Guest AIJK Posted June 3, 2006 Share Posted June 3, 2006 Pytanko. podczas odpalania pojawia sie siwy dymek z rury. Trwa to jakieś 10sekund. Startuje od kopa i brak kłopotów ze silnikem. Co może ten dymek oznaczać?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Devill_2005 Posted June 8, 2006 Share Posted June 8, 2006 Pozwole sobie przykleić do tego tematu temat spalania!! Temat spalania i ekonomicznej jazdy nissanami sunny z silnikami benzynowymi został dogłębnie przeanalizowany! Tylko niestety mnie to nie dotyczy ponieważ mam Sunny z silnikiem 1.7D a jak wiadomo silniki diesla to już inna bajka, inaczej się nimi jeździ oraz inaczej odbywa się w nich zapłon mieszanki. Miałem wcześniej renault 1.6D i w niej doszedłem jak jeździć ekonomicznie i mi mało spalała ale ten styl jazdy w nissanie mi się nie sprawdza i skurczybyk chłapie mi ok. 6-6.5 litra ON. Nie wiem co zrobić i chciał bym po prostu się dowiedzieć jak ekonomicznie jeździć nissankiem by palił jak najmniej? Mam nadzieje że inni użytkownicy nissanow za tym silnikiem mi pomogą!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Szymeq Posted June 8, 2006 Share Posted June 8, 2006 Wiesz, chyba spalanie 6-6.5 litra w mieście jest normą. Mi pali w mieście ok 6,7-7 litrów ale czasem robię zadymę za sobą :twisted: i mam opony 195/50/15. Od chwili założenia tych kół- spalanie wzrosłomi o ponad 0.5 litra. Najniższe spalanie jakie uzyskałem w trasie na oponach zimowych 175/70/13 wyniosło 4,5 litra przy prędkościach 100-120. Według mnie należy zacząć od rozruchu silnika -zimny silnik- poczekać aż świeczki się dobrze nagrzeją ( u mnie kontrolka gasnie szybko ale czekam aż przekaźnik pyknie) i czekam ok 30sek aż sobie popyrkocze. Staram sie nie deptać dopóki nie osiągnie optymalnej temp. Człowiek od którego kupowałem samochód powiedział mi sposób na ekonomiczną jazdę 1bieg tylko ruszyc i wrzucić 2, 2 do 20km/h i 3 do 40km/h i 4 do 60km/h i 5 - ale tak sie nie da jeździć :twisted: Powodzenia Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Devill_2005 Posted June 8, 2006 Share Posted June 8, 2006 No ja kupiłel swojego od sasiada i po miesicie malo jezdze u mnie jest gorzej bo pracuje w lasach panstwowych i duzo jezdze po lesie (wiesz 2 i predkosc ok 20km) ale troche mnie to spalanie dziwi bo renault 1.6D to mi spalala zima 6l ON ale latem to do 5.5l ON myslalem ze nissan bedzie podobnie palil. Chociaz zaowazylem ze ORLEN w ktorym tankoje to ma paliwo do chrzanu dzis matka zalala citroena (1.4i) i zaczol jej nirownomiernie pracowac silnik u sasiada to samo a ma kangura z 2002r. Nie wiem jutro wleje Verwe moze bedzie lepiej! No a rano to normalne ze grzeje swiece no czekam prawie az "pyknie" lekko odpala ale po dluzszym postoju poszarpuje silnik. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Szymeq Posted June 8, 2006 Share Posted June 8, 2006 hehe to szarpanie to jest coś z zaworami - jak kupiłem to szarpał niemiłosiernie - oddałem do speca i przez prawie rok jest git - chociaż zauważam że powoli się to ponawia, sporadycznie ale ... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Devill_2005 Posted June 8, 2006 Share Posted June 8, 2006 dobra u mnie sie to szarpanie objawia tym ze czasmai szarpie mocniej czasami slabiej ale zawsze gdy szarpie mocno kopci na bialo z rury (trzymam samochud w garazu) I jeszcze jedno pytanie jak sa ustawiane zawoty w tym typie samochodu tego nie wiem a jesli sie dowiem to kumpel mi za pare zlotych ustawi. znow przytocze renault w niej (85 rocznik) zawory byly juz ustawiane ulejowo i myslalem ze w tym tez tak jest! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Szymeq Posted June 8, 2006 Share Posted June 8, 2006 u mnie sie to szarpanie objawia tym ze czasmai szarpie mocniej czasami slabiej ale zawsze gdy szarpie mocno kopci na bialo z rury dokładnie takie same objawy miałem ja - to było cos z podstawianiem się zaworów - jeśli dobrze pamiętam. Natomiast jak sie je reguluje nie mam pojęcia :oops: :583: Mechanior zdejmował pokrywę zaworów i tam dłubali - nie widziałem co bo mnie przy tym nie było. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Devill_2005 Posted June 8, 2006 Share Posted June 8, 2006 dzieki za porade nawet nie myslalem ze ktos odpowie co z tym szarpaniem [ Dodano: Pią 09 Cze, 2006 00:02 ] Jest jeszcze jeden taki maly szkopul z nissankiem to znaczy drazek zmiany biegow tzrensie sie (czuc dosc mocne na nim drgania) na poczatku myslalem ze to poduszki ale one wygladaja dobze i sa dobze skrecone idzie jakos je sprawdzic a moze sa inne tego przyzyny??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Szymeq Posted June 9, 2006 Share Posted June 9, 2006 dzieki za porade nawet nie myslalem ze ktos odpowie co z tym szarpaniem Po to jest klub Natomisat to trzęsienie drążkiem jest podczas jazdy czy na wolnych obrotach też trzęsie i czy słychać delikatne chrobotanie na drążku :roll: . :?: Poduszka może i ładnie wyglądać ale guma w środku może być rozwulkanizowana lub pęknięta i tego nie będzie widać. Natomiast takie chrobotanie lewarka jest opisane już w jakimś wątku. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest rafalski Posted June 9, 2006 Share Posted June 9, 2006 Człowiek od którego kupowałem samochód powiedział mi sposób na ekonomiczną jazdę 1bieg tylko ruszyc i wrzucić 2, 2 do 20km/h i 3 do 40km/h i 4 do 60km/h i 5 - ale tak sie nie da jeździć :twisted: Powodzenia W zasadzie to prawda z ta jazda zeby go nie pilowac, ale jak wrzucisz mu 5 -tke przy 50tce czy 60tce to silniczek chyba sie bardziej meczy a co za tym idzie spala wiecej . Wazne zeby wyczuc ten wlasciwy moment zmiany biegu :smile: sorki za OT Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Devill_2005 Posted June 9, 2006 Share Posted June 9, 2006 Jesli chodzi o zmaine biegow to wyczytalem (w kserokopi ksiazki obslugowej od tego samochodu) ze naj bardzioej optymalne predkosci zmiany biegow to: 1->2 25km/godz. 2->3 40km/godz. 3->4 65km/godz. 4->5 75km/godz. Puzniej to juz pedal w podloge i lecimy Jesli chodzi o te drgania drazka zmiany biegow to sa one otczowalne zarowno w czasie jazdy jak i podczas biegu jalowego gdy silnik chodzi na wolnych obrotach!!! [ Dodano: Wto 13 Cze, 2006 13:47 ] Jechodzi o to szarpanie silnika dy sei go rano odpala to po zatankowaniu ON Verva (na pusty zbiornik) szarpanie ustalo a silnik teraz bardzo ladnie pracuje nawet teraz duzo lzej odpala (przy pierwszym nie calym obrocie walu juz graja wszystkie gary rowno). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.