Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

[P10/W10] Silnik wycieraczek.. help!


Guest Staniu
 Share

Recommended Posts

Guest Staniu

Od pewnego czasu zmagam się z problemem działania wycieraczek. Podczas jazdy w deszczu lub podczas wycierania płynu niby jest ok ale podczas dłuższej pracy w deszczu wycieraczki stają po 20 minutach jazdy...staja i nic. Trzeba je ręcznie zagonić do roboty popracuja dwa razy i to samo. Po przerwie też jest tak samo 20 minut pracy i strajk.

Rozebrałem prowadnice wycieraczek przeczysciłem nasmarowałem i było ok ale znów 20 minut. Podczas pracy gdy mechanizm daje znac o sobie słychac pisk z silnika wycieraczek. Sprawdzałem same wycieraczki nowe stare i jest tak samo. Ostatnio w wielka ulewe na "gierkówce" ratowałem się zdjeciem prawej wycieraczki zeby jako tako chodziła choć ta prawa ale też było na styk, ledwo dojechałem. Jeśli którys z kolegów ma silnik do tego modelu sprawny to odkupie bo jużnie mam pojęcia co robić na szrocie byłem kilka razy ale nik nie miał pojęcia czy silnik jest sprawny . Mój niby teżj est sparawny ale do kilkunastu minut. A nie chce wywalic kasy w błoto. Chyba że jakis inny pomysłv .. Z góry dzieki za podpowiedź...Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Guest Bla_ZeY

To raczej napewno wada silnika, po nagrzaniu zaczyna sie pewnie zacierac wirnik.

dwa rozwiazania wchodza w gre:

1: dać silnik do elektryka niech go sprawdzi - przkonserwuje - jak sie da

2: wymienic na inny

nic innego nie zrobisz, jesli pisałeś ,ze sprwdzałeś sworznie samych wycieraczek to raczej tylko jest wada silnika.

 

Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

Guest Staniu

jest to pomysł ale tak jak mówiłem wczesniej wszystko jest ok do momętu nagrzania sie silnika ...w wolnej chwili rozbebesze silnik zawsze costam można poczyscić. Ale czy to coś da. Zobaczymy choć wymiana na dobry pewnie będzie skuteczniejsza. Mam powoli dosc jazdy w deszczu gdzie oprócz deszczu zasłaniaja mi wycieraczki :)

Link to comment
Share on other sites

Spróbować można. Nic cię to nie kosztuje. Najwyżej kupisz drugi , dobry.

Rozwierć te trzy nity które trzymają osłone przekładni i zobacz czy na tym białym kole zębatym jest smar. Jak niema to dobrze. Jak jest to go wytrzyj i złóż.

A druga sprawa sprawdź stan komutatora i szczotek. Może komutator jest zanieczyszczony, albo szczotki się skończyły. Roboty niedużo a kaske możesz zaoszczędzić.

Link to comment
Share on other sites

Guest zgrywus

Witam.Miałem podobny problem w Toyocie Carinie ll i zrobiłem tak:

*Odkręciłem ramiona wycieraczek(zdejmujesz zaślepki i odkręcasz śruby)

*Uruchamiasz wycieraczki

*Bierzesz WD40 i spikasz na gwinty które sie poruszają,psikasz doputy dopuki sie nie zaczną szybciej zbierać

*Zakładasz wycieraczki ;p

U mnie to pomoglo na jakies 6 miesięcy wieć myśle że taki zabieg od czasu do czasu nikomu nie zaszkodzi."Zaryzykuj", może zaoszczędzisz pare ZŁ i jak coś pomoże to daj znac.

Pozdrowienia

Link to comment
Share on other sites

Guest Staniu

Niestety WD40 nie za bardzo działa.. tak jak pisalem dziala i zdycha po kilkunastu minutach. Jednak grzebanie w silniku inaczej nic z tego. Ale dzięki ..czekam tylko na wolną chwile by to ustrojstwo rozkręcić.

Link to comment
Share on other sites

Guest Andrzej

Jeśli silniczek od P11 pasuje do P10 to moge pomóc. Niedawno wymieniałem u siebie bo w trybie "przerywanym" nie zatrzymawały sie wycieraczki na dole tylko u góry - na pewno uszkodzony (przpalony) jest ślizg od wyłącznika, a sam silnik jest ok. Jak jesteś zainteresowany to sie odezwij

Link to comment
Share on other sites

Guest Staniu

Muszę sprawdzic nie wiem czy pasuje...Moze któryś z kolegów bedzie wiedział?

 

[ Dodano: Sro 14 Cze, 2006 ]

The end. Zakończyłem przygode z wycieraczkami. Co się okazalo? dzis od rana rozbebeszylem wszystko rozebralem cały uklad wycieraczek i silnik. Silnik na cześci pierwsze. I okazało sie ze silnik pomimo przytarć na szczotkach ok. Chodzi jak ta lala żadnych oporów. Trzeba uważać by sprężynki od szczotek nie powyskakiwały przy wyciąganiu wirnika. Poczyścilem przemylem i zlożylem. Wziąłem sie za sworznie..i tu d*pa prawa strona ok..ale lewa sie okazało ze pracowala tylko pod jakimś kontem i sie zacierala. Stawała. Zdjąłem podkladki i z wielkim trudem wybilem sworzeń i co ...rdza i syf.. Szczotka w ruch smarowanko czyszczonko. W sumie prosta robota i wszystko zapitala aż miło. Piękne uczucie skrecone działa..i cieszę się jak dziecko przy myciu szyby :). Dziękuje wszystkom za pomoc i porady.

A niewtajemniczonym chętnie pomogę bo to doświadczenie mam już za sobą :)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
Guest Czelsi_01

Czy ktoś wie gdzie w primerce p10 HB jest wzmacniacz silnika wycieraczki przedniej?? W ksiązce pokazali tylko wzmacniacz wycieraczki tylnej. Mam nastepujący objaw jak juz raz włacze wycieraczki to nie zatrzymaja sie dopuki nie wyłacze zapłonu.... Silnik jest ok, ramiona i swożnie też. Zastanawiam sie czy ten wzmacniacz o którym pisze nie jest zintegrowany z silnikiem?? Ale moze ktos miał podobne przygody i wie

Link to comment
Share on other sites

Guest Paweł28

a jak komuś ramiona wycieraczek obcierają o maskę to można też to zrobić. To ten sam problem. jak ktoś ma taki problem to służę pomocą. nowe zestawy naprawcze wycieraczek to koszt 250 za sztukę więc warto oczyścić i przesmarować

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...