Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N16] Intercooler - 2.2 Di


Gość Luke2001
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Luke2001

Siema Panowie,

 

Wreszcie kupilem IC do mojej almerki od BMW 5 325 ;-) :twisted:

 

Czy rury laczace maja miec jakas okreslona srednice ???? (widzialem w N15 ze koles zastosowal rure do zlewu ) :-))) :-)))

 

Moge przeplukac cooler woda z prysznica ? (zawsze troche wody w nim zostanie i czy nie bedzie to przeszkadzalo po zamontowaniu)

 

 

dzieki za info

dopiero sie ucze modyfikacji :oops:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najczesciej widzi sie srednice rur typu 2.5" ale mowa o doladowanych benzyniakach. ja kierowalbym sie srednica wlotu i wylotu Twojego intercooler'a. pytanie tez jakie cisnienie laduje Ci turbina - jesli jest niskie to bez sensu dawac duze rury bo tylko mozesz lag'a zlapac.

co do plukania woda to nie ma problemu, ja tak czyscilem swojegog ICka i jest ok. wysusz go tylko dobrze (postaw przy wlaczonym kaloryferze czy cos)

pzdr!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Luke2001
zakłada zakłada jc bo az ciekaw jestem efektu

 

No Intercooler bede zakladal prawdopodobnie w weekend za tydzien ,porobie foty i wzuce.

Ale wirusowanie dopiero po sierpniu :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem ciekaw co da sam IC bo wydaje mi sie że chyba pare koników dojdzie.

Jak ci wszystko wyjdzie to może pomyśle o Almie zamiast o P11GT :grin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powinno juz z samym IC byc lepiej pod wzgledem mocy (no i na pewno przyjemniej dla silniczka), staraj sie tylko zachowac jak najkrotsze orurowanie, zeby laga nie przybylo!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Gość suchy12345

Komuś udało się wsadzić do Almiry 2,2 DI intercooler ?? jeśli tak czy to cos dało i czy jest odczuwalne bo właśnie się zastanawiam czy wsadzić intercooler czy zrobić dolo co będzie leprze ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • 5 miesięcy temu...
  • 4 miesiące temu...
Powiedzcie cos na temat montowania IC w N16. Jaki kupic? Czy jest problem z montazem? Ile kosztuje i ile daje?

Temat nie umarł, póki co w modyfikacjach najbardziej zaawansowany jest sleepyhead, który posiada już IC z Focusa. Ja póki co bardziej przymierzam się do IC z Mondeo, ale muszę sobie jeszcze przemyśleć, które rozwiązanie jest lepsze.

Nie spodziewam się kłopotów z montażem, w grę wchodzi jedynie podcięcie zderzaka od wewnątrz, żeby IC się ładnie zmieścił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robocizna we własnym zakresie, IC z Focusa 100-250zł, rury raczej dużo nie będą kosztowały.

Póki co wstępny plan jest taki:

2abj2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość sleepyhead

Ja widać na powyższym zdjęciu pierwszą przymiarkę mam już za sobą. Zaopatrzyłem się także w 2 metry plastikowej rury i kilka kolanek (zestaw na prototyp rur za 16 zł). Postaram się niedługo wrzucić cały opis na forum lub podpiąć link do mojej stronki. Najpierw jednak chce go zamocować na stałem, tak, żeby móc dokładnie dopasować rury.

 

P.S. Szukam namiaru na hurtownie wyrobów stalowych gdzie mógłbym kupić rurę i kolanka (w okolicach Katowic). Rury gumowe już namierzyłem w Dąbrowie Górniczej- ok. 20-30 zł za metr (wzmocniona, olejoodporna, śr. wewnętrzne 50mm, od jakiejś ciężarówki).

 

********************

Znalazłem czas na drugą przymiarkę, trochę kombinowania i po 2 godzinach IC z Focusa już jest pod zderzakiem. Na razie jest tylko na jednym mocowaniu, ale pozostałe dwa będą w najbliższych dniach zamontowane. Pozostanie mi wtedy najtrudniejsze zadanie, czyli poprowadzenie rur i podpięcie ich do seryjnego orurowania.

