Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Jakiej firmy wybrać tłumik?


Guest jaroslav
 Share

Recommended Posts

Guest jaroslav

mam dylemat jaki tłumik wybrać do P10 GA16DS, chodzi o ostatni tłumik, szukałem też z ciekawości środkowego, ale nie mogłem nigdzie znależć :roll:

znalazłem takie:

- bosal 266zł

- bos-v 147zł

- izawi 148zł

- asmet 227zł

- czy może pojechac do ASO i dowiedzieć sie ile tam kosztuje, choć trochę sie boję...

:?:

Link to comment
Share on other sites

Jak sie boisz pojechac to zadzwon ;]

Link to comment
Share on other sites

Guest jaroslav
Jak sie boisz pojechac to zadzwon ;]

i tak bym zadzwonił bo serwis jest na drugim końcu miasta, narazie jestem na etapie szukania działającego nr. telefonu :)

 

EDIT:

dodzwoniłem się - 490zł, rok gwarancji, na stronie Bosala pisze, że oni daja dwa lata...

Link to comment
Share on other sites

;) Na twoim miejscu kupiłbym najtańszy z gwarancją na 2 lata,a przed uplywem gwarancji sprawdzil czy nic się nie dzieje a jak już to do wymiany na koszt producenta. ;)
Link to comment
Share on other sites

Guest wszok

moim zdaniem jesli ten za 125 zl jest w miare dobrze wykonany to 125 x 4 = 4-sztuki dluzej wytrzymaja niz jeden za 490 :) czy sie myle? tlko wiecej wymian:P

Link to comment
Share on other sites

Guest jaroslav

być może tłumik który będe wymieniał jest oryginalny (miałby wtedy 14lat ! ) samochód 12 lat jeżdził po holederskich drogach, więc nie miał do czynienia z solą. Napisałem mejla ile kosztuje drugi tłumika za katem, bo wolałbym wymienić wszystko naraz, żeby np. za rok się znowu z tym nie babrać. Dam znać jak sie czegoś dowiem.

 

PS: BOS-V (VFM) to też Bosal tylko bez znaczka i tak dużego asortymentu, dlatego ponoć tańszy.

Link to comment
Share on other sites

Guest tomek.z.25

Kiepska podróba czasami potrafi wytrzymać tylko pół roku, a oryginał dużo dużo więcej (mam P10 z 93 roku z przebiegiem 250000 km ORYGINAŁY ale niedługo będe zmuszony wymienić bo są bardzo kiepskie)

Ja pewnie i tak kupił bym tańszy.

Wyliczyłem że jak by kupić ostatni tłumik z nierdzewki za około 250-300 zł strumienice (zamiast środkowego)za około 100 zł i osobno rure (też z A2(chromo-nikiel), samemu to pogiąć i pospawać to wyjdzie około 500-550 zł chyba nieżle.

Było by w miare tanio trwale i sportowo. :twisted:

Co Wy na to?

Niewiem tylko jakiej firmy tłumik wybrać. :583: , macie jakieś sprawdzone ?

Link to comment
Share on other sites

mam dylemat jaki tłumik wybrać do P10 GA16DS, chodzi o ostatni tłumik, szukałem też z ciekawości środkowego, ale nie mogłem nigdzie znależć :roll:

znalazłem takie:

- bosal 266zł

- bos-v 147zł

- izawi 148zł

- asmet 227zł

- czy może pojechac do ASO i dowiedzieć sie ile tam kosztuje, choć trochę sie boję...

