Gość Luke2001 Opublikowano 31 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2006 Siema Panowie, Wreszcie kupilem IC do mojej almerki od BMW 5 325 ;-) :twisted: Czy rury laczace maja miec jakas okreslona srednice ???? (widzialem w N15 ze koles zastosowal rure do zlewu ) :-))) :-))) Moge przeplukac cooler woda z prysznica ? (zawsze troche wody w nim zostanie i czy nie bedzie to przeszkadzalo po zamontowaniu) dzieki za info dopiero sie ucze modyfikacji :oops: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adams Opublikowano 31 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2006 najczesciej widzi sie srednice rur typu 2.5" ale mowa o doladowanych benzyniakach. ja kierowalbym sie srednica wlotu i wylotu Twojego intercooler'a. pytanie tez jakie cisnienie laduje Ci turbina - jesli jest niskie to bez sensu dawac duze rury bo tylko mozesz lag'a zlapac. co do plukania woda to nie ma problemu, ja tak czyscilem swojegog ICka i jest ok. wysusz go tylko dobrze (postaw przy wlaczonym kaloryferze czy cos) pzdr! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kmink Opublikowano 1 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2006 zakłada zakłada jc bo az ciekaw jestem efektu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Luke2001 Opublikowano 1 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2006 zakłada zakłada jc bo az ciekaw jestem efektu No Intercooler bede zakladal prawdopodobnie w weekend za tydzien ,porobie foty i wzuce. Ale wirusowanie dopiero po sierpniu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kmink Opublikowano 2 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2006 Jestem ciekaw co da sam IC bo wydaje mi sie że chyba pare koników dojdzie. Jak ci wszystko wyjdzie to może pomyśle o Almie zamiast o P11GT :grin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adams Opublikowano 2 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2006 powinno juz z samym IC byc lepiej pod wzgledem mocy (no i na pewno przyjemniej dla silniczka), staraj sie tylko zachowac jak najkrotsze orurowanie, zeby laga nie przybylo! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kmink Opublikowano 2 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2006 a co to jest lag :oops: ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dylson Opublikowano 2 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2006 a co to jest lag Turbo dziura Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kmink Opublikowano 3 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2006 tak też myśłałem :grin: a dla czego po dodaniu IC może sie zwiekszyć? bo o tak jest duuuża Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość suchy12345 Opublikowano 5 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2007 Komuś udało się wsadzić do Almiry 2,2 DI intercooler ?? jeśli tak czy to cos dało i czy jest odczuwalne bo właśnie się zastanawiam czy wsadzić intercooler czy zrobić dolo co będzie leprze ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kiubik Opublikowano 5 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2007 też o tym myśle prosze kolego po zakończeniu montarzu opisać kosztorys i efekt bo nie wiem ile by to kosztowało ale i tak najważniejszy jest efekt czekam pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość suchy12345 Opublikowano 11 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2007 Witam, znalazłem na allegro taki intercooler chciał bym wsadzić go do ALMERY N16 2,2 Di co ty o nim myślicie ?? http://moto.allegro.pl/item224055704_inter...w_t5_03_r_.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość da_niel Opublikowano 14 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2008 Czemu ten temat umarl nie odpowiedziawszy na pytania? Powiedzcie cos na temat montowania IC w N16. Jaki kupic? Czy jest problem z montazem? Ile kosztuje i ile daje? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Teres Opublikowano 10 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2008 Powiedzcie cos na temat montowania IC w N16. Jaki kupic? Czy jest problem z montazem? Ile kosztuje i ile daje? Temat nie umarł, póki co w modyfikacjach najbardziej zaawansowany jest sleepyhead, który posiada już IC z Focusa. Ja póki co bardziej przymierzam się do IC z Mondeo, ale muszę sobie jeszcze przemyśleć, które rozwiązanie jest lepsze. Nie spodziewam się kłopotów z montażem, w grę wchodzi jedynie podcięcie zderzaka od wewnątrz, żeby IC się ładnie zmieścił. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