 

********************

Opis moich poczynań ze zdjęciami znajduje się tutaj ==> http://www.almera-sleepyhead.pl.tl/Intercooler.htm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rury i kolanka mówisz... ja bym szukał w Castoramie/Praktikerze poręczy ze stali chromowanej (w każdym razie tej takie błyszczącej), z tego co pisali chłopaki na forum VW Golfa nadają się całkiem nieźle, alternatywa to zakłady tłumikarskie.

 

[ Dodano: Sro 11 Cze, 2008 18:22 ]

dobry namiar na rury http://www.rentrans-stal.pl/rury.htm z Sosnowca

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli zalozenie IC wyniosloby tyle co chiptuning? ~500? to ja chcem tez!

moze znowu uderzymy masowo??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość sleepyhead

Nie koniecznie tyle co CHIP, cena składa się z ceny IC (~200-300 za używany, czasem taniej), koszt rur, złączek i robocizny. Im więcej zrobisz sam tym taniej. Ja liczę na rury i złączki wydać ok 100 zł, za IC dałem 150zł, jeszcze nie wiem co ze spawaniem. Jak masz możliwość zrobić to samemu to koszty będą małe. Zajrzyj w ten temat za jakiś czas to po założeniu IC'ka podam również kosztorys i opis co ile kosztowało.

Widziałem ofertę profesjonalnego zakład który robi takie mody na zamówienie, full profesjonalnie, same nowe części, cena od 2000zł :|

Wybór należy do Ciebie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chetnie zrobilbym wszystko sam, ale nie marny ze mnie mechanik samochodowy (nigdy nie grzebalem w furach).

poczekam az zrobisz autko i opiszesz zabieg :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Też przymierzam się do założenia IC i mam pytanie:

Jak poradziłeś sobie z podłączeniem wyjścia sprężarki do IC, albo jak planujesz to zrobić? Bo chodzi o to czy podłączamy się do tego co jest czy usuwamy oryginalne metalowe rury i zastępujemy swoimi o wiele krótszymi.

 

[EDIT]

 

Który z nich byłby najlepszy?

 

Opel Omega 2.3 Diesel

Renault Traffic 2.5 DCi

VW Passat 2.5 TDI

Renault Safrane 2.5 TD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na wstępie zaznaczam, że nie jestem znawcą tematu, ale czytając powyższe posty pomyślałem sobie o czymś takim: a czemu nie wsadzić do N16 intercoolera z Tino? Silnik podobno ten sam, oprócz jednej różnicy - właśnie intercoolera? Chyba, że się myle i ktoś mnie wyprowadzi z błędu ;-) ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masz rację -> tak jest najłatwiej ale w tino jest ok w nadkolu i nie jest dobrze wentylowany. Można pójść dalej i założyć ic od almery 2,2 dCi 136 HP FMIC ale znaleźć taki set jest bardzo trudno. Poza tym 136HP ma inną turbinę i to nie będzie już P&P. Ma też inną chłodnicę klimy. Inaczej jest umieszczona srebrna banieczka, dając możliwość przeprowadzenia rur.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak poradziłeś sobie z podłączeniem wyjścia sprężarki do IC, albo jak planujesz to zrobić? Bo chodzi o to czy podłączamy się do tego co jest czy usuwamy oryginalne metalowe rury i zastępujemy swoimi o wiele krótszymi.

Plan jest taki:

metalowa rura od sprężarki zostaje, następna gumowa, zamiast iść w stronę kolektora łączy się z rurą z IC, środkową metalową rurę trzeba obrócić w pionie (i dospawać mocowanie) i połączyć z drugim końcem rur z IC.

Który z nich byłby najlepszy?

Moim zdaniem żaden, albo są malutkie, albo mają kiepsko wyprowadzone rury, najlepiej pasuje ten IC z Focusa, zresztą Albin miał u siebie właśnie taki i dawał radę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...