Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

[P10/W10] 1.6 - jakie świece zapłonowe ??


Guest lackyd
 Share

Recommended Posts

Guest lackyd

Witam, od jakiś 2 miesięcy samochód nierówno przyśpiesza a przy wyższych obrotach ma coś jakby diurę

może to świece mam na nich przejechane około 25 tyś (brisk bezelektrodowy)

zauważyłem również że silnik dośc nierównomiernie pracuje gdy jest zimny (na luzie)

 

silnik1.6 DE

 

jakie świece polecacie - zastanawiałem się ostatnio nad jakimiś 4 elektrodowymi bosch-a

Link to comment
Share on other sites

Guest aro_prezes

Te świece Brisk bezelektrodowe to jedno badziewie,sam to przerabialem, samochód gorzej ciagnął niz na NGK z 80 tys przebiegiem pozatym mial taaaaaaaaaką dziure. Z tego co słyszałem Bosch tez sie słabo sprawuje w Nissanach, moze w innych jest ok. Moim zdaniem najlepsze są standardowe NGK, nigdy mnie jeszcze nie zawiodły. Ja mam P10 GT, ale sądze,ze w 1,6 będzie podobnie.

 

oznaczenie świec NGK do Nissana Primery 1.6 to BKR6E

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Możesz jeszcze zastosować świece Champion RC9YCC :)

Link to comment
Share on other sites

Guest lackyd

ok, kupiłem swiece do mojej primy NGK BKR5E oraz odwiedziłem serwis - zapłon miałem 3 stopnie w wyprzedzeniu !! gdzie powinien wynosic 10 - tak czy owak jeżdzi już jak należy

 

Pozdrawiam Wszystkim zaglądających na te forum :)

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Witam Panie / Panów

A czy ktoś używa takich wynalazków jak ISKRA SFE65PRS dedykowane do gazu lub SFE65QRS - 4 elektrodowe? Przejechałem jakieś 25 tys km na NGK BKR6E i jedna ma jakieś dziwne przejście na ceramice brązowe poza tym stale zakopcone. Nie wiem ile w ogóle te iskry kosztują może niewiele mniej od NGK, ale jeśli np o połowe taniej to może warto. Zawsze jakoś się we mnie odzywa patriotyczna nuta i gdyby towar był sprawdzony to wolałbym kupić krajowe świeczki.

Odezwijcie się czy ktoś jeździ na tych iskierkach????

Link to comment
Share on other sites

Przy montażu instalacji gazowej IIgen. zapytałem gościa który o robił jakie swiece dobrać do tej instaklacji, te które oni mieli na stanie (czyli ISKRA) czy też takie jakie używam na benzynie (czyli NKG). Odpowiedział zdecydowanie że NGK!!! Tak tez robię i nie mam żadnego problemu. NGK BKR5E można kupić za ok 50 zł/4 szt więc chyba nie ma co oszczędzać.

Link to comment
Share on other sites

Potwierdzam, to co pisze Mirek, też zadałem to pytanie,

odpowiedź orginalne - NGK

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
Guest marmor

Witam.

Dostałem ostatnio świece NGK V-Line o synbolu BCPR6E.

Mam P10 z 91 roku na gaźniku z katalizatorem.

Czy to odpowiednie świece ? Niby są stosowane w Nissanie, ale w/g katalogu powinny być o symbolu BKR6E.

Można je włożyć ?

Gazu nie mam.

Link to comment
Share on other sites

Dostałem ostatnio świece NGK V-Line o synbolu BCPR6E.

Mam P10 z 91 roku na gaźniku z katalizatorem.

Czy to odpowiednie świece ? Niby są stosowane w Nissanie, ale w/g katalogu powinny być o symbolu BKR6E.

.

 

najważniejsze z tych symboli to ta 6 oznaczająca ciepłote świecy. Reszta to rozmiar długość gwintu itd. Na stronie NGK NGK jest rozszyfrowany kod świec NGK.

Link to comment
Share on other sites

w instrukcji obsługi do mojego p11 którą dostałem z autem, napisane jest tak [NGK] i (Champion)

......................GA16DE................SR20De.............SR20DE

.

gorące..............-.........................BKR4EY..............BKR5EY

...................(RC12YCC)............(RC12MCC).............(-)

.

normalne.........BKR5E...................BKR5EY............BKR6EY

....................(RC9YCC)..............(RC9MCC).............(-)

.

zimne..........BKR6E, BKR7E...........BKR6EY............BKR7ET

.....................(RC7YCC)..............(RC7MCC).............(-)

 

PRZEPISAŁEM TAK JAK W ORYGINALE odstępy elektrod od 1,0 do 1,1 dla wszystkich. Dziwne bo nie zgadza się to z tymi świecami z katalogu NGK (moje BKR6E mają 0,9)

 

Przeczytałem w instrukcji że zaleca się zastosowanie cieplejszych świec w przypadku eksploatowania auta głównie na krótkich dystansach. Ma to z pewnością polepszyć proces samooczyszczania świecy.

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...
Guest ortega

Witam !

Polecam swiece firmy DENSO.nA GAZIE BEZ PROBLEMU 30 TYS I WIECEJ ,A SILNIK PRACUJE IDEALNIE.bEZ PRóWNANIA Z NGK :) pOZDRAWIAM

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Guest MariuszekF

witam

od tygodnia jestem właścicielem primerki 1.6 95' i chce wymienić w niej świece w tej chwili mam NGK 3 - elektrodowe i chce je wymienić na 4 - elektrodowe najlepiej NGK,

pytanie czy świece NGK BKR6EIX są 4 - elektrodowe ?? u mnie w sklepach nie mają na miejscu takich świec więc nie wiem jak wyglądają :/ myślicie że warto wydać ponad 40 zł za sztukę ??

 

ps. chodzi mi o świece BKR6EIX a nie BRK6EIX-11 bo te podobno są 1 - elektrodowe

 

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Guest Peters

Kup zwykłe świece NGK. Do Primery z silnikiem GA16DE kup NGK BKR5E kosztują maksymalnie kilkanście zł a działają bardzo dobrze.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

ja śmigam na iskrach i żadnych zastrzeżeń nie mam.

Link to comment
Share on other sites

Guest Peter
ja śmigam na iskrach i żadnych zastrzeżeń nie mam.

Też ostatnio wrzuciłem iskry do silników zasilanych LPG i jak na razie, odpukać, nie narzekam

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ja jeżdże na benzynie i świece NGK sprawują sie super.Dodam że jest to silnik 1.6 99kw.Sprzedawcy twierdżą że te świece wytrzymują spokojnie 60 tyś.km.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Wymieniałem w sobote swiece.

 

Jezdzilem na Polskich Iskrach (nie zadnych gazowych - normalnych do primery wg katalogu)

Zrobilem na nich 50tys. Wymienilem kosmetycznie razem z olejem filtrami itd.

 

Świeczuszki czyściutkie w super stanie, pewnie by jeszcze długo chodziły.

 

Nigdy z nimi nie było żadnego najmniejszego problemu.

 

Teraz zamieniłem na NGK BKR6E. Miałem nadzieje ze moze przez swiece mam problemy z obrotami na zimnym silniku na gazie, ale nie. NGK zachowują się identycznie.

 

Takze polskim swieczkom daję bardzo dobrą ocenę.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...