Guest sr20di Posted May 31, 2006 Share Posted May 31, 2006 chciałbym poruszyć temat przyśpieszeń osiąganych przez nasze auta w odniesieniu o dane katalogowe ! . o ile można zmniejszyć czas przyspieszania do 100 Km/h będąc właścicielem seryjnego autka bez żadnych modów . przecież dane katalogowe oparte są na jakiś normach i warunkach ? chodzi mi o to że jeśli wg. danych katalogowych mam do setki 10 s to ile tak naprawde jak jadę sam bez obciążenia ile to autko do setki ma ? i jakie te normy są (słyszałem że wg. normy to 2 osoby +50 kg ?) tak więc jadąc samemu już osiągi powinny być lepsze niż katalogowe czy tak ? a wywalenie koła zapasowego tuningiem ? bo jakoś wieżyć mi się nie chce że moim W10 Di mam osiągi primy GT choć pomiary stoperowo licznikowe na to wskazują ??? od 0-80 w 6s do 100 w 8,5 s tak wynika z moich pomiarów ??? na zamulonym 115 konnym di i to na LPG ! filmiki moge wysłać na meila bo nie umiem zamieścić . oczywiście mieżone na LPG nie ma odcinki więc 100 Kmh na II . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest BRS Posted June 1, 2006 Share Posted June 1, 2006 stoperem to niestety nic niepomierzysz.. czas reakcji wlasczenie/wylaczenie to okolice 1-1,5sek jesli na sie reflex... do tego dochodzi jeszcze przeklamanie licznika... jesli chcesz cokolwiek sprawdzic to pozycz sobie g-tech pro znajdz prosta droge, wykalibruj go i sprawdzisz "pi razy drzwi" jakie sa osiagi.... jesli go dobrze skalibrujesz to pokaze dokladniej niz stoper bo niebedie patrzyl na twoj licznik tylko na swoj i sam wlaczy czas i go zatrzyma Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Pablo_Snk Posted June 7, 2006 Share Posted June 7, 2006 Jak w katalogowym ma 10s przyśpieszenia do setki to tak naprawde w realiach może o 1 sekunde się zmniejszy, po co kombinować żeby dowiedzieć się czy ma 9s czy 10s na setkę? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest lukasz_lublin Posted June 7, 2006 Share Posted June 7, 2006 :shock: no jak to poco kazdy kto che aby jego NISMO szybciej smigalo troszczy sie nie o 1s tylko o 0,1s :!: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
INC Posted June 7, 2006 Share Posted June 7, 2006 dlatego ze przyspieszenie w katalogu jest podawane bodajze dla 2 osob i 50kg bagazu, stad wychodzi mniej jak jezdzisz sam i mniej jak jezdzisz na rezerwie ( jak ja ostatnio :/) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adams Posted June 7, 2006 Share Posted June 7, 2006 slyszalem kiedys ze osiagi katalogowe (szczegolnie 0-100) potrafia byc podawane tak jakby wykrecil je "przecietny" kierowca. nie wiem jak to w nissankach ale jestem prawie pewien ze niektore Peugeot'y tak mialy. roznice miedzy katalogiem/realem widzialem i na primerce i na 200sx. Jakie? ciezko rzec bez dokladnego pomierzenia ale wydaje mi sie ze 0.5-0.8 sekundy lepiej niz podaje producent. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest sr20di Posted June 7, 2006 Share Posted June 7, 2006 właśnie o to mi chodziło będąc wprawionym kierowcą można sporo urwać z czasu jaki podaje producent . tym bardziej jak czas podawany jest z włączeniem III biegu a jeśli nie ma odcinki można to zrobić na II . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Coobcio Posted June 8, 2006 Share Posted June 8, 2006 nie ma to jak pomierzyć się na torze do dragu gdzie wychodzą wszystkie umiejętności kierowcy. Czas do pierwszych 18metrów - mowi nam o tym jak efektywnie ruszamy Czas do 100km/h - to wiadomo no i całkowity czas na 1/4 mili - czyli wyszto razem sposoby zmieny biegów ich moment no i ruszanie... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest lukasz_lublin Posted June 8, 2006 Share Posted June 8, 2006 No tak ruszanie najwazniejsze! ale jak ruszec zeby bylo dobrze. Stego co ja wiem to nie mga za bardzo boksowac ani znowu nie moga nawet razu zapiszczec. Musi byc tak pomiedzy ale jak to zrobic? Pewnie kazdy ma jakis sposob. Moze sie podzialicie :roll: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Coobcio Posted June 8, 2006 Share Posted June 8, 2006 Ja już mam starty w miare opanowane tak żę pierwsze 18 metrów robie w czasie ok 2,5-2,55 sekundy. W moim przypadku ruszam z napiętego napędu i pulsowania gazem miedzy 3000-3500obr.min, przy starcie koła mi bardzo mielą ale mimo wszytko w ten sposób najlepsze czasy się kręci auto jest nie zmulone i dobrze się rozpędza. Tutaj masz nagranie z moiego przejazdu w białej(słychac troche mielenie kołami): http://www.adrianmatusik.com/4images/detai...hp?image_id=840 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SPEEDY Posted June 9, 2006 Share Posted June 9, 2006 :? Coobcio ten link otwiera stronę ze zdięciami? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Coobcio Posted June 9, 2006 Share Posted June 9, 2006 Sorka to nie to już poprawiam, oto włąściwy link do filmika odnośnie mojej procedury startowej: http://rapidshare.de/files/21715612/Coobcio_i_Sami.wmv.html Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest greg76 Posted June 9, 2006 Share Posted June 9, 2006 czy ktos zauwazyl testy samochodow np w GT? nikt nie zauwaza ze samochod w porownaniaach raczej nieamatorow nie jest w stanie wykrecic danych fabrycznych? na forum sa oczywiscie sami fachowcy przy ktorych Polody to j**any leszcz... powodzenia w poprawianianiu serii szczegolnie w gazie... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SPEEDY Posted June 10, 2006 Share Posted June 10, 2006 Prawda jest taka,ze bez profesjonalnego sprzętu pomiarowego i kilkunastu przejazdow w celu usrednienia wyników pieprzenie,ze komuś się rozpędza o 1s czy1.2s szybciej od serii nie ma sensu bo to bzdura Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Jordi Posted June 13, 2006 Share Posted June 13, 2006 czy ktos zauwazyl testy samochodow np w GT? nikt nie zauwaza ze samochod w porownaniaach raczej nieamatorow nie jest w stanie wykrecic danych fabrycznych? na forum sa oczywiscie sami fachowcy przy ktorych Polody to j**any leszcz... powodzenia w poprawianianiu serii szczegolnie w gazie... dobrze powiedziane Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest sr20di Posted June 15, 2006 Share Posted June 15, 2006 tak się składa że w 2/3 przypadków udaje im się wykręcać czasy lepsze od danych fabrycznych i to na serii mam podać przykłady ? klubowicze piszący te posty pewnie mają po jednym egzemplażu tej gazety i na tym opierają swoje posty albo na zwykłej złośliwości !!! tak się składa że mam egzemplaży 20 i moge coś na ten temat napisać . A co do modyfikacji na gazie to chyba indywidualna sprawa każdego z nas co robi ze swoim autem , będe miał kaprys to mu jeszcze turbo dowale i zarżne silnik w godzine !!! Moja sprawa !!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest johny_fellow Posted June 17, 2006 Share Posted June 17, 2006 Heh to ja wam opowiem myk. Fabryka podaje, że moja micra ma czas do 100km/h - 15,6s. Podczas pomiarów G-TECH'em moja micra ze mną i Bomblem na pokładzie wykręciła czas ok. 13,4s. Jak jeździłem sam to czasy były marne bo nawet po 15-19s. Później za ster wsiadł Bombel i śmignął czas 12,47s. Do teraz zastanawiam się jak wielkie znaczenie ma przyczepność, moja Micra ze mną na pokładzie mogła ją troszke gubić (bo jestem dość lekki) stąd wysokie czasy, ze mną i z Bomblem na pokładzie czas dosyć ciekawy (w porównaniu do fabryki). A z samym Bomblem wyśmienity. Wniosek - hmm... Bombel to dobry driver :grin: . I jeszcze jeden - zbyt lekki samochód dobrze nie poleci. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Coobcio Posted June 18, 2006 Share Posted June 18, 2006 im lżejsze auto tym lepiej poleci - kwestja driwera i trakcji Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
qwasar Posted June 19, 2006 Share Posted June 19, 2006 czy ktos zauwazyl testy samochodow np w GT? nikt nie zauwaza ze samochod w porownaniaach raczej nieamatorow nie jest w stanie wykrecic danych fabrycznych? na forum sa oczywiscie sami fachowcy przy ktorych Polody to j**any leszcz... powodzenia w poprawianianiu serii szczegolnie w gazie... A co masz do tuningu zagazowanych aut? Moja P10 na jednopunkcie z instalką I-szej generacji i fabrycznym dolocie osiągnęła gaz 112KM, benzyna 111KM (przy przebiegu ponad 200kkm). Po zmianie dolotu moc na gazie spadła do 106KM, ale na benzynie wzrosła do 121KM. Wykresy z hamowni po pierwszej i drugiej modyfikacji są na forum. Sorki za OT Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest greg76 Posted June 19, 2006 Share Posted June 19, 2006 nic nie mam. bierzecie to wszystko strasznie do siebie. nie pisalem o dlubanym gazie a serii w gazie a to roznica. bo raczej nie jest tajemnica jaki ma prosta instalacja wplyw na osiagi i moc. a co do tekstu o ilosci GT to zalamka Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.