Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Kod koloru


Guest ryszard31
 Share

Recommended Posts

Guest ryszard31

Mam z książki serwisowej kod koloru-AT4G to jest taka wiśnia ;bordo; metalik.Przy remoncie będe poczebował podmalować i musze kupić.Wie ktoś jak oni dobiorą?Według kodu,czy może trzeba odprysk im pokazać bo ten kod nic nie będzie im mówił

Link to comment
Share on other sites

Guest Art-B
Mam z książki serwisowej kod koloru-AT4G to jest taka wiśnia ;bordo; metalik.Przy remoncie będe poczebował podmalować i musze kupić.Wie ktoś jak oni dobiorą?Według kodu,czy może trzeba odprysk im pokazać bo ten kod nic nie będzie im mówił

Oczywiście podaj kod, ale i tak teraz zwykle dobiera się (miesza) lakiery "komputerowo", tzn. uwzględnia się wiek auta, a raczej samej powłoki lakierniczej. Chodzi oczywiście o starzenie się i zmianę koloru lakieru pod wpływem czynników zewnętrznych: słońce, kwaśne deszcze, zimowa solanka na drogach, zanieczyszczenia rafineryjne, itd.

Link to comment
Share on other sites

Guest saki

ten kod powie wszystko. Ale wyłącznie o lakierze, który ma kilka miesięcy, a nie lat. Ten lakier zdążał wypłowieć, zmatowieć, od środków chemicznych zmieniła się jego barwa. Dobór lakiery zależy do wprawności lakiernika. Jego kod to tylko wyjściowa to dalszego mieszania.

Link to comment
Share on other sites

Guest Mochikanin

Lakiernik sam sobie dobierze odpowiedni, napewno według kodu. Dobry fachowiec pomaluje tak że nie odróżnisz starego laku od nowego. :D

Link to comment
Share on other sites

Lakiernik sam sobie dobierze odpowiedni, napewno według kodu. Dobry fachowiec pomaluje tak że nie odróżnisz starego laku od nowego. :D

z tym nieodróżnianiem to bez przesady. nie ma takiej możliwości by nie rozpoznać elementu malowanego od niemalowanego w kilkuletnim aucie. To jest po prostu niemożliwe.

Link to comment
Share on other sites

Guest Mochikanin
nie ma takiej możliwości by nie rozpoznać elementu malowanego od niemalowanego w kilkuletnim aucie. To jest po prostu niemożliwe.

 

To jeszcze mało wiesz !!! Dobry lakiernik tak ci pryśnie nawet niecały element że niezle się nagimnastykujesz żeby rozpoznać gdzie było malowane. A jak ty rozpoznajesz na swoim to znaczy że niezle ci zchrzanili robotę :D:D:D

Link to comment
Share on other sites

nie ma takiej możliwości by nie rozpoznać elementu malowanego od niemalowanego w kilkuletnim aucie. To jest po prostu niemożliwe.

 

To jeszcze mało wiesz !!! Dobry lakiernik tak ci pryśnie nawet niecały element że niezle się nagimnastykujesz żeby rozpoznać gdzie było malowane. A jak ty rozpoznajesz na swoim to znaczy że niezle ci zchrzanili robotę :D:D:D

bzdury opowiadasz wać pan :-). Element malowany zawsze będzie miał inną fakturę niż niemalowany. Po prostu. Jak ty sobie to inaczej wyobrażasz? Kolor będzie mininalnie inny, głębia, odcień, kontrast. Malowany nie będzie miał mikrorys, niemalowany musi je mieć choćby od piachu i myjni. Jeżeli element jest rzeczywiście dobrze pomalowane, to laik tego nie rozpozna. Ale jeśli ktoś ma pojęcie, to poradzi sobie bez problemu.

Link to comment
Share on other sites

Guest volnaris

Prawda jest taka, ze wprawne oko lakiernika zawsze rozpozna lakierowany element. Ale jesli robota byla wykonana bardzo solidnie i lakiernik "wkurzyl" sie z kolorem na sasiednie elementy i jest wypolerowany caly lakier, to bardzo bardzo trudno to odroznic. Jest tez kwestia koloru. Nie kazdy kolor da sie idealnie dopasowac do reszty. Ja np. mam bardzo gleboki niebieski metalic i bardzo ciezko dopasowac ten kolor. Mialem lakierowane dwa elementy i sa zrobione wrecz idealnie i nie odcinaja sie od reszty. Ale jestem przekonany, ze kazdy kto ma o tym pojecie rozpozna to.

Pozdrawiam ;)

Link to comment
Share on other sites

Guest Mochikanin
Prawda jest taka, ze wprawne oko lakiernika zawsze rozpozna lakierowany element. Ale jesli robota byla wykonana bardzo solidnie i lakiernik "wkurzyl" sie z kolorem na sasiednie elementy i jest wypolerowany caly lakier, to bardzo bardzo trudno to odroznic. Jest tez kwestia koloru. Nie kazdy kolor da sie idealnie dopasowac do reszty. Ja np. mam bardzo gleboki niebieski metalic i bardzo ciezko dopasowac ten kolor. Mialem lakierowane dwa elementy i sa zrobione wrecz idealnie i nie odcinaja sie od reszty. Ale jestem przekonany, ze kazdy kto ma o tym pojecie rozpozna to.

Pozdrawiam ;)

 

Tak jest ten gość jest obiektywny i czytałem wiele jego postów co potwierdzają moje zdanie! Brawo więcej takich userów :-)))

Link to comment
Share on other sites

Prawda jest taka, ze wprawne oko lakiernika zawsze rozpozna lakierowany element. Ale jesli robota byla wykonana bardzo solidnie i lakiernik "wkurzyl" sie z kolorem na sasiednie elementy i jest wypolerowany caly lakier, to bardzo bardzo trudno to odroznic. Jest tez kwestia koloru. Nie kazdy kolor da sie idealnie dopasowac do reszty. Ja np. mam bardzo gleboki niebieski metalic i bardzo ciezko dopasowac ten kolor. Mialem lakierowane dwa elementy i sa zrobione wrecz idealnie i nie odcinaja sie od reszty. Ale jestem przekonany, ze kazdy kto ma o tym pojecie rozpozna to.

Pozdrawiam ;)

 

Tak jest ten gość jest obiektywny i czytałem wiele jego postów co potwierdzają moje zdanie! Brawo więcej takich userów :-)))

 

o jakiej obiektywności ty mówisz?:-) Przepraszam bardzo jeśli czymś cie uraziłem, ale po prostu się z tobą nie zgadzam i tyle. Powtórzę raz jeszcze: malowany element da się rozpoznać od niemalowanego. Nie mówię, że zrobi to każdy, ale ktoś ma pojęcie tak.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...