Guest AdaSch Posted May 30, 2006 Share Posted May 30, 2006 Cześć, nie potrafię ustawić sobie fotela tak aby wszystko mi pasowało. Czy sa jakeś ogólne zasady? alma ma kilka regulacji 2 galy od sidziska (jakieś tam kątyi i wysokości) , wysokośc kierownicy, podparcie, odleglość fotela. Jak to wszystko zgrać? w Tico były 2 regulacje i jakoś problemu nie miałem p.s. czy wam tez w ciągu kilku godzin jazdy pomału opada oparcie i trzeba je podnośić co jakiś czas. Aso mówi, że to normalka ale ja widzę że jakiś tam pasek zębaty ma straszny luz. A jak jest u szanownych kolegów? pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Ajac Posted May 30, 2006 Share Posted May 30, 2006 Wiesz. W sprawie prawidłowego wyregulowania fotela to nic Ci nie poradzę, niestety. Zależy to od indywidualnych upodobań. Proponuję Ci , chyba najskuteczniejszą, metodę prób i błędów. po pewnym czasie wyrobisz sobie najwygodniejsze ustawienia. Ja osobiście jeżdżę na dolnej pozycji kierownicy, bo najwygodniej jest mi trzymać kierownicę mając jednocześnie wygodnie ułożony łokieć o oparcie w drzwiach. Natomiast co dotyczy opadającego oparcia, to powiedz temu gościowi w ASO, żeby się leczył, a najlepiej niech sobie zabierze Twój fotel i przłoży do swojego samochodu skoro uważa, że to jest normalne. Fotel ma być sztywny i stabilny, ponieważ w razie jakiegoś (tfu, odpukać!) nieszczęścia to on bezpośrednio chroni Twoje ciało i żadne opadanie ani luzy, nie mogą wchodzić w rachubę. Poza tym, z tego co widzę masz auto na gwarancji, więc żądaj wręcz, poprawy wszelkich usterek, a swoje teksty: .., bo te auta tak mają" niech sobie w buty schowaja. Auto masz mieć w pełni sprawne i bezpieczne! Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest LEMUR Posted May 30, 2006 Share Posted May 30, 2006 AdaSch, moze cos takiego Ci rozjasni sprawe: http://automoto.panoramainternetu.pl/szkol...cle,420299.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Czeso Posted May 30, 2006 Share Posted May 30, 2006 Natomiast co dotyczy opadającego oparcia, to powiedz temu gościowi w ASO, żeby się leczył, a najlepiej niech sobie zabierze Twój fotel i przłoży do swojego samochodu skoro uważa, że to jest normalne. Fotel ma być sztywny i stabilny, ponieważ w razie jakiegoś (tfu, odpukać!) nieszczęścia to on bezpośrednio chroni Twoje ciało i żadne opadanie ani luzy, nie mogą wchodzić w rachubę. Amen! W mojej almerze (N16 3d z 2001r.) fotel nie przemieszcza się samowolnie nawet o milimetr. Pozdro! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zell Posted May 30, 2006 Share Posted May 30, 2006 A ja jeżdżę bardziej leżąco ( z moim wylotem by Toyota Celica to i tak machy nie zobaczę) i tylko na jakieś akcje poprawiam sobie pozycję do prostej Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Misiek_okecie Posted May 30, 2006 Share Posted May 30, 2006 Ogólne zasady są takie że po wciśnięciu pedału do końca noga powinna być lekko ugięta w kolanie, po złapaniu kierownicy na gorze ęka powinna byćleko ugięta. Teraz pozostaje Twój wybór albo sie bardziej położyć albo jeździć wyprostowanym. Pozycja na leżąco wzieła sie od pewnego dobrego kierowcy ale nie o nim chciałem pisać. Ogólnie na dłuższą metę wygodniej jest miećwyprostowane oparcie. A co do wysokości fotela itd to już kwestia Twojego upodobania, zadnych ogólnych zasad nie ma. Pozdro Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest MacKo Posted May 30, 2006 Share Posted May 30, 2006 Ogólne zasady są takie że po wciśnięciu pedału do końca noga powinna być lekko ugięta w kolanie, po złapaniu kierownicy na gorze ęka powinna byćleko ugięta. dobrze prawisz... w pozycji "pionowej" masz lepszą kontrolę nad autem...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.