Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

P10 vs. N15


Gość kozlow
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich,

 

Jestem nowy na forum więc prosze o wyrozumiałość, jestem zainteresowany kupnem Primery P10 albo Almery N15, mam dylemat potrzebuje czegos ekonomicznego, ale i żeby miało troche mocy.

 

Myślałem o P10 2.0 SLX albo o 1.6 SLX

z tego co się orientuje 2.0 SLX ma 116KM a 1.6 SLX 90KM chodzi mi zeby ładnie jeździł i się zbierał... auto kupie w Gazie ale nawet spalanie na poziomie 12-15 litrów w miescie w przypadku SR20DE nie za bardzo mnie kręci.

 

Co do N15

Silnik 1.4GX 75KM albo 1.6SLX 90KM (pewnie ten sam co w P10.)

 

Cenowo te auto wypadaja podobnie, z tym że primera jest większa, przynajmneij takie wrażenie odnosze. Nie jestem zaardzo oblatany w jopońcach, bardziej w nimieckich autkach. acz kolwiek czuje do japonców duży sentyment, kiedys mieliśmy Sunny z 1987roku w dieslu i auto było kozackie. Wiec ze wzgledu na moje braki w wiedzy prosze o jakies propozycje itp.

 

PS: Aha jeszcze jedno chciałbym wiedzieć jak wygląda sprawa z częsciami do tych modeli, i czy jest duzo zamienników, to bedzie moje takie naprawde własne auto ktore bede sam utrzymywał.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli Primera to bierz 2.0. Różnica w spalaniu (do 1.6) jest znikoma a dynamika lepsza. Co do SR20DE; jeśli będziesz pałował musi palić więcej. Przy rozsądnej (nie wolnej) jeździe praktycznie nie ma różnicy. Moje gt pali tyle co slx (SR20Di), chyba że zaczynam wariować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do P10 (90-96r) nie ma z nimi problemu; wcale nie są drogie jak głosi obiegowa opinia. Do P11 nie wiem, gdyż nie miałem takiej; może koledzy się wypowiedzą, choć myślę że jest podobnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aha bo to dośc mnie nurtowało... może jakieś wady zalety P10? wiesz coś może na temat N15... sory ze zadaj głupie pytania, ale to bedzie moje pierwsze własne auto wiec sie wypytuje dowiaduje bop chce byc pewien ze to słuszny wybór

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Almerą nie jechałem nawet jako pasażer więc milczę. P10 wady i zalety: zwróć uwagę na blachy - są cienkie (grubość) i potrafią rdzewieć źle naprawiane, za to auto mało waży i dobrze się prowadzi. Ma dosyć twarde i zaawansowane zawieszenie więc warto omijać dziury, lecz dobrze sie prowdzi :D . Silnik 2.0 nie jest mistrzem elastyczności i chcąc szybko jeździć (jest mocny pow. 4000tyś) trzeba machać biegami; z 2. strony mniej pali przy normalnej jeździe. Autko jest duże, wygodne i mało się psuje (generalnie). Tyle z mojej strony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

N15 za to uważana jest za trwalszą ale mniej komfortową.

Silnik 1.6 ma 103 konie i dobrze utrzymany i lekko podkręcony może stawić czoła P11 ;-) choć na dłuższym dystansie na pewno przegra.

 

Jeżeli stać Cię nanieco wyższekoszty utrzymania to bierz Primerę, jak zależy Ci na oszczędnościach to N15 wydaje się lepsza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chyba jednak wole Primere...i chyba na niej się skonczy, własnie soie oejrzałem dokładnie w środku tz. przez szybe. Poza tym, znajomy ma p11 1.6 slx i ładnie gna, wiec pewnie go ojade tym 2.0:) poza tym podoa mi sie to w p11 ze sie swietnie trzyma drogi, ma niezłego kopa i mozna wysoko krecic, acz koliwek to moje wrazenie bo na codzien pomykam uno 1.0 fire:) wiec krecenie do 4500rpm czy nawet 5000rpm jest dla mnie abstrakcją:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wg mnie N15 jest o wiele lepszym autkiem od P10 poza silnikami... ale po kilku prostych modach i GA14DE daje frajdę z jazdy jak na 1,4 no i 7L w mieście o jakości już nie mówię bo jeden to japończyk a drugi brrrrr GB

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jeżdżę na codzień P10, a od święta mam okazję jechac N15 i jednak to pierwsze robi na mnie lepsze wrażenie. Po prostu czuć, że mimo starszej konstrukcji jest to auto wyższej klasy niż Almera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może jakieś wady zalety P10?