killing_joke Opublikowano 10 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2008 ile kapusty tzreba miec na taki upgrejd? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Teres Opublikowano 11 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2008 Robocizna we własnym zakresie, IC z Focusa 100-250zł, rury raczej dużo nie będą kosztowały. Póki co wstępny plan jest taki: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sleepyhead Opublikowano 11 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2008 Ja widać na powyższym zdjęciu pierwszą przymiarkę mam już za sobą. Zaopatrzyłem się także w 2 metry plastikowej rury i kilka kolanek (zestaw na prototyp rur za 16 zł). Postaram się niedługo wrzucić cały opis na forum lub podpiąć link do mojej stronki. Najpierw jednak chce go zamocować na stałem, tak, żeby móc dokładnie dopasować rury. P.S. Szukam namiaru na hurtownie wyrobów stalowych gdzie mógłbym kupić rurę i kolanka (w okolicach Katowic). Rury gumowe już namierzyłem w Dąbrowie Górniczej- ok. 20-30 zł za metr (wzmocniona, olejoodporna, śr. wewnętrzne 50mm, od jakiejś ciężarówki). ******************** Znalazłem czas na drugą przymiarkę, trochę kombinowania i po 2 godzinach IC z Focusa już jest pod zderzakiem. Na razie jest tylko na jednym mocowaniu, ale pozostałe dwa będą w najbliższych dniach zamontowane. Pozostanie mi wtedy najtrudniejsze zadanie, czyli poprowadzenie rur i podpięcie ich do seryjnego orurowania. ******************** Opis moich poczynań ze zdjęciami znajduje się tutaj ==> http://www.almera-sleepyhead.pl.tl/Intercooler.htm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Teres Opublikowano 11 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2008 Rury i kolanka mówisz... ja bym szukał w Castoramie/Praktikerze poręczy ze stali chromowanej (w każdym razie tej takie błyszczącej), z tego co pisali chłopaki na forum VW Golfa nadają się całkiem nieźle, alternatywa to zakłady tłumikarskie. [ Dodano: Sro 11 Cze, 2008 18:22 ] dobry namiar na rury http://www.rentrans-stal.pl/rury.htm z Sosnowca Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
killing_joke Opublikowano 12 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2008 czyli zalozenie IC wyniosloby tyle co chiptuning? ~500? to ja chcem tez! moze znowu uderzymy masowo?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sleepyhead Opublikowano 13 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2008 Nie koniecznie tyle co CHIP, cena składa się z ceny IC (~200-300 za używany, czasem taniej), koszt rur, złączek i robocizny. Im więcej zrobisz sam tym taniej. Ja liczę na rury i złączki wydać ok 100 zł, za IC dałem 150zł, jeszcze nie wiem co ze spawaniem. Jak masz możliwość zrobić to samemu to koszty będą małe. Zajrzyj w ten temat za jakiś czas to po założeniu IC'ka podam również kosztorys i opis co ile kosztowało. Widziałem ofertę profesjonalnego zakład który robi takie mody na zamówienie, full profesjonalnie, same nowe części, cena od 2000zł Wybór należy do Ciebie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
killing_joke Opublikowano 14 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2008 chetnie zrobilbym wszystko sam, ale nie marny ze mnie mechanik samochodowy (nigdy nie grzebalem w furach). poczekam az zrobisz autko i opiszesz zabieg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
theant Opublikowano 19 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2008 Witam. Też przymierzam się do założenia IC i mam pytanie: Jak poradziłeś sobie z podłączeniem wyjścia sprężarki do IC, albo jak planujesz to zrobić? Bo chodzi o to czy podłączamy się do tego co jest czy usuwamy oryginalne metalowe rury i zastępujemy swoimi o wiele krótszymi. [EDIT] Który z nich byłby najlepszy? Opel Omega 2.3 Diesel Renault Traffic 2.5 DCi VW Passat 2.5 TDI Renault Safrane 2.5 TD Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
partyjka Opublikowano 21 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2008 Na wstępie zaznaczam, że nie jestem znawcą tematu, ale czytając powyższe posty pomyślałem sobie o czymś takim: a czemu nie wsadzić do N16 intercoolera z Tino? Silnik podobno ten sam, oprócz jednej różnicy - właśnie intercoolera? Chyba, że się myle i ktoś mnie wyprowadzi z błędu ;-) ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Albin Opublikowano 21 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2008 masz rację -> tak jest najłatwiej ale w tino jest ok w nadkolu i nie jest dobrze wentylowany. Można pójść dalej i założyć ic od almery 2,2 dCi 136 HP FMIC ale znaleźć taki set jest bardzo trudno. Poza tym 136HP ma inną turbinę i to nie będzie już P&P. Ma też inną chłodnicę klimy. Inaczej jest umieszczona srebrna banieczka, dając możliwość przeprowadzenia rur. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Teres Opublikowano 22 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2008 Jak poradziłeś sobie z podłączeniem wyjścia sprężarki do IC, albo jak planujesz to zrobić? Bo chodzi o to czy podłączamy się do tego co jest czy usuwamy oryginalne metalowe rury i zastępujemy swoimi o wiele krótszymi. Plan jest taki: metalowa rura od sprężarki zostaje, następna gumowa, zamiast iść w stronę kolektora łączy się z rurą z IC, środkową metalową rurę trzeba obrócić w pionie (i dospawać mocowanie) i połączyć z drugim końcem rur z IC. Który z nich byłby najlepszy? Moim zdaniem żaden, albo są malutkie, albo mają kiepsko wyprowadzone rury, najlepiej pasuje ten IC z Focusa, zresztą Albin miał u siebie właśnie taki i dawał radę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.