Guest jscoolg Posted June 5, 2006 Share Posted June 5, 2006 Witam W końcu nabyłem Srebrna p11.144 2.0 CVT M6 Rok 2000 Przebieg 78.000, kupiona w Polsce, serwisowana w ASO Fun niesamowity, do automatu przyzwyczaiłem się po 20 km, naprawde super płynnie zmienia przełożenia, tak jak podejrzewał Cornholio, przełożenia trybu "manualnego" są krótsze niż tradycyjnego manuala Tak na pierwszyrzut oka Długa jedynka 1000obr - 10km (do 70 starcza) 2 ok 15km/1000km 3 20km/h 4 ok 25 5-obr 30 6 - ok 40. Ciasno zestopniowane Sprawdziły się przwidywania znajomych - tiptronic to zabawka, a naprawde fajnie za to jeździ się na automacie redukuje bardzo sympatycznie, jak da mu się w d*pę to obroty stoją na 5500-6000 a auto nabiera predkości - bardzo elastyczny i cichy. Bardzo pewnie się prowadzi. Nie ma natomiast odejscia ze startu - do 2 tyś obrotów muli. Tiptronic to tak naprawde automat - nie można wyrzucić luzu, sam zmienia biegi w dół (przy hamowaniu) i w góre (przy czerwonym polu ok 6700), wydaje mi się że ma hamowanie silnikiem (ale chyba słabiej niż manual) Na tiptonicu działa też bieg pełzający Z racji CVT, zmiana biegu trwa dłuższą chwilkę (jeździ się troche jak na spalonym sprzęgle) ale jest bardzo płynna. Na prędce zmierzone osiągi 0-100 tiptronic 9.3, Auto 9.8 60-100 na 4 - ok 9s 80-120 - ok 13 (muli troszkę) W sumie po 2.0 można spodziewać się ciut więcej ale mi się podoba Spalanie - przejechałem teraz po mieście ok 70 km (rojerzdzałem furę więc ostro) - komputer pokazał 11 ale w korkach skacze do 14 - wg poprzedniego własciciela w korkach palił mu 12 (liczone przy tankowaniu) Komputer zaczał piszczec i wskazywac 0 do przejechania jak w baku było jeszcze ok 10 litrów Brakuje troszkę bajerów bo to wersja "Comfort" więc nie ma halogenów, ksenonów i kilku dupereli, żal mi tak naprawde tylko ksenonu Na razie jestem zajarany ale czas pokaże:) Z ciekawostek - w aso zrobili mu już wszystko co pada w primierze tzn wachacze, wycieraczki, i łączniki wachaczy czy coś takiego (faktury astronomiczne) Zdjęcia wrzuce jutro Pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
siwy77 Posted June 6, 2006 Share Posted June 6, 2006 no to czekamy na fotki i gratuluje zakupu =D> Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jscoolg Posted June 6, 2006 Share Posted June 6, 2006 2 pytanka - czy u Was jak się włączy nawiew to też coś dziwnie pachnie (plastik nie plastik - niefajne) bez wzgledu na to czy ciepły czy zimny Jaki jest rozmiar przednic wycieraczek w p11.144 ? Pozdr Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest cornholio78 Posted June 6, 2006 Share Posted June 6, 2006 nic dziwnie nie pachnie jak się wymiania filtr pyłkowy i odkaża klimę wycieraczki na pewno lewa jest dłuższa a prawa krótsza, a jak jest u Ciebie rozmiar dywaników, tak z ciekawości zapytam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest bonzo Posted June 6, 2006 Share Posted June 6, 2006 wycieraczki na pewno lewa jest dłuższa a prawa krótsza najlepiej zmierzyć :wink: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest cornholio78 Posted June 6, 2006 Share Posted June 6, 2006 aha i jeszcze w temaciew mierzenia wycieraczek, to ile dzyndzelków ma opona w kole zapasowym bo jak ostatnio liczyłem to mi wyszło że 879 a wcześniej było 878 więc może ktoś też liczył i mi pomoże? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Maras Posted June 7, 2006 Share Posted June 7, 2006 Przelicz jeszcze raz i uśrednij Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jscoolg Posted June 7, 2006 Share Posted June 7, 2006 nic dziwnie nie pachnie jak się wymiania filtr pyłkowy i odkaża klimęwycieraczki na pewno lewa jest dłuższa a prawa krótsza, a jak jest u Ciebie rozmiar dywaników, tak z ciekawości zapytam Nie wiem czy twoje sarkastyczne uwagi świadczą o głupocie czy tez to moja wina że nie wyjaśniłem o co mi chodzi W samochodzie miałem do tej pory wycieaczki 45 i 53 cm (przód), natomiast wedle rozpisek na wycieraczkach (przy zakupie) jest 53 i 48 stąd moja watpiwość Filtr pyłkowy był zmieniany przy 75000 (teraz 78000) czyli prawdopodobnie odkażanie klimy Thx za info Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jarkk Posted June 7, 2006 Share Posted June 7, 2006 jscoolg, cornholiem się nie przejmuj, takie pytania to taki jego naturalny odruch , z drugiej strony nie dziwie mu się, bo przecież co do wycieraczek to czy to bedzie 48 czy 45 po stronie pasażera - możesz sprawdzić, myśle że ta jak i ta podejdzie. P.S. Corn a czy te dzyndzelki to są od zew czy od wew strony opony zapasowej i czy to chodzi o zapasową oponę od strony pasażera :027: :?: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest cornholio78 Posted June 7, 2006 Share Posted June 7, 2006 jscoolg: masz rację takie odpowiedzi świadczą o głupocie. Zawsze jak zobaczę głupie pytanie to mam ochotę dodać jakieś żeby sie tamto 1. nie czuło samotnie. aha a w sprawie różnicy długości prawej wycieraczki: co to za różnica, możesz włożyć przecież 2 czy 3 cm krótszą :roll: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jscoolg Posted June 7, 2006 Share Posted June 7, 2006 Sek w tym że jest róznica czy jest to 45 czy 48 (prędkość działania, trwalość) Jesli ktoś to zaprojektował na 45 to ma być 45 a nie 48 stąd pytanie (Pamiętam jak kiedyś w którymś aucie wlożylem 50 zamist 48 - wycieraczki pochodziy ja żółwie i zdechły Więc może ktos zmierzy u siebie jak miał fabryczne Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest cornholio78 Posted June 7, 2006 Share Posted June 7, 2006 sprawdzisz to na stronie sklepu internetowego hurtowni www.intercars.com.pl Jak już napisałem zmiana na MNIEJSZE nic nie szkodzi, osobiście np założyłem na prawą stronę trochę mniejszą sztukę od toyoty avensis bo miałem jedną niepotrzebną Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Griszka Posted June 8, 2006 Share Posted June 8, 2006 to ja w temacie tych wycieraczek :-) ostatnio musiałem już wymienić wycieraczki i zajrzałem do tajemniczego pudełka z różnymi gratami.... bosze... ja mam tam całą tonę wycieraczek po 9 zł !! są też tańsze bosh-e i inne wynalazki. poczytałem na różnych forach i wniosek był jeden: championy. zamówiłem taki zestaw (P11.144 combi) : wycieraczki i jak do tej pory - super ! naprawdę to są pierwsze DOBRE wycieraczki. ciekawe jak sprawdzą się zimą... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jscoolg Posted June 9, 2006 Share Posted June 9, 2006 Byłem dziś w serwisie polececanym przez Cornholia Szef serwisu zrobił na mnie dobre wrażenie, umówiłem sie na likwidacje wycieku, czyszczenie klimy i kilka drobiazgów. Obejrzał samochód, pochwalił że dobrze utrzymany - jutro testdrogowy - jade na mazury Zobaczymy ile spali - w mieście komputer pokazuje 14 pomimo jazdy bez klimy Powoli ucze sie operować gazem tak aby mało palił i nie mulił Na razie - CVT Rulez Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest macallan Posted June 9, 2006 Share Posted June 9, 