Guest przempu Posted June 11, 2006 Share Posted June 11, 2006 Czesc, Sluchajcie, czy Wy (posiadacze N piętnastek z klima) macie tez tak, ze jak jest wlaczona i w momencie jak sie zalaczaja wentylatory na chlodnicy to spadaja Wam obroty do ok. 400 i za chwile wracaja na te 800-900?? :idea: :idea: I jeszcze jedno, jak czesto wlaczaja Wam sie te wentylatory :?: Mnie sie zalaczaja jakos nadzywaczaj czesto... Nigdy wczesniej nie mialem auta z klima, ale jak dla mnie to czesto sie zalaczaja. Dodam tylko, ze auto jest po gruntownym przegladzie (klimatyzacji rowniez), wiec to na pewno nie jest jakies uszkodzenie tego ukladu. Prosze o wasze opinie. :oops: pozdrawiam przempu Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest mario_k3 Posted June 11, 2006 Share Posted June 11, 2006 U mnie nie spadają obroty. Przy załączonej klimie obroty odrazu idą w górę pow. 1000 obr./min. i w tym czasie pracują 2 wentylatory. pozdro Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yankee Posted June 11, 2006 Share Posted June 11, 2006 A ja tak myślę że to nie o ten wentylator chodzi tylko o sprężarkę, bo to ona powoduje obciążenie silnika a nie tam jakiś sobie wentylatorek. W moim przypadku jest tak, że sprężarka generalnie włącza sie i wyłącza co chwilę ale nie mam jej tego za złe. Sprawuje się w miare dobrze ta klima jak na tak stare auto (11 lat). Mam natomiast jeden problem z piskiem paska klinowego przy starcie sprężarki. Jak włączam albo sama sie włącza w czasie pracy to często słuchac tak głośny świst, że czasami ludzie na chodnikach się odwracają :-) Kiedyś naciągałem pasek i chyba znowu muszę coś z tym zrobić. Chyba że przyczyna może leżeć jeszcze gdzie indziej ? Miał tez ktoś taki problem? Pozdrawiam, Yankee Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest przempu Posted June 11, 2006 Share Posted June 11, 2006 No moze i o sprezarke... Ciezko wyczuc. Generealnie w momencie jak zalaczaja sie wentylatory to oroty spadaja... Widze, ze fachmani nie mowili prawdy, ze tak powinno byc... :x :x i nie powinny te obroty tak spadac... Nie powiem, ale mnie to delikatnie wkurza Czyli z tego, co piszecie Ten Typ Tak NIE Ma... W takim ukladzie lece jutro do nich i sie orientuje co jest na rzeczy. Ps. A macie moze jakies sugestie?? Moze ktos cos takiego juz przerabial, co?? moze cos im zasugeruje po Waszych opiniach pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest volnaris Posted June 11, 2006 Share Posted June 11, 2006 W obudowe przepustnicy masz wkrecony specjalny zawor ktory odpowiada za podbicie obrotow przy uruchomieniu klimatyzacji. Jesli przy wlaczeniu obroty nagle spadaja, to jest to wina tego zaworu. Sprawdzalem kiedys u siebie jak spadaja obroty przy wlaczaniu klimy kiedy nie podpiety jest zawor. Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest przempu Posted June 11, 2006 Share Posted June 11, 2006 :shock: :shock: :shock: :shock: Wow, super!!! Wielkie dzieki za sugestie. Jutro sprawdzam i dam znac, ale jak sprawdzales, to znaczy, ze to bedzei na bank to . A w takim ukladzie jesli jestes z Lodzi to mozesz mi powiedziec, gdzie kupiles to ustrojstwo?? No i oczywiscie najwazniejsze pytanie - ile to moze kosztowac :cry: mam tylko nadzije, ze niezbyt duzo... Ze nie jest to jakas rzecz zintergrowana z calym silnikiem albo co najmniej z przepustnica :wink: :lol: Aha, no i jeszcze jedno, a gdzie dokladnie jest ta sruba?? Z ktorej strony?? Ida gorace dni i mam dosyc wkurzania sie na te spadajace obroty... pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
malin_f1 Posted June 12, 2006 Share Posted June 12, 2006 zawór od podbijania obrotów jest z lewej strony przepustnicy (jak patrzysz od przodu na silnik) w tym miejscu są wzasadzie 2 zawory ten od podbijania obrotów jest wyżej obydwa umieszczone są w jednej osi i podpięte są do nich kostki elektryczne sprawdź może nie masz samej kostki podpiętej? zawór można kupić odzielnie myślę że w miarę szybko powienieneś go znaleźć często widać go w przepustnicach które są np na allegro i myślę że dałoby radę kupić sam zawór chociaż z drugiej strony jak obroty spadają a po chwili rosną to może coś nie tak ze sprężynką w tym zaworze... łatwo to sprawdzić wykręć zawór jeżeli już się dopatrzysz że jest i sprawdź zasada działania tego zaworka jest banalna Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.