:?:

Jestem właśnie po zabiegu wymiany tylnego i środkowego. Firma Polamel. Po znajomości 140 tylny z uszczelką i 110 środkowy z uszczelką. Środkowy puścił przy mocowaniu z tylnym, zastanawiałem się nad spawaniem bo reszta była ok, ale za dużo byłoby z tym zamieszania. Akcja wymiany trwała 20 minut, za robocizne jeszcze nie placiłem. Ocena Asmetu jest ostatnio taka, ze robią dobre rzeczy, ale zbyt drogie. Nie warto podobno przepłacać. Gwarancja 24- miesięczna jest podobno teraz normą. Mnie czeka jeszcze wymiana łącznika elastycznego, tu też rozbieżność cen jest bardzo duża. Z tego co pametam to od 40 do ponad 60 złotych. zastanawiałem sie nad wywaleniem katalizatora, ale opinie są różne. A to, ze głośniej bedzie, a to, że badania moze nie przejść, i że wcale nie zwieksza sie moc i zmniejsza zużycie paliwa. Sam nie wiem.

Link to comment
Share on other sites

Guest tomek.z.25
do 300 kupisz ultera spokojnie :)

 

 

Też słyszałem że ulter to najlepsze wyjście rozsądna cena i niezła jakość. :577:

Jeszcze jedno pytanie, odnośnie strumienicy czy lepsza jest łuskowa czy naddźwiękowa?

Słyszałem że naddźwiękowa jest lepsza.

Link to comment
Share on other sites

Guest tomek.z.25
co wy z tymi strumienicami? przecież to shitex !

 

Miałem kiedyś LANCIE DELTE założyłem strumienice na mocy g...wno dało ale pięknie grała,

(dla samego dżwięku warto) . :D/

Link to comment
Share on other sites

Guest aro_prezes

co do gwarancji na tłumiki to jeszcze nie słyszałem,zeby komuś uznali... Może Wy słyszeliście?

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Guest jaroslav
Jestem właśnie po zabiegu wymiany tylnego i środkowego. Firma Polamel. Po znajomości 140 tylny z uszczelką i 110 środkowy z uszczelką. Środkowy puścił przy mocowaniu z tylnym, zastanawiałem się nad spawaniem bo reszta była ok, ale za dużo byłoby z tym zamieszania

u mnie dokładnie to samo, ale wolę wymienić odrazu środkowy i tylny i mieć spokój na kilka lat.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
Guest jaroslav

w końcu kupiłem jakiś polski z kwasówki za 200zł (2 lata gw.) z metalowym pierścieniem uszczelniającym.

Oto przyczyna całego zamieszania, urwany kołnierz przy ostatnim tłumiku, podobno typowe. Wymiana nie była zbyt trudna, lepiej jednak zrobić to we dwie osoby.

wydechjy0.jpg

Link to comment
Share on other sites

w końcu kupiłem jakiś polski z kwasówki za 200zł (2 lata gw.) z metalowym pierścieniem uszczelniającym.

 

200zł :shock: nie chce mi się w to wierzyć aby naprawdę była to kwasówka :D

Link to comment
Share on other sites

Guest tomciuu

Pogrzebałem trochę w papierach od mojej Primerki i okazało się, że mam wydech za 300 dojcze marek :o (tak wynika z niemieckiej faktury) - jest to "Supersport", tylko zderzak nad końcówką trochę amatorsko przycięty, a sama końcówka już trochę przyśniedziała - za to dźwięk bajka (i nie męczący w trasie).

Czy ktoś ma jakiś sprawdzony w praktyce sposób na czyszczenie zaśniedziałej końcówki? Może jakieś domowe sposoby babuni? Kwasek cytrynowy, sos tabasco? :grin:

Link to comment
Share on other sites

Guest marex9

jesli mowa o tlumikach, to ja spytam co zrobic z połączeniem kolektora z dwururką- ciągle mi z tamtąd "wieje". wymiana uszczelek pomaga na góra kilka dni. Już to robiłem u kilku fachowców i nic.

Link to comment
Share on other sites

Guest aro_prezes

co do czyszczenia koncówki wydechu spróbuj pastą tempo

 

Co do uszczelnienia dwururki to jezeli nowe pierscienie nie pomagaja to naładuj tam takiego kitu do uszczelnainia tłumików, powinno pomóc. jednak osobiście uwazam,ze dobra uszczelka i powinno grac.

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...