, że kolory przewodów od przełączników, zarówno w drzwiach jak i na tunelu, są inne niż dochodzące do modułu :?:

Sądze że musi być po drodze jakiś przekaźnik, a faktycznie jakiś przewód może być przetarty lub styki zaśniedziałe.

Chyba bez poszukiwań po kablach się nieobędzie. Niechciałbym rozbierać deski do rosołu :? ale chyba innego wyjścia nie ma!

 

Obwód działa w ten sposób: dwa przewody dochodzące do pprzełącznika w drzwiach gdy są zwarte zamek otwiera się, gdy przejścia nie ma - zamyka się.

 

Nie no... musi być gdzieś przekaźnik :x

Ja go znajde!!! :twisted:

 

thx

Link to comment
Share on other sites

Guest Artek

Jeżeli zaladałeś ostatnio alarm to jest możliwe iż założyli ci moduł zamykający drzwi zamoczynnie ja taki zamontowałem (otwiera cią po wyłączeniu zapłonu) ale jeżeli nie to sprawdż moduł sterowania centralnym zamkiem jest za bezpiecznikami po lewej stronie. wymiana może pomóc

ewentualnie tak jak poiszą poprzednicy wstaw nawą kontrolkę od alarmu. naj prostrza ok 100 zł.

pozdrawiam Artek

Link to comment
Share on other sites

Guest Waldek
Początkowo sądziłem że to przełącznik który znajduje się w drzwiach kierowcy bo po jego odłączeniu zamek działał poprawnie. Założyłem inny, tym razem suwakowy - koszt 1zł. I na nowo to samo

 

Jeżeli byłaby kontrolka to wymontowanie przełącznika nic by nie zmieniło. A jak zamek działał poprawnie to rozumiem że nie zamykały się drzwi a kabelki zwarłeś?

bo

 

gdy przejścia nie ma - zamyka się.

 

To oznacza że prawdopodobnie gdzieś na połączeniu (podłączenie masy, styki pośredniego przekaźnika, itp) jest zaśniedziałe i w pewnym momencie rezystancja jest tak duża że elektronika traktuje obwód jako rozwarty.

Jeżeli zrobiłeś tak jak wyżej opisałem i zamek działał poprawnie to przyczyna tkwi nadal w przełączniku.

Na pewno trzeba sprawdzić wszystkie połączenia w tym obwodzie a najlepiej zapiąć mostek na centralce np 1-6 to jest czarny i pomarańczowy kabelek (o ile tak jest przy twojej). Z takim mostkiem obwód będzie pominięty i centralka powinna działać poprawnie. Przyjrzyj się masie czarny kabel. Ten przełącznik po prostu zwiera z masą i kabelek od masy nie musi lecieć na 1 do centralnego zamka.

Numery i kolory mogą się nie zgadzać więc musisz mieć pweność że przy twojej centralce jest tak samo.

Link to comment
Share on other sites

Guest krispy

okazało się że kabelek idący od przełącznika na tunelu miał przetartą izolację i w czasami dotykał masy. I zamykał zamek. Nareszcie spokój :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...