Wady: Często psujące się podświetlenie "ikonek" nawiewu jak i mechanizmu el.szyb ,czesto psujacy sie 5 bieg (u mnie narazie nie zdarzylo sie) ,czasem trzeba pogrzebac przy halogenach bo lubią gasnąć.Ale to glownie elektryka ,do tego widzialem duzo postow o wahaczach ,i koncowkach drążków.Ja mam GT i u mnie oprocz szyb ,prawego halogena i lewej żarówki H4 nic nie wymieniałem od 2 miesięcy posiadani już auta.

Zalety : Dla mnie wygląd ,zbieranie ,komfort (pomimo twardego zawieszenia) ,przestrzeń (na nogi ,dla pasażerów ,bagaznik w miare pojemny).Ceny części? zależy gdzie ,za prawą półoś beknałem 450zł ,a można dostać za 250zł.Zależy jak trafisz.

 

P.S. Kręciłem do 7500-8000 :) ,a jak się ścigałem na 1/4 z Primą 2.0 ,chyba SLX ,to aż tak mocno w tyle nie została.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ale mam wrażene że N15 1.4 się w ogóle nie zbiera... nie jechałem, ale 75kucy to jednak nie za dużo przyznam ze Mafin_f1 mi troche namieszał, jestem dosc duzy mam 190cm i ok 120kg wiec potrzebuje czegos w miare duzego. no i chce żeby to jeździło a nie toczyło, a np N15 z 1.6 z 103KM silnikiem? takie chyba wsadzali do P11 przynajmniej moc i pojemnosc jest mniej wiecej taka sama, znajomyt ma P11 1.6 slx i ma ok 105kucy?

Poztym w N15 jakies lepsze lachy sie wydaja?! wiem ze w 2000r. w segmencie C almera była najmniej awaryjnym autem, juz mam mętlik chłopaki

 

[ Dodano: Wto 06 Cze, 2006 21:50 ]

http://www.opony-opony.pl/?page=shop%2Ffly...roduct_id=41895

czy takie by pasowały. Pytam bo bym chciał kupic to i auto i felgi za jednym razem

Mam do sprzedania takie 17" z oponami 215/45, ale do P10 raczej beda za duze.

 

Narazie chce auto kupić, felgi chce razem z autem tz. przy zakupie za jednym ciosem, no i 17'' jak dla mnie za duże opony za drogie... ale dzieki za propozycje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

N15 1.4 ma 87 koni. Chcesz większy dupowóz bierz Prime, chcesz mniejszy bierz Alme. Co do zbierania się N15 to lepiej kupić z 1.6, autko jest o ponad 100 kilo lżejsze od Primy więc źle nie będzie z przyspieszeniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w sumie wnetrze od N15 w 1 wersji 1.6 wyglada identyko jak w p11:) na pierwszy rzut oka w sumie, nmie głupi pomysł n15 w 1.6 100KM i bedzie tak samo jezdził jak p10

 

[ Dodano: Wto 06 Cze, 2006 22:43 ]

aha 1.6 sr ma 100KM? a chyba gx 90KM?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak Ci 1000 robi różnicę to się nie podniecaj na felgi. Przelicz sobie wymianę płynów, wymianę tego czego poprzedni właściciel nie wymienił bo się pozbywał itp itd. Przelicz OC za 1,4 1,6 i 2,0 no i kup to do spóły z rodzicem co ma 60% zniżek. Auto jeżdzi jak jest sprawne i ma przeglad i oc a nie jak ma świecące felgi i spojlery z biedronki;-)

 

Najlepiej bedzie jak powiesz wszystkim ile chcesz przeznaczyć na kupno. Wielu z nas wie za ile mozna kupić hebla, za ile coś fajnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja juz to sobie mniej wiecej kalkulowałem:) felg nie kupuje zeby zrobic z tego scigacza, o osobiscie wole sleepery ale poprostu auto wyglada ładniej... nie lubie brewek ani bad looka ani inncyh tego typu chłamów z brewkami włacznie... a auto oczywiscie nie bedzie na mnie zarejestrowane:]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...