2006 Gratulacje Mam prawie taką samą (kombi). Taki sam rok, przebieg, pochodzenie, skrzynia biegów. Inny kolor. A wycieraczki 55,47 i 40 tylna Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest cornholio78 Posted June 9, 2006 Share Posted June 9, 2006 ...Zobaczymy ile spali - w mieście komputer pokazuje 14 pomimo jazdy bez klimy Powoli ucze sie operować gazem tak aby mało palił i nie mulił Na razie - CVT Rulez mi też na początku dużo łykał, z tym że mam manuala. Przyzwyczaiłem się tak jeździć że teraz po mieście mieszczę się spokojnie w 11 a miasto + poza miastem w 8.5, z tym że ja mam manuala Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jscoolg Posted June 19, 2006 Share Posted June 19, 2006 Mały apdejt Zmierzyłem spalanie Miasto (klima rzadko, ale ostra jazda) 13,8 Trasa (120-140 w większosci na trybie manualnym - 10) Trasa - automat (delikatnie na kapelusznika) <8 Generalnie ucze się tym jezdzić, zupełnie inna filozofia, CVT stara sie regulowac prędkość nie obrotami lecz przełożeniem Gaz do dechy zawsze oznacza że obroty "staną" na 6000 a auto zacznie wyrywać do przodu, trzeba delikatnie operowac gazem bo 10-15 takich manewrów po 15 sekund przy trasie 100km znacznie zwieksza spalanie. Wystarczy delikatnie dołozyc gazu obroty wzrosną do 3,5-4 tys i auto bardzo ładnie idzie do przodu. Delikatna jazda oznacza ze obroty bedą się zmieniac od 1500 do 2200 wtedy komputer (u mnie wskazuje tyle ile pali w rzeczywistości) pokazuje 6,6-7l/100 Tryb manualny troche nie praktyczny, 6 biegów jest "ciasno" zestopniowanych, Bardzo długa jedynka , normalne 2,3, krótka 4 i 5 dośc długa 6. Na typowej krajówce przy wyprzedzaniu warto zredukowac do 4 - trzeba sie troszke namachać tą dźwignia, w automacie wystarczy popuścić gaz po wyprzedzaniu i obroty spadną (100kmh-2tys) wiec łatwiej jeździć ekonomicznie. Ogólnie super auto, troszke twarde zawiasy , na naszych drogach trzęsie strasznie kierowcą Przejechałem już 1000km, wjechałem na zdechłego psa i uszkodziłem elastyczne łączenie (plecionke) w układzie wydechowym [ Dodano: Pon 19 Cze, 2006 22:40 ] BTW - wie ktoś może jak wyłączyć automatyczne blokowanie zamków w alarmie Cliford (montowany w salonie nissana) W instrukcji tego nie napisali (napisali że się da ale nie jak) A ta opcja mnie wk...a już raz wzywałem asistance !!! [ Dodano: Pon 19 Cze, 2006 22:52 ] Ok juz znalazłem watek Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Maro30 Posted August 28, 2006 Share Posted August 28, 2006 Hey. Witam i gratuluję dobrego zakupu. Mam takie samo cacko z 2001 roku. Zarejestrowane w 2002 z 50 tys przebiegu. Na temat jazdy na manualu nie powiem dużo bo mnie wkurza i nie używam tego. Nie poto kupowałem automat aby teraz wachlowac. Jedno jest tylko pewne. Gorzej przyspiesza niz na automacie więc dzieią mnie twoje czasówki. Aha. Jak mierzysz czas na podstawie licznika to aby napisać 100km /h musisz mieć na liczniku 105,5km/h. Dopiero wtedy jest setka. Mam sprzeta już ponad rok i manuala używałem dwa razy. a- sprawdzić co to takiego b- w górach ( aby hamować silnikiem bo automat sobie z tym kiepsko radzi) Tutaj łatwo zauważyć gdzie silnik ma max moment obrotowy. Otóż ten moment jest przy 4000 tys i tyle należy ustawić przy wyprzedzaniu. Trochę trzeba potrenować i się wie jak głęboko nacisnąc aby tyle było. PS. NIe wiem po co jest program "L" A tak wogóle to wiem że następny mój samochód to będzie Audi A4 2.4 z CVT